Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:38

80J!!!
:wow:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:41

Nee als je omvang 80cm is, krijg je omvang maat 70. Dus dan is het 70J.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:56

MonaLieske schreef:
Ik heb het nagemeten en omgerekend met die calculator die ze erbij geeft, en ik kom dan uit op 70D. Ik draag zelf meestal 75A. Heel soms een andere maat als ik eens een ander merk probeer. Nu zit 75A volgens mij prima. Het middenstuk sluit goed aan op mijn borstbeen, de band kruipt niet op en de cups puilen niet uit. Ik zie dus niet in 70D beter zou moeten zitten? :)) Volgens mij kan ik met omvang 70 amper ademhalen. :')

Ik vind dat ze ook wel wat rare dingen zegt hoor. Borstweefsel dat door jaren verkeerde beha's naar je rug wordt geduwd? Volgens mij werkt dat niet zo.... :') En dat je de band naar achter kunt trekken, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij te groot is maar gewoon dat hij (erg) elastisch is.

Ik quote mezelf even. Ik had hier nog niet verteld dat ik vorige week in de winkel een andere maat heb gepast: een 70C in plaats van een 75A. De cups pasten wel, maar band zat veel te strak. Het zag er niet mooi uit en zat ook niet fijn. 70D hadden ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat die wel goed zou zitten. Als ik later nog een 70D tegen kom, zal ik het nog een proberen, maar voorlopig blijf ik lekker bij mijn 75A. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:13

xSannee schreef:
Nee als je omvang 80cm is, krijg je omvang maat 70. Dus dan is het 70J.
70J.
Is dat te koop in Nederland? :+
Ik heb flinke borsten ja,maar J??
Ben benieuwd hoe dat zou zitten.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:57

Online is het sowieso wel te vinden, voor winkels zul je naar echt speciale lingeriezaken moeten denk ik.
Ik heb er weinig verstand van verder _O-

Ik ben er nog steeds niet over uit wat voor maat ik heb.
Volgens deze methode een 60G, nou die zat duidelijk VEEL te ruim _O-
de omvang was goed, maar die cup, daar konden mijn borsten ruim 2 keer in :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:34

MonaLieske schreef:
MonaLieske schreef:
Ik heb het nagemeten en omgerekend met die calculator die ze erbij geeft, en ik kom dan uit op 70D. Ik draag zelf meestal 75A. Heel soms een andere maat als ik eens een ander merk probeer. Nu zit 75A volgens mij prima. Het middenstuk sluit goed aan op mijn borstbeen, de band kruipt niet op en de cups puilen niet uit. Ik zie dus niet in 70D beter zou moeten zitten? :)) Volgens mij kan ik met omvang 70 amper ademhalen. :')

Ik vind dat ze ook wel wat rare dingen zegt hoor. Borstweefsel dat door jaren verkeerde beha's naar je rug wordt geduwd? Volgens mij werkt dat niet zo.... :') En dat je de band naar achter kunt trekken, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij te groot is maar gewoon dat hij (erg) elastisch is.

Ik quote mezelf even. Ik had hier nog niet verteld dat ik vorige week in de winkel een andere maat heb gepast: een 70C in plaats van een 75A. De cups pasten wel, maar band zat veel te strak. Het zag er niet mooi uit en zat ook niet fijn. 70D hadden ze niet, maar ik kan me niet voorstellen dat die wel goed zou zitten. Als ik later nog een 70D tegen kom, zal ik het nog een proberen, maar voorlopig blijf ik lekker bij mijn 75A. :)

Als 70c je te strak zit, gaat een 70 d je niet beter zitten want die is alleen qua cup groter en qua omvang gelijk. Als de 70c qua cup goed zit, zou je kunnen kijken naar een 75b. Die is qua omvang groter maar qua cup gelijk

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:37

70D kan wel degelijk beter zitten dan. Die cup is dieper en wijder en daardoor is er meer ruimte, ondanks dat de band gelijk is!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:40

Vergeet ook niet dat het per merk enorm verschilt, bij het ene merk kon ik de maat 70 prima dicht krijgen terwijl ik bij een ander merk niet eens in de buurt kwam en de 75 net dicht kreeg.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:48

Ik heb gister ook wat BH's gepast met een bandmaat kleiner en een cupmaat groter maar die zaten allemaal helemaal niet mooi :o? , uiteindelijk een nieuwe BH gekocht in dezelfde maat als altijd maar met een heel ander model als normaal. Sowieso is maat natuurlijk niet alles, ik heb gister wel 10 BH's gepast in 3 verschillende maten en ze zaten allemaal drastisch verschillend.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:50

Bedenk me nu opeens dat ik nu wellicht WEL een balconette bh kan dragen.. In mijn oude maat leek het altijd meteen of ik helemaal niks had (platgedrukt? bh te klein?) :D

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:15

Misschien rare vraag, maar bij mij in de buurt zit Christine le duc.
Zou die bh's in cupmaat J verkopen?
Ik loop niet zo snel zo'n winkel in eigenlijk.
Vind een gewone lingerie winkel al niks.
Maar ik pas liever een bh in cupmaat J dan dat ik het online bestel.
(heb al wel mooie in die maat online gevonden voor 30 euro incl verzending! )

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:09

Gisteren wederom super geholpen bij big beautiful underwear in Enschede.
Tevreden met mijn 80E en met een bh rijker naar buiten en 69,50 € armer :')
Tweede exemplaar maar via internet scoren, prijzen zijn online rond de 40€ maar dan krijg je geen advies, dus het was het mij wel waard :j

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:17

Deijs schreef:
Aii!
Wattan? wat is er niet fijn aan?

Hij zit ten eerste vrij strak maar dat is denk ik toch een kwestie van wennen, bij mijn 75B kan ik de band zo wel 15 cm naar achteren trekken dus dat is natuurlijk wel een flink verschil. Maar het knelt en doet ook aan alle kanten. Nu is het wel zo dat ik net tussen D en E uit kwam. Ik ga dus nog maar eens een 65E proberen..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:49

Ik heb gister gepast in een lingeriezaak en de behulpzame vrouw kwam er achter dat ik een 60B of 60C moet hebben. Maar die heeft ze niet en die kan ze ook niet krijgen. Alles begint bij 60D wat zij hebben.

Dus. Iemand een tip voor een 60B/C bh?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:56

Hema tienerbhs? Niet de meest mooie/sexy maar heb je idee van maat...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:06

Heb even gekeken, Die zijn er alleen in cup A en AA. Dat is dan wel weer heel klein :D
En begint ook bij 65/70.

Hunkemuller jeugdlijn net zo.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:14

Net bij de hünkemoller geweest. 70F hadden ze niet, maar 75E bleek prima te zitten! Vind het nog steeds vreemd, 3 cupmaten groter :+ ben nu wel heeeel veel geld kwijt voor 2 bh's...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:04

Nayan schreef:
Deijs schreef:
Aii!
Wattan? wat is er niet fijn aan?

Hij zit ten eerste vrij strak maar dat is denk ik toch een kwestie van wennen, bij mijn 75B kan ik de band zo wel 15 cm naar achteren trekken dus dat is natuurlijk wel een flink verschil. Maar het knelt en doet ook aan alle kanten. Nu is het wel zo dat ik net tussen D en E uit kwam. Ik ga dus nog maar eens een 65E proberen..

Bedenk wel dat je een BH ook in moet dragen, de beugel moet nog een beetje vormen, de band wordt wat soepeler, het gaat vanzelf beter zitten.
Ik heb ook net een nieuwe BH, die kon ik nu echt max. 6 uur dragen dan werd hij vervelend, maar ik merk wel dat het nu wat beter wordt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:09

zonnebloem18 schreef:
Bedenk wel dat je een BH ook in moet dragen, de beugel moet nog een beetje vormen, de band wordt wat soepeler, het gaat vanzelf beter zitten.
Ik heb ook net een nieuwe BH, die kon ik nu echt max. 6 uur dragen dan werd hij vervelend, maar ik merk wel dat het nu wat beter wordt.

Inderdaad, heb ook wel iets pijn, maar hij mag om 8 uur af :')

Gisteren direct 2 gelijke beha's via internet gescoord voor omgerekend 48€ voor beiden :Y) uit de UK: http://www.belle-lingerie.co.uk

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:21

xSannee schreef:
Ik heb gister gepast in een lingeriezaak en de behulpzame vrouw kwam er achter dat ik een 60B of 60C moet hebben. Maar die heeft ze niet en die kan ze ook niet krijgen. Alles begint bij 60D wat zij hebben.

Dat probleem heb ik dus ook. In Amerika zijn ze wel te vinden..

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:36

zonnebloem18 schreef:
Nayan schreef:

Ja dat kan ik me wel voorstellen, maar ik had bij deze al voor ik op kantoor was de neiging om 'm uit te trekken en was halverwege de dag inmiddels wel knettergek. Dat gaat me wat ver. Heb het overigens ook nog nooit gehad dat ze in het begin niet lekker zaten en het later bij trok, maar ja als ik altijd een veel te ruime BH gedragen heb dan is dat ook niet zo gek natuurlijk. Op zich denk ik dat ik één maat ruimer ook nog wel kan hebben als ik kijk hoe deze nu zit. Qua stevigheid/steun enz. kan ik wel niet anders zeggen dat ie echt perfect zit.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:40

Huh, wat een onmogelijke methode dit := Wie kan mij even helpen met omrekenen, ik kom er niet uit? Ik ben wel benieuwd of een andere maat me ook zou passen :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:42

Deijs schreef:
xSannee schreef:

Dat probleem heb ik dus ook. In Amerika zijn ze wel te vinden..

Online te bestellen? Heb jij een site?

Gefeliciteerd trouwens!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:46

Hhilde schreef:
Huh, wat een onmogelijke methode dit := Wie kan mij even helpen met omrekenen, ik kom er niet uit? Ik ben wel benieuwd of een andere maat me ook zou passen :=

http://brasizecalculator.eu/

Deze geeft iig de goede omvang weer. Qua cup misschien iets aan de grote kant maar dan heb je een richtlijn.