Mijn schema voor december, zelf opgesteld
Ik heb iedere fitnessdag hetzelfde schema, soms ga ik op de loopband ipv de crosstrainer. En thuis soms wat squats, zonder extra gewichten.
Eind van de maand wil ik dit schema evalueren, kijken of ik er mijn doelen mee weet te behalen. En andere oefeningen toevoegen. En weer foto's maken om te kunnen vergelijken met de foto's van november, kijken of ik ook zichtbaar resultaat heb
Nu hou ik in een schema op de pc bij hoe vaak ik geweest ben (streef naar 3 x per week, minstens 1 dag rust tussendoor) en heb ik iedere maandag een "weegdag".
Mijn voeding pas ik niet heel erg aan, omdat ik weet dat ik extreme aanpassingen toch maar heel even volhou. Ik ontbijt nu met magere kwark (evt. met wat hennepzaad of chiazaad) en een eiwitshake (protiplus van Modifast). Op trainingsdagen neem ik na het sporten nog een shake en heel soms tussendoor als ik honger heb en anders ga snacken
Lunchen en avondeten doe ik net als anders, wel iets meer letten op gezonde ingrediënten. Snacken doe ik ook nog gewoon, maar net een klein tandje minder.
Mijn doel:
- 1 kg per week afvallen (tot ik 70 kg weeg, nu 80 bij 1m80)
- Vetpercentage gestaag omlaag/spierpercentage omhoog
- Centimeters op mijn heupen, buik en taille verliezen
10 minuten warming up fietsen L10
20 minuten crosstrainer 122 BPM
Leg press 3 x 10 x 80 kg, stand 4
Triceps arm 3 x 10 x 15 kg
Chest press 3 x 10 x 15 kg
Shoulder press 3 x 10 x 5 lg
Low row 3 x 10 x 30 kg
Lower back 3 x 10 x 45 kg
Total abdominal 3 x 10 x 40 kg