Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:58

Liselot schreef:
Hmmm, sorry, maar ik vind een bos onder de oksels toch echt wel onverzorgd staan. Ook bij mannen overigens :o

Ligt er ook aan hoeveel je hebt.
Ik heb bijvoorbeeld heel weinig okselhaar, in de winter scheer ik het niet en mijn vriend denkt soms dan zelfs dat ik het geschoren heb. Zelfde met mijn beenhaar. Heb twee weken terug mijn benen geschoren, maar ik kan geen stoppels/haren ontdekken op mijn been. Lucky me :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:58

Het is natuurlijk je goed recht om haar (oksel, been, schaamhaar) bij vrouwen als vies en onverzorgd te beschouwen, maar besef je wel dat die mening gebaseerd is op de huidige tijdgeest. Nog helemaal niet lang geleden (jaren 70?) scheerden vrouwen zich helemaal niet :n Het is dus echt een esthetisch modeverschijnsel. En om het even te relativeren: het is maar haar hoor :)) Haar dat allerlei functies heeft ook nog

Ik scheer me zelf ook, maar om het wel aanwezige haar van anderen (man vrouw) als vies te bestempelen, gaat me echt te ver. Je bent ermee geboren en het heeft zelfs een functie, dus ieders eigen keus om het te laten staan of weg te halen. En bedenk je ook dat termen als "vies" erg kwetsend kunnen zijn (teruggrijpend naar mijn verleden als klein meisje met been- en armhaar)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:03

_sharonnn schreef:
Liselot schreef:
Hmmm, sorry, maar ik vind een bos onder de oksels toch echt wel onverzorgd staan. Ook bij mannen overigens :o

Ben ik het deels mee oneens, mijn vriend houdt het netjes bij en dat ziet er dan verre van onverzorgd uit.

*kruipt weer in meeleesmodus*

Hoeft bij een man ook niet kaal onder de oksels, maar bijwerken is imo wel het minste wat ze kunnen doen :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:04

Ik scheer mijn oksels het liefst wel, omdat het anders sneller zweterig aanvoelt, en daar kan ik helemaal niet tegen, maar dat is ook puur persoonlijke voorkeur.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:04

Ik vind het prima als meiden graag schaamhaar willen laten staan en groeien totdat ze er vlechtjes in kunnen draaien. Niet mijn voorkeur, maar ieder zijn eigen lichaam. Maar ik snap echt niet waarom ze dan te kleine bikini broekjes aandoen in het openbaar zodat alles eruit komt aan de zijkanten.

Schaamhaar vind ik een privé iets en dat hoef ik van anderen niet te zien net als een cameltoe, brrr. Tmi.
Laatst bijgewerkt door Kana op 18-06-14 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:05

Zo'n pak shag onder de oksels vind ik gewoon niet aantrekkelijk. Echt vies ook niet, maar ik geef de voorkeur aan bijgewerkt ja

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:07

Kana schreef:
Ik vind het prima als meiden graag schaamhaar willen laten staan en groeien totdat ze er vlechtjes in kunnen draaien. Niet mijn voorkeur, maar ieder zijn eigen lichaam. Maar ik snap echt niet waarom ze dan te kleine bikini broekjes aandoen in het openbaar zodat alles eruit komt aan de zijkanten.

Schaamhaar vind ik een privé iets en dat hoef ik van anderen niet te zien van anderen net als een cameltoe, brrr. Tmi.

True :+
Ik hou daar altijd rekening mee met mijn broekjes.
Maar ik zwem eigenlijk nooit, dus heb vaker korte broek aan dan een bikini broekje.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:08

Ik plaatste hier gisteren of eergisteren een bericht over mijn epilator: ''een goedkoop pijnlijk rotding :') ''
Nou was ik vandaag toch maar weer even wezen zoeken naar dat ding gewoon om het toch maar eens te proberen. Blijkt dat ik ook gewoon die philips heb die iedereen hier nu massal koopt.
Nou het is dus echt niet mijn ding, sterkte :').
Ik ga ook maar weer eens mijn veet waxroller proberen, maar tot nu toe heb ik hét middel voor een perfect gladde huid nog niet gevonden.
Ik wil heel graag een laserapparaat, maar het is een duurgrapje voor iets waarvan ik niet zeker weet of het werkt :Y).

Haar wat uit een bikini broekje steekt, vind ik ook onsmakelijk brrrr

maximebailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:17

Haha geniaal dit topic ! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:17

Ja ik vind het ook gewoon niet erg fris om tegen het haar van anderen aan te moeten kijken, ook niet bij mannen.
Zoals ik al eerder zei houdt mijn vriend het allemaal netjes bij, niet kaal, maar netjes getrimd. Kaal vind ik ook niet mooi, ook niet bij een vrouw als het gaat om schaamhaar.

Voor mezelf vind ik het gewoon hygienischer :j en mooier.
Mijn armen scheer ik trouwens niet, ook nooit bij stilgestaan dat andere mensen dat wel doen :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:19

SAKKIA schreef:
Mijn armen scheer ik trouwens niet, ook nooit bij stilgestaan dat andere mensen dat wel doen :o

Iemand vroeg mij ooit verontwaardigd (terwijl ze met een vies gezicht naar mijn onderarmen keek) "scheer jij je armen niet?!" Ik stond echt met mijn mond vol tanden haha

Selina

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:21

Ik vind beenhaar bij een man zo lelijk :=
Maar aan de andere kant vind ik het wel gay als ze het scheren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:22

Corelli schreef:
SAKKIA schreef:

Iemand vroeg mij ooit verontwaardigd (terwijl ze met een vies gezicht naar mijn onderarmen keek) "scheer jij je armen niet?!" Ik stond echt met mijn mond vol tanden haha

Moet je zeggen dat je alleen de binnenkant doet;) zei ik ooit ook eens tegen iemand. Je kon de radertjes in haar hoofd bijna zien draaien: "de binnenkant?!" Ze snapte er niets van:p

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:24

"kale" mannen, brrrr!!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:26

Ik vind getrimde mannen ook mooi! Kaal hoeft van mij niet maar verzorgt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:40

Bij de harense smid heb je nu voor 150,- zo'n lichtflits apparaat.
werkt bij meerdere collega's van mij super. Is ook een volgens hun pijnloze manier van ontharen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:43

Ik BAAL ^)

Epilator zou vandaag bezorgd worden. Kwam niet op de tijd die op PostNL stond dus ik was even snel wat boodschappen halen. Je raadt het al :roll: bij de buren en buren zijn weg. Meh.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:52

Respect hoor, de dames die alles gewoon een beetje trimmen/naturel laten. Ik vind een verzorgd driehoekje/streepje/whatever ook mooier staan dan alles kaal, maar die stoppels irriteren me zo dat ik toch twijfel om alles maar te laten waxen. Nu heb ik al jaren een streepje, omdat ik dat ook leuk vind en best handig; ik moet niet met meetlatten aan de slag onder de douche :Y)

Bij mooie slanke natuurlijk gespierde kerels vind ik wat haar hier en daar net heet <<) Lekker ruw en mannelijk hihi.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:55

Bhriseis schreef:
Respect hoor, de dames die alles gewoon een beetje trimmen/naturel laten. Ik vind een verzorgd driehoekje/streepje/whatever ook mooier staan dan alles kaal, maar die stoppels irriteren me zo dat ik toch twijfel om alles maar te laten waxen. Nu heb ik al jaren een streepje, omdat ik dat ook leuk vind en best handig; ik moet niet met meetlatten aan de slag onder de douche :Y)

Bij mooie slanke natuurlijk gespierde kerels vind ik wat haar hier en daar net heet <<) Lekker ruw en mannelijk hihi.

Precies dit ja! Haha <<)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:56

Ja off............. als ze maar haren borsthaar hebben :+ Die kun je dan net zo goed er af halen. Want enkel 4 is ook geen gezicht.

Wel lekker makkelijk bij te houden trouwens :))

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:56

Ik heb de epilator gisteravond besteld en zit nu te wachten tot hij komt. Volgens de site van postnl heeft de bezorger nog 5 minuten dus ik ben bang dat ik nog wel even moeten wachten.

moeten je haartjes den bepaalde lengte hebben om dat ding te gebruiken?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:58

Nou te kort is niet handig want dan kan hij ze niet pakken en te lang doet AUW :+
3mm is het meest ideale volgens mij.
Maar ik heb hier ook mensen gelezen die het deden niet zo lang na het scheren, dan was het wat minder heftig omdat niet alle haren lang genoeg waren.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:59

SAKKIA schreef:
Nou te kort is niet handig want dan kan hij ze niet pakken en te lang doet AUW :+
Maar ik heb hier ook mensen gelezen die het deden niet zo lang na het scheren, dan was het wat minder heftig omdat niet alle haren lang genoeg waren.

oke, top! Ik ga het straks gewoon even proberen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:04

SAKKIA schreef:

Alles precies opmeten. _O- elk haartje.

Ik hou het bij mijn wegwerpmesjes. :+
Ik ben ook donker dus ik scheer mijn oksels en bikinigedoe bijvoorbeeld elke dag, mijn benen 3x per week met mooi weer.
Is gewoon een ritueel en ik vind het vies om het niet te doen. :o Sorry voor de mensen die het niet doen. Ik heb dan ook een beetje last van smetvrees. :o

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:56

Mijn vriend heeft gisteren mijn onderbeen geharst voor het eerst in mn leven _/-\o_
Ik kreeg daarna ENORM rode benen, leek ernstige uitslag en voelde echt 3 uur lang alsof iemand me met zweepslagen aan het martelen was.
Het harsen zelf ging nog wel opzich...
Mijn been is nu wel bijgetrokken maar nog steeds enorm gevoelig.
Ik had de strips van Veet voor de gevoelige huid.

Iemand tips zodat ik vanavond mijn andere been zelf kan harsen zonder dat het zo lang blijft branden?
Heb express eerst maar één been gedaan.
Wel slechte strips ofzo joh, zie nog super veel haartjes zitten al heeft ie er al echt enorm veel weggehaald?