Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:00

wanuu schreef:
_sharonnn schreef:
Ik denk dat men t niet bewust doet..
Van Oh kijk mij weinig eten..

Oh nee zo bedoelde ik het ook niet hoor :)

Maar vind het soms gewoon heel weinig lijken als ik zie wat ik zelf naar binnen werk

Mannen eten sowieso meer.. ik ben half man denk ik :')

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:03

AmoorM schreef:
Bonita_Bon schreef:
Dat red ik echt niet, ik hou van chocola, ik aanbid chips en ik leef op koekjes :')

Waarom wil je dan gezond eten? Als je nu al weet dat het je niet lukt?

Zeg ik dat? Volgens mij reageerde ik op 'van de ene op de andere dag geond en absoluut niets ongezonds meer'.
Waar ik heel benieuwd naar ben is wat mensen hier als tussendoortjes nuttigen? Mijn ontbijt is redelijk gezond, misschien iets teveel suikers, mijn lunch en diner zijn zeker gezond (vaak vis, kip, soms geen vlees maar iets vervangends, altijd heel veel (groene) groenten en een beetje aardappelen of rijst oid zonder saus, soms een zelfgemaakt light sausje) Daar gaat het niet mis, bij mij zijn het die verdomde tussendoortjes..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:06

Ik neem als tussendoortje altijd fruit eigenlijk.
Of soms 2 rijstwafels, een cup a soupje (niet gezond), een plakje ontbijtkoek,
mueslireep, als ik veel op stal bezig ben en echt honger heb neem ik ook wel eens
een krentenbol, een handje ongezouten noten, of rauwe worteltjes :D

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:07

Haha ik zeg net dat ik genoeg heb aan dat lijstje, maar ik sta nu eieren te bakken hoor :9 +:)+

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 15:09

Maar vergeet niet dat sommigen al langer bezig zijn hè :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:18

xApple schreef:
mueslireep, als ik veel op stal bezig ben en echt honger heb neem ik ook wel eens

Het is misschien echt een super stomme vraag -
Mensen hebben tegen mij wel eens gezegd inderdaad om tussendoor te knabbelen rauwe worteltjes. Ik ben dan alleen bang dat ik er heel erg veel van ga nemen. Is het juist weer slecht om "te" veel te nemen?

Ik lust niet alle soorten fruit en groenten (net zoals bananen moet je bij mij echt niet mee aankomen helaas), dus ik moet het doen met de dingen die ik wel graag eet ;(

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:21

_sharonnn schreef:
M'n bounty was héérlijk! :D

_O-

Ik heb hier gezondigd -O- ze zaten een kersencheesecake te eten aan het tafeltje naast me en ik ben gezwicht _O- en dat na mijn gezonde lunch met als traktatie een chocobom :') (american cookie triple chocolate! :~ Zo lekker!!!) Dus vanavond maar extra mijn best doen op de sportschool... en mn AVGtje vanavond eten :j De maandagen en vrijdagen zijn nog het lastigst op de één of andere manier :\

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:36

wanuu schreef:
xApple schreef:

Het is misschien echt een super stomme vraag -
Mensen hebben tegen mij wel eens gezegd inderdaad om tussendoor te knabbelen rauwe worteltjes. Ik ben dan alleen bang dat ik er heel erg veel van ga nemen. Is het juist weer slecht om "te" veel te nemen?

Ik lust niet alle soorten fruit en groenten (net zoals bananen moet je bij mij echt niet mee aankomen helaas), dus ik moet het doen met de dingen die ik wel graag eet ;(

Hm nou van worteltjes kun je amper teveel eten denk ik. Ik eet meestal 150/200 gram ofzo.
Das best veel maar in worteltjes zitten weinig calorieën. Daarbij ben ik geen teller, of superfreak qua afvallen. Als ik honger heb, eet ik veel worteltjes en heb ik weinig honger/trek dan neem ik er een
stuk minder.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:57

Nanno_123 schreef:
Mannen eten sowieso meer.. ik ben half man denk ik :')

ik ook dan, ben al blij als ik onder 2200kcal blijf op een dag :o
Alleen al aan tussendoortjes zit ik vandaag al aan 3 maïswafels, potje mager yoghurt en een 150g druiven. (had ik 500g gehad, dan had die ook op geweest :o )

wortels bevatten helemaal niet zoveel kcal, ik doe zelfs geraspte wortel en fijngesneden koolmix tussen mijn boterhammen om zo extra groenten binnen te krijgen en te voorkomen dat ik teveel brood ga eten.
Mss toch ook maar terug jonge worteltjes met loof kopen om tussendoor op te knabbelen...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:00

Nanno_123 schreef:
_Tara_ schreef:
Nanno, niet gaan hardlopen!! Geloof me :P En geen spierpijn maakt niks uit. Ik heb nooit spierpijn na 't hardlopen.

Sharonn, mooi dat 'ie lekker was :D

Spierpijn is zelfs slecht toch?

Ik heb normaal mega snel spierpijn maar nu twee weken gaat het zo goed dat ik me soms af vraag of ik wel wat gedaan heb :') oke, ik geniet er wel gewoon van dat ik geen spierpijn heb.
bovendien heb ik net een heel bord lasagne op dus ik hoef voorlopig ook niet meer te rennen HAHA!

Nu nog even voldoende drinken want heb weer pas 1 glaasje op.. zo slecht :evaw:
Nee, spierpijn is niet slecht, betekent dat je spieren groeien.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:23

Ik heb vanochtend als ontbijt een cupacoup gehad met 2 rijstewafels met sandwiches spread er op.
Tussendoor een glas melk En een eierkoeken fruitreep koekje.
Middag eten 1 boterham met sandwiches spread.een kiwi en een glas vet arm melk met smaakje :p
En ga zo even thee drinken met een koekje er bij, denk stroopwafel.
En ga dan met met vriend mee op wedstrijd dus geen idee wanneer of wat ik als avond eten ga krijgen.

En wat ik heb gedaan is, stal uit gemest paard naar buiten gedaan en geslapen. En ga straks ff mijn vriend helpen op wedstrijd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 16:28

Neem fruit in plaats van een stroopwafel :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:29

Ik heb een half lijstje :D.
O: Sojayoghurt met pijnboompitten, zonnebloempitten, chiazaad, krentjes, muesli en allbran. (Jongens, goddelijk, echt).
T: Peer, plakje speltbrood met hummus, koffie met melk en suiker, paar cherrytomaatjes.
L: Nasi met een kipfiletje (ik eet 's middags warm)
T: Appeltje, koffie met melk en suiker.

Nog een halve dag te gaan :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:40

Eulogy schreef:
Nanno_123 schreef:

Spierpijn is zelfs slecht toch?

Ik heb normaal mega snel spierpijn maar nu twee weken gaat het zo goed dat ik me soms af vraag of ik wel wat gedaan heb :') oke, ik geniet er wel gewoon van dat ik geen spierpijn heb.
bovendien heb ik net een heel bord lasagne op dus ik hoef voorlopig ook niet meer te rennen HAHA!

Nu nog even voldoende drinken want heb weer pas 1 glaasje op.. zo slecht :evaw:

volgens mij betekent het dat ze juist beschadigd zijn.. kleine scheurtjes in je spieren die dus weer moeten herstellen. is mij ooit eens verteld?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:41

Stroopwafel is al verdwenen :o

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:44

AmoorM schreef:
AmoorM schreef:
Nu worden er allemaal verschillende topic's gemaakt, maar er is een algemeen topic over.

[HK] “ Bewust en gezond , daarom geen dikke kont “ Deel 6

Voor echt goede tips en tricks! Verantwoordelijk afvallen, zonder honger lijden is het allerbeste.

Volgens mij is het nog altijd verantwoord afvallen maar als jij verantwoordelijk wilt zijn voor iedereen, be my guest!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:45

LadyKantje schreef:
AmoorM schreef:

Voor echt goede tips en tricks! Verantwoordelijk afvallen, zonder honger lijden is het allerbeste.

Volgens mij is het nog altijd verantwoord afvallen maar als jij verantwoordelijk wilt zijn voor iedereen, be my guest!

_O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:51

Mag ik me ook nog melden? Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Ik ben niet te zwaar, maar ik wil wel graag ietsjes afvallen of op z'n minst op gewicht blijven. Weeg nu 63kg en ben 1.69. Ik zou graag 58 wegen maar dat is misschien iets te voorbarig, 60 is ook prima. Ik eet overigens niet heel veel snoep enzo, ik lust ook weinig, eet geen vlees, eet veel groenvoer :))
Maar ik heb wel een enorme Redbull verslaving die ik ook niet ga opgeven O:) Verder sta ik helemaal open voor tips!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:03

Redbull verslaving??? Dat zou wel het eerst zijn wat ik wel zou opgeven als jij gezonder wil worden en ook blijven.. Maar die keuze is aan jou ;)

Ik heb 20 jaar, 1,74 groot en weeg nu 65 kilo. Ik woog altijd 62/63 kilo. En wil wel weer graag naar dat getal. Lager hoeft denk ik maar niet..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:04

Nanno_123 schreef:
Eulogy schreef:

volgens mij betekent het dat ze juist beschadigd zijn.. kleine scheurtjes in je spieren die dus weer moeten herstellen. is mij ooit eens verteld?

Klopt, tijdens het herstel worden deze spierscheurtjes weer hersteld. Daarna volgt een periode van overcompensatie, als je dan weer traint wordt je steeds sterker, maar enkel als je volledig bent herstelt, anders breek je je spieren alleen maar af.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:07

Ik eet heel gezond verder daar maak ik me niet druk om :)
Ik drink een blikje per 1 a 2 dagen en doe er eigenlijk de hele dag mee.
Ben verder niet zo van de frisdrank, hou wel veel van sappen en thee maar in sap zit natuurlijk net zo goed veel suiker.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:11

hihi ik moest meer denken aan iemand die echt tonnen van dat spul op een dag weg drinkt :') Die ken ik namelijk ook :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:15

ja bij het woord verslaving dacht ik eerder aan meerdere blikjes per dag :)
1blikje per dag, kan je makkelijk "incalculeren" of de light versie nemen (al helpt dat dan weer niet om de drang naar suikers kwijt te raken...)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:15

Nee dat durf ik niet :P blikjes geven zelf al aan niet meer dan 2 per dag maar dat is al niet gezond. Dus ik hou het fijn bij een blikje maar dat is wel mijn dag zonde :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:25

Nanno_123 schreef:

Ja, en daarbij groeien ze.

Citaat:
The theory behind sore muscles equaling progress in weightlifting is based on the idea that your muscles develop lots of tiny tears, which triggers faster growth. As David Sandler points out in his book "Fundamental Weight Training," this is a very simplified way to look at a more complex process. Other factors, including your gender, hormonal balance, age and genetics, all play a part. Nonetheless, muscle growth does involve satellite cells replacing damaged fibers on the muscle surface.

Dat wil niet zeggen dat het altijd goed is, soms heb je je spieren gewoon overbelast of iets verrekt oid. Je moet je spieren wel rust geven als je spierpijn hebt, anders hebben ze niet de tijd om te herstellen en dus te groeien.