En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:02

Ik denk ook inderdaad dat het niet goed is om het zelf te beginnen googlen, hier word je alleen maar gek van. Al snap ik dat je het doet natuurlijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:06

lymfocytair betekend dat het met de witte bloed cellen te maken heeft. Dus een ontsteking infiltraat met witte bloedcellen.

Heel simpel gezegd dus zijn er ontsteking cellen gevonden in de biopt en speelt er dus eigenlijk "gewoon" een (matige) ontsteking. Van daar dus ook de pus achtige substantie die uit t oog komt.

Als je woord voor woord gaat googelen komen er veel "ernstigere" dingen uit dan dat er daadwerkelijk staat. Niet dat het nu niet erg is overigens, maar hopelijk snap je wat ik bedoel. Je moet t goed in de context kunnen plaatsen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 13:23

chanicha dit heb ik uit mijn dossier van het UMC.
Ik snap wat je bedoeld Quir,ik weet dat Google vaak ernstigere dingen naar voren haalt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:28

Jeetje, wat heftig allemaal.

Ik loop in st Jansdal en heb nu al weken last en problemen. Ze hadden het in 2013 episcleritis genoemd. Nu kwam ik met links en was het uveitis. Het lichtschuw zijn en de uitstraling zijn enorm pijnlijk. De druppels geven wazigheid, dus lastig in de praktijk, maar je moet wel.

Toen links nog niet over was, begon rechts. Vreselijk 2 ogen tegelijk. Nu zijn ze ongeveer gelijk, maar wel nog heel pijnlijk. Mag nog niet volledig de druppels afbouwen.

Bij mij zitten er witte bloedcellen in de aanhechting van de pupil als ik het goed begrepen heb. De atropine voorkomt verklevingen. Ik neem aan dat de werking van de pupil lastig wordt met verklevingen.
Maar de witte bloedcellen zelf duiden dus op ontsteking. Verder komt er niks het oog uit en mensen zien het niet, wat het wel lastig maakt om begrip te krijgen. Je hebt ten slotte ontstekingen in je lijf en je ogen kun je niet uitzetten.

Ik heb dan totaal iets anders, maar ben het nu wel zat na 2 maanden en wil je nog heel veel sterkte wensen. Het is buiten de angst ook erg vermoeiend.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:26

Dank je wel superpony. Dat lijkt me ook erg lastig zeg,vooral als het je beide ogen zijn.
Ik weet wel dat ik niet beide ogen tegelijk laat doen,ik wil nog wel wat zien.

Quir maar het rare is dat die groene troep er niet áltijd uitkomt.Nu heb ik er alweer een aantal dagen geen last van,komt niks meer uit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:36

De ontsteking is natuurlijk ook niet het enige wat er speelt. Daarnaast is t normaal (of Nouja normaal, dit soort ontstekingen komen geregeld voor) dat een ontsteking opvlamt en weer minder wordt, dit is een cyclus en heeft te maken met jouw afweer systeem.

Nu is er een matige ontsteking gevonden, maar t kan dat dit tijdens een opvlamming geweest is (en dus op andere momenten er bijna geen ontstekingen gevonden worden) of juist in de rust periode van de ontsteking en er op andere momenten juist veel meer gevonden kan worden.

En een biopt is uiteraard een moment opnamen, je lichaam veranderd continue, cellen ook. Daarnaast moeten ze ook maar net alles te pakken krijgen tijdens de biopt.

Weet je nog of tijdens de biopt (of er voor of er na) van dat groenige spul uit het oog kwam?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:09

Nee toen had ik juist geen last van dat groene spul,toen was het alweer een week over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:15

Ik heb er even overheen gelezen..........maar heb je nu iets van druppels? Ik heb dus veel witte bloedcellen en moest atropine gebruiken. Ten eerste helpt het mij erg bij de pijn. Ik ben enorm lichtschuw en heb veel uitstralingspijn naar kaak en hoofd.
Maar ze zei laatst dat atropine ook voorkomt dat er verklevingen ontstaan. Van de week heb ik helemaal het voorbeeld van een oog zitten bestuderen bij de oogarts en de noduge vragen gesteld, maar een oog is ECHT ingewikkeld. Als ik terug denk leer je daar op school ook het minste over. Spieren, spijsvertering, hart en vaten krijg je behoorlijk wat info over, maar gen vrijwel niks.

Wat het meest lastige is dat je je ogen echt niet uit kan zetten. Een gebroken arm in een mitella kun je nog een beetje ontzien. Met atropine zet je wel wat uit, maar het blijft een bezig ding dat oog.

Ik kan me voorstellen dat het woord; Kanker erg angstig is, maar probeer het per dag en onderzoek te nemen. Wat je niet weet, moet je je ook nog niet teveel druk om maken. Stress werkt altijd negatief, bij alles.

Sterkte!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 18:03

Ik heb geen druppels,helemaal niks.Maar ik heb ook geen pijn,en de ontsteking is er in vlagen,dan een week wel,dan een week weer niet.Heel wisselvallig.
Vandaag was ik weer erg down zeg,weet je,wát je ook voelt,je denkt meteen het zou toch ook niet daar zitten? Nu heb ik al een aantal dagen pijn in mijn rechterkaak,denk ik gelijk,miss. zit het daar ook.Ben ik benauwd en hoest ik,denk ik,het zit toch niet in me longen of in me keel.
Ik weet dat ik niet zo moet denken,maar het gebeurt gewoon,komt omdat ik bang ben.

De 24ste een hoop vragen stellen aan de oogarts in Utrecht.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:30

Stroma is het middelste deel van je hoornvlies, dus dat is het eerste laagje van je oog. (Hoornvlies bestaat uit 3 laagjes een 'afdeklaag'dan stroma (water met zout gemengd en dit is 90% van de totale dikte van het hoornvlies) en dan nog een soort afdeklaag. Die 3 vormen samen het hoornvlies)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:00

Lopen er ook Lymfklieren in je gezicht/kaak? net onder het oor zeg maar.Daar heb ik 3 knobbeltjes zitten,en die doen pijn als ik ze heen en weer wil bewegen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:23

Weet het niet zeker, maar volgens mij zitten lymfeklieren onder je kaak (aan de kant van het kaakgewricht) opzich wel recht onder je oor, maar dus echt aan de onderkant van je kaak dus niet strak onder je oor.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:25

Klopt, de lymfeklieren rond die plek zijn gelokaliseerd onder de kaak aan de binnenzijde, deze lopen richting het oor en vanaf het punt vlak voor/onder het oor gaat er een reeks naar beneden, de halsspier volgend, richting het gedeelte boven je sleutelbeen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 22:16

Het zit precies op de kaaklijn zeg maar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:31

Gohya als je een ontsteking hebt kunnen je lymfeklieren opzetten, hoeft echt niet verontrustend te zijn.
Ik snap echt dat je nu overal beren op de weg ziet i have been there maar dit maakt je nog veel ongeruster.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 23:09

Klopt. Maar omdat deze knobbels er pas sinds een week ongeveer zitten,vandaar.
En die ontsteking in me oog zit er al enkele maanden,snap je.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:24

Als je ook maar een beetje kan ontspannen is dat denk ik wel beter voor je.

Ik heb dan iets anders, maar wel veel uitstralingspijn naar mn kaak en over mn hoofd. Om uit te sluiten waar het mee te maken kon hebben, zijn er wel longfoto's gemaakt en is er behoorlijk uitgebreid bloedonderzoek gedaan en heb ik ook urine moeten inleveren.
Er was pas nog bloed afgenomen ter controle vanwege auto immuun ziekte.

Ik maakte mezelf ook wel een beetje naar. Had erge last tussen mn schouderbladen en begon ook te malen of ik iets anders zou kunnen hebben enz. Je voelt echt wat, maar dan zijn het vaak ook spieren die verkrampen door je spanning.

Knobbels meteen morgen nog even laten nakijken bij ha, beter voor je gemoed zo vlak voor het weekend ook.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:28

Die kliertjes kunnen al op spelen bij een simpele verkoudheid (virusje dus), zelfs als je er zelf niet eens iets van merkt. Daar zou ik me echt geen zorgen om maken. :(:)
Hoe begrijpelijk t ook is, maar door t doem denken ga je ook dingen voelen die je normaal niet eens zou op merken.

Natuurlijk denk je nu alles wat je voelt (of denkt te voelen) meteen denkt dat t iets ergs (kan) zijn. In t begin toen ik erg ziek werd had ik dat ook heel erg, nu kan ik t beter relativeren en begrijpen. Dat komt bij jou ook vanzelf weer terug. Eén tip, ga nooit googelen! Als je een vraag hebt of iets niet vertrouwd gewoon je huisarts bellen. Hij is er ook om zijn patiënten gerust te stellen. Dus daar zeker gebruik van maken!

:(:)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 06:20

Ik heb ze ook eens opgezet gehad en zeer pijnlijk zonder dat ik merkte verkouden te zijn. Aangezien de ziekte in de familie zit, naar de huisarts gegaan, maar waren idd opgezette klieren.
Maak even een afspraak bij de huisarts (die zal heus een vervanger hebben) voor je eigen gemoedsrust.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:04

Ik ben al wat meer gerustgesteld,ik heb nu ook wat keelpijn,dus komen daar die knobbeltjes in de Lymfklieren vast vandaan. Mijn dochter [bijna 26 jaar] heeft nu de Waterpokken,miss. heb ik daar ook wel iets van mee gekregen,maar zet het bij mij niet door.Met Waterpokken heb je ook verkoudheidachtige/griep verschijnselen.En ik hoest wat en heb wat keelpijn,komt vast daar allemaal door,en dat praat ik mezelf nu aan.

Ja echt he,alle kleine dingetjes ga je nu anders voelen en zien.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:15

Gelukkig maar! Inderdaad komen de kliertjes daar nu vast vandaan, hopelijk zet t niet door. :(:)
Hopelijk kunnen we je zo ook wat gerust stellen.

Ja dat is zeker zo, alles valt je nu op en voel je. Elk klein dingetje waar je anders nooit op gelet zou hebben, laat staan opgemerkt. Wat dat betreft snap ik t heel goed en herken ik t ook echt. Straks als alles wat duidelijker wordt en je t vervolg en zo gaat weten, verdwijnt dat langzaam weer. Wel heeft t veel tijd nodig om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen, dat heb ik nu in ieder geval nog lang niet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:17

Idd! Quir, alles is nog zo onduidelijk nu.Maar a.s. woensdag ga ik álles vragen aan de oogarts! nu ben ik minder overdonderd dan de eerste keer,toen ik de uitslag kreeg,en gewoon alles vergat.
Ik vind het ook erg fijn om hier ook mijn vragen kwijt te kunnen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:28

En vooral ook gewoon al je vragen die in je op komen op papier schrijven! Dan vergeet je ze zeker niet.

Als je nog vragen hebt of dingen wil weten, mag je me ook best een PB sturen als je dat fijn vind! Ik help je graag. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:30

Zal ik zeker doen Quir,dank je wel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:34

Ik had het ook hoor Gohya en daarom weet ik dat je je helemaal gek kan maken met dat soort dingen. Ik heb lange tijd last gehad van bultjes in mijn liezen (familiekwaal) maar toen ineens kon ik mezelf er helemaal gek mee maken want stel je voor! Hoop alleen dat je snel zekerheid krijgt.