zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:42

Coberlina schreef:
Hoi

Ik meld me ook even.
Vorige week gevallen van mijn nieuwe paard en een dubbele bekkenbreuk opgelopen.
Heb tot zaterdag in het ziekenhuis gelegen en ben nu thuis.
Kan ook nog niet veel, enkel met looprekje totaan tafel om te eten (nog pijnlijk) of totaan toilet.
Moet ook zes weken revalideren en dan op na controle.

Ga even topic doorlezen! :)

welkom

ik had in een ander topic ook al wat van jou gelezen geloof ik
wel klote zeg veel su6 en hopelijk herstel je snel :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:49

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik wil mij hier ook graag melden. Ik ben zondag kwart voor 12 van mijn 3 jarige afgevallen en heb daarbij mijn rug gebroken. Ik heb tot gisteren middag in het ziekenhuis gelegen. Ik ben nu thuis maar ga zo naar het schip van mijn ouders vervoerd worden. Daar kan ik makkelijker zijn dan thuis op het moment omdat daar geen trappen zijn van de slaapkamer naar de wc enz. Daar mag het vervelen beginnen. Ik ga zo ook even het topic door lezen nog. Maar dacht zet eerst dit bericht hier voordat ik het topic kwijt ben.

Die dag en dat uur moet vervloekt geweest zijn. }:0 ik ben exact dezelfde dag en exact hetzelfde uur ook van mijn driejarige gevallen.
Veel beterschap!!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:50

Ik voel me wat oud nu :+, maar ik vind het zo zuur dat je op je 16e al zo met je neus op de feiten wordt gedrukt dat mensen heel vaak gewoon niet leuk en aardig zijn als je ziek bent...
Ik ben nu 35 en heb voor ik mijn huidige diagnoses kreeg eerst 10 jaar gehoord dat ik me niet aan moest stellen. En vroeger op school zat ik bijvoorbeeld met gym vaak aan de kant omdat ik pijn had en hoorde ik ook alleen maar dat ik lui was en gewoon mijn best niet wilde doen. Dat doet zo zeer en nu ik inmiddels een beetje beter weet hoe mijn lichaam (niet) functioneert zou ik ze alsnog soms wel willen slaan. Want juist doordat ik altijd hoorde dat ik me niet aan moest stellen en niet serieus genomen werd is het zo slecht met me geworden.
Je lichaam geeft pijn aan omdat het je iets wil vertellen en dat negeren en domweg er doorheen gaan omdat je anders niet 'voldoet' is het slechtste wat je kunt doen. Natuurlijk moet je soms dingen doen of ondergaan die pijnlijk en niet leuk zijn, maar continu je grenzen verleggen en je lichaam negeren is zó ongezond.
Maar ja, we leven in een wereld die steeds sneller en harder wordt, dus het is verrekte lastig om daar dan je eigen weg in te vinden. En vandaag voel ik me goed en kan ik het nuchter bekijken, dat kan morgen ook voor mij zo weer anders zijn.

Oi, Coberlina, da's een nare val geweest zeg! Neem de tijd om te herstellen en staar je niet blind op die 6 weken. Hopelijk wordt de pijn in elk geval gauw minder!

Coberlina

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:58

Bedankt allemaal!

Ik heb net even geprobeerd wat pagina's te lezen, maar er zijn blijkbaar echt enorm veel mensen die thuis zitten met gebroken rug, arm, been, andere medische problemen, ... Even teveel om op iedereen persoonlijk te reageren.

Hoop dat het met iedereen weer helemaal goed komt,want zo niks kunnen doen, is vreselijk he.
Ik zit hier in de woonkamer, in een eenpersoonsbed. Heb alles bij me wat ik nodig heb (gsm, iPad, boekjes, drinken, pijnstillers, koekjes, en afstandsbediening van de tv) maar toch vaak erg saai.
Wij zijn juist met nieuwjaar verhuisd naar ons eigen huis, waar de paarden thuis staan. Dus nu staat mijn vriend voor alles alleen :( gisteren ben ik al wel eens tot in stal geraakt, met looprekje uiteraard, maar kan nog niks doen.
Maar goed, ik ben al erg blij dat het dit "maar" is. Na acht weken zou ik voldoende moeten hersteld zijn om terug te kunnen gaan werken. En ik hoop in de loop van mei terug te kunnen beginnen rijden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:01

Dat is vervelend Coberlina! Beterschap.

Met mijn rug komt het nooit meer goed helaas.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:04

Dreamybol op school ben ik ook als lui kind bestempeld ik heb altijd gezegd dat ik gewoon zo moe ben
maar ze zeiden nee je bent gewoon hartstikke lui ze zeiden dan ook je moet is leren om meer te gaan doen vooral mijn gym leraar die heeft altij zowat comentaar op mij ja je bent lui ja je wilt niks nee kan je het begrijpen ze beuken vaak express tegen mijn buik aan en dan lig ik huilend op de op die vloer en komt hij er bij en zegt doodleuk ja stel je niet aan

als ik een dag mijn lichaam volledig negeer heb ik de volgende dag een hele slechte dag

ik heb ook goeie en slechte dagen en op de goeie dagen ga ik lekker in de tuin aan de slag en doe ik ff iets kleins ofz

en corbelina ik hoop voor jou dat het snel goed komt

tazzey wel balen dat het gewoon nooit meer goed komt met jou rug :(

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:06

Als je de laatste paar pagina's hebt gelezen, ben je voor nu wel voldoende bij, denk ik. Jezelf niet te druk maken. ;)
Wij woonden net een half jaar samen toen mijn lichaam er ineens mee op begon te houden. Dat is nu bijna 5 jaar geleden en dat is wel één van de dingen die ik het ergst vind. Ik ben inmiddels mijn baan kwijt (logisch als je maar een paar uur per dag kunt zitten) en doe in huis ook echt niet heel veel. Toen ging begin december mijn elleboog uit de kom na een val en kon ik helemaal niets meer.
Maar mijn man is daar vrij simpel in. Hij doet wat hij kan, laat dus soms wat dingen liggen, maar kan beter met me omgaan als ik wel goed in mijn vel zit en minder doe, dan wanneer ik me vreselijk druk maak om alles wat ik op zijn schouders laat neerkomen en daar verdrietig en mopperig van word.
Paard (dat we sinds kort hebben) staat wel in volpension, we hoeven hem alleen te vertroetelen en rijden in principe en meer hadden we er ook niet bij kunnen hebben.

Maatje, mijn handen jeuken bij zo'n gymleraar.. Was al nooit zo'n fan van gym, maar de meeste gymleraren zijn ook echt idioten.. :x
Sowieso die school van je. Dit staat toch gelijk aan pesten, daar hebben al die scholen tegenwoordig de bek vol van, maar er iets mee doen ho maar. (teer punt bij mij -O- )
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 16-02-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:07

Tazzey schreef:
Dat is vervelend Coberlina! Beterschap.

Met mijn rug komt het nooit meer goed helaas.

Jammer :( kun je nog wel wat dingen doen, of bitter weinig?
Hoop dat je toch nog iets kan doen, met niet al teveel pijn. :(:)

Heb een schoonbroer die eerst enkel wat rugpijn had van een hernia. Na drie operaties zit hij inmiddels meer in een rolstoel, dan dat hij nog normaal kan stappen. Sommige mensen kunnen echt mismeesterd worden. Je bent dan afhankelijk van de dokter, maar die zijn ook niet altijd alwetend en altijd perfect. :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:10

Ik was net een nieuwe WO studie begonnen dat ik die mededeling kreeg. Ik ga die studie ook gewoon afmaken. Ik kan heel weinig. Ik moet dingen echt plannen. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te doen die mij energie geven maar soms is het verdomd moeilijk.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:16

Dreamybol ja idd mijn school is zeker idioot en ben ook niet blij meer om daar te zitten maar ik moet dit school jaar nog en volgend schooljaar ook nog

volgend schooljaar is 4 dagen stage en 1 dag school dus hoop dat ik tegen die tijd alles gewoon kan en me niks meer aan hoef te trekken van school

en ben al helemaal blij als ik klaar ben met school
mijn plan was eerst om dit als laatste schooljaar te doen maar dat gaat helaas niet meer lukken dus ik doe het vijfde jaar erbij :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:26

Tazzey schreef:
Ik was net een nieuwe WO studie begonnen dat ik die mededeling kreeg. Ik ga die studie ook gewoon afmaken. Ik kan heel weinig. Ik moet dingen echt plannen. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk dingen te doen die mij energie geven maar soms is het verdomd moeilijk.

:(:) proberen positief te blijven, en toch blij zijn dat er nog dingen zijn die je kan doen.
We konden ook allemaal in een rolstoel zitten met enkel nog ons hoofd dat we konden bewegen.
Of zoals die eventing ruiter afgelopen week..
Toch beetje blij zijn als je nog dingen kan doen! Genieten van alles hoor!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:54

Maatje, school is maar tijdelijk. Het zou fijn zijn als ze meewerken maar als het niet zo is kun je daar toch niets aan veranderen. Het is wel heel fijn dat ze je de mogelijkheid bieden om van huis uit dingen te doen. Dus doe vooral je best en sluit het mooi af.

Coberlina, ik heb na de mededeling dat dit niet meer goed komt wel even en flink potje zitten janken. Er zijn een hoop dingen die ik niet meer mag/kan en die ik mis. Toch is blijven hangen in die emotie niet goed en het zal uiteindelijk leiden tot zwelgen in zelfmedelijden. Niks voor mij! Waar een deur dicht gaat, gaat er een andere open. En soms zijn er dagen dat ik me echt heel rottig voel. Vandaag is zo'n dag. Er is nog niets nuttigs uit mijn handen gekomen. En morgen voel ik me weer een stuk beter.
Je gaat ook van de kleine dingen genieten. Ik heb bijvoorbeeld echt geweldig uitzicht van uit de slaapkamer. Ik kijk zo de natuur in. Ik kan bijvoorbeeld enorm genieten van een kopje thee op het balkon, zonwering uit, fijn muziekje en een goed boek. Oké ik hou dat niet lang vol maar het is wel heel fijn. Van die simpele dingen die je normaal voor lief nam.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:04

Ik heb altijd wat moeite met het 'moeten genieten'. Als je gezond bent heb je niets te klagen, maar mag je van je omgeving best eens een keer strontchagrijnig zijn of je dag eens niet hebben, maar zodra je wat mankeert moet je met een baaldag ineens kijken naar wat je wel hebt. Onzin natuurlijk. Ook als je ziek bent heb je van die baaldagen en zolang je er niet in blijft hangen is daar niets mis mee.

Heb in revalidatie wel geleerd dat er een verschil is, je hebt mensen die er wel in blijven hangen en vervolgens iedereen de schuld geven van hun ziekte en daarbij komende eenzaamheid en je hebt mensen die ondanks hun ziekte nog wel genoeg vrienden en leuke dingen om zich heen hebben. Maar ook die laatste groep is echt weleens wanhopig en juist die fijne vrienden waarbij ze zich niet beter voor hoeven te doen dan ze op zo'n moment zijn zorgen ervoor dat je je gezien en gehoord voelt. :)

Maar goed, thema voor mijn komende blog is dan ook de vast welbekende 'als je ziek bent heb je maar één wens'. Sorry, ik heb er echt een boel meer. :o :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:08

Dreamybol hoe werkt zo,n blog nou precies ? lijkt me we leuk

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:11

Mijn blog is heel simpel, deels omdat het toch alleen voor vrienden en familie is en deels omdat ik het anders te ingewikkeld vind. Maar ik heb een account bij wordpress gemaakt, dan kies je je stijl en indeling en kun je aan de bak.
Ik doe ook alles gratis, haha. Tazzey heeft een echt heel mooie blog over nagellak en andere beauty, maar zij heeft ook verstand van wordpress en computers. :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:35

Ik denk dat velen het negatieve gevoel wel kennen. Mijn omgeving heeft het altijd geaccepteerd eigenlijk, maar voor mezelf lag dat anders.
Ik had al zo lang last van concentratieproblemen, vermoeidheid en steeds meer moeite met alles. Ik heb veel vertraging opgelopen in mijn studie, en op enkel mijn masterthesis uiteindelijk opgegeven. Het ging niet meer. Bleef hangen in mijn bijbaantje, had moeite om het huishouden rond te krijgen etc. Toen werd ik zwanger en die tijd was absoluut vreselijk. Wat was ik ziek!
Erna bleef ik overal moeite mee houden en voelde ik me schuldig dat ik niet vaker de hort op ging met mijn dochter. Ik vond mezelf een grote underachiever en een slappeling!
Tot later bleek dat er al die tijd een golfbal in mijn kop groeide...
Laat je niet leiden door wat anderen ervan vinden of enkel wat je aan de buitenkant ziet. Luister naar je lichaam en laat de rest maar gaan ook al is het misschien lastig.

Om het even positief te houden: Hier echt een lekker weekend! Even naar Zandvoort geweest voor een gezellig kopje choco, visite gehad en zondag 5 km (!!!) achter de kinderwagen gewandeld (hipper dan rollator).
Nu weer in HM. Hopelijk de laatste volle week. Volgende en de week erop 4 dagen omdat ik naar het ZH in Leiden moet (rottige onderzoeken bah) en erna hopelijk naar huis. Het gaat zo goed dat ik ook wel vanuit huis therapie kan volgen. Morgen gaan ze over een datum vergaderen. Spannend!

Bloggen kan bevrijdend werken. Voor mijn aandoening zijn patientenwebsites waar ook op geblogged wordt door lotgenoten. Hier heb ik veel aan gehad.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:42

Ik ben gaan bloggen toen mijn opname dichterbij kwam, gewoon om alle vragen vanuit mijn directe omgeving in één keer te beantwoorden. Ik dacht toen ik begon dat ik dan tenminste niet over mezelf meer zou hoeven praten, maar het tegendeel was eigenlijk waar. Maar de gesprekken gingen veel meer de diepte in, de basis schreef ik op en als mensen echt interesse hadden, dan vroegen ze door als ze me zagen. Werkt best fijn. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

Mijn blog staat in mijn onderschrift. Ik ben ook heel vergeetachtig want ik bedenk me nu dat ik Dreamy een aantal maanden geleden al een DVD zou toesturen. -O-

Cerilene, fijn dat je zo goed vooruit gaat!!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:57

Coberlina schreef:
Hoi

Ik meld me ook even.
Vorige week gevallen van mijn nieuwe paard en een dubbele bekkenbreuk opgelopen.
Heb tot zaterdag in het ziekenhuis gelegen en ben nu thuis.
Kan ook nog niet veel, enkel met looprekje totaan tafel om te eten (nog pijnlijk) of totaan toilet.
Moet ook zes weken revalideren en dan op na controle.

Ga even topic doorlezen! :)

:wave:
Welkom bij de club :Y)
Sterkte met het wachten enzo..
Super gaaf paard heb je trouwens, die vos uit je profiel!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:13

Dankjewel. Het is mijn grote schat, heb haar al negen jaar nu.
Het is kleine nieuwe monster dat me eraf gegooid heeft (heb enkel nog maar wat foto's op,Facebook en krijg ze niet direct op bokt via iPad)

Tuurlijk mag je ook slechte dagen hebben als je iets mankeert. Dan zeker. Maar denk dat het vooral voor jezelf ook belangrijk is om er wat positief bij te blijven.
Nu ja, ik heb natuurlijk makkelijk(er) praten, want ik hoef hier maar een week of zes te liggen en ben san normaal gezien weer in orde. Weet ook niet hoe ik ermee zou omgaan moest ik iets tegengekomen hebben waardoor ik niet meer zou kunnen rijden. :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:26

Je kunt niet anders dan ermee dealen. Ik ben er nog altijd ziek van dat ik niet meer kan/mag rijden. Ik ben afgelopen maand eens met een lieve Bokker mee geweest naar haar paard. Dat was onwijs moeilijk.

Dat positief moeten blijven is heel rottig. Ik heb vandaag een rot dag en dan zijn er mensen die zeggen "Kom op je moet wel positief blijven hoor" Ik krijg dan heel sterk de neiging om in de telefoon te schreeuwen "SOMS WIL IK ME GEWOON EEN DAG poedersuiker, NEGATIEF, ELLENDIG EN ZIELIG VINDEN!" maar dat doe ik nooit. -O-

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:37

tazzey ik herken het helemaal ik probeer ook altijd te zeggen tegen mezelf je moet positief blijven kom op

maar afentoe heb ik zo,n dag dat ik alles bij elkaar kan huilen en boos kan zijn op alles en iedereen

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:41

Tazzey schreef:
Dat positief moeten blijven is heel rottig. Ik heb vandaag een rot dag en dan zijn er mensen die zeggen "Kom op je moet wel positief blijven hoor" Ik krijg dan heel sterk de neiging om in de telefoon te schreeuwen "SOMS WIL IK ME GEWOON EEN DAG poedersuiker, NEGATIEF, ELLENDIG EN ZIELIG VINDEN!" maar dat doe ik nooit. -O-

Waarom niet? Jij mag je ook rot voelen en ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen dan zeggen dat je 'positief' moet blijven of moet blijven 'doorgaan'. Gewoon weer gaan 'genieten' :')
Jouw gevoel mag er ook zijn.

Maar ik herken het wel hoor, soms trek ik het gewoon echt niet en dan heb ik echt geen behoefte aan mensen die mijn gevoel bagataliseren.
Hier ook vandaag duidelijk geworden dat ik 'gewoon' moet gaan werken en mijn leven oppakken, dan komt alles weer goed :j Fijn dat jij dat kan voorspellen gast :')
Dat ik pijn heb en nauwelijks kan eten, tja dan gaat het allemaal beter als ik weer aan het werk ben (en hen geen geld kost).

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:30

Ik heb een mooi positief nieuwtje. Vandaag ben ik goed gekeurd voor loop gips en onder het motto mooi blauw is niet lelijk heb ik nu mooi blauw gips.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:19

Fijn Stendo!