Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:47

Ik meld me hier ook, zit in week 3 van de bikinibody guide! Vandaag leg/cardio workout, pfff was weer flink zweten *\o/*

Ik vind het wel pittig om te combineren met werk en paardrijden moet ik zeggen. Hoe doen jullie dat?

En volgen jullie ook haar eetschema? Ik probeer zelf niet teveel koolhydraten te eten en gezond te eten. Maar kan m'n chocolade in het weekend nog niet laten staan :=

saabineex

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:53

Welkom!

Ik volg haar eetschema niet, ik kan me er niet aan houden.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:54

Ik heb gister de helft van de armspieren gedaan en heb nu al zoveel spierpijn.
Is echt niet leuk meer haha!
Hopen dat het volgende week minder is de dag na armen trainen :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:57

Vandaag weer overnieuw begonnen! Leg&cardio day ging me al beter af dan 2 weken geleden :) Heb een goeie warming up gedaan, daarna en tussendoor bij 't rusten m'n benen gemasseerd, en daarna meteen een warme douche gepakt. Volgens mij is m'n spierpijn niet zo erg morgen als de 1e x, maar daar zal ik maar niet te hard over roepen :') Vorige x kon ik amper gaan zitten _O-

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:01

laughterline schreef:
Vandaag weer overnieuw begonnen! Leg&cardio day ging me al beter af dan 2 weken geleden :) Heb een goeie warming up gedaan, daarna en tussendoor bij 't rusten m'n benen gemasseerd, en daarna meteen een warme douche gepakt. Volgens mij is m'n spierpijn niet zo erg morgen als de 1e x, maar daar zal ik maar niet te hard over roepen :') Vorige x kon ik amper gaan zitten _O-

Ik heb het nog steeds spierpijn van mijn eerste training. (zondag Legs & Cardio)
Terwijl ik maar de helft heb gedaan haha :+

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:18

ik volg haar eetschema ook niet.
Ik eet ook gezond mogelijk maar daar ik ook maar 16 ben,
en iedereen me erop wijst, mag ik van mezelf wel een 'koekje', of iets ongezonder per dag!
tegenover hiervoor eetik echt 10x beter.
Ik ontbijt nu, stevig, eet regelmatugeren gezonder en drink meer.
Nu heb ik sinds gisteren al de hele tijd enorme honger wat lijdt tot vreetbuien..
Wat kan ik hieraan doen?!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:24

nanoukkie schreef:
en iedereen me erop wijst, mag ik van mezelf wel een 'koekje', of iets ongezonder per dag!
Nu heb ik sinds gisteren al de hele tijd enorme honger wat lijdt tot vreetbuien..

Eet dan een komkommer of een plakje ananas.
Dat vult best wel en het heeft weinig calorieën.
Had gelezen dat in 1 plakje ananas 41 calorieën zitten maar dat je lichaam het langzaam verteerd.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:30

nanoukkie schreef:

Je moet tussendoortjes eten die meer vullen, want een koekje vult niet genoeg, daarom krijg je trek.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:17

Renee schreef:
Oke dames ik heb besloten te gaan stoppen met KI, in week twee voel ik alweer mijn knie blessure opspelen (omdat er een hoop spring oefeningen zijn). En als ik dat moet gaan aanpassen kan ik net zo goed een nieuw trainingsschema maken en is KI dus overbodig :(

Ah jammer! Ik heb ook een knieblessure (pees). Dus hier was ik ook al bang voor ..

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:13

xRiiannex schreef:
nanoukkie schreef:

Probeer meer eiwitten te eten, die vullen goed en redelijk lang. Kan je denken aan bijv kwark of Griekse Yoghurt of een gekookt eitje!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:25

saabineex schreef:
Een vrouw mag gemiddeld 2200 kcal binnenkrijgen per dag. Ik moest het laatst voor school bijhouden en kwam elke dag wel rond de 2000 kcal. At niet elke dag gezond maar alsnog.
Als je af wil vallen moet je niet gelijk minder gaat eten maar opletten wat je precies eet.

Dat is dus echt heel persoons-afhankelijk, ligt echt volledig aan je lengte en leeftijd (dat bepaald o.a. je BMR = hoeveel je verbrand in rust) en dit combineer je met je dagelijkse activiteiten. Ik heb (helaas) momenteel een zittend beroep, dus een inactieve levensstijl, mijn calorieverbruik op een dag zonder sporten zit ongeveer op 1350. Dus als ik meer eet kom ik aan, eet ik minder val ik af.

Zou ik dus dagelijks de door jou genoemde 2200 kcal per dag eten dan eet ik per dag 850 kcal teveel voor mijn verbruik, 1 kg aankomen staat gelijk aan ca. 9000 kcal. Dat betekend dus dat ik bij het eten van 2200 Kcal p.d. dan elke 11 dagen ongeveer een kg zou aankomen.

Het is eigenlijk een heel simpel sommetje: BMR (wat je lichaam verbruikt in rust) + verbande energie door activiteiten/sporten die dag.
De uitkomst van deze som is wat je kan eten om op gewicht te blijven. Wil je afvallen dan breng je daar nog weer een aantal kcal op in mindering. En voor mij kom ik dan op dagen dat ik sport op ongeveer 1450 a 1500 kcal uit. (Ik wil 0,7 kg per week verliezen).

Het heeft dus alles te maken met je energie (kcal) inname, en je verbranding (kcal) elk pondje gaat door het mondje is dus gewoon echt waar!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:39

nanoukkie schreef:
in de klas maak ik altijd etenslijstjes want dan verveel ik me minder :D
Nu zag mijn leerkracht dat en hield ze me na de les bij haar.
ze dacht meteen dat ik een eetprobleem had en zeker nietmocht afvallen, naja
ik haar prberen duidelijk te maken dat fit worden mijn doel is, zij ze dat ik iedere dag frietjes moet eten omdat dat goed is, jezus :+

na 2 weken iphoneloos te zijn geweest, ben ik giga blij dat ik eindelijk terug kan whatsappen, is er een groep ? actief bedoel ik, waar je foto's van je eten neemt, van jezelf (als je dit wilt),... motivatie dus :)
bij wie kan ik tercht om mijn nummer te geven? :list:

Een whatsapp groep waarin lekker en gezond eten voorbij komt hoef ik niet, daar krijg ik juist trek van :')
Ik vind het juist wel goed dat je leerkracht je in de gaten houd, maar het advies elke dag frietjes te eten slaat dan weer nergens op. Jij bent alleen nog volop in de groei en je hersenen moeten zich nog volop ontwikkelen, het is goed dat je fit wil zijn en gezond bezig bent, maar sla daar niet in door, met jou lengte en gewicht mag je zeker geen extra gewicht meer verliezen, dus zorg dat je veel en voldoende gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt, en geniet af en toe heerlijk van iets lekkers, wat je gelukkig ook doet!

Je vreetbuien kun je voorkomen door grotere porties bij je maaltijden te eten, zodat je echt vol/verzagigd bent na een maaltijd en eiwitten vullen ook extra, zoals bijvoorbeeld Optimel yoghurt griekse stijl.

Dianta schreef:
Wat gaan jullie hard :):)

Ivm foamroller, volgens iemand van de crossfit kan je ook een deegrol gebruiken om je spieren te masseren. Eigenlijk helpt het met het verwijderen van het melkzuur (dus minder stijve spieren).

Oh dat is wel een goede tip! Thanks! :)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:47

Maandag W1D1, ik had zo'n spierpijn in mn hamstrings en bilspieren dat op de toilet gaan zitten een hel was ... :+

Gister een stuk gefietst als liis en vandaag W1D2, ben benieuwd, arms & abs.

Qua eten let ik sowieso altijd al erg op, ik heb zelf diabetes en daardoor nog gezonder geworden, en ben altijd opzoek naar gezonde recepten! Ook snaai ik hierdoor minder (omdat, als ik wat weet dit weg moet spuiten)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:30

Dianta schreef:
Vandaag W2D3 godver, die commando's!! Ik ben ook gaan crossfitten en de workout bestond uit vier rondes 720m roeien & 25 pull ups. Daarnaast nog een halve km geroeid en gelopen en nog wat touwtje gesprongen. Ik denk dat ik de cardio voor morgen misschien ga skippen :+ Bij de workout van Kayla heb ik de push ups wel overgeslagen want mijn rug is echt kapot na die pull ups.
Wel nog een tabata plank gedaan.
En NU stop ik :D

Ik heb gisteren precies dezelfde oefeningen van kayla gedaan. Ik merkte dat de burpees echt al veel makkelijker gingen dan in het begin. Voor de Mountain climbers doe ik een andere oefening met mijn gymbal en de buikspieroefeningen met je benen omhoog vervang ik Door gewone situps.
Ik kan het op deze manier goed volhouden. Maar alle plankoefeningen zijn erg zwaar voor mijn rug. Ik moet dus goed opletten dat ik niet doorzak als ik moe word.

Ik vind het trouwens wel jammer dat ik geen voorfoto gemaakt heb. Ik heb het idee dat mijn armen al gespierder zijn.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:46

Heb toch even mijn doelen en activiteitsniveau aangepast op myfitnesspal en zit nu ook op zo'n 1500 calorieën per dag. Moet nog even kijken hoe ik daar aan ga komen maar ik denk dat er nog wel genoeg ruimte is in de lunch om daar wat extra binnen te krijgen. Ook neem ik nu voor het slapen nog een eiwitshake of een halve bak kwark.

Gebruikt hier verder nog iemand de myfitnesspal app? En hebben jullie de standaard voedingsdoelen of hebben jullie ze aangepast? Ik vind het lastig zelf te bepalen hoeveel % ik overal van binnen wil/moet krijgen, iemand tips? De standaard doelen die er bij mij nu staan zijn 50% koolhydraten, 20% eiwitten en 30% vetten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:52

Ik heb die app ook en vind het wel fijn om enig inzicht te hebben,gebruik hem dagelijks, maar houd me er niet strak aan vast, dat kan ook niet altijd want dan word het heel lastig met invoeren (bijv. bij eenpans gerechten). Maar ook niet elk product staat netjes qua voedingswaarden in de app. Ik heb nu ook 50/20/30 staan, maar eet meestal 55/25/20. Op dagen dat ik niet sport probeer ik minder hoog in de koolhydraten te zitten.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:11

Ik zag dat ze bij de kruidvat ook sportspullen hebben, voor degene die nog iets zoeken!

Ik heb maandag mijn 1e workout gehad, en vanavond de 2e. Is het de bedoeling dat je zelf op de overige dagen LISS en HIIT indeeld, of staat dat ook in de guide?

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:34

saabineex schreef:
Ik zag dat ze bij de kruidvat ook sportspullen hebben, voor degene die nog iets zoeken!

Ik heb maandag mijn 1e workout gehad, en vanavond de 2e. Is het de bedoeling dat je zelf op de overige dagen LISS en HIIT indeeld, of staat dat ook in de guide?

Er staat een schema in, maar je kan ook een eigen schema volgen. Volgens mij wordt het alleen niet aangeraden om een workout en LISS/HIT op dezelfde dag te doen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:13

Ik ga zo w1d3 doen. Arms and Abs dus.

Wel merk ik dat het zwaar voor mijn benen is. Ik werk in de horeca, had gisteren een shift van 12 uur en daarvoor de liss gedaan. Nu dus wel echt vermoeide benen!

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met de armen en buik. Heb snel last van een schouderblessure dus ik gok dat ik hier wat aanpassingen ga doen!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:39

Okee dankjewel Paula!

Net W1D2 achter de rug, armen en abs pfoee. Opdrukken lukte niet normaal dus hele tijd op de knieen gedaan. Voel mn armen nu al :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:26

Paulaaa schreef:
Ik meld me hier ook, zit in week 3 van de bikinibody guide! Vandaag leg/cardio workout, pfff was weer flink zweten *\o/*

Ik vind het wel pittig om te combineren met werk en paardrijden moet ik zeggen. Hoe doen jullie dat?

En volgen jullie ook haar eetschema? Ik probeer zelf niet teveel koolhydraten te eten en gezond te eten. Maar kan m'n chocolade in het weekend nog niet laten staan :=

dat 'probleem' heb ik ook.
ben wel even wat mijder aan het paardrijden nu, maar normaal ieder dag, na school.
maar ik heb ieder dag school van 8 tot 5!!
dus dat is als ik me haast om half 6 bij het paardje zij, om 6 erop en dan anderhalf uur later naar huis, wassen, eten, opruimen, studeren. resistance krijg ik wel net voor het douchen gedaan.
maar de liss heb ik nooit echt tijd voor. tenzij echt rond 10 uur s'avonds..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:30

gisteren een slechte dag gehad..
ook niet gesport :(
vandaag resistance! arms and abs! ik kijk al uit naar de pijn die ik zal voelen wanneer ik ner ga liggen. dan weet ik tenminste dat de oefeningen echt geholpen hebben :D
misschien vandaag s'avonds na resistance nog wat gaan joggen als liss

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:22

Weet niet of jullie het al voorbij zagen komen, maar Kayla komt naar Nederland. Gaat een van jullie daar heen?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:34

Ik wil daar zo graag heen! Helaas ben ik dan net op vakantie. Balen!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:23

Ik ga misschien heen !