De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 22:39

Thanks! Ja, ga het wel vertellen aan een begeleider. Ze komen alleen zo onpersoonlijk over dus vind het lastig ze aan te schieten. Heb het hele weekend mezelf dwars gezeten met mijn angst en mezelf helemaal gestoord gemaakt. Om het uur een nieuw shirtje aan omdat ik zo zweet van de angst.. :( heel erg veel moeite gehad toen ik hier weer achter moest blijven.. moest huilen en werd weer zo angstig. Nu weer op mn kamertje, maag overstuur, depri en angstig. Hoop echt dat dit snel over gaat want dit constant is geen leven.. :(

Ben benieuwd naar de kaartjes!!

colunder

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:54

Blijf ze gewoon aanschieten,daar zijn ze voor.
niet alleen blijven knokken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:30

Goedemorgen wijffie. Jij bent al lang met de dag begonnen waarschijnlijk. Vervelend dat de angst je in de weg blijft zitten. Hoe onbenaderbaar de begeleiding ook lijkt, toch aangeven hoor. En ook bij je psycholoog als je die spreekt, dan kunnen jullie daar samen aan werken. En dan kun je handvatten krijgen voor als zoiets weer gebeurd. Dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:02

Sterkte vandaag ts. Bedenk je dat hoe graag je ook beter wil worden, je lijf ergens anders gewend aan Is geweest en dat veranderen dan soms enger lijkt dan blijven bij wat je kent. Het Is dus niet raar dat je lijf in rekening protest gaat, hoe vervelend dat nu ook Is.
Aaioverdebolsmiley

Sorry toetsenbord laptop stuk en. Dit reageert last ik...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:39

Hier Blijheid, doe ik hem even voor je : :(:)

Gun jezelf even de tijd!
Niet teveel van jezelf eisen, nergens voor nodig.
En niet te trots of te bang zijn om om hulp te vragen bij een begeleider of desnoods een medebewoner.
Iedereen loopt daar rond om jou ( en de anderen uiteraard ;) ) te helpen, dus die vinden dat echt niet naar of lastig!
En ze moeten toch weten wat er in je omgaat om je ook op de juiste wijze bij te kunnen staan?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:36

Meid als je straks mijn kaartje krijgt, krijg je big smile op je snuffert! Daar zorgt die verrassing wel voor.

Kop op chick, je mag me altijd pb'en om alles eruit te gooien, ik kan wat hebben.

Tuurlijk is het zwaar, nieuwe omgeving, alles boven halen om dingen kunnen te verwerken. Probeer te aarden. Op google kun je aantal goede methodes vinden.

Als je paniek/angstaanval heb, probeer je dan zo volledig te concentreren op je buikademhaling. Ga ff zitten en voel je buikademhaling...

Topper ben je sowieso omdat je de grote stap heb gezet!

+:)+ :(:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:42

heel heftig dat je deze stap genomen hebt. De kop is eraf zeg maar, heel veel sterkte de komende periode.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:44

Succes deze week meid, geef jezelf de tijd, en blijf de problemen met ze delen ze zijn er om je te helpen.

hele dikke knuffel!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:54

Ik denk dat het leren om hulp te vragen een mooi doel is om aan te werken.
krijg je helemaal geen medicatie als ondersteuning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:59

Ze zijn er voor jou , niet voor de sier in de vensterbank maar voor JOU. Het kan zo lastig zijn om hulp te vragen , maar ze helpen je wel met je knelpunten :)

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:52

Dat is zeker waar.. zal mij wat assertiever op stellen. Vandaag wel erg actief meegedaan met de therapieen, naar het winkeltje geweest met wat meiden en gesport: ging basketballen en voetballen met ander meisje en dat was echt heel erg leuk. Ben echt opgeknapt van het sporten merkte ik wel. Verder heb ik mezelf bedacht meditatie te doen, kwartiertje of iets voor het slapen gaan. Hopelijk helpt dit EN sporten om mij wat kalmer te voelen. Morgen om 16:00 heb ik een afspraak met de dokter, aangezien ik de verlamming in mijn gezicht en hand wel erg naar en zorgwekkend vond dus wil ik geruststelling/onderzoek van haar kant.

Jullie zijn ook geruststellend, hoe ik me ook voel, als ik jullie berichtjes lees krijg ik echt een glimlach! Super, kan jullie niet genoeg bedanken!<3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:19

Oh TS wat vervelend van je paniek :(:)

Ga lekker vaker sporten! Actief bezig zijn kan zo fijn zijn.

Ik hoop dat je snel naar paarden mag, als je daar behoefte aan hebt.

Hele dikke knuffel, en bij mijn kaartje zit ook een kleinigheidje :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:13

Heartstriked schreef:
Dat is zeker waar.. zal mij wat assertiever op stellen. Vandaag wel erg actief meegedaan met de therapieen, naar het winkeltje geweest met wat meiden en gesport: ging basketballen en voetballen met ander meisje en dat was echt heel erg leuk. Ben echt opgeknapt van het sporten merkte ik wel. Verder heb ik mezelf bedacht meditatie te doen, kwartiertje of iets voor het slapen gaan. Hopelijk helpt dit EN sporten om mij wat kalmer te voelen. Morgen om 16:00 heb ik een afspraak met de dokter, aangezien ik de verlamming in mijn gezicht en hand wel erg naar en zorgwekkend vond dus wil ik geruststelling/onderzoek van haar kant.

Jullie zijn ook geruststellend, hoe ik me ook voel, als ik jullie berichtjes lees krijg ik echt een glimlach! Super, kan jullie niet genoeg bedanken!<3

Goed bezig *\o/*
Zoek anders eens op op yt, bodyscan. Dat is echt een fijne manier om tot rust te komen :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:10

Jaa Joolien goede tip!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:16

Goed idee! Ik ga zo naar mijn kamertje over een kwartier en zal dan even Bodyscan bekijken op de tablet. Vandaag sochtends veel paniek gehad maar bij de dokter om 16:00 wel erg gerustgesteld. We namen mijn bloeduitslag door en hij vond het perfect..! Dus als ik iets had dat lichamelijk met mn klachten te maken zou hebben (hersenen ook), zou dat zichtbaar moeten zijn in het bloed. Migraine kan evt. Ook wel maar dan nog, zal ik er niks ernstigs aan over houden en gaat het vanzelf over. Erg fijne geruststelling maar ook best eng omdat mijn hoofd zoveel echte klachten kan veroorzaken..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:25

Wat fijn dat de bloeduitslagen goed zijn! Dat je hoofd zulke klachten veroorzaakt is onwijs vervelend.... ik denk dat je echt even tot rust moet komen. Je zit er pas net, het zijn nog zoveel nieuwe dingen :(:)

Hele goede tip van Joolien! Kan echt helpen... Ook meditatie muziek of iets van boksen etc. kan rust brengen... Ik ben een tijdje naar iemand geweest omdat ik snel boos en gefrustreerd was, dit heeft mij toen wel echt geholpen wat meer rust te krijgen in mijn hoofd. Ook moest ik daar duidelijk aangeven wanneer het te veel word, dit doe jij ook he lieve TS?

Je bent heel goed bezig! Wie komen er morgen langs ? :)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:26

Wat fijn dat die uitslagen goed zijn! Dat scheelt al heel veel!
Ook prettig dat de dokter je gerust kon stellen ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:28

Je kunt ook eens de app Headspace proberen. (10x gratis)
Geeft ook rust.

Ik lees met mijn zoontje (heeft een hoofd wat nooit stil staat) het boekje 'stilzitten als een kikker'. Mindfulness voor kinderen van 5 tot 12 jaar. Nou, ik zal je zeggen........werkt voor mij ook prima.
Mannetje is vanavond zonder problemen gaan slapen na 2 oefeningen te hebben gedaan. Wie weet helpt het jou ook!

Sterkte hoor meid! :(:)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:32

Ik heb je hele topic doorgelezen, en heb echt bewondering voor je!
Heel erg veel sterkte in de komende tijd, en ik stuur je zo even een pb voor het adres, ik wil graag een kaartje sturen! :* :*

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:55

Aww das lief!! Vandaag wel veel geleerd, had bijvoorbeeld sociale vaardigheidstraining waarbij ik een situatie in bracht aangezien ik slecht tegen kritiek kan. Confronterend ook wel maar leerzaam.

Wilde net klaar zitten voor de meditatie van Body scan.. zijn mn oortjes stuk.. dat wordt niet leuk de komende dagen :( bummer.

Slaap lekker lieve mensen, jullie hebben echt een plekje in mn hart <3

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:59

Wat balen van je oortjes, komt er niet toevallig morgen iemand op bezoek die nieuwe voor je mee kan nemen? :)

Welterusten alvast!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 00:04

Mandarijn schreef:
Wat balen van je oortjes, komt er niet toevallig morgen iemand op bezoek die nieuwe voor je mee kan nemen? :)

Welterusten alvast!

Nee, helaas heb ik morgen geen bezoek.. :( blijft geen feest haha. Weltrusten!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:07

Heb je nog kaartjes gekregen? :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:51

Blijft geen feest??
Je vriend toch wel zeker?

Of misschien kun je zelf even de stad in?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:51

Jammer van de oortjes en dat je geen bezoek krijgt. Fijn dat je wat hebt geleerd gisteren ;)

Mag ik ook misschien het adres?