Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:26

5 mei heb ik 29km geslenterd over de markt in Elisabethfehn. De hielspoor is gelukkig niet verergerd.
Meestal loop ik stukjes van max 5km, als ik geen zin heb in hardlopen. Beweging is beweging en wandelen is eigenlijk beter voor je lichaam dan hardlopen, maar van 3km hardlopen krijg je natuurlijk veel meer conditie dan van 5km wandelen en het kost veel minder tijd.
Laatst bijgewerkt door germie op 21-05-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:29

Hou groot is die markt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:32

lizard schreef:
Hou groot is die markt?

10km lengte, langs een kanaal en we lopen die altijd HEEN en TERUG. en dan moeten we nog naar de auto terug. Iemand had een app aanstaan die de afstand berekend heeft, het was 28,9 km.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:33

aaah. nu snap ik hem.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

http://www.nwzonline.de/cloppenburg/kul ... 44710.html

Het is de langste markt in Duitsland. Ik loop hem dus al enige jaren elke keer heen en weer.

En wat heb ik er gekocht? Bratwurst en champignons, Wattwurmen (lekker), ijsje. :Y) En verder kwam ik een boekje tegen over Hongaarse tuigen. Wij zien het als gezellig uitje.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:44

Pff wat een lange markt haha
Om te wandelen prima maar zo lang te slenteren uhh nee

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:14

Lalidan schreef:
Ruimer. Aansluitend word gegarandeerd knellend na X km. Die fout heb ik 1 keer gemaakt en daarmee bijna mijn middenvoetsbeentjes gesloopt, men wat deed dat pijn. Alle schoenen die ik nu heb, hebben ruimte.

Blaren krijg je door wrijving, beweging onder druk dus. En hoe goed schoenen passen, je beweegt erin. In tegenstelling tot wat veel mensen denken krijg je vaak sneller (en ernstigere) blaren door aansluitende schoenen dan door schoenen die te ruim zijn.

Dankje!

Het verschil zit hem voornamelijk in de tenen, bij de grotere hebben mijn tenen meer ruimte dan bij 40. Kwa wreef/hiel zitten ze nagenoeg hetzelfde. Bij 40 kan ik er een vinger achter doen, bij 41 ruim een vinger. Als ik jullie moet geloven de 41 dus, nu mezelf nog even overtuigen :+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:33

Ik heb ook net nieuwe schoenen maar heb dus al een maat groter dan mn eigen maat maar ga nu nog twijfelen of ik nog groter had gemoeten.
oliebol kan ze nu niet meer ruilen heb er al mee gelopen buiten. Maar ze sluiten dus netjes aan. En voelde mn teen naast je kleine teen even toen ik ze vanmorgen net aan had maar hele dag aan gehad en nog 12.5 km gelopen en toen niet echt last er van(had gister mn nagels geknipt en ergens een hoekje vergeten dus hoop dat het dat was). Uuuhg nu twijfel ik! Gaat mn 140 eurie. Hoop dat ze goed lopen maar neem mn andere schoenen/sandalen maar mee naar nijmegen. Je weet maar nooit.

Verder zaten ze heerlijk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:06

Ik heb net 7km gewandeld. Is me gelukt met nieuwe sandalen. Met sandalen moet je juist niet een maat groter kopen. Als je sandalen iets te groot koopt, dan ga je struikelen over de voorkant. Ik denk dat de sandalen een goede koop zijn. Dat is altijd een gok met schoenen, je weet het pas als je ze gaat gebruiken. Als ik morgen geen extra last van de hakken heb is het een goede koop en dan bestel ik nog een paar. :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:22

Klinkt goed germie!
Mijn wandelvakantie op Madeira gaat morgen beginnen, zin in!!!!!!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:40

Veel plezier! Een vriendin van mij is net geweest en ze had prachtige foto's :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:41

Geniet ervan Danseresje! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:41

noordje schreef:
Veel plezier! Een vriendin van mij is net geweest en ze had prachtige foto's :)

Met een organisatie of zelf?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:55

germie schreef:
Ik heb net 7km gewandeld. Is me gelukt met nieuwe sandalen. Met sandalen moet je juist niet een maat groter kopen. Als je sandalen iets te groot koopt, dan ga je struikelen over de voorkant. Ik denk dat de sandalen een goede koop zijn. Dat is altijd een gok met schoenen, je weet het pas als je ze gaat gebruiken. Als ik morgen geen extra last van de hakken heb is het een goede koop en dan bestel ik nog een paar. :D

Ik heb er sandalen bij had ze eerst voor het wandelen mar kreeg een blaar aan de rand van mn hak van de rand van de sandaal dus heb die als reserve nu voor als de dichte toch niet meer lekker lopen.
Heb de dichte nog een aantal keer aangehad en wat zeer deed was echt omdat ik ergens een hoekje was vergeten met nagels knippen. Dooom hahaha.

Verder zitten ze niet super ruim maar denk dat het wel goed komt na ee hele dag aan gehad te hebben deden ze nog nergens zeer vandaag. Dus heb goede hoop.

Ik ga morgen weer aan de wandel. Als iemand iets leuks weet in de omgevingen van den haag hoor ik het graag

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:11

De zuidduinen van Katwijk en het panbos misschien? Of vind je dat te ver van den haag?
Mocht je evt wat verder willen, de waterleidingduinen zijn prachtig. Of het bos/duin/strand bij Noordwijk/noordwijkerhout.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:24

Top dank je wel. Helaas moet ik wel met het ov en zit net buiten den haag maar ga die plekken zeker bewandelen als het niet te doen is met ov kijk ik mams lief aan die wil dan zelfs vaak nog wel mee wandelen ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:46

Helaas, au au dus weer een paar schoenen voor in de kast bij de overige 20 paar. Duur of goedkoop het maakt niets uit. ;(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:05

germie schreef:
Helaas, au au dus weer een paar schoenen voor in de kast bij de overige 20 paar. Duur of goedkoop het maakt niets uit. ;(

Wat balen zeg!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:42

Maar... je hebt een hielspoor toch??? Is rust en fysio daar niet de voorgeschreven behandeling voor, ipv andere schoenen? Ja, schoenen maken uit, maar met hielspoor stug door blijven wandelen vind ik eerlijk gezegd niet bijster slim. Als ik je verwar met iemand anders heb ik niks gezegd Y;(

Ik wandel nog steeds niet en het word waarschijnlijk eind juli voor ik het, in overleg met fysio en ergo, weer serieus op ga pakken. Beetje jammer, vind mei altijd een van de mooiste maanden om te lopen, maar het is niet anders. In plaats daarvan wel wat vaker aan het geocachen, zodat ik in elk geval dan toch wat buiten ben.

Danseresje, heel veel plezier op je vakantie!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:22

Mag ik me hier ook melden? Ik wandel 's morgens voor het ontbijt zo'n 5,5-6 km. Dat is niet zo heel erg veel maar ik ben aan het opbouwen om langere afstanden te gaan lopen en wie weet wel een hiking vakantie te gaan doen.

Ik zag dat een aantal van jullie wandel sandalen hebben, ik wil ook een paar aanschaffen omdat mijn wandel schoenen zo heet zijn in de zomer. Welk merk hebben jullie en wat vind je de voor en nadelen van die sandaal? Natuurlijk is elke voet anders en moet ik gewoon zelf passen wat het fijnst zit maar wat feedback is altijd handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:31

*komt ook om de hoek kijken*

Paar maanden terug mijn eerste paar wandelschoenen gekocht. Helaas nog niet echt van gekomen om te gaan wandelen. Op paar korte afstanden na. Volgende week zondag staat een 25K wandeling op de planning in België (great breweries walk) en eerste weekend van juli 2 etappes van het pieterpad.

Leuk om een wandeltopic tegen te komen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:40

Ik kan geen sandalen vinden die me goed genoeg passen om op te wandelen (hielband zit te laag), maar heb een tijd terug deze schoenen gekocht: http://www.vrijbuiter.nl/schoenen/diver ... ipo-women/

Zijn bedoelt om ook mee door water te kunnen rennen, dus aan alle kanten ontluchting en gaatjes etc. Tot nu toe bevallen ze mij erg goed, al heb ik er nog geen lange afstanden mee kunnen lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:10

Lalidan schreef:
Maar... je hebt een hielspoor toch??? Is rust en fysio daar niet de voorgeschreven behandeling voor, ipv andere schoenen? Ja, schoenen maken uit, maar met hielspoor stug door blijven wandelen vind ik eerlijk gezegd niet bijster slim. [size=7]Als ik je verwar met iemand anders heb ik niks gezegd

Nee. Ik wandel niet stug door. Heb echt alles geprobeerd. Ik heb 13 keer shockwave gehad. Niets geholpen. Oh ja ben bij 2 fysios geweest.
Rustigaan, niets geholpen, stoppen met hardlopen niets geholpen, kreegtoen last van de rug. Heb zittend beroep en savonds duiken, paardrijden en zwemmen was te weinig beweging. Dus fysio zei van ga alsjeblieft je ding weer doen als je maar waakt voor verergeren, bij jou verergert het niet met je normale beweging, dus kan ook geen kwaad.n Dit dus gedaan en het leekgoed te gaano Ik heb geen afwijkende loop of voetstand, dus geen steunzolen nodig. Massage en dryneedling helpt ook niet. Tapen niet geholpen, combis hielpen niets. Gewoon bewegen maakt het niet erger en ik liep al weer een maand zonder problemen 10-30 km. Fysio zei van we stoppener mee, jij bent iemand bij wiehet vanzelf moet overgaan. Geloif me, ik heb echt alles geprobeerd en 1000en euros uitgegeven. Voor niets. Heb echt alles geprobeerd, heb echt wel 30 paar eenmalig gedragen schoenen staan. Of de schoenen lopen een week goed en dan ineens niet meer. Die 9 uur slenteren ging goed, toen tig keer 7-10 km gewandeld. Niets aan handje, beetje zeurderig gevoel, maar geen pijn. Nu ineens weer mis, zonder reden. Pech dus. Ikwas er van uitgegaan dat dure lederen wandelsandalen goed zouden gaan. Op dit moment is de beste schoen eentje van 20 euro van scapino zonder steun. w Een peesplaatontsteking gaat in 18-24 maanden vanzelf over zegt men. Dus bij mij dan binnen 6-8 weken. Ik ben paar maanden terug door de fysio weer volledig vrij verklaard en mocht weer maximaal sporten. Dat heb ik toen nog niet gedaan, en zelfs nu niet, ik zit nog in een opbouwende fase. Die 29 km slenteren was een probeersel en dat ging goed, echt totaal geen last gehad. De tig keer 10 km ook niet. Dan verwacht je dit niet. Ik liep altijd uren zonder problemen. Overigens is de pijn wel minder dan vanmorgen gelukkig. Dus ik hou hoop.
Ik koop in principe alleen goede dure schoenen als wolky, mephisto, meindl of teva. Maar het is weer sandalenweer. Wolky heeft alleen lelijke , dus daarom had ik nieuwe sandalen gehaald. Grrrr. Echt pech dus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:19

Ben nu thuis. Het lijkt gelukkig al weer af te nemen. Ik kan in mijn andere schoenen tenminste lopen. Maar heb natuurlijk overdag niet veel gedaan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:21

Wat balen Germie :(

Danseresje : geen idee,maar ze woont in de Algarve,dus ik denk bijna dat ze het allemaal zelf geregeld heeft.

Ik ga binnenkort ook eens kijken voor nieuwe wandelschoenen. Ik heb nog wel 2 paar,maar die lage zijn een beetje versleten. Mijn hoge Lowa's zijn eigenlijk iets te klein (maar ook al bijna 20 jaar oud) Dus hoog tijd voor nieuwe.
Ik heb ook sandalen (Teva) maar dat vind ik altijd zo lastig met steentjes en zand dat erin komt :(

Nog 3 weken en dan gaan we op wandelvakantie hier in Noorwegen,zin in :)