"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:28

Ik ben sinds vorige maand ook gestopt om de zelfde redenen als hier aangegeven.
Was emotioneel niet echt stabiel en kon weinig hebben en volgens mij begint dit al te veranderen.
Eigenlijk alle dingen die ik lees komen wel met mij overeen. Enige dat mij tegen staat is de bescherming nu. Ik wil geen spiraaltje en dat gepruts van te voren is eigenlijk ook een beetje vervelend.

Welke vormen van voorbehoedsmiddelen gebruiken jullie nu?
En welke soorten anticonceptie is er eigenlijk allemaal?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:32

Ik ben na de 2e zwangerschap begonnen met de lady-comp. Temperatuur meten elke ochtend (ipv pil innemen) en het computertje zegt dan of je vruchtbaar bent of niet (en of je ongesteld moet worden). Wat je dus op gegeven moment wel ongeveer weet. Ik kan best wel een chaoot zijn en toch werkte het voor mij.

Apparaat werkte perfect, echt geen commentaar. Je moet je wel een aantal daagjes in kunnen houden (als je vruchtbaar bent) of dan een rubbertje gebruiken. Alleen moet je wel zorgen dat het rubbertje niet knapt tijdens de rode lampjes :+ kans op een baby is dan vrij groot heb ik ondervonden :o Mijn vertrouwen in condooms is een stuk minder geworden kan ik je zeggen _O-

Apparaatje gaf ook trouwens netjes aan dat ik zwanger was....

Nu heb ik het niet meer nodig. Na kindjelief nr 3 heb ik er een knip en knoopje in laten zetten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:40

Maar zo'n apparaat lijkt mij dan weer niet veilig. Ik dacht altijd dat zaad paar dagen kon leven, dus als jij op de 13e vruchtbaar bent maar de 12e seks hebt gehad, dan heeft dat apparaat toch geen nut? Of zit ik er nu naast?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:42

De ladycomp lijkt mij geweldig, maar ik vertrouw het niet. Ik ben veel te bang om zwanger te raken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:48

Selina schreef:
Maar zo'n apparaat lijkt mij dan weer niet veilig. Ik dacht altijd dat zaad paar dagen kon leven, dus als jij op de 13e vruchtbaar bent maar de 12e seks hebt gehad, dan heeft dat apparaat toch geen nut? Of zit ik er nu naast?

Daar houdt hij rekening mee, dus wanneer je geen sex moet hebben ;) en dat betekend dus voor de ei-sprong. Want de ei-sprong is leuk, maar alle risico zit in de dagen ervoor :)

Hij heeft schijnbaar dezelfde betrouwbaarheid als de pil. Ik kan verder alleen praten uit eigen ervaring en die was goed :) Bij ons faalde een ander anti-conceptiemiddel,
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 30-04-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:49

debbiew schreef:
Na aanleiding van deze verhalen twijfel ik een beetje over het stoppen van de pil..
Ik ben zelf eigenlijk enorm tevreden over mn pil, ik ben er ooit mee begonnen omdat ik echt ziek kon worden de eerste dagen van ongesteldheid, en sinds ik aan de pil zit nergens meer last van. Ook is het kunnen plannen van je ongesteldheid handig en natuurlijk dat je zekerheid hebt dat je niet zomaar zwanger wordt. :)En volgens mij werd ik er emotioneel ook iets stabieler van. Maar inderdaad, wat in het artikel beschreven wordt: libido is verdwenen.. Alleen in mn stopweek merk ik een heel klein beetje libido maar verder is het spoorloos.
Ik zou graag willen stoppen met de pil om het effect/verschil te zien, maar ik zit echt niet te wachten op die enorme buikkrampen of de ellende van een spiraaltje. Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. of overstappen naar een andere pil (met mogelijke andere negatieve bijwerkingen?). Ik slik nu trouwens de microgynon 20, hele lichte pil dus.

Als je geen klachten hebt zou ik niet stoppen hoor. Het lijkt soms net alsof iedereen heel veel klachten heeft en je leven een stuk mooier wordt zonder pil, maar er zijn ook mensen die geen klachten ervaren ;) en voor wie het prima werkt, daar kun jij best ook een van zijn :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:51

Selina schreef:

Nee je moet natuurlijk niet vlak voor je eisprong seks hebben, dan zijn je vruchtbare dagen :+
Maar dat apparaat vertelt je vruchtbare dagen dus dat is dan niet de 12e in jouw voorbeeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:53

Ik vind die LadyComp interessant, zeker het overwegen waard zodra ik weer actief word!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:56

Ok, dan toch goed begrepen maar hoeveel dagen mag je dan niet onveilig vrijen?
Kan me voorstellen dat je dan toch een week eraan kwijt bent ofzo.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:58

Als je geen klachten heb, zou ik ook niet stoppen. De pil blijft gewoon de makkelijkste oplossing, vind ik zelf.

Zou zelf de lady-comp wel eens willen proberen! Wat ik erover gelezen heb, maakt hij mij wel enthousiast. Hij geeft in principe 10 tot 12 dagen een rood lampje en als hij het niet zeker weet, geeft hij ook rood. En hij houdt rekening mee met dat je eisprong eerder kan komen dan bijvoorbeeld voorgaande keren. Daarom ook niet alleen de 6 dagen dat een vrouw vruchtbaar is, maar ook eerder en later, voor de zekerheid. Er zitten meer gevolgen aan als je bij de pil niet consequent bent dan bij dit apparaatje (tenzij je een rood lampje negeert :+ )

@Riddershow: Welke lady-comp had jij? Vind hem wel echt ontzettend duur :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:16

Ik had de dure versie. Zoals gezegd kan ik nogal een chaoot zijn en zag het niet zitten om zoveel jaar het apparaat weg te sturen voor batterij wissel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:25

Marijee schreef:
De ladycomp lijkt mij geweldig, maar ik vertrouw het niet. Ik ben veel te bang om zwanger te raken.

Is ook minder betrouwbaar als de pil.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:52

Pil is geloof ik 99,8 of 99,9 procent betrouwbaar en de lady-comp is 99,3 procent betrouwbaar.

Oke dankjewel :j
Die versie gaat er geloof ik ook uit aangezien je de batterijen niet zelf kan vervangen. Heel vervelend inderdaad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:54

Leprycorn schreef:
Pil is geloof ik 99,8 of 99,9 procent betrouwbaar en de lady-comp is 99,3 procent betrouwbaar.

Die versie gaat er geloof ik ook uit aangezien je de batterijen niet zelf kan vervangen. Heel vervelend inderdaad.

Dat is de theorie. Maar in de praktijk is dat anders.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:02

NatasjavE schreef:
Leprycorn schreef:

Dat is de theorie. Maar in de praktijk is dat anders.

Hoe weet je dat?

Met alles geldt dat je het wel moet toepassen zoals het hoort. En de pil wordt ook onbetrouwbaar zodra je een keer overgegeven hebt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 17:50

Wbt pijn tijdens menstruatie: dat is óók niet iets wat "gewoon zo is", je kunt er best veel aan doen. In feite is het gewoon spierkramp die je hebt, dus als je die spieren traint, zouden de klachten moeten verminderen :)* Eén manier is meer orgasmes krijgen (hoera!) maar er zijn wel meer dingen. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.gezondetips.nl/menstruatiekl ... erminderen --> whoops, niet de goede link, ik had iets met daadwerkelijk oefeningen maar kan het even niet vinden :+

Ja tenminste, ik merk dus dat het hier een beetje afgedaan wordt als "jamaar pijn dus ik wil wel stoppen met de pil maar dat kan niet" terwijl dat geen reden HOEFT te zijn als je toch graag wil stoppen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:59

Ik ga het stoppen met de pil wél bespreken met de arts. Mijn pil werkt bloeddrukverhogend, ik zit aan 2 bloeddrukverlagers (lekker tegenstrijdig :+ ). Dus heb er een beter gevoel bij als het bekend is. Mocht mijn bloeddruk nu gigantisch dalen i.v.m. stoppen met de pil, moet er wellicht ook aan mijn bloeddrukmedicatie gesleuteld worden.

Voordat ik aan de pil ging had ik overigens mínder buikpijn tijdens de menstruatie, alleen mijn menstruatie was wel 10x zo hevig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:07

Ik zou die Lady-comp dus écht niet vertrouwen. :+
Je zou het maar net even warmer hebben of kouder of je wordt verkouden en hij geeft aan dat het veilig is!

Vanmiddag ga ik in het ziekenhuis een koperspiraaltje laten zetten, zie enorm op tegen de pijn. :o

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:11

KoudbloedKim schreef:
Je zou het maar net even warmer hebben of kouder of je wordt verkouden en hij geeft aan dat het veilig is!

Vanmiddag ga ik in het ziekenhuis een koperspiraaltje laten zetten, zie enorm op tegen de pijn. :o

Wat maakt het dat je uiteindelijk kiest voor koper ?

Ik twijfel nog ff lekker door hihi

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:26

Ik heb zelf helemaal geen last van afgevlakte emoties of moeheid. Ik sta als een stuiterbal bekend op mijn werk :') Ook heb ik geen moodswings meer. Dit is wel pas sinds ik aan de lichtere pil zit, op de 0,3 had ik er wel last van. Libido is prima, merk ik nu ook weer := Mogelijke scharrel heeft geen klagen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:27

Marjo89 schreef:
[naam] schreef:

Wat maakt het dat je uiteindelijk kiest voor koper ?

Ik twijfel nog ff lekker door hihi
Omdat ik dankzij de hormonen in de (prik)pil bijna 40 kilo aan ben gekomen in 10 maanden tijd.
Hormonen zijn geen optie meer.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:28

Ben benieuwd naar je ervaring Tineke, deel je die ook weer hier? :) Success vanmiddag! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:30

Is prima. :j Dankje!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:08

Tijdens de prikjes en het zetten even goed hoesten Tineke (als dit mag van de arts). Dat helpt echt! Succes!

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:52

Sterkte Tineke!!