Ligt aan het bankiermoment. Bij veel verzekeraars betaal je vooraf, dus als hun de opdracht de 20ste verwerken zodat het de 27ste afgeschreven wordt en jij zegt de 24ste op, dan wordt het afgeschreven en weer gecorrigeerd
Hoewel storneren kan, kan het soms ook een optie zijn om even contact op te nemen met de verzekering, omdat er dus ook verzekeringen zijn die vervolgens het bedrag automatisch terugboeken (ook al heb je gestorneerd) en jij het dan vervolgens dus weer terug moet boeken naar hen. Dat is misschien niet de allerhandigste weg. (En sommige verzekeraars durven daar dan vervolgens weer incassokosten over te vragen en dan moet je daar weer wat mee.)
Je kunt de incasso blokkeren in internetbankieren ( heb ik gedaan) Dat doe ik ook om te voorkomen dat mijn oude verzekeraars een oude post opeens bij me afschrijven op een (veel) later moment. Ik wil met liefde betalen, maar ik hou er niet van als een organisatie waar ik niets bij heb lopen opeens geld afschrijft zonder dat ik het weet. Ze sturen me maar gewoon netjes een mail of brief en dan maak ik het netjes over.
Ik heb het terug geboekt, mochten ze nu zelf weer nogmaals terugstorten dan boek ik dat weer naar hun terug. Incassokosten etc kunnen ze vergeten. Het is er bij mij net afgehaald terwijl ze al drie weken geleden wisten dat ik over stapte naar een ander , wat mij betreft tijd genoeg om dat te regelen. Hun gebrek aan efficientie is niet mijn probleem
Pattypaard
Geplaatst: 09-01-15 18:53
Ik ben helaas niet 'goedgekeurd' voor het uitgekozen pakket. Kwam niet door de medische keuring bij ONVZ, te groot risico. Verzekeren doe je voor 'onvoorziene kosten'. Dan zal nooit iemand een echt hoog pakket pakket pakken want dat is te hoog voor kosten die je hoogstwaarschijnlijk toch niet krijgt. Maargoed, heeft toch geen zin hoe ik er over denk. Niet geaccepteerd is niet geaccepteerd. Kreeg ik ook nog leuk te horen dat vandaag de deadline is voor het opzeggen van je huidige verzekering.. lekker op tijd. Maar nu weet ik ineens niet meer of die verzekering dan wellicht toch nog zo slecht niet is. (VGZ Jong Pakket)
Het verbaaste mij heel erg dat ik wel werd goedgekeurd voor een duur tandartspakket. Kreeg geen vragenlijst. Had ik die wel gehad hadden ze me denk ik niet geaccepteerd, ik heb een aantal gaatjes en heb een kroon nodig.
Pattypaard
Geplaatst: 09-01-15 19:17
ONVZ aanvullend Optifit
Mocht wel naar Benfit maar das even een hele stap anders!
Fijn dat jij wel geaccepteerd bent! Op naar de tandarts
Martine
Geplaatst: 09-01-15 19:24
Martine schreef:
Ik ben ook overgestapt van verzekering en er is een bedrag door mijn oude verzekering van mijn rekening afgehaald. Ga het terughalen morgen
Hier lijkt het overstappen gelukt te zijn. Alleen de nieuwe verzekering heeft premie afgeschreven, bij de apotheek en 2 ziekenhuizen was het simpel te regelen en ik heb m'n eigen risico ook al opgebruikt dus die zal ik maar apart houden en eens kijken of die snel wordt afgeschreven of net als bij agis pas in de loop van het jaar...
Pattypaard, bij DSW kan je het meest uitgebreide pakket kiezen zonder keuring.