[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:05

Barbabientje schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik :+

Ik doe overigens ook soms workouts van Blogilates.
Vorig jaar heb ik die intensief gedaan en ik moet zeggen, het was echt effectief als je buikvet weg wilt :D

je moet er natuurlijk wel voor werken

Naomi_Haffie

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:06

Ik heb nu de 30 day but challenge 30 day buik challenge en 30 day fitnes challenge gedownload.

Ik ben bang dat ik dat op 1 dag niet red haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:06

Ik vind de workouts van blogilates chill maar haar stem := ik kan dat echt niet handelen als ik aan het sporten ben

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:07

Heb je daar toevallig een link van?

Weet iemand of je bij my fitness pal ook je voeding aan kunt passen? Heb nl aangegeven wel af te willen vallen, maar door mijn hardlopen veel koolhydraten en eiwitten nodig, maar nu schiet dat ding dus in de stress :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:08

Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Marrie_L - fitter worden
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie

Edit: lijst tot zover compleet, had er 2 gemist
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 05-03-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:10

Barbabientje schreef:

s
Marrie_L - fitter worden
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
[/quote]

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:20

Wie geeft me even een schup onder mijn kont zodat ik ga hardlopen? :)) Echt geen zin...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:24

Hup lopen! Ik heb nog heerlijk spierpijn van gisteren :')
Mezelf een beetje eruit gelopen _O- Dat krijg je als je niet wil onderdoen voor een vriend :+

edit:
Komen er eigenlijk nog mensen uit de buurt van Den Bosch? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:33

Barbabientje, dat kun je inderdaad aangeven bij doelen in de app, onder "meer"

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:55

Ga ook toch maar even mee met dit topic. Had eerst alleen maar even gestipt om mee te lezen.

Ik doe zelf nu het Cambridge dieet (graag geen reacties erover dat het slecht is ofzo, eigen keuze geweest en ben er blij mee). Ik ga vanaf as vrijdag het op en afbouw programma doen. Ik ben zelf 1.62 en weeg nu 65 kilo. Het enige wat ik nu nog wil is een wat strakkere buik. Maar dat gaat natuurlijk alleen maar lukken als ik spieren ga kweken. Nu sinds 2 week buikspieroefeningen aan het doen. Maar eigenlijk niet echt veel motivatie, doe het wel, maar het is heel eentonig.
Ga denk ik ook maar even de bovenstaande apps downloaden.

De grootste uitdaging voor mij wordt nu natuurlijk om op gewicht te blijven. Maar ik moet er denk ik ook rekening mee gaan houden dat ik wat zwaarder wordt naarmate ik meer spieren kweek (spieren wegen toch altijd meer??) Vindt dit zelf wel lastig, aangezien ik nu (na ruim 24 kilo kwijt te zijn). zelf nog steeds geen verschil zie. Terwijl om mij heen mensen dat wel zien en zeggen dat ik zo dun genoeg ben. Beetje lastig om dan het gewicht te schatten of het dan komt door spieren of door vet.

Is de myfitnesspal een gratis app? Misschien dat ik die dan ook maar moet downloaden.

Van het zomer ga ik sowieso weer skeeleren of fietsen naar mijn paard. En 3x in de week lopen met mijn moeder. En elke avond dus de buikspieroefeningen doen.

Iemand nog leuke oefeningen voor buikspieren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:03

Ik vnd het eigenlijk wel zorgelijk dat je niet ziet dat je 24kg kwijt bent... Dat moet je toch merken aan je kldin?

Wat betreft spieren en vet: ga jezelf eens opmeten. Spieren nemen minder ruimte in als vet, dus dan zou je gewicht gelijk blijven, maar je centimeters afnemen.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:06

Emmaa_ schreef:
Ik vind de workouts van blogilates chill maar haar stem := ik kan dat echt niet handelen als ik aan het sporten ben

Hahhaha, ik ken het wel.
Of dan zegt ze 'Come on, hold it, HOLD IT' dan zit ik haar ook uit te schelden omdat ik aan het sterven ben :')
Maar voor de rest vind ik het erg leuke workouts, ik hou namelijk echt niet van de basic situps enzo (ik krijg dan ook enorme nekpijn := )

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:08

Hoe eten jillie op my fitness pall?
Ik heet: xRiiannex23

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:12

Over buikspieroefeningen gesproken! Ik kan dat dus echt nooit volhouden. Ik doe het buikspierkwartier bij mijn sportschool over het algemeen 2x per week, maar ergens halverwege begint mijn romp gewoon zo erg te protesteren dat ik het niet af kan maken. Dan doe ik een beetje half mee nog maar. :P
Maar ik heb dus nooit spierpijn. Daardoor krijg ik het idee dat ik niks train. Ik heb gewoon een slappe core (planks en zo ben ik ook slecht in). Het viel me wel op dat ik van de week 40 seconden mijn plankje volhield terwijl ik in het verleden allang was ingestort. :j

Ik heet trouwens gewoon Simoonzel op MFP.
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 05-03-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:13

leuke buikspier oefeningen eehm ja, eigenlijk zijn ze allemaal saai! :o
1) op je rug liggen, enkels+ voeten tegen elkaar. Bekken kantelen (onderkant buikspieren + bilspieren spannen aan --> onderrug komt vlak tegen de grond) en dan de benen beide naar 1 kant laten zakken tot maximaal, waarbij het bekken in het midden blijft. Op de terugweg bekken weer naar achteren --> benen komen omhoog. Is een mooie voor verschillende spieren.
2) variatie op nummer 1, maar ipv. voeten tegen elkaar op een yoga bal.
3) sit-ups / sit-ups naar de zijkant
4) Superman. op handen en knieen zitten, diagonaal arm en been uitstrekken en vervolgens elkaar aan laten tikken. Let op: bekken en rug blijven recht!
5) Ruglig, bekken naar achteren kantelen. Gestrekt been omhoog en langzaam naar beneden
6) Ruglig, bekken naar achteren, 1 knie naar je toe, knie uitstrekken en gestrekt been naar beneden en zo herhalen. --> variatie is met 2 benen tegelijk, dan krijg je een liggende fiets beweging.
7)Ruglig, bekken naar achteren, 1 voor 1 gestrekte benen omhoog. De benen gestrekt in de lucht op en neer laten bewegen (hoe dichter bij de grond des te zwaarder het is)

Even wat oefeningen uit het hoofd neergezet zo! Daarnaast minder schadelijk voor de rug wanneer je het bekken goed naar achteren houd. Bij de oefeningen in ruglig, ondersteun je hoofd en nek met een kussen. De armen leg je zijwaarts neer naast je op de grond op schouderhoogte, handrug op de grond.
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 05-03-15 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:14

Ik heb een abbo bij de basicfit, maar ga te weinig :') Daar moet ook verandering in komen _O- Vooral nu die gewoon om 7 uur open is.. Dus kan makkelijk voor school nog even langs!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:23

secricible schreef:
Barbabientje, dat kun je inderdaad aangeven bij doelen in de app, onder "meer"

Gevonden, thanks!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:24

Wooow, wat gaat dit topic snel, gister nog bij de 11 pagina's en inmiddels 21, fantastisch dat er zo veel mensen mee doen _/-\o_

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:32

Ipv wandelen heb ik een stuk gefietst. Heerlijk weer om te fietsen zeg! :)
Ik heb om en nabij de 15km gefietst, gewoon lekker rustig aan gedaan en een tussenstop genomen bij Teuge Airport, vliegtuigjes kijken. :))
Ik voel me goed! *\o/*

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:37

secricible schreef:
Ik vnd het eigenlijk wel zorgelijk dat je niet ziet dat je 24kg kwijt bent... Dat moet je toch merken aan je kldin?

Wat betreft spieren en vet: ga jezelf eens opmeten. Spieren nemen minder ruimte in als vet, dus dan zou je gewicht gelijk blijven, maar je centimeters afnemen.

Tuurlijk kleding merk ik het wel aan. Maar heb als ik zo kijk in de spiegel nog steeds dat ik mijn eigen "vorige" zelf zie. alleen aan mijn kin/kaaklijn en die botjes bij je hals zie ik het echt goed. Maar bovenarmen/benen en buik zie ik gewoon in de spiegel of gewoon naar beneden of opzij kijken geen verschil.

Dank je _Yasmine_ die ga ik even opschrijven en mee bezig. Yoga bal heb ik gelukkig al. wil alleen nog een matje aanschaffen.

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:07

Wow wat gaat dit topic hard! :D
Vanochtend ben ik naar de sportschool geweest, ongeveer 40 minuten krachttraining gedaan en 20 minuten hardgelopen dus ben best trots *\o/* En ik heb een paar vriendinnen overgehaald om mee te doen aan The Color Run dus dan heb ik een beetje een doel om naar toe te werken! Heeft iemand daar ooit aan meegedaan? Ik zelf nog nooit, maar het lijkt me wel leuk dus als iemand ervaring heeft graag :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:34

JEMIG!! dit topic gaat veelte hard sinds gisteravond!

even een tip: net een hardloopbroek bij de Primark gekocht jajaaaa 8,- :+: DUS GELD IS GEEN EXCUUS!
(wil eventueel wel een foto plaatsen, als ik niet zo á technisch was)

ik ben dus gisteravond gegaan.. ik ga nu even uitrekenen hoe ver dat was...

5 minuten later..

precies 3km! en guesss what: geen spierpijn 8)7
dus het is echt 100% meegevallen.. zaterdag weer!
Ik deed trouwens niet 3 km rennen aan 'één stuk door maar afwisselen met lopen!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:35

Nanno_123 schreef:
JEMIG!! dit topic gaat veelte hard sinds gisteravond!

even een tip: net een hardloopbroek bij de Primark gekocht jajaaaa 8,- :+: DUS GELD IS GEEN EXCUUS!
(wil eventueel wel een foto plaatsen, als ik niet zo á technisch was)

ik ben dus gisteravond gegaan.. ik ga nu even uitrekenen hoe ver dat was...

5 minuten later..

precies 3km! en guesss what: geen spierpijn 8)7
dus het is echt 100% meegevallen.. zaterdag weer!
Ik deed trouwens niet 3 km rennen aan 'één stuk door maar afwisselen met lopen!

Jaaa foto!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:40

btw: tijd is ook geen excuus..
https://www.youtube.com/watch?v=ECxYJcnvyMw
dit is een youtube filmpje van die seven minute work out.. maar daar heb je dus ook een app van!

Selena ik ga proberen een foto te plaatsen van de primark hardloop broek!

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:51

laraxXxemma schreef:
Danique01 schreef:
Bij die drink water app, welkegebruiken jullie daarvoor?

ik gebruik nu water your body (groene icon). Erg handige app, hij geeft om de zoveel tijd een reminder, geeft een geschatte hoeveelheid per dag aan, en je kan er in zetten hoeveel je hebt gedronken.n

Bedankt! Ga is even kijken of ik hem kan downloaden