Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:56

En het is weer zover... maar ik heb er verder toch geen last van :o

Madje1992

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:13

Ik heb besloten maar een stop week in te lassen ondanks dat ik 2,5 weken geleden nog een stopweek had.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:33

Ik mag ook weer -O-

Gelukkig eigenlijk weinig pijntjes (wel iets kramp maar daar is prima mee te leven) maar wel weer over emotioneel. Mijn man heeft mazzel, die zit een paar dagen in Nederland en heeft geen last van me :P Vanavond kruip ik dus lekker op de bank met een hond bij me en ga een vrouwenserie kijken :Y)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:40

Ooowh wat heb ik een haat aan dit onderwerp! Ik krijg biina altijd rugpijn onderin zo pijnlijk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:40

Inmiddels al 23 jaar aan de pil, non stop. Ja, 2 keer geprobeerd te stoppen, maar de ellende kwam terug. Dus weer slikken. Gewoon doorslikken, dan word ik niet ongesteld en heb ik geen last van de oliebol. Bovendien is de pil op jaarbasis goedkoper dan tampons e.d. Dus ik weet het wel. En ja, je mag de pil gewoon doorslikken, dat kan geen kwaad.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:07

Ik krijg een verschrikkelijk rotkarakter tijdens die week. Heb soms ook wel het gevoel dat het een beetje door de pil komt :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:10

germie schreef:
Inmiddels al 23 jaar aan de pil, non stop. Ja, 2 keer geprobeerd te stoppen, maar de ellende kwam terug. Dus weer slikken. Gewoon doorslikken, dan word ik niet ongesteld en heb ik geen last van de oliebol. Bovendien is de pil op jaarbasis goedkoper dan tampons e.d. Dus ik weet het wel. En ja, je mag de pil gewoon doorslikken, dat kan geen kwaad.

Krijg jij ook helemaal geen doorbraakbloedingen? Wat ideaal zeg!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:01

Jaa hoor...we mogen vandaag weer :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:13

germie schreef:

Same here.
Had er altijd extreem last van, sowieso 2 dagen echt ziek, dan kon ik niks meer. (ook regelmatig incl koorts overgeven en andere oliebol) Met de pil is het toen een stuk beter geworden.
Vorige pil slikte ik ook door maar wel last van doorbraak en om de 3 maanden echt een stopweek, anders kreeg ik er echt last van.
Heb nu sinds 2 jaar een pil die je móét doorslikken. Ik ben in de zevende hemel, totaal geen last meer van die ellende! *\o/*

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:29

Bij mij al 2 weken feest word er gek van ondanks dat ik een inplanon heb en de pil erbij slik |(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:32

Ben ik de enige die me dan het liefst heel de week in bed verstop omdat ik mezelf dan afschuwelijk vies vind? :')

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:19

Ik ben de week vantevoren een nachtmerrie en heb ook verschrikkelijke puisjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:35

Zertab schreef:
Ben ik de enige die me dan het liefst heel de week in bed verstop omdat ik mezelf dan afschuwelijk vies vind? :')

Nee hoor, ik voel mij 2 dagen vóór dat mijn menstruatie begint en de eerste 2 dagen van mijn menstruatie ook heel vies. Ik houd vocht vast, mijn huid wordt vet, mijn haar is sneller vet, mijn gezicht glimt, ik zweet wat sneller, ik krijg puistjes.. Na de eerste 2 dagen wordt dat gelukkig steeds minder, maar die 4 dagen voel ik mezelf echt heel erg vies/onverzorgd. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:30

Ik heb eigenlijk lichamelijk nergens last van. Maar wel stemmingswisselingen, en dan het bloeden haha.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:04

Ooooh ik heb na een halfjaar doorslikken maar een stopweek ingelast.. nu weet ik weer waarom ik hem slik..

Rugpijn, hoofdpijn en enorme kramp, duizeligheid en misselijk :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:04

Ik heb ook kramp...pff...ik haat het...nog drie dagen...

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:23

hier hetzelfde verhaal... Hoewel ik weinig last heb van kwaaltjes en pijn (soms wat buikpijn, maar valt goed mee) en stemmingswisselingen, voel ik me altijd vies als ik ongesteld ben.
Ik zit nog steeds in de knoop met welke bescherming het beste is.
Ik ben gelijk begonnen met tampons omdat ik een heel actief en sportief leven heb.
Alleen lijken tampons soms niet genoeg. Vooral op de 3de dag lek ik nog wel eens door.
Ik durf ook niet paardrijden op dag 2 en 3 omdat ik altijd het idee heb dat ik ga doorlekken. Wie heeft dit ook?
Meestal draag ik tampon en maandverband, just in case.
Maar als ik weg ga zit ik altijd in mijn hoofd met wanneer ik naar de wc zal moeten gaan en of er wel een wc is enzo...
Omdat ik vind dat ik tampons te snel moet wisselen, heb ik een paar keer zo een menstruatiecup geprobeerd.
Inbrengen ging na enkele keren oefenen vrij vlot, maar dat ding er weer uithalen is echt een hel! zo pijnlijk, niet normaal. Ik weet niet waar het aan ligt, maar dat eruit halen was elke keer zo pijnlijk dat ik er maar ben mee gestopt.
Nu was ik aan het denken om eens softcups (wegwerpbare) te proberen. Maar ik ben bang dat het hetzelfde zal zijn als met die andere cup. Op internet vind ik er verschillende meningen over.
Overigens neem ik niet de pil of iets anders, dus ik zit helaas elke maand met deze ellende opgescheept...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:27

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ben voor het eerst in mijn leven echt beroerd van het ongesteld worden. Niets veranderd, maar ik kon gisteren niets meer.... Alsof iemand mijn hoofd tussen zo'n tafelbank aan het klemmen was, misselijk, buikpijn, kon geen licht, eten en geluid verdragen... Had verwacht dat er een stortvloed zou komen, maar gelukkig niet heftiger dan normaal. (Klopt af)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:43

ikkebenhier schreef:
hier hetzelfde verhaal... Hoewel ik weinig last heb van kwaaltjes en pijn (soms wat buikpijn, maar valt goed mee) en stemmingswisselingen, voel ik me altijd vies als ik ongesteld ben.
Ik zit nog steeds in de knoop met welke bescherming het beste is.
Ik ben gelijk begonnen met tampons omdat ik een heel actief en sportief leven heb.
Alleen lijken tampons soms niet genoeg. Vooral op de 3de dag lek ik nog wel eens door.
Ik durf ook niet paardrijden op dag 2 en 3 omdat ik altijd het idee heb dat ik ga doorlekken. Wie heeft dit ook?
Meestal draag ik tampon en maandverband, just in case.
Maar als ik weg ga zit ik altijd in mijn hoofd met wanneer ik naar de wc zal moeten gaan en of er wel een wc is enzo...
Omdat ik vind dat ik tampons te snel moet wisselen, heb ik een paar keer zo een menstruatiecup geprobeerd.
Inbrengen ging na enkele keren oefenen vrij vlot, maar dat ding er weer uithalen is echt een hel! zo pijnlijk, niet normaal. Ik weet niet waar het aan ligt, maar dat eruit halen was elke keer zo pijnlijk dat ik er maar ben mee gestopt.
Nu was ik aan het denken om eens softcups (wegwerpbare) te proberen. Maar ik ben bang dat het hetzelfde zal zijn als met die andere cup. Op internet vind ik er verschillende meningen over.
Overigens neem ik niet de pil of iets anders, dus ik zit helaas elke maand met deze ellende opgescheept...

Ik draag altijd tampon en maandverband als ik ga paardrijden. Misschien kan je dit ook gewoon op dag 2 en 3 doen? Dan is de kans op doorlekken minder groot.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:53

Pfoeh ik ben ook altijd zo gezellig als ik ongesteld ben *ahum*
Gelukkig houdt vriendlief het zelf bij, die zei gisteren al: 'Moet jij niet weer eens ongesteld worden?' O.o
Dus hij is er op voorbereid.
Moodswings, buikpijn, enorme zin in slecht eten.. oh en ik voel me opgeblazen&dik..
Zucht..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:02

miekel92 schreef:
Gelukkig houdt vriendlief het zelf bij, die zei gisteren al: 'Moet jij niet weer eens ongesteld worden?' O.o
Moodswings, buikpijn, enorme zin in slecht eten.. oh en ik voel me opgeblazen&dik..
Zucht..

Had ik maar zo'n vriend die het ook bij hield haha :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:11

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag, wellicht dat iemand me kan helpen.
Mijn maandelijkse feesten verlopen over het algemeen prima. Voor ik met de pil begon had ik onwijse buikkrampen. Dat heeft me onder andere doen besluiten met de pil te beginnen. Sinds dien heb ik weinig last van me buik en af en toe van mijn rug. Dit valt allemaal in het niet bij de pijn rondom mijn stuit. Ik loop hiervoor bij de fysio en dat gaat goed. Maar als ik dan ongesteld ben doet het rondom mijn stuit zó ontzettend veel pijn. Ik zit nu al dagelijks op een donutkussen om mijn stuit zo min mogelijk te belasten maar die ene week in de maand lijkt niks te helpen. Heeft iemand misschien een tip wat ik zou kunnen doen? Van de fysio heb ik al oefeningen meegekregen. Mijn bekken staan te gespannen (stonden scheef, door overbelasting ben ik de pijn gaan voelen) en gezien je bekken tijdens de menstruatie slap worden ga ik op die momenten meer pijn voelen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:16

Zertab schreef:
miekel92 schreef:
Zucht..

Had ik maar zo'n vriend die het ook bij hield haha :P

Het is best handig ja :D
XNathaliee: ik zou het niet weten, sorry..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:02

Misschien eens kijken naar tips voor bekkeninstabiliteit, Nathalie :) Dit wordt gezien als zwangerschapskwaaltje, maar sommige vrouwen hebben er ook tijdens hun menstruatie last van.
Stuitpijn door hormonen wordt trouwens gezien als probleem met de bekkenbodemspieren en buikspieren, die zijn dan te slap. Door te sporten, buikspieroefeningen en Kegeloefeningen kan het een heel stuk verbeteren of zelfs over gaan.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:05

Mag ik me ook melden? Mijn feestje is ook weer begonnen namelijk :') Echt balen want ik heb vandaag diploma-uitreiking, normaal bijna geen klachten en nu dus wel..