Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:53

Mijn huid zit niet meer onder de puistjes en is niet zo vet meer:) Ik drink 2 liter per dag

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:31

Ik heb sinds 2 dagen juist wat puistjes, en die heb ik eigenlijk nooit! Misschien komt het doordat ik in het weekend vooral sap en ranja heb gedronken, ik weet het niet.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:34

Hmm heb het wel gemerkt aan m'n huid. Nu minder maar dat komt ook wel door de tentamenstress denk ik!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:41

Anderhalf gehaald vandaag! Morgen wil ik de 2 weer halen

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:51

Gister helaas weer op 1,5 liter blijven hangen -O-, morgen ga ik weer voor de 2 liter. Bij mijn huid zie ik nog niet echte verandering, kan ook komen door de examenstress op het moment...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:59

Gisteren rond de 2 liter gehaald. Heb alleen waarschijnlijk last van een blaasontsteking...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:09

Afgelopen 2 dagen rond de 2 liter blijven hangen.. Vandaag naar weer even serieus op letten en zorgen dat mijn flesje op gezette tijden leeg is.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:33

2 liter water op een dag gaat goed, maar me huid is nog niet echt mooier geworden (waarschijnlijk snoep ik nog teveel :p )

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:39

Ik gebruik sinds 2 weken de app Waterlogged. Hier voeg ik elke keer toe hoeveel ik gedronken heb.
Zo kun je precies bijhouden hoeveel je al hebt gedronken en nog te gaan hebt per dag. De mogelijkheid om herinneringen in te stellen is ook ideaal.

Werkt echt perfect! Merk dat voldoende water drinken echt een positief effect heeft! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:53

Hier lukt het niet iedere dag om aan 2 liter te komen. Meestal zit ik op 1,5 liter per dag. Merk dat mijn huid echt beter eruit begint te zien. Bijna al mijn rode vlekken in mijn gezicht zijn weg en de donkere kringen onder mijn ogen zijn ook weg.

Voordat ik hier mee begon dronk ik misschien 0,5 liter over een hele dag. Daarbij dronk ik ook nog veel cola. Cola drink ik nu inmiddels niet meer en alleen bij het eten drink ik nog aanmaaksiroop.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:54

Ook ik haal mijn 1,9L niet. Maar ben wel aardig op weg iedere dag. Iig een hele verbetering met hoe het was..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:04

Moonlightje schreef:
2 liter water op een dag gaat goed, maar me huid is nog niet echt mooier geworden (waarschijnlijk snoep ik nog teveel :p )

Waarom trek je niet de logischer conclusie dat sloten water drinken gewoon geen effect heeft?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:18

Kuggur schreef:
Moonlightje schreef:

Waarom trek je niet de logischer conclusie dat sloten water drinken gewoon geen effect heeft?

Kugger dat kan ik vol tegen spreken. Sinds ik meer water drink ziet mijn huid er beter uit. Voel ik me fitter ben ik minder opgeblazen en heb ik minder darmkramp

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:56

Bij mij is het gisteren ook niet helemaal gelukt, ik bleef steken op 600 ml. Ik zit nu op 1 liter, maar de 1,5 ga ik zeker redden vandaag.

Ik merk nog weinig verschil met m'n huid, maar dat heeft denk ik ook te maken met de stress die ik had voor m'n tentamens.

Aankomende week heb ik een weekje vrij, dan kom ik makkelijker aan de 1,5 liter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:07

Ik spreek Kuggur ook tegen, mijn huid is enorm opgeknapt, maar ik drink nu al maanden voldoende.
Vandaag was het even moeilijk omdat ik met een collega mee ging op bedrijfsbezoek, maar ik kreeg in de auto terug naar kantoor behoorlijk koppijn en dat ben ik nu aan het wegdrinken

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:58

Hoe zit dat met vaak naar de wc moeten bij jullie? Ik ben nu een weekje bezig, dronk hiervoor echt maar 0.5L per dag maar ik moet zoo vaak plassen haha. Wordt dat beter na een tijdje?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:10

Careano, dat ik bij bmij wel de reden dat ik na anderhalve week gestopt ben. ik kon er niet aan wennen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:15

dat vele plassen is bij mij na verloop van tijd minder geworden, als ik dan ga plassen, plas ik wel veel meer dan voor ik meer ging drinken (dan 1 kopje koffie per dag).

ik houd nu ook veel minder vocht vast: de afdruk van mijn sokken staan niet meer de hele nacht in mijn benen :)

Kwestie van volhouden!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:30

Je rekt dus je blaas op...

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:04

Kuggur schreef:

Ik heb geen flauw idee waar jij je informatie vandaan haalt.. je blaas rekt niet meer op dan anders. Er kan namelijk gewoon een liter urine in.

Eerder is ook aangegeven dat dit topic niet als discussie topic bedoelt is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:16

Mjelle_G schreef:
Kuggur schreef:

Ik heb geen flauw idee waar jij je informatie vandaan haalt.. je blaas rekt niet meer op dan anders. Er kan namelijk gewoon een liter urine in.

Eerder is ook aangegeven dat dit topic niet als discussie topic bedoelt is.

Logica, als je eerst vaker en minder plast en na de nodige training minder vaak maar meer volume dan heb je dus je blaas getraind op het bevatten van meer urine. Weinig discussie over mogelijk.
Overigens als je een "kritiekloos samen beppen" topic wil openen, dan is de huiskamer de aangewezen plek. Dit is een dicussieforum.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:22

Citaat:
Logica, als je eerst vaker en minder plast en na de nodige training minder vaak maar meer volume dan heb je dus je blaas getraind op het bevatten van meer urine. Weinig discussie over mogelijk.
Overigens als je een "kritiekloos samen beppen" topic wil openen, dan is de huiskamer de aangewezen plek. Dit is een dicussieforum.

Laatste punt heb je gelijk in, maar was volgens mij niet waar de ts op uit is. Blaas rekt alsnog niet aangezien er een liter in kan. Dat zou betekenen dat ik minimaal 3/4 per dag naar toilet zou moeten om al het vocht wat ik inneem te moeten kwijtraken. Pas als ik minder dan 3/4 per dag zou gaan zou ik mijn blaas oprekken.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:23

Daarbij denk ik dat je blaas gewend is bij een bepaalde hoeveelheid zich leeg te maken of iig deels.. Kan niet van de 1 op de andere dag veranderen?

Ik ga op de ene dag meer naar de wc dan de andere dag, terwijl ik toch gelijke hoeveelheden drink (de afgelopen dagen)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:30

Vandaag niet gehaald maar ben ook ziekjes

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:35

Vandaag 1,5ltr water en rooibosthee.
Denk dat ik totaal met mijn zuivel erbij aan 2ltr zit. Merk dat ik het makkelijker drink laatste 2 dagen.

Heb wel het idee dat mijn huid (heb al geen probleemhuid, geen puistjes, vlekken oid) iets frisser oogt. Wallen en kringen nog hetzelfde.