Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Vuurneon, volgens mij alleen je hoornvlies.
Ik vind het trouwens heel erg om te lezen dat je in NL blijkbaar geen voorlichting krijgt over navelstreng donatie. Dat kan een hoop leukemie patienten redden en ook voor het stamcel onderzoek is het een heel belangrijk weefsel dat gewoon de vuilnisbak in gaat
SusanH schreef:Cyella: zou je toch aanraden het boek te lezen, de schrijver ervan was net als zoveel andere mensen sceptisch ten opzichte van bde's want ook hij dacht dat het brein dit zelf zou kunnen veroorzaken, hij gaat daar ook uitgebreid op in. Maar door er verder onderzoek naar te doen kwam hij er achter dat een heel groot deel van die ervaringen niet op die manier te verklaren is (oa mensen die een out of body experience hebben en alles mee krijgen wat er rond hun bed gebeurd terwijl ze technisch gesproken dood zijn). Het voert alleen te ver om daar nu uitgebreid op in te gaan, omdat het niet helemaal on-topic is.
SusanH schreef:Cyella: zou je toch aanraden het boek te lezen, de schrijver ervan was net als zoveel andere mensen sceptisch ten opzichte van bde's want ook hij dacht dat het brein dit zelf zou kunnen veroorzaken, hij gaat daar ook uitgebreid op in. Maar door er verder onderzoek naar te doen kwam hij er achter dat een heel groot deel van die ervaringen niet op die manier te verklaren is (oa mensen die een out of body experience hebben en alles mee krijgen wat er rond hun bed gebeurd terwijl ze technisch gesproken dood zijn). Het voert alleen te ver om daar nu uitgebreid op in te gaan, omdat het niet helemaal on-topic is.
SusanH schreef:En op Dick Swaab is ook weer de nodige kritiek, als ik zo even google![]()
Idd hersendood zou moeten betekenen dat je geen bewustzijn meer hebt, immers technisch gesproken ben je dood. Hoe het dan toch kan dat mensen precies na kunnen vertellen wat er gebeurde toen ze bijvoorbeeld gereanimeerd werden (wie stond waar, wat werd er gezegd) is wel bijzonder en niet geheel te verklaren door te zeggen dat het je brein is die een trucje uithaalt. Immers, je brein is op dat moment volgens de medische wetenschap dood.
rainbow8 schreef:Niet het hele topic gelezen. Ben zelf wel donor.....
Maar toch zijn er dingen die ik niet helemaal snap. Als de wetenschap nu al jaren zover is dat het uit een paar mm weefsel een nieuw orgaan kan laten groeien... Waarom wordt dat niet meer benut?? Dan heb je geen afstotingsverschijnselen, geen extra meds nodig enz....
rainbow8 schreef:Ayasha:
De anti afstotingsmedicatie en andere zooi die je moet slikken is volgens mij net zo duur als je het over het hele plaatje bekijkt.
Cyella schreef:En hoe willen ze dan volledig testen dat je geen bewustzijn meer hebt? Zijn zelfs genoeg gevallen van mensen die hersendood zijn bevonden en daarna gewoon volledig herstellen. Zegt voor mij dus genoeg.
SusanH schreef:Oh vast en zeker, maar of de kritiek terecht is nog maar de vraag. Als ik zo even google vind ik ook bewijs dat Elvis nog leeft en dat de aliens amongst ons levenEn op Dick Swaab is ook weer de nodige kritiek, als ik zo even google
Bij een reanimatie hoef je brein echt niet dood te zijn. Sterker nog in de meeste gevallen zelfs niet. Reanimatie heeft veel meer met het hart e.d. te maken dan met het brein op gang krijgen. Men reanimeert om weer zuurstof in de hersenen te krijgen, want daar kunnen ze niet lang zonder.Citaat:Hoe het dan toch kan dat mensen precies na kunnen vertellen wat er gebeurde toen ze bijvoorbeeld gereanimeerd werden (wie stond waar, wat werd er gezegd) is wel bijzonder en niet geheel te verklaren door te zeggen dat het je brein is die een trucje uithaalt. Immers, je brein is op dat moment volgens de medische wetenschap dood.