Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MonaLieske schreef:Ik heb het nagemeten en omgerekend met die calculator die ze erbij geeft, en ik kom dan uit op 70D. Ik draag zelf meestal 75A. Heel soms een andere maat als ik eens een ander merk probeer. Nu zit 75A volgens mij prima. Het middenstuk sluit goed aan op mijn borstbeen, de band kruipt niet op en de cups puilen niet uit. Ik zie dus niet in 70D beter zou moeten zitten?Volgens mij kan ik met omvang 70 amper ademhalen.
Ik vind dat ze ook wel wat rare dingen zegt hoor. Borstweefsel dat door jaren verkeerde beha's naar je rug wordt geduwd? Volgens mij werkt dat niet zo....En dat je de band naar achter kunt trekken, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij te groot is maar gewoon dat hij (erg) elastisch is.
MonaLieske schreef:MonaLieske schreef:Ik heb het nagemeten en omgerekend met die calculator die ze erbij geeft, en ik kom dan uit op 70D. Ik draag zelf meestal 75A. Heel soms een andere maat als ik eens een ander merk probeer. Nu zit 75A volgens mij prima. Het middenstuk sluit goed aan op mijn borstbeen, de band kruipt niet op en de cups puilen niet uit. Ik zie dus niet in 70D beter zou moeten zitten?Volgens mij kan ik met omvang 70 amper ademhalen.
Ik vind dat ze ook wel wat rare dingen zegt hoor. Borstweefsel dat door jaren verkeerde beha's naar je rug wordt geduwd? Volgens mij werkt dat niet zo....En dat je de band naar achter kunt trekken, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij te groot is maar gewoon dat hij (erg) elastisch is.
Ik quote mezelf even. Ik had hier nog niet verteld dat ik vorige week in de winkel een andere maat heb gepast: een 70C in plaats van een 75A. De cups pasten wel, maar band zat veel te strak. Het zag er niet mooi uit en zat ook niet fijn. 70D hadden ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat die wel goed zou zitten. Als ik later nog een 70D tegen kom, zal ik het nog een proberen, maar voorlopig blijf ik lekker bij mijn 75A.
Deijs schreef:Aii!
Wattan? wat is er niet fijn aan?
Nayan schreef:Deijs schreef:Aii!
Wattan? wat is er niet fijn aan?
Hij zit ten eerste vrij strak maar dat is denk ik toch een kwestie van wennen, bij mijn 75B kan ik de band zo wel 15 cm naar achteren trekken dus dat is natuurlijk wel een flink verschil. Maar het knelt en doet ook aan alle kanten. Nu is het wel zo dat ik net tussen D en E uit kwam. Ik ga dus nog maar eens een 65E proberen..
zonnebloem18 schreef:Bedenk wel dat je een BH ook in moet dragen, de beugel moet nog een beetje vormen, de band wordt wat soepeler, het gaat vanzelf beter zitten.
Ik heb ook net een nieuwe BH, die kon ik nu echt max. 6 uur dragen dan werd hij vervelend, maar ik merk wel dat het nu wat beter wordt.
xSannee schreef:Ik heb gister gepast in een lingeriezaak en de behulpzame vrouw kwam er achter dat ik een 60B of 60C moet hebben. Maar die heeft ze niet en die kan ze ook niet krijgen. Alles begint bij 60D wat zij hebben.
Dus. Iemand een tip voor een 60B/C bh?
zonnebloem18 schreef:Nayan schreef:
Hij zit ten eerste vrij strak maar dat is denk ik toch een kwestie van wennen, bij mijn 75B kan ik de band zo wel 15 cm naar achteren trekken dus dat is natuurlijk wel een flink verschil. Maar het knelt en doet ook aan alle kanten. Nu is het wel zo dat ik net tussen D en E uit kwam. Ik ga dus nog maar eens een 65E proberen..
Bedenk wel dat je een BH ook in moet dragen, de beugel moet nog een beetje vormen, de band wordt wat soepeler, het gaat vanzelf beter zitten.
Ik heb ook net een nieuwe BH, die kon ik nu echt max. 6 uur dragen dan werd hij vervelend, maar ik merk wel dat het nu wat beter wordt.
Deijs schreef:xSannee schreef:Ik heb gister gepast in een lingeriezaak en de behulpzame vrouw kwam er achter dat ik een 60B of 60C moet hebben. Maar die heeft ze niet en die kan ze ook niet krijgen. Alles begint bij 60D wat zij hebben.
Dus. Iemand een tip voor een 60B/C bh?
Dat probleem heb ik dus ook. In Amerika zijn ze wel te vinden..
Hhilde schreef:Huh, wat een onmogelijke methode ditWie kan mij even helpen met omrekenen, ik kom er niet uit? Ik ben wel benieuwd of een andere maat me ook zou passen