Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:02

Hoi Nienke! De kosten zijn inderdaad vrij hoog, maar als je al zegt dat je er spijt van denkt te krijgen als je er geen neemt is het het helemaal waard! Die kosten hoef je niet allemaal in 1 keer te betalen (ik iig niet), dus dan is het al beter te doen.
Tandarts en ortho is allebei iets anders. De ortho gaat niet in je tanden boren ofzo, dus dat scheelt misschien al. :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:05

Dankje LoesVDB :) En idd gelukkig gaat een ortho niet boren, vreselijk haha

Ik ga maar eens een afspraak maken met de ortho, heb je een verwijzing nodig van de tandarts trouwens ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:08

Ik ben vanmiddag ook weer bij de ortho geweest.. Ik heb ipv een aluminium draad een stalen draad boven gekregen, deze is minder beweeglijk waardoor ze de draad op plekken kunnen buigen, en deze is helemaal achterin ruim een halve cm langer gehouden en omgebogen naar boven. Wat daar precies het nut van is weet ik niet, maar fijn is het niet. Ik voel 'm rechts flink zitten en als ik eet of praat steekt ie in m'n wang.. (kwam ik helaas pas achter toen ik al in de trein naar huis zat). Ik hoop dat het bijtrekt, want het is 2 uur enkele reis en €30,- (retour) voor mij om bij de ortho te komen. -O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:09

WinSel schreef:
Dankje LoesVDB :) En idd gelukkig gaat een ortho niet boren, vreselijk haha

Ik ga maar eens een afspraak maken met de ortho, heb je een verwijzing nodig van de tandarts trouwens ?

Nee hoor! Geen verwijzing nodig.
Mijn tandarts weet nog niet eens dat ik een beugel heb. _O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:10

Het klinkt wel pijnlijk zeg van die stalen draad haha

Binnenkort dus maar even bellen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen :) Spannend

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:10

Oeff loesvdb dat lijkt me niet fijn!

Ik at vanavond mijn avondeten en opeens had ik iets hards tussen mijn tanden, is er gewoon een attachment afgebroken! Moet ik morgen de tandarts bellen -O-

@poes heb jij dat al eens gehad?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:36

IsaCalixa schreef:
Ik heb ongeveer tot mijn 13e een beugel gehad, en vanaf mijn 8e. Heb sinds die tijd zo'n stangetje achter mijn tanden.

Maar hoe kan het bij jullie weer verschuiven dan? Als ze zo'n stangetje achter je tanden plaatsen? (of soms het alternatief, een bitje voor snachts?) Ik heb daar nog nooit last van gehad.

Bij mij zijn er nooit stangetjes geplaatst, ik heb 2 jaar bitjes gedragen en daarna begon het allemaal gewoon weer te schuiven ;(

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:10

Ja die draad is echt niet fijn. Het is dezelfde dikte als ik al 4 maanden heb, maar hij is niet zo lief. Het voelt net alsof m'n beugel net geplaatst is, kauwen kan niet. :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:58

Echt? Ik heb nu al een tijdje die dikke draden en voel er niks van. Helaas heb ik ook het idee dat er dus niets gebeurt. En daar baal ik van. Wat zit elk lichaam toch anders in elkaar hè?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:42

Maar ik heb nu een stalen, niet flexibele, draad die aan beiden zijden helemaal achterin is omgebogen naar boven (ipv strak afgeknipt) en dat ze gebogen zijn zal de boosdoener zijn denk ik. Volgens mij hebben ze ook bij m'n kiezen ergens kleine knikjes in de draad aangebracht. Of iig, zo voelde het toen ik in de stoel lag. :')
Ik had voor deze draad dus ook al 4 maanden steeds dezelfde dikte (maar van aluminium) en dat vond ik ook jammer, omdat ik idd het idee had dat er niks gebeurde. (Al zou ik eigenlijk niet weten wat er nog moet gebeuren boven :D)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:18

Die omgebogen draad klinkt idd pijnlijk, ik heb tussen mijn voortanden een soort knikje in de draad. Geen idee waar dat goed voor is. Nadeel is altijd dat ik met m'n 'bakkus' open lig en dus te weinig vraag.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:30

_Ekenna schreef:
Ik ben vanmiddag ook weer bij de ortho geweest.. Ik heb ipv een aluminium draad een stalen draad boven gekregen, deze is minder beweeglijk waardoor ze de draad op plekken kunnen buigen, en deze is helemaal achterin ruim een halve cm langer gehouden en omgebogen naar boven. Wat daar precies het nut van is weet ik niet, maar fijn is het niet. Ik voel 'm rechts flink zitten en als ik eet of praat steekt ie in m'n wang.. (kwam ik helaas pas achter toen ik al in de trein naar huis zat). Ik hoop dat het bijtrekt, want het is 2 uur enkele reis en €30,- (retour) voor mij om bij de ortho te komen. -O-

Dit rotdraad heb ik dus ook boven gekregen afgelopen keer. Ik voelde hem wel meteen prikken ( toevallig ook rechts ) maar ondanks dat ze hem daarna nog 2x geknipt heeft en hem nog wat verder om heeft gebogen en er volgens haar echt niks meer zou kunnen prikken heeft het mn wang open gehaald. is nu na een poos eindelijk een beetje aan het herstellen, maar nog steeds niet prettig. mn scooterhelm opzetten deed gewoon pijn! Ook meer spanning op de tanden met deze, Maar dat duurde gelukkig maar een paar dagen

Succes er mee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:31

yza1987 schreef:
Oeff loesvdb dat lijkt me niet fijn!

Ik at vanavond mijn avondeten en opeens had ik iets hards tussen mijn tanden, is er gewoon een attachment afgebroken! Moet ik morgen de tandarts bellen -O-

@poes heb jij dat al eens gehad?

Nee ze hadden gezegd dat dat wel eens kon.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:15

Aww klinkt naar van die draad.
Hopen dat de pijn er door al een beetje weg is.

Ik heb gister weer een nieuwe draad gehad boven en onder.
Nu doet boven de achterste kies echt pijn. Kiezen op elkaar zetten is pijnlijk.
Ook zo een rijtje elastiekjes om de voortanden en snijtanden onder. Zit een spleet tussen die is gekomen door de beugel.
Daar voel ik mijn tanden niet maar mijn lip is er wel al klaar mee... zat er tussen vast enzo

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:18

Klinkt niet fijn die draad. Misschien toch eventjes bellen of dat het wel goed is? :)

Hier gaat het beugel avontuur over twee weken beginnen. Ik krijg drie beugels in totaal. :') Dag centjes! Haha, ach het is voor een goed doel. Eindelijk weer een mooi gebit!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:36

Marijkjuh schreef:
Na lang twijfelen post ik hier ook. Ik ben 23 en heb besloten dat ik toch echt een beugel moet -O- In mijn mond is weinig ruimte, waardoor mijn tanden schuin over elkaar heen schuiven. Maar ik maak me er gigantisch druk om, wat als ik een buitenboord beugel moet? Als volwassene vind ik dat ik daarmee echt niet representatief op mijn werk kan komen en betekend zoiets ook niet het einde van je seksleven? Ik heb een hele lieve partner, maar toch ben ik bang dat dit de passie snel laat doodbloeden.

Zijn er hier meer Bokkers die weinig ruimte bij de tanden hebben en hoe is dit opgelost?

Nog een hindernis is dat ik echt een gigantische tandarts angst heb -O-

Hier ook iemand met weinig ruimte. Is opgelost door mijn kaak te verbreden met een bonded hyrax beugel (echt een onding, maar wel effectief). Daarna zijn er nog 2 kiezen getrokken (waren al eerder 2 getrokken bij mijn eerste beugel toen ik zo'n 13jaar was).

En over een beugel en mannen: de mannen met wie ik heb gedate vonden het allemaal totaal niet erg. Kunt er ook prima mee zoenen dus no worries

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:51

Aan mijn project 'rechte-tanden-partII' is sinds vandaag een eind gekomen jeej!

Ik postte even geleden dit overzicht in een ander topic (Denica @ [MWS] Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet)

Dit is het resultaat van 2jaar beugelen:
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg blij met het resultaat maar als ik terugblik weet ik niet of ik het weer zou hebben gedaan. Ik vond alles best wel tegenvallen (kosten, duur, last ervan, onzeker erdoor etc).

Enige nadeel nu hij eruit is, is dat je de strepen/vlekjes op mijn voortanden weer goed ziet. Helaas overgehouden aan een periode ziek zijn toen ik jong was. Was bijna vergeten dat het er zat ;)
Misschien dat ik binnenkort nog eens ga kijken of ik daar wat aan kan laten doen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:08

Mooi geworden *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:22

ervan af yay Denica!!! Ik kijk ook uit naar de dag dat ik klaar ben, maar dat is nog even...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:00

Wat is het mooi geworden Denica!

Ik heb volgende week mijn eerste afspraak, hopelijk komt het er bij mij net zo mooi uit te zien. Wat zijn jullie eigenlijk allemaal kwijt aan de beugels? Ik lees op internet dat je met een bedrag van rond de €2000 rekening moet houden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:10

Bij mij was de begroting ruim €2000 voor ruim twee jaar. De kosten voor plaatsen en eruit halen zijn het hoogst. Ik betaal nu per 5 weken ca €38 voor contole.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:00

Ziet er mooi uit Denica! :j
Kan niet wachten tot het bij mij zo ver is..

Bij mij zijn de totale kosten geschat op €2157,93, dit is inclusief 14 consults/controles. Ik heb ook al een paar keer de beugel moeten laten repareren (lees; nieuwe brackets enzo), dat komt er nog bij à €41,- per bracket.
Van het geschatte totaal bedrag wordt €1097,15 vergoed door de orthodontist (plaatsen, techniekkosten metalen & keramische brackets en de meerprijs van de keramische brackets) dit is een stukje coulance van hun, omdat het weer scheef is gaan staan binnen 5 jaar na mijn vorige beugel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:26

6000 voor invisalign

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:57

hallo... Da's een bedrag zeg %)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:40

1 euro is ook een bedrag :+ nu ik eraan bezig ben, wou ik dat ik eerder begonnen was. Ik betaal gespreid (is standaard), ze spreiden het bedrag over de aantal bitjes na een startbedrag van 1500 euro.