Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 14:52

chocobroodje schreef:
Dat die wond nog wat open staat is opzich niet raar hoor. Dat komt omdat de huid van binnen naar buiten dicht groeit. Beterschap hoor meis, hopelijk ben je gauw een stuk meer opgeknapt!

Dat is natuurlijk ook zo, maar vorige keren keek je er niet zo in zeg maar. Kan natuurlijk ook niet altijd t zelfde genezen hihi. Belangrijkste is dat t goed dicht gaat en dat zal vast wel gebeuren. :o

Dank je!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:46

Ik vrees dat het wel wat gevoelloos blijft.

Ik heb 3 x keizersnede gehad en er zijn stukken op mijn buik die ik minder voel.

Quir

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:13

Hmm dat is zonde, haha.
Mijn rug blijft ook wel gevoelloos inderdaad, mijn hoofd is dat ook heel erg maar dat kon nog bij trekken zei de chirurg. Kon tot zo'n 8/10b weken duren...

Nou ja, t is niet anders. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 20:19

Vind t er toch maar naar uit (blijven) zien...

Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 21:58

Say hi!

Afbeelding

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:45

Looking gooooood

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:06

Zo. Jij hebt ook al het nodige aan je gebit laten verbouwen. :+

Wonderlijk toch om die xf te zien. Dat ze zoiets toch gemaakt kunnen krijgen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 23:17

Haha ja, merendeel zijn ook nog wortelkanaalbehandelingen en geen gaatjes ofzo. Kaak is gebroken geweest. :+

Op foto's lijkt t ook altijd veel meer dan t meestal is, omdat het er zo uit springt haha.

Ja he, altijd fascinerend die technologie. Doe niet voor niets een medische studie in onder andere de radiologie haha.

Vind het ook heel bijzonder om zo te zien, dat gat in de schedel en katheter in de hersenen... Heb ook nog 4 andere foto's van deze drain. Nog een schedel (andere richting), thorax (borst) en twee van buik.

Afbeelding
Ook wel grappig om te zien hoe de drain in de buik ligt (en spiraaltje zie je ook zitten :+ )

Edit: en op de foto zie je ook een kapotte wervel (L5) door klap van een paard, haha. Ik ben echt helemaal stuk geloof ik zo (knie zit ook ijzer in, verbrijzeld geweest ook door een klap...)
Laatst bijgewerkt door Quir op 19-07-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:19

Jeetje die zit veel lager dan ik had verwacht.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 23:22

Ja he, onderste gedeelte van de drain ligt op de blaas. Vorige drain eindigde bij de lever/galblaas.

Rechts waar de drain de knik maakt en weer iets omhoog gaat, gaat ie de buikholte in en daar zit dus ook t litteken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:09

Wat een gave foto's maar ook wel griezelig dat jij dit gewoon bent, je even doorgelicht wordt.

Ziet er op zich wel netjes uit.
Loopt die drain door je darm of los in je buik?

En wat zit jou spiraaltje scheef :?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:34

De drain zit los in de buik, ligt tussen de darmen en zo.

Ja he! Op de echo ligt ie wel mooi recht, maar het beweegt natuurlijk ook continue. Als de blaas vol zit ligt de baarmoeder weer anders dan bij een lege blaas, enz.

Zal eens kijken of ik andere foto eens kan vinden en dan vergelijken, hihi.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:18

Morgen naar t ziekenhuis. Hadden gebeld en foto's van de wonden gestuurd (scheelt even een ritje van bijna 300 km :') ). Ze vertrouwde t alleen niet en moeten dus toch langs komen. Vocht wat uit de wonden komt, komt wel vaker voor en kan op zich niet zoveel kwaad. Alleen mag dat niet meer na 2 weken, alleen de eerste dagen. Ook vond zij de wonden er wel geïrriteerd eruit zien en de plekken zijn natuurlijk ook niet geheel risico vrij. Infectie moet echt voorkomen worden daar. Ik heb geen koorts (soms heel licht verhoging), dus dat is nog goed verder. Ook nog goed dat de hechtingen er nog in zitten, ze kijken morgen hoe en wat en halen dan eventueel de hechtingen eruit.

Dus m'n gevoel dat t herstel/genezingsproces van de wonden niet helemaal gaat zoals normaal is, klopt toch wel (weer, helaas).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:21

hé jammer dat je gelijk hebt gekregen. :(:)
Ga je gelijk naar Tilburg dan ?

Hopelijk kunnen ze je in het zknhs goed helpen en ben je snel weer op goede weg.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:36

Morgen gaan we inderdaad naar Tilburg, vind t zelf prettiger om alles bij elkaar te houden en zijn natuurlijk ook niet voor niets in Maastricht weg gegaan...

Het heeft geen hele grote haast, dus morgen was ook prima en vandaag hadden ze ook geen plek meer dat chirurg er bij kon zijn.

Hopelijk valt t toch mee, halen ze de hechtingen er gewoon uit en kunnen we daarna gewoon weer verder alsof er niets gebeurd is, hihi. :)

Wond achter m'n oor is vandaag wel iets pijnlijk, dat was nog niet eerder zo.

Gisteren avond/vannacht had ik wel echt iets heel raars haha.
De drain stond strak/gespannen! Je zag m heel goed in mijn hals lopen en stond ook echt onder spanning. Voelde ook heel naar aan, als een strak elastiek of zo. Deed geen pijn of iets, maar dat gevoel... Kon mijn hoofd ook moeilijk bewegen, alsof ie werd tegen gehouden. Ook geen idee hoe t weg gegaan is. Ben daarna in slaap gevallen en t was weg toen ik wakker werd. :+
Vannacht trouwens wel weer een keer goed geslapen (wel met temazepam en alprazolam, maar goed... Af en toe moet kunnen).

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:59

Wat gaaf zeg die foto's! Komt het vocht dan alleen uit het uiteinde eruit of zitten er eerder ook al gaatjes oid?
Jammer dat dat ziekenhuis niet een stukje dichterbij is zeg, maar wel goed om even naar te laten kijken inderdaad. Hopelijk valt het allemaal mee morgen! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:02

Er zitten inderdaad meerdere gaatjes op het einde. Dus het komt niet allemaal uit alleen het einde, maar wel t meeste.

Leuk he die foto's hihi.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:44

Goed dat je morgen naar het ziekenhuis gaat beter het zekere voor het onzeker.

Even een stomme vraag misschien maar als je ooit zwanger wilt worden is dat dan geen probleem met het groeien van de baarmoeder komt de drain dan niet in verdrukking ?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 20:07

Ja inderdaad, beter keer te vaak dan één keer te weinig of te vlaat. Tot nu toe zijn we nog nooit voor niets geweest... Maar hopelijk morgen voor de eerste keer wel.

Nee in principe geeft dat geen problemen. De drain ligt gewoon "los" in de buikholte en zal als dat nodig is dus (kunnen) verplaatsen. Keizersnee moeten ze wel mee op passen, dat ze de drain niet raken of doorsnijden. Verder zal de drain geen reden zijn voor problemen mbt een zwangerschap. Normaal gesproken kan je met een drain verder gewoon alles wat zonder drain ook kan. Door de bevalling en het persen kan je wel (tijdelijk) de klachten terug krijgen van een te hoge hersendruk, omdat de drain dan niet werkt (de druk in de buik is dan te hoog waardoor het hersenvocht niet de buik in kan lopen). Dit verdwijnt na de bevalling weer langzaam als de druk in de buik dus weer normaal/laag is.

Mijn rug zal eerder problemen gaan geven haha. Door de breuken in de wervel is deze ook naar voren geschoven en staan ze niet helemaal meer mooi op elkaar. Maar dat merken we dan vanzelf wel, hihi.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 02:55

Pfff, weer een hel van een nacht... :(

Kan niet slapen van de pijn en moet continue overgeven. Heb al weer heel wat pijnstillers naar binnen gewerkt samen met zofran, maar kan/mag niet nog meer pakken en zelfs met de zofran komt t er ook gewoon direct weer uit. Dus ik weet ook niet wat ik nu precies binnen gehad/gehouden heb.

Ben dus bang dat ik vrijwel alles er uit gekotst heb, maar dus wel blij met de tramadol zetpillen. Die kotst je er tenminste niet direct weer uit en die zitten er dus zeker in. De snel werkende morfine capsules zouden in ieder geval ook wel (gedeeltelijk) moeten werken, werken ongeveer na 30 minuten en ik heb ze zo'n 45 minuten binnen kunnen houden.

De rest dus echt geen flauw idee...
Voel me flink ellendig en beroerd. Over 3 uur gaat de wekker en heb nog geen minuut geslapen. Kan wel tot we vanmiddag naar t ziekenhuis gaan bij mijn schoonouders op bed liggen, maar ben bang dat ik dan ook niet een paar uurtjes kan slapen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:05

Vervelend zeg, heb je na deze post nog kunnen slapen??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 10:46

Nee helemaal niet meer geslapen, om half 7 zaten we in de auto en nu bij m'n schoonouders. Half 3 komt m'n vriend hier heen van uit t werk en dan rijden we door naar Tilburg naar het ziekenhuis. Ben wel benieuwd hoe en wat ze straks gaan zeggen.

Ben wel echt stuk nu pff.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:56

Het zit je ook echt niet mee he Quir.Heel veel sterkte en beterschap!
Supergaaf die Röntgen foto's.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:08

Ach jeetje, dan ben je inderdaad helemaal brak! Nou maar hopen dat je voor niets geweest bent straks!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 12:03

Dank jullie!

Ja ik hoop ook dat t voor niks is, maar even afwachten. Helemaal prettig voelt t niet, zitten nu ook behoorlijke korsten "prut" op de wonden/randen.

Laat t nu dus ook maar even zitten en niet schoonmaken, zodat ze t straks kunnen zien hoe en wat. De wonden zijn soms namelijk wel droog en komt er geen troep uit, dat is altijd precies als je t moet laten zien uiteraard. Haha.