In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:52

Nou, ik mag er dan niet uitzien nu maar ik heb het iig niet meer zo warm als eerst. :P
Heb een kleine handdoek gepakt, natgemaakt met koud water, goed uitgewrongen en hem lekker losjes om m'n hoofd heen geslagen.

ralphtdw

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:07

Hier is er nog steeds geen regen gevallen ook niet zoals afgelopen week dat de straten blank stonden.
En iedere dag rond de 27 a 29 graden nog geweest.
En zul je zien ik ga vrijdag op vakantie is het slecht weer.
Maar mijn wens op dit moment is dat het snachts zoveel afkoelt dat ik heerlijk lekker koel onder mijn deken kan liggen.
Ik kan namelijk niet slapen zonder deken. Dus ga iedere nacht nog kapot van de warmte en slaap al een lange tijd slecht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:13

Kun je niet onder een laken gaan liggen?

Gisteren was vies warm ja. Vandaag zou het ook zo heel warm weer worden. Wel met onweer straks. Dat had nou net vandaag niet gehoeven :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:44

Oh slapen is een ramp met zulk weer. Ik heb hetzelfde, kan alleen goed slapen onder een deken. Een laken voldoet gewoon niet, voel ik me nog te bloot onder. Ik heb het liefst de slaapkamer echt koud, zodat ik met pyama aan onder een lekker dik dekbed kan liggen.
Dankzij mijn nieuwe vriend de airco gaat het nog wel ok gelukkig. Die staat nu gewoon 24/7 aan....
Ik heb er ook echt genoeg van, ik wil weer naar buiten verdorie! Achtste maand op een rij te warm, dat is toch belachelijk? Het is gewoon heel juli bloedheet geweest hier, echt niet leuk meer.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:37

Ik speel vandaag maar verpleegster/cateraar geloof ik. Vriendlief is samen met een vriend nu de tweede lading grindtegels ophalen, om daarna de konijnenren te gaan bouwen. In de volle zon... Ik blijf binnen in de airco!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:43

Het blijft inderdaad onafgebroken warm. Voor mensen die er wel tegen kunnen is het wel een topzomer, droog en warm. Van mij mag het wel wat minder.

Ik slaap overal, ook zonder deken/laken. Balkondeur open en met zo min mogelijk aan/over in bed en dan slaap ik gelukkig prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:44

Ik slaap nog steeds met deken :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:56

Zwerte schreef:
Oh slapen is een ramp met zulk weer. Ik heb hetzelfde, kan alleen goed slapen onder een deken. Een laken voldoet gewoon niet, voel ik me nog te bloot onder. Ik heb het liefst de slaapkamer echt koud, zodat ik met pyama aan onder een lekker dik dekbed kan liggen.
Dankzij mijn nieuwe vriend de airco gaat het nog wel ok gelukkig. Die staat nu gewoon 24/7 aan....
Ik heb er ook echt genoeg van, ik wil weer naar buiten verdorie! Achtste maand op een rij te warm, dat is toch belachelijk? Het is gewoon heel juli bloedheet geweest hier, echt niet leuk meer.

Je kan wel elke dag van de zomer gaan lopen sjacherijnen over hoe warm het is maar
A is je vriend en omgeving je wel een keer zat met je gezeur
B heb je geen invloed op het weer dus heeft het ook geen nut verder te zeuren er over!

Het is nu eenmaal zomer en daar kan niemand wat aan doen.
Je kan ook denken; Heerlijk, lekker vanavond bbqen..op een terras gaan zitten in de stad...zwemmen..enz..enz

Ga eens positief over de zomer denken en je zal zien dat alles best mee valt!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:06

@Rapido; Daarom is het soms fijn als je op bokt gewoon lekker kan zeuren.. ;)

Ik vind de hitte goed als ik lekker koel binnen zit, maar op mijn werk (zorg) is het goed zweten met al die steunkousen aantrekken en mensen douchen in kleine hokjes!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:23

rapido schreef:
Zwerte schreef:

Je kan wel elke dag van de zomer gaan lopen sjacherijnen over hoe warm het is maar
B heb je geen invloed op het weer dus heeft het ook geen nut verder te zeuren er over!

Je kan ook denken; Heerlijk, lekker vanavond bbqen..op een terras gaan zitten in de stad...zwemmen..enz..enz

Ehm volgens mij ben ik lang niet de enige die klaagt over dit weer? Dus waarom mij zo persoonlijk aanspreken?
Wat ik hier typ, hoeft helemaal niks te zeggen over hoe ik voor mn omgeving ben. Ik DACHT hier 'soortgenoten' te treffen, waardoor mijn toon over het weer hier negatiever en klageriger is dan ik op andere plekken laat merken. Waar haal je de arrogantie vandaan om te beweren dat mijn vriend me zat zou zijn? Is het nou echt nodig om zo'n persoonlijke sneer te geven? Ook nog eens nadat ik niet lang geleden hier heb aangegeven dat ik erg gevoelig op dit punt ben? Wat denk je hier in vredesnaam mee te bereiken?

Ik kan niet denken wat jij zegt. Er is weinig lekker aan de zomer als je allergisch voor uv bent en bij de minste inspanning migraine krijgt, ondanks preventieve medicatie. Als mensen hier nou begrip voor zouden hebben, dan zou ik al veel vrolijker zijn.
Ga jij maar eens positief denken over je medemens, en dan zal je zien dat ik ook best meeval.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:42

Rapido, wat een belachelijke reactie, helemaal in een topic als deze. Daar is het topic juist voor bedoelt. Ga maar lekker ergens anders spelen als jij de warmte wel kan waarderen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:47

ReJo schreef:

Natuurlijk is het fijn eens oeverloos te zeuren maar je moet niet blijven zeuren want dat is niet goed voor jezelf, je gezondheid en je omgeving!

Positief denken maakt het leven zoveel leuker!! En echt iedereen kan dat!! (leren) ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:48

Zwerte schreef:
rapido"
[quote="Zwerte schreef:

Ehm volgens mij ben ik lang niet de enige die klaagt over dit weer? Dus waarom mij zo persoonlijk aanspreken?
Wat ik hier typ, hoeft helemaal niks te zeggen over hoe ik voor mn omgeving ben. Ik DACHT hier 'soortgenoten' te treffen, waardoor mijn toon over het weer hier negatiever en klageriger is dan ik op andere plekken laat merken. Waar haal je de arrogantie vandaan om te beweren dat mijn vriend me zat zou zijn? Is het nou echt nodig om zo'n persoonlijke sneer te geven? Ook nog eens nadat ik niet lang geleden hier heb aangegeven dat ik erg gevoelig op dit punt ben? Wat denk je hier in vredesnaam mee te bereiken?

Ik kan niet denken wat jij zegt. Er is weinig lekker aan de zomer als je allergisch voor uv bent en bij de minste inspanning migraine krijgt, ondanks preventieve medicatie. Als mensen hier nou begrip voor zouden hebben, dan zou ik al veel vrolijker zijn.
Ga jij maar eens positief denken over je medemens, en dan zal je zien dat ik ook best meeval.[/quote]

Einde quotes

idd binnen dit topic is dit zelfs het onderwerp..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:51

rapido schreef:
ReJo schreef:

Natuurlijk is het fijn eens oeverloos te zeuren maar je moet niet blijven zeuren want dat is niet goed voor jezelf, je gezondheid en je omgeving!

Positief denken maakt het leven zoveel leuker!! En echt iedereen kan dat!! (leren) ;)

Heb ik iets gemist? Is dit het topic voor moraal ridders?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:53

nee sorry ik zit verkeerd, dit is een topic voor zeikerds! Snel weg wezen dus

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:57

Dit is een topic voor mensen die niet tegen warmte kunnen. Kun je lezen? Ik snap echt niet wat jíj hier komt zeuren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:58

rapido schreef:
ReJo schreef:

Weet je wat pas niet goed is voor jezelf? Continu onbegrip van anderen. Ik ben namelijk juist een heel positief persoon, alleen op dit ene puntje niet, omdat ik er gewoon teveel last van heb en daarbij teveel stress ervaar wegens mn verleden. Ik werk daar aan, o.a. door eindelijk mezelf te accepteren zoals ik ben en dus rekening te houden met mijn beperkingen in dit weer. Jammergenoeg doen anderen mensen dit juist niet, en wordt ik bestempelt als saai en aanstellerig. Das leuk hoor, als je met migraine plat ligt.
Ik heb mijn hele leven geprobeerd gewoon mee te doen en positief te blijven over dit weer. Grandioos mislukt. Maar ik kan het dus echt missen als kiespijn dat jij als een overactieve ratelband hier positiviteit gaat rondstrooien. Jouw missie is dus mislukt, je bereikt met zulke berichten eerder het tegenovergestelde.
Positief denken kan ik goed en maakt het leven zeker een stuk leuker. Maar alleen maar positief lopen doen zonder empathie voor anderen, dat is net zo goed slecht voor je omgeving. Miss dat jouw partner daar wel zat van wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:05

:(:) Zwerte, laat je niet opnaaien. Daar is het te warm voor, en je bereikt er niks mee. Ik heb gelukkig lang niet zoveel last van warm weer als jij, maar het onbegrip van mensen is gewoon heel erg vervelend. Laat ze maar, gewoon bij jezelf blijven en de dagen aftellen tot koeler weer. Komende week wordt het beter toch?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:06

Tnx voor de bijval mensjes! Ik doe hard mn best netjes te blijven, maar zulke reacties triggeren mij dus wel extreem. Lang leve jeugdtraumas. Dat anderen het met mij eens zijn is een enorme opsteker, tnx!
Oh wacht, ik doe nooit positief met dit weer, ik zou het bijna vergeten :+

rapido schreef:
nee sorry ik zit verkeerd, dit is een topic voor zeikerds! Snel weg wezen dus

Nou, dan moet jij toch vooral blijven? Je kwam hier vooral even op mij zeiken toch? Doe je goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:09

Vind dat je nog netjes blijft :') Ik snap helemaal niets van dit soort geneuzel. Altijd maar antwoord geven op vragen die totaal niet gesteld zijn, fantastisch :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:24

Ik doe daar dus ook hard mn best voor. De dingen die ik denk komen niet door mijn eigen censuur heen en zijn zeker niet geschikt voor bokt.
Ik begrijp het ook niet goed maar krijg dit soort reacties mn hele leven al. Dit is precies wat ik bedoel met dat de wereld vind dat je er geen last van mag hebben. Je moet positief zijn, want zij vinden het ook lekker.
Ik denk dat ik voortaan die mensen maar uitnodig in een strenge winter, voor een lekkere lange wandeling en een sneeuwballengevecht zonder handschoenen. Klagen is verboden, positief zijn! Hmmm ik voel een plan opkomen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:26

:D

Hmmm mijn onderbenen worden moeilijk bruin en na een kleine week veel in de zon staat mijn driekwartsbroek er licht in ziet er gek uit :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:44

En kijk, daar iets positiefs aan de zon vermijden: geen gekke lijntjes en verkleuringen. Ik ben gewoon egaal wit :-) (en dit bedoel ik niet sarcastisch, ik vind wit juist mooi)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:55

Ik kreeg een uitnodiging om vandaag mee te gaan naar het zwembad.
heb ze gevraagd of ze me dood wilden hebben ofzo. :P
Het is hier fokking 28c en de zon brandt behoorlijk, ik verbrand levend. :=
Nee hoor, ik kom niet vaker buiten dan strikt noodzakelijk, na 20u is het een ander verhaal.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:37

Nou ik heb net het zwembadje opgezet.. wil ik er water indoen begint het te regenen _-:(