Tandarts en ortho is allebei iets anders. De ortho gaat niet in je tanden boren ofzo, dus dat scheelt misschien al.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik heb ongeveer tot mijn 13e een beugel gehad, en vanaf mijn 8e. Heb sinds die tijd zo'n stangetje achter mijn tanden.
Maar hoe kan het bij jullie weer verschuiven dan? Als ze zo'n stangetje achter je tanden plaatsen? (of soms het alternatief, een bitje voor snachts?) Ik heb daar nog nooit last van gehad.
_Ekenna schreef:Ik ben vanmiddag ook weer bij de ortho geweest.. Ik heb ipv een aluminium draad een stalen draad boven gekregen, deze is minder beweeglijk waardoor ze de draad op plekken kunnen buigen, en deze is helemaal achterin ruim een halve cm langer gehouden en omgebogen naar boven. Wat daar precies het nut van is weet ik niet, maar fijn is het niet. Ik voel 'm rechts flink zitten en als ik eet of praat steekt ie in m'n wang.. (kwam ik helaas pas achter toen ik al in de trein naar huis zat). Ik hoop dat het bijtrekt, want het is 2 uur enkele reis en €30,- (retour) voor mij om bij de ortho te komen.
Marijkjuh schreef:Na lang twijfelen post ik hier ook. Ik ben 23 en heb besloten dat ik toch echt een beugel moetIn mijn mond is weinig ruimte, waardoor mijn tanden schuin over elkaar heen schuiven. Maar ik maak me er gigantisch druk om, wat als ik een buitenboord beugel moet? Als volwassene vind ik dat ik daarmee echt niet representatief op mijn werk kan komen en betekend zoiets ook niet het einde van je seksleven? Ik heb een hele lieve partner, maar toch ben ik bang dat dit de passie snel laat doodbloeden.
Zijn er hier meer Bokkers die weinig ruimte bij de tanden hebben en hoe is dit opgelost?
Nog een hindernis is dat ik echt een gigantische tandarts angst heb