Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Ruimer. Aansluitend word gegarandeerd knellend na X km. Die fout heb ik 1 keer gemaakt en daarmee bijna mijn middenvoetsbeentjes gesloopt, men wat deed dat pijn. Alle schoenen die ik nu heb, hebben ruimte.
Blaren krijg je door wrijving, beweging onder druk dus. En hoe goed schoenen passen, je beweegt erin. In tegenstelling tot wat veel mensen denken krijg je vaak sneller (en ernstigere) blaren door aansluitende schoenen dan door schoenen die te ruim zijn.
germie schreef:Ik heb net 7km gewandeld. Is me gelukt met nieuwe sandalen. Met sandalen moet je juist niet een maat groter kopen. Als je sandalen iets te groot koopt, dan ga je struikelen over de voorkant. Ik denk dat de sandalen een goede koop zijn. Dat is altijd een gok met schoenen, je weet het pas als je ze gaat gebruiken. Als ik morgen geen extra last van de hakken heb is het een goede koop en dan bestel ik nog een paar.
Lalidan schreef:Maar... je hebt een hielspoor toch??? Is rust en fysio daar niet de voorgeschreven behandeling voor, ipv andere schoenen? Ja, schoenen maken uit, maar met hielspoor stug door blijven wandelen vind ik eerlijk gezegd niet bijster slim. [size=7]Als ik je verwar met iemand anders heb ik niks gezegd