Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:33

Jij ook fijne kerstdagen!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:24

Geniet van de feestdagen en de tijd met je zoontje !
Je hebt er iig eigenhandig voor gezorgd dat je 2016 geweldig goed kan inzetten, daar mag je trots op zijn !

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:17

Voor jullie ook fijne feestdagen!

Wat een mooi kereltje! Vrolijk koppie! :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:55

Je doet het niet alleen voor je zoontje hè ;) Ook voor jezelf! En je doet het super :)

Jullie ook hele fijne Feestdagen en op naar een beloftenvol 2016 :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 21:03

Vandaag voor het eerst in bijna 3 en halve week, de verleiding niet kunnen weerstaan.
Moeilijke tijd van het jaar, moeilijk moment en dan al die vrolijke mensen hun kerst inkopen zien doeners even teveel van het goede. 1 blikje gedronken en, behalve dat het lekker was, doet het me niks verder.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:27

1 blikje in bijna een maand is helemaal niet erg.

In Nederland hebben wij het buddy systeem, misschien is er ook iets dergelijks in België waardoor je zoontje meer tijd met een man kan doorbrengen die zal proberen een goede invloed op hem te hebben.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 16:52

Vandaag hebben zoontje en ikzelf onze studio verbouwd *\o/* Alles is verplaats, meer speelruimte gecreëerd (zelfs plaats voor een tv, want het kriebelt toch bij ons allebei :') ) en alle negatieve vibes weggepoetst. Wij zijn klaar om over een paar dagen een frisse start te nemen en positief 2016 in te gaan *\o/*

Ook heb ik deze week heel goed nieuws gehad, ik heb wat schulden en nu is mijn grootste schuld kwijt gescholden *\o/* De helft was al afbetaald en de rest is vervallen. Hierdoor heb ik nu de mogelijkheid om, zodra ik werk heb, in 2 maanden de overige schulden te betalen (zonder verder in de problemen te komen) en schuldenvrij te zijn O:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:57

Wat een fijn bericht, poetser !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:54

Wat goed zeg! Lekker bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:22

Oooh dat klinkt fantastisch goed! Wat fijn!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 12:32

Nooit gedacht dat het stoppen met redbull zo'n positief effect zou hebben op mijn totale leven :D Lichamelijk en geestelijk had ik het wel verwacht (al merk ik lichamelijk nog niet veel verschil, alleen wat meer hoofdpijn en minder zenuwen), maar dat het zich zo laat uitstralen in alles wat ik doe, dat had ik niet verwacht.

Nu ik dit weet heb ik er zo veel spijt van dat ik niet al veel eerder ben gestopt :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:48

Beter laat dan nooit he! En daarbij, nu was je er klaar voor!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:43

Wat een mooi bericht zo vlak voor 2016...en weet je, eerder was je hier kennelijk niet klaar voor. Gewoon lekker genieten van het nu, aan het verleden doe je toch niks meer :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:10

wauw! ik volg dit topic al een poosje maar wat ontzettend knap van je ! gefeliciteerd, hier mag je trots op zijn!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:11

Ook ik volg je al een tijdje, kon het na al deze positieve berichten niet laten om te reageren.
Wat ontzettend fijn dat je zo goed resultaat merkt! Blijkbaar was het nu inderdaad de tijd, gezien het je op enkele momenten na, toch echt knap af gaat/ging!! En je zoontje, wat een stralend jochie. De hoogbegaafdheid zal het hem niet makkelijker maken, ironisch genoeg. Maar volgens mij ben jij echt een top moeder! Nogmaals, ik vind het super knap van je en wens je alvast het aller beste voor 2016! Dat deze positieve lijn zich maar door mag zetten!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:50

Wat een goede berichten. Leuk dat jullie, jullie huis leuker hebben gemaakt!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:06

Dank je

Tussen mij en zoontje gaat het ook weer super. Ik heb een beloingssysteem bedacht dat tot nu toe werkt. Een lijstje met paar sterke punten van hem en een paar punten waar hij de fout in gaat vaak (driftbuien, grote mond en proberen baas te spelen) en daar komen vinkjes bij al hij braaf is geweest heel de dag en een kruisje als hij stout is geweest. Bij zoveel vinkjes in een week krijgt hij een klein cadeautje en bij zoveel kruisjes neem ik iets af van hem dat hij terug kan verdienen door braaf te zijn.

Kost mij al 3 weken op rij cadeautjes haha, maar het werkt. Mijn lieve jongen van vroeger is weer terug, kan weer overal komen met hem en het enige dat ik hoef te zeggen als hij stout is is dat hij aan zijn vinkjes moet denken en zijn buien zijn gelijk over.

Verder ga ik alleen een afspraak maken bij de gynaecoloog. Mijn lichaam geeft namelijk alle tekeningen van een zwangerschap, inclusief bandenpijn, vreetbuien en ochtendmisselijkheid. Het enige ding is, zonder man is dat onmogelijk. Dus ik ga de boel van binnen maar eens laten nakijken. Ik wilde het eerst zo laten, gooide het op het afkicken, maar nu ook mijn menstruatie 4 dagen te laat kwam en wel geteld 2 dagen heeft geduurd ipv de gebruikelijke 6 dagen, vertrouw ik het niet meer.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:10

Hoi hoi, klinkt toppie van je zoontje ook. Slim dat je het zo opgelost hebt hoor. Nu kan je heel consequent zijn naar hem, en dat geeft hem weer rust. Heel knap. En van de gynaecoloog...ik begrijp helemaal dat je de afspraak wil maken, maar het zo zomaar kunnen dat je lijf heel hard bezig is met het weer op een rijtje krijgen van alles. Neemt niet weg dat zeker zeker is en als er niks is, dan kan je gewoon met een gerust hart weer verder :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:24

En hoe gaat het nu met je Poetser?
Zo'n beloningssysteem klinkt handig, die ga ik onthouden voor later!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:16

Met ons gaat het goed. De blikjes roepen niet meer, de drang is weg en ik kan er zonder problemen langslopen als ze in de reclame staan per karton *\o/*
Gynaecoloog heeft gelukkig geen rare dingen gevonden en heeft aangeraden om per direct te stoppen met de pil en zo te bekijken of dat verschil maakt. Sindsdien heb ik in elk geval niet meer het gevoel van zwanger te zijn en de misselijkheid is een stuk minder.

Dat beloningssysteem is alweer achterhaalt hier :( Het nieuwtje is eraf en het werkt niet meer. Ook helpt het niet dat mijn ex zich weer in zijn leven probeert te wringen. Belt iedere keer op tijdstippen dat hij zeker is dat zoontje thuis en wakker is en nu hij weer vrijgezel is beseft hij zogezegd ineens dat hij dat ventje mist. Gisteren stond hij zelfs aan de schoolpoort en staat erop dat zoontje opnieuw papa tegen hem zegt. Hoe hard ik het zoontje ook gun om een vader te hebben, dit spelletje pakt niet meer. Dit duurt enkel tot hij een nieuwe scharrel heeft en dan wordt hij weer afgedankt. Ex heeft zoontje al genoeg gekwetst, verdriet en pijn aangedaan. Ex schrok er wel van hoe mondig ik geworden ben, dat ik hem de waarheid in zijn gezicht durfde te zeggen.

En misschien heb ik binnenkort een nieuwe vriend. Ik ken hem van op de bus, een collega van zoontje zijn echte vader. Iedere keer als we elkaar tegenkomen en we kijken elkaar aan dan krijg ik kriebels en schieten we beginnen we allebei te lachen als pubers :') Hij heeft mij vandaag mee uit gevraagd. Ik mocht zelf kiezen, ofwel zaterdagavond onder ons 2en, ofwel zondag overdag met zoontje erbij (en dan wetende dat we beide te verlegen zijn om elkaar aan te spreken als ik op zijn bus stap :o )

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:33

Oeeh wat een leuk nieuws zeg! Gaat het verder wel goed met je zoontje?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:47

Ja verder doet hij het heel goed. Alleen op de momenten dat hij het moeilijk heeft is volledig onbereikbaar en dringt er niks tot hem door. Dan is hij doelbewust de grenzen aan het overschrijden, mij fysiek proberen pijn te doen door te slaan, te schoppen en te bijten en gewoon alles doen wat niet mag. Thuis is dit makkelijk op te lossen, gewoon negeren en binnen 5 minuten is het over. Op straat is dat natuurlijk een groter probleem. Gelukkig worden die momenten weer steeds minder, het scheelt ook dat school weer begonnen is en dat hij zijn zorgen weer kan wegspelen.

Alleen het slapen is een ramp. Al een aantal dagen dat hij zelf vraagt om vroeg naar bed te gaan en dan gewoon niet slapen. Vandaag is hij om half 7 al naar bed gegaan op zijn vraag (normaal rond 7u doordeweeks) en hij ligt op dit moment nog uitgebreid liedjes te zingen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:02

poetser schreef:
Ja verder doet hij het heel goed. Alleen op de momenten dat hij het moeilijk heeft is volledig onbereikbaar en dringt er niks tot hem door. Dan is hij doelbewust de grenzen aan het overschrijden, mij fysiek proberen pijn te doen door te slaan, te schoppen en te bijten en gewoon alles doen wat niet mag. Thuis is dit makkelijk op te lossen, gewoon negeren en binnen 5 minuten is het over. Op straat is dat natuurlijk een groter probleem. Gelukkig worden die momenten weer steeds minder, het scheelt ook dat school weer begonnen is en dat hij zijn zorgen weer kan wegspelen.

Alleen het slapen is een ramp. Al een aantal dagen dat hij zelf vraagt om vroeg naar bed te gaan en dan gewoon niet slapen. Vandaag is hij om half 7 al naar bed gegaan op zijn vraag (normaal rond 7u doordeweeks) en hij ligt op dit moment nog uitgebreid liedjes te zingen.

Misschien is dat zijn manier van ontspanning zoeken ? Lekker op tijd naar bed en even echt zijn eigen ding doen. Zolang het niet tot 23.00u door gaat lekker laten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 22:08

Hij zingt en wiegeld zichzelf ook in slaap. Dit heeft hij altijd gedaan en ik vind het wel grappig. Vaak verzint hij zelf zijn liedjes, is ook een uitlaatklep voor hem, maar als hij dan weer zingt over hoe lief mama is en hoeveel hij van mij houd, dan zit ik keer op keer met tranen in mijn ogen te kijken naar dat geweldige ventje, mijn zonnetje :+: (onderschrift gaat dan ook over hem)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:44

Dat is toch prachtig <3