[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:34

Leuk, weer een nieuw topic!

Ik zit best een beetje in dubio op het moment. Ik heb al een tijd in mijn hoofd zitten wat ik graag zou willen als tattoo, namelijk de tekst 'opgeven kan morgen ook nog' vertaald naar het Grieks, aan de onder binnenkant van mijn rechterpols (op mijn ellepijp zeg maar, als ik het goed heb).

Ik heb de zin eerst laten vertalen door een kennis die zelf Nederlands is, haar moeder is Grieks (spreekt ook goed Nederlands) en zij zelf spreekt ook vloeiend Grieks. Vervolgens heb ik deze vertaling naar een Griekse vriendin gestuurd, met de vraag af zij begreep wat er stond en of het een grammaticaal goede zin was. Zij gaf vervolgens de juiste Engelse vertaling en de zin was kloppend Grieks. Dus bij deze kan ik er wel vanuit gaan dat de vertaling goed is.

Echter zijn de Griekse letters natuurlijk anders dan ons alfabet. Daarom vroeg ik mij af of het wel verstandig is om zo'n tattoo door een Nederlandse artiest te laten zetten? Zijn zij in staat om zonder kennis van de Griekse taal die tekens te zetten?

Ik ga straks wel 3 weken naar Griekenland en ik zou daar opzoek kunnen naar een shop. Maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Het is mijn eerste tattoo en ik kan nog niet zo goed oordelen of het werk van een artiest mooi/strak is of niet. Daarnaast is het toch wel lekker als ik in het Nederlands met een artiest zou kunnen communiceren om eventuele misverstanden te voorkomen.

En dan heb ik eigenlijk ook nog een ander probleem wat me een beetje tegenhoudt. Dat is het feit dat mijn baas (in de horeca) liever geen zichtbare tattoo's wil en helaas is onze werkkleding een polo met korte mouw.. Nu ligt mijn toekomst niet bij dat bedrijf, maar het is een heerlijk bijbaantje.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:37

Mroes_1992 schreef:
Grappig dat jij kan bepalen van achter een pc in welke fase iemand zit :) die fase kan namelijk prima verschillen van iemands leeftijd.

In mijn geval is het niet mijn leeftijd of ''fase'', maar het feit dat mijn ouders me in alles tegen willen houden, zij proberen mij ''onzin'' (niet alleen in mijn ogen) regels op te leggen, ik ben 19 en moet om 10 uur op bed liggen, mag niet stappen en moet alles vragen als ik ergens naar toe wil.
Ik ben volwassen, betaal al mijn diertjes zelf (paard en poes), ook ga ik nog naar school. Ja ik woon nog thuis, maar zodra ik een betaalbaar huisje vind ga ik zeker uit huis, ik ben zeker opzoek!
Zodra ik uit huis ben en mn leven op orde heb, wil ik een vlindertje (zo simpel mogelijk) met lila, op mn enkel

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:16

@dewirox:
Ik ga straks(over 3 weken) ook een tatoeage laten zetten. Met daarin ook een stukje Griekse tekst, vertaald door iemand die Grieks studeert. Wel laten vertalen naar het oud-Grieks, omdat ik dat in de symboliek van mijn tatoo mooier vond.
Maar ik ga 'm dus wel door een Nederlandse artist laten zetten..
Ik heb de tekst op papier staan en ik neem aan dat ze dat wel gewoon kunnen namaken..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:43

Welke shop raden jullie dan aan voor het zetten van een tekst? Liefst regio Amsterdam/Utrecht, maar ik zou het ook niet erg vinden een stuk verder te moeten. Dan kan ik altijd zo"n shop even mailen om te vragen of zij het zien zitten om te doen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:37

Afbeelding

helaas kregen we de kleuren niet goe dop de foto, zijn veel feller in real life,
maar het idee is er. Rainbow Dash :D :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:03

@moonprayer
DIE IS ZO LEUK _O_

kuupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:26

@moonprayer hij is echt ontzettend gaaf!! Staat op je onderarm?
Echt heel cool

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:36

moonprayer omg die vind ik mooi!!! <3

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:15

ik heb hem gezet op een vriendinnetje van mij :)
thnx ^^

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:19

Heeeel gaaf Moonprayer, supergave kleuren!

Om nog even terug te komen op zonder toestemming iets laten zetten als je nog bij je ouders woont;
Ben het er mee eens dat als je 18-19 bent en je bent nog compleet afhankelijk bent van je ouders financieel en voor een dak boven je hoofd je ook hun regels wel moet volgen.

Aan de andere kant ben ik zelf ook vrij rebels geweest door hem op reis te laten zetten toen ik 18 was. Mijn moeder was er op tegen, maar vooral omdat ze het zelf nooit zou willen, en zich zorgen maakte over spijt etc. Heb dan ook vaak gesprekken gehad waarom, wat, waar ik iets wou en omdat er veel betekenis in zit zei ze het blijft je eigen keus maar ik ben het er niet mee eens.

Als ik in jouw situatie zou zitten, evaac, snap ik wel waarom je er tegenin wil gaan. Ik ben heel vrij opgevoed en zou me dus ook enorm frustreren over zulke regeltjes. Ik zou wel wachten tot je uit huis bent, want wanneer je hem nu laat zetten en ze komen er achter dan zullen ze daar denk ik niet goed op reageren en alleen maar strenger worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:00

Even een stipje.
Dan kan ik jullie makkelijker vinden als ik jullie nodig heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:09

Rainbow Dash! Die is leuk!! :D

Ik weet niet welke bokker de link had gedeeld van haar getekende tatoeages maar daar zitten hele gave tussen. De eerste vind ik prachtig en het doodshoofd ook. De enige wat ik totaal niet mooi vind en uit verhouding is de tijger. Iets stoort me ontzettend daaraan, ik kan het alleen niet helemaal plaatsen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:45

Vandaag om 13.00 is het eindelijk mijn beurt om onder de naald te gaan :):)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:04

Spannend!! Foto's!! :D

Rainbow dash is idd heel gaaf gemaakt!! Erg netjes hoor :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:53

Die rainbow dash is mooi geworden, moet ik maar niet aan me dochtertje van 5 laten zien.. :D

Ik heb zelf een tattoo van mijn 2 dochters en een roosje erbij. Ik vond het eigenlijk wel meevallen kwa pijn. Het is eerder een irritant k*tgevoel dan pijn :Y)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:57

ik heb 4 uur gelegen voor dit op mijn zij: ( hier net gezet )
Afbeelding

daarna was ik kotsmisselijk van de pijn, dat heb ik echt nog nooit gehad, heel apart!

inmiddels staat het er al weer een paar jaar op en wil ik graag iets met betekenis voor mijn twee lieve paarden. denk al ruim een jaar maar heb HET nog niet gevonden. wil iets aparts en geen naam/portret of hoefijzer. denk denk!
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 19-05-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:59

Heb je geen liedje met een regel die je heel erg aan je paarden laat denken?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:01

VisibreTeam schreef:
Vandaag om 13.00 is het eindelijk mijn beurt om onder de naald te gaan :):)

Laat weten hoe het gegaan is, en een foto mag natuurlijk niet ontbreken! :Y)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:06

Irtj_ hmmm dan moet ik eens goed nadenken maar komt niet zo 1,2,3, iets in me op, en vind tekst niet lelijk hoor, maar vind een plaatje ook zo mooi, dan kun je kleuren erin verwerken.

Spannend Visibreteam! succes!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:08

kan je niet een paardje laten zetten maar niet met duidelijke lijnen maar gewoon alleen in kleuren?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:10

ik heb een cremello en een few spot :o zelf heb ik een wit huidje dus dan ga je niet veel zien haha. en om nou een bruin paardje te nemen.. :P ik ben moeilijk he? haha sorry

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:13

Haha geeft niet maar ik heb het niet over bruin enz maar echt groen, paars, roze enz

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:57

Hij staat :D
Vond het enorm meevallen en met een goed uur klaar.... 2 juli gaan we inkleuren ^^
Nu even afspoelen en smeren dan plaats ik foto :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:55

Afbeelding

(het lijkt alsof hij heel slordig gezet is, maar heb hem bewust 'scratchy' laten zetten, ben er érg blij mee hoe het heeft uitgepakt, kan ook niet wachten tot hij ECHT af is :D )

Wel wat groter geworden dan ik in eerste instantie zou gaan doen :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:55

De foto doet het niet :(