Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:35

Bedankt :D
Het heeft veel moeite gekost en misschien wel een maand of 2 tot ik eraan gewend was en het echt mooi vond...
Maar ik had er last van: ik heb dik haar, dus ook warm. Los dragen was onmogelijk, en ik zag er wat loom uit...

Ben blij met de lengte die ik nu heb (zie foto eerdere post)

JolisaJ

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:38

Dat snap ik, in het begin lijkt me dat het heel kort aanvoelt. Fijn dat je blij bent met deze lengte, het ziet er mooi uit!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:54

Hmm mijn haar is nog een stuk korter nu:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Ik ben op zich ook wel blij met deze lengte, zoveel gemakkelijker dan lang haar, maar zolang het vet blijft vind ik het helemaal niks...

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:15

Veulen84 schreef:
maras schreef:

Heb je al eens magnesiumolie/epson salt/dode zeezout geprobeerd?
Epson en dode zeezout kun je je haar gewoon mee wassen. Magnesiumolie doe je een half uurtje voor het douche op je hoofdhuid en onder de douche spoel je het dan goed uit.
Bij veel mensen helpt dat echt tegen de jeuk en de roos.

Nee dit heb ik nooit geprobeerd, ga ik dus zeker uittesten, gewoon te halen bij de natuurwinkel?

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:26

Goede tip van de magnesiumolie! Heb ook wel wat last van roos, maar niet overdreven...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:04

maras schreef:
Nee dit heb ik nooit geprobeerd, ga ik dus zeker uittesten, gewoon te halen bij de natuurwinkel?

Magnesiumolie koop ik gewoon bij de etos. Wel de pure nemen. Zullen ze vast bij de kruidvat ook wel hebben. Dode zeezout hebben ze daar ook. Epsom salt soms bij de natuurwinkel, anders online.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:53

Thnx voor de tip met het buideltje soda Veulen84!

Ik ben gezwicht...
Heb m'n haar gewassen...
M'n vriend vond het echt te vies...

En wat voelt het heerlijk!!!! :oo
Ik ga wel proberen om minder vaak te wassen en shampoo te gebruiken zonder siliconen en andere troep.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:49

Leuk om dit topic te lezen, ik heb het ook al eens geprobeerd maar niet lang genoeg volgehouden om echt een verandering waar te nemen, ik werd gek van dat vette haar :=
En dan op een staart klinkt leuk maar de bovenkant was dus zo vet als de neten en de staart was mooi schoon, nou dan trapt ook niemand in de 'net gewassen, nog nat dus op een staart'-look :Y)

Maar nu ik zie dat je het ook ter vervanging van shampoo kunt wassen met citroensap of baking soda (dus géén bakpoeder :+ ) wil ik het wel eens gaan proberen... alleen ben ik nooit zo'n volhouder hihi.
Even een vraagje: om de x aantal weken (7 ongeveer) verf ik mijn uitgroei weer netjes blond.
Het verven doet mijn schoonzus altijd en dan doet ze dat op vet haar want anders irriteert de verf ook zo erg op mijn hoofdhuid. Soms zit ik tijdens het verven/intrekken als een malle te krabben omdat het brandt.
Ik was mijn haar variërend van elke dag tot om de dag, zodra de uitgroei ook alweer begint te tonen word het ook gelijk weer veel sneller vet, als het net geverfd is ook altijd heel mooi schoon en los zeg maar.

Maar hoe zit dat dan als ik de uitgroei wil blijven verven, is citroensap dan niet te grof?
En ik vind het wel altijd heel fijn om het na het verven lekker met shampoo te wassen en er een maskertje tegenaan te gooien, mijn hoofdhuid vind het verven namelijk echt niet zo prettig :x

Zou ik het dan wel 1 x in de zoveel even lekker met shampoo en conditioner kunnen wassen als het weer geverfd is? Of verpest je dan eigenlijk alles weer?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:14

Als je geen shampoo ed meer gebruikt, pakt de verf niet meer op je haar :+
Door het laagje wat je om je haar heen legt van je eigen huidvetten kan de verf niet meer in je haar doordringen...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:58

Citroen zou ik overigens niet gebruiken. Dit droogt je haar uit, wat in combinatie met verven dus niet ideaal is.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:47

Raja schreef:
Als je geen shampoo ed meer gebruikt, pakt de verf niet meer op je haar :+
Door het laagje wat je om je haar heen legt van je eigen huidvetten kan de verf niet meer in je haar doordringen...

:oo aii... dan houd het voor mij al snel op. -O-

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:52

Ik gebruik sinds 3 jaar geen shampoo meer wegens jeuk, maar wil eigenlijk wel weer een keertje verven. Dan toch eenmalig wassen om te kunnen verven. Geverfd haar kan toch wel weer zonder shampoo hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:19

Ja hoor geverfd haar kan ook zonder shampoo. Kan wel wat droger worden dan want verven brengt toch wel wat schade toe bij je haar.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:36

Je kunt er voor kiezen om je haar te wassen met een shampoo zonder siliconen, parabenen en sulfaten.
Bij de Bodyshop zijn de shampoo's van de rainforrest lijn vrij van Deze stoffen. ..
Of de natuurlijk puur shampoo van andrelon (stuk goedkoper ) hoewel deze wel iets van sulfaten bevat...

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:39

Ik haal voor die ene keer wel iets van Urtekram. Dat merk beviel me voorheen goed, maar wil na het verven gewoon weer zonder.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:48

Maar moet je dan niet weer helemaal opnieuw beginnen na 1x shampoo?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:40

(Geen zin hele topic door te lezen)
Mensen die hun haar 2x per week wassen maken die het nog wel nat tussen de was beurten door ? Of alleen tijdens het wassen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:01

Ik heb vanmorgen mijn haar weer met shampoo gewassen... Voelde heerlijk.

Ik was(te) mijn haar 1 a 2 keer per week met shampoo en verder douche ik met een badmuts zodat mijn haar droog blijft.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:17

Really, douchen met een badmuts? Dat lijkt me echt helemaal niks!
Ik douche de laatste paar weken iets minder, maar maak mijn haar wel nat als ik onder de douche sta (zo ongeveer om de dag).
Binnenkort woon ik niet meer in een studentenhuis en kan ik weer elke dag genieten van een schone douche :) Het plan is om dan te proberen 6 dagen met water en 1 dag met shampoo te wassen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:24

Waarom lijkt je dat niks? Ik vind het heerlijk om gewoon volledig onder de straal te gaan staan zonder dat mijn haar nat wordt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:30

omdat ik het dus zo heerlijk vind om mijn haar nat te maken en dat dan vanuit je haar het warme water over je heen loopt :)
En een badmuts maakt zo'n herrie :P

Maar goed, mijn haar is ook bijna niet door te komen, zonder dat het nat is. Dus ik vind het eigenlijk ook irritant als ik gedouched heb, maar mijn haar nog droog is. Misschien is dat het vooral.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:08

Hier ondertussen ook gestopt met baking soda. Ik heb het idee dat het voor mij te agressief is (droge huid, veel jeuk) ook icm appelazijn. Ik gebruikte het 1 maximaal 2 keer per week. Naast dat de vettigheid ook belachelijk veel jeuk mee bracht, ga ik toch weer op zoek naar een shampoo. Ik heb shampoo van PNS besteld. :)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:15

EskeGirl schreef:
Maar moet je dan niet weer helemaal opnieuw beginnen na 1x shampoo?

Ja helaas wel, maar dat is dan maar zo. Denk dat ik mijn haar ook gelijk even laat knippen i.p.v. zelf doen. Is misschien ook wel weer een keertje goed :Y)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:32

soof14 schreef:
(Geen zin hele topic door te lezen)
Mensen die hun haar 2x per week wassen maken die het nog wel nat tussen de was beurten door ? Of alleen tijdens het wassen

Dat verschilt bij mij. Als ik bijvoorbeeld op stal ben geweest, spoel ik het even goed uit zodat het eventuele stof en de geur er uit gaan. Als ik nergens ben geweest waar het vies zou kunnen worden laat ik het meestal droog.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:37

Ik rij 2x in de week, dus was m'n haar dan ook. Verder maak ik het niet nat (draag in een knotje of handdoek/batmuts). Gewoonte van toen ik nog langer haar had en het 4-5 uur duurde voor het droog was :P.