CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:56

21 burpees :oo

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:00

Ik vroeg me oprecht af waarom ik mezelf dat vrijwillig had aangedaan :')

Ohja ook om af te sluiten nog een tabata van burpees. Om te zien aan hoeveel ik zou komen. het was niet zo'n wild succes. 29 burpees kunnen doen. Gemiddeld 3 a 4 op 20 seconden. Zou wat beter moeten kunnen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:03

Wat is een tabata?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:09

Oefeningen in interval. In crossfit zie je vaak 8x20
waarbij je 8 rondjes doet van 20 seconden werken en 10 secondjes rust. Zo 8x. En dan probeer je zoveel mogelijk reps te halen van iets

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:10

Dank je voor de uitleg! Ben net begonnen, dus ken het jargon nog niet :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:23

Haha :D je zal het wel snel genoeg worden kennen ;) ik ben ook nog maar bezig sinds augustus :p Vooral de meest pijnlijke blijven erin zitten :') ik geloof op men 3de les had ik een tabata van push ups :') never again xD

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:52

Ik heb vrijdag totaal denk ik zo'n 150 push ups gedaan, doet me nu nog zeer :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:39

marrianne schreef:
ik had zaterdag een lekkere Wod.

5 rondes voor tijd. Timecap 20 minuten

25 wallballs
20 Deadlifts (35 kg in mijn geval)
15 boxjumps

ik was klaar in 18.30 echt een lekkere wod. beetje jammer dat ik voor de wod een schijf op mn ringvinger heb laten vallen. die is nu nog steeds echt dik en blauw :+

ik ben benieuwd wat ze vanavond weer in petto hebben.

Klinkt inderdaad als een lekker wod-je. Hoeveel kilo wallball had je?

Ik had vandaag een pittige...

Kracht viel mee, Front squat bouwen tot je 5 reps je max is. Ik mag weer 5 kilo bijschrijven. Nu 50 kilo.

Daarna begon het...

Eerst 10 min conditie stukje...Om de 2 min 15 burpees over the bar. Die moest je binnen 1 minuut halen, de 2e minuut was verplicht rust. Dat 4 rondes. Ik heb het gehaald maar in de laatste ronde lopen je benen helemaal vol en kom je bijna niet meer overeind. De laatste 3 waren echt hel. O, en je moest met twee voeten tegelijk over de bar springen ook anders no rep..
Iedereen was helemaal stuk pffff.

Daarna dus nog de wod..
AMRAP 10 min
6 alt db snatches
6 push-ups
6 db hang squat clean
6 v-ups

RX was 15kg voor dames, ik heb 10kg gebruikt. Ik was zo leeg van die burpees. Achteraf had ik waarschijnlijk ook wel 12.5kg kunnen doen want de snatches en squat cleans gingen nog best aardig. Uiteindelijk heb ik 5 rondes + 12 gehaald...
Ik ga morgen vet veel spierpijn krijgen denk ik, want ik voel dat mijn schouders nu al moe zijn :oo

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:12

Hebben gisteren 17.2 gedaan :)
Lukt natuurlijk nooit om die RX te doen.
2x 6kg aan dumbells en heb kneeraises en strict pull ups met een elastiek gedaan maar hij was echt nogsteeds zwaar.
Helaas vorige week mijn bovenbenen overbelast denk ik door veel heavy backsquats dus gisteren in de lunges stak het goed en voel het nu nog...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:21

@ Noisy, das een goede vraag, ik geloof wel de RX voor de vrouwen.

Jij bent ook goed bezig geweest!
@ klumpertje, respect hoor, die 17.2 leek me erg heftig.

Eergister hadden wij een cardiowod.
5 rondes (20 min)

1 min roeien
1 min shuttlerun
1 min burpees
1 min rust

Kanonne, ik was kapot. Gisterochtend wel lekker een rondje van 6 km hardgelopen, merk dat het scheelt in de spierpijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:25

Ja die wod's van de open zijn echt nog niet aan mij besteed denk ik :') ik hoorde in de box ook dat die 17.2 rx doen echt te gek was voor woorden.

Wij hadden gisteren ook een leuke. Amrap van 20 minuten; 12 cal row; 12 kettle bel snatch; 12 wall balls; 12 burpees

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:42

mwah, dat ligt er aan hoe je 17.2 benaderd. Er zitten in de open altijd hele moeilijke oefeningen. Idee daarachter is dat je jezelf ook uitdaagt om wat nieuws te proberen en je grenzen te verleggen. Als je dat in je achterhoofd houdt is 17.2 prima te doen. T2B is geen extreem moeilijke oefening, muscle up wel maar dat is ook de bedoeling, daarom zit hij pas zo laat in de workout.
Voor de scaled variant overigens hetzelfde.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:49

Van de 22 die er maandag meegedaan hebben heeft 1 jongen de 17.2 RX gedaan. Maar het is ook een kwalificatie om de besten van de wereld bij elkaar te krijgen dus niet gek dat het loodzwaar is. De besten van een district moeten tegen elkaar strijden voor een plek in de finale. Ons district is al Eurpa en Noord Afrika samen, niet gek dus dat het zwaar is.
Ben wel van mening als je goed scaled naar je eigen kunnen dat iedereen een WOD kan uitvoeren.

@marrianne cardio is soms best wel even lekker!

@the_cat haha dat zou echt niks voor mij zijn die WOD :P

Wij gaan vanavond weer! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:12

serieus klumpertje? Bij ons hebben van de 23 man er maar 7 de workout gescaled, de rest allemaal Rx. 4 scalers waren vrouwen, bei de heren 2 mannen na die beide een handicap hebben en 1 man die net is begonnen, de rest allemaal Rx. Meeste niet voorbij de muscle ups gekomen, maar wel tot daar en daarna geoefend. Ook eentje die zijn eerste muscle up ooit heeft gedaan.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:20

Maar hoelang is iedereen bij jullie al met crossfit bezig dan? Ik ben vanaf oktober bezig dus ik red dat echt allemaal nog niet, gaat nog wel zeker een jaar in zitten denk ik...
Ik denk dat het gemiddelde van de mensen bij ons iets van 1,5 jaar is ofzo. Met een paar uitschieters.

Vandaag trouwens mijn eerste fatsoenlijke ropeclimbs gedaan! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:33

Onze box zit op de huidige locatie nu 2 jaar, ik train er ook 2 jaar. Uit de oude box is er echt nog maar een handjevol mensen, stuk of 5-6, die dus langer trainen.

Ropeclimbs zijn tof!!
En ik baalde vandaag... dacht nog even proberen, en ja hoor, knal er zo weer paar t2b uit -O- -O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:51

Ik train ook sinds oktober. Moet wel zeggen dat ik er van half november tot na de kerst uit gelegen heb. Dus eigenlijk pas een maand of 3 nu.

Vandaag een skills les gedaan. Dat was verhelderend :)* Ik kwam erachter dat ik de handstand push-up kan. Wel maar 2x maar het is een begin :)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 01:08

Ooh dat is helemaal niet zo lang, wel knap dat iedereen alles dusdanig onder de knie heeft!
T2B is een lastige! Ben hard aan het oefenen op mijn zwaai.

Cool Noisy dat je die kunt!
Helaas als klein meisje nooit handstand gedaan dus ik kan niet zelfstandig in handstand komen...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:09

Ik ben bezig van augustus :) maar ik heb nu nog niet de oefeningen van de opens gedaan. Ik denk dat het nog wat te vroeg is voor mij om die te doen :p weet het nog niet zo goed

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:17

Denk dat het echt persoonlijk is.
Ik heb bijna 1,5 jaar CF gedaan en kon net 1 of 2 pull ups.
En kon geen handstand enzo. En qua gewichten zat ik ook laag. Zwakke benen ook.
Dus tsja.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:44

Ik meld me ook *\o/* *\o/* Paar jaar terug paar maandjes gecrossfit en nu weer net begonnen sinds eind januari...

de 17.2 was ook scaled voor mij nog iets te hoog gegrepen, terwijl de 17.1 mij scaled wel is gelukt. :j

Vanavond weer een wod *\o/*

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:51

Ik ben niet jaloers op jullie ofzo hoor..................

IK BEN ZO fiets JALOERS -O- :+

Er gaan geruchten dat er eindelijk een Box bij mij in de buurt komt. Misschien weten jullie iets of hebben jullie iets gehoord over een Box omgeving Roermond?

Ik baal er zo van dat de box waar ik Crossfitte te ver weg is en met mijn nieuwe job + nieuwe werkuren niet meer te combineren is (het is 45min. enkele reis, 1 uur CF kostte me bijna 3 uur -O- wel een top box <3 ~~}> )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:16

Ik weet niet waar je precies woont, maar in Venlo zit ook een affiliate.

Ik ben nu ruim een jaar bezig, maar bepaalde dingen lukken mij gewoon echt nog niet. Mede door mijn eigen beperkingen, maar ik denk ook niet dat het realistisch is binnen een jaar vol mee te kunnen draaien. Ik ben begonnen met een keer per week, en na een half jaar overgegaan naar 2 keer per weer en inmiddels zit ik op 3 keer per week.

Helaas door een verbouwing van ons nieuwe huis bijna 3 maanden niet geweest, en heb het nu weer rustig opgepakt. Maar jeetje zeg, wat lever in je in zo'n korte tijd veel in qua kracht etc.

Gisteren was het vrij heftig, met als gevolg dat zelf typen me erg zwaar valt. Krachtonderdeel was EMOM 6 minuten Chin-ups. de buy in voor de wod was 40 kcal roeien en daarna wallballs en manmakers. 15 wallballs en 5 manmakers en dan 15-4 15-3 15-2 15-1. time cap was 15 minuten. de buy out was sled drag sprints van 32 m minimaal 5 keer met je maximale gewicht.

Ik ben zo slecht in manmakers en wallballs. Niet normaal..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:20

WTH, ik had nog nooit gehoord van manmakers. Wat een oefening is dat :')

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:26

Angela_ schreef:
Ik weet niet waar je precies woont, maar in Venlo zit ook een affiliate.

Dat wist ik helemaal niet! Ik heb ze gelijk gegoogled en de website bekeken en het adres ingevoerd op googlemaps. Ze hebben wel erg beperkte sporttijden -O-

Helaas is dit voor mij alsnog 25-30 minuten rijden, allicht een heel stuk dichterbij dan Heerlen maar nog een beetje te ver |( |(