Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selina schreef:Maar zo'n apparaat lijkt mij dan weer niet veilig. Ik dacht altijd dat zaad paar dagen kon leven, dus als jij op de 13e vruchtbaar bent maar de 12e seks hebt gehad, dan heeft dat apparaat toch geen nut? Of zit ik er nu naast?
debbiew schreef:Na aanleiding van deze verhalen twijfel ik een beetje over het stoppen van de pil..
Ik ben zelf eigenlijk enorm tevreden over mn pil, ik ben er ooit mee begonnen omdat ik echt ziek kon worden de eerste dagen van ongesteldheid, en sinds ik aan de pil zit nergens meer last van. Ook is het kunnen plannen van je ongesteldheid handig en natuurlijk dat je zekerheid hebt dat je niet zomaar zwanger wordt.En volgens mij werd ik er emotioneel ook iets stabieler van. Maar inderdaad, wat in het artikel beschreven wordt: libido is verdwenen.. Alleen in mn stopweek merk ik een heel klein beetje libido maar verder is het spoorloos.
Ik zou graag willen stoppen met de pil om het effect/verschil te zien, maar ik zit echt niet te wachten op die enorme buikkrampen of de ellende van een spiraaltje. Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. of overstappen naar een andere pil (met mogelijke andere negatieve bijwerkingen?). Ik slik nu trouwens de microgynon 20, hele lichte pil dus.
Selina schreef:Maar zo'n apparaat lijkt mij dan weer niet veilig. Ik dacht altijd dat zaad paar dagen kon leven, dus als jij op de 13e vruchtbaar bent maar de 12e seks hebt gehad, dan heeft dat apparaat toch geen nut? Of zit ik er nu naast?
NatasjavE schreef:Leprycorn schreef:Pil is geloof ik 99,8 of 99,9 procent betrouwbaar en de lady-comp is 99,3 procent betrouwbaar.
Oke dankjewel
Die versie gaat er geloof ik ook uit aangezien je de batterijen niet zelf kan vervangen. Heel vervelend inderdaad.
Dat is de theorie. Maar in de praktijk is dat anders.
KoudbloedKim schreef:Ik zou die Lady-comp dus écht niet vertrouwen.
Je zou het maar net even warmer hebben of kouder of je wordt verkouden en hij geeft aan dat het veilig is!
Vanmiddag ga ik in het ziekenhuis een koperspiraaltje laten zetten, zie enorm op tegen de pijn.
Marjo89 schreef:Omdat ik dankzij de hormonen in de (prik)pil bijna 40 kilo aan ben gekomen in 10 maanden tijd.[naam] schreef:Ik zou die Lady-comp dus écht niet vertrouwen.
Je zou het maar net even warmer hebben of kouder of je wordt verkouden en hij geeft aan dat het veilig is!
Vanmiddag ga ik in het ziekenhuis een koperspiraaltje laten zetten, zie enorm op tegen de pijn.
Wat maakt het dat je uiteindelijk kiest voor koper ?
Ik twijfel nog ff lekker door hihi