Nah, het is wel fijn geen gips, alleen totaal geen stevigheid waardoor ik steeds weer door mijn knie zak, en vandaag best lange dag zo, dus nou weer pijn
MaNdiii
Geplaatst: 05-01-15 19:16
Balen Pauline
Momo fijn dat het beter gaat dan verwacht. Nu maar rustig aan doen dan.
Chubby fijn dat je nu met een brace verder mag. Rijden zou ik ook nog even niet doen.
Ik stap niet meteen op hoor! Dat zal zeker nog wel een laar weken duren! Eerst weer een beetje mobiel worden.
Mijn enkel is helemaal stijf, ik kan m maar met moeite in een positie brengen dat ik kan staan met mn voet incl enkel op de grond. Een hoek van 90° lukt niet eens. En ik kan er dus zeker ook niet mee lopen, mijn krukken en rolstoel ben ik nog zomaar niet vanaf :/
Chubby, dat stijve gaat deels over. Tenminste als je geen schroeven ofzo hebt om het tegen te houden. Een fysio kan het heerlijk oprekken. Normaal duurt dat maar een paar weken.
Ik heb er zelf ietsjes langer overgedaan. Maar ik heb en had schroeven die de boel tegen hielde.
Ik heb dat stijve ook maar mag die pees niet onder druk zetten. Je kunt een kruik op je enkel leggen, dan wordt het gewrichtsvloeistof dunner er minder stijf allemaal. Werkt echt!
Mja, ik vind het niet zo gek dat de enkel na 6 wkn gips stijf is toch?
En ik ben gewaarschuwd voor blijvende stijfheid in het gewricht als gevolg van het letsel. Het zal wrs niet meer worden wat het was. Al ga ik er van uit dat de fysio me nog wel een eind verder op weg gaat helpen.
Momo: iedereen zegt dat, maar ik vond het erg prettig. Gaf me een heerlijk gevoel van ruimte daarna altijd. Nog steeds trouwens.
Chubby: Hij zal stijf zijn. Maar je zal merken dat dat straks meer is als je je hebt ingespannen, of veel bewogen hebt, of heel koud is. Is anders dan wat je nu hebt. Nu heb je waarschijnlijk ook nog veel vocht er omheen en wil het gewricht bijna niks. Dat wordt beter, zelfs al is het kraakbeen beschadigd. Truukje van Pauline is trouwens erg goed. Warmte helpt veel, kou is juist tikkeltje vervelend en dan wordt het stijver.
Ik had de laatste week toch zo'n frustratie en pijn? Vandaag beetje met fysio zitten praten. Het niet lukken komt waarschijnlijk doordat me enkel nog steeds blokkeert op die laatste schroef en pin die er in zitten. Pijn komt daar waarschijnlijk ook vandaan. Dat en me pezen werken erg flink tegen. Dus daar kan nog wat aan verbeterd worden. Maar goed, hij wees me er ook op dat ik in 1,5 maand behoorlijk ver gekomen ben zeker als je het vergelijkt met de 4 a 6 maanden daarvoor. Iets minder frustratie nu weer, iets meer happyness over dat ik gewoon loop.
Ooh fijn ! Rustig aan vooruit. Gaan die pinnen er wel nog uit? Ik moet trouwens doorspuiten met dat trombose sul omdat ik niet echt mag lopen. Toch jammer.
Valt inderdaad mee. Prik je benen en buik? Ik prikte alleen me bovenbenen, elke dag 2x. Heb overal nog de littekenpunten staan. Her en der ook verkleuringen waar het blaren zijn geweest. Echt ik had zo'n hekel aan dat spul. Er was niet genoeg ijs in de wereld om die pijn te verbloemen.
mij lijkt koude de pijn juist erger maken! Ik prikte in m'n buik, ene week links, andere week rechts. Wat een boel blauwe plekken heb ik daar nog!
En brrrrr, niet echt lekker geslapen. Alles trekt en prikt en doet. Dat m'n jongste om 23h m'n bed onderspuugde hielp ook niet mee trouwens, bij elk zuchtje van hem daarna was ik bang dat hij weer moest overgeven...
Bedoel je ijs bij het prikken? Nee, dat helpt eigenlijk behoorlijk goed. Eerst het ijs er op, dan verdoof je de huid en dan pas prikken. Doordat de huid verdooft is voel je de naald niet zo meer.
Oh waarom kwam ik daar niet eerder achter? Ik prikte zelf ook altijd in mijn buik, omdat het via daar sneller bij de plek kwam waar t moest zijn ofzoiets
Van de laatste keizersnede is een klein deel van mijn onderbuik nog gevoelloos. Ik vond het prikken nou ook weer niet zo'n ramp.
Vandaag in bad geweest, lekker! Maar verder irriteert mijn enkel, ik mis de support van het gips een beetje. Went ook wel weer. Kunnen kriebelen en wat bewegen is wel erg fijn. Donderdagochtend eerste afspraak bij de fysio.