Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Inmiddels al 23 jaar aan de pil, non stop. Ja, 2 keer geprobeerd te stoppen, maar de ellende kwam terug. Dus weer slikken. Gewoon doorslikken, dan word ik niet ongesteld en heb ik geen last van de oliebol. Bovendien is de pil op jaarbasis goedkoper dan tampons e.d. Dus ik weet het wel. En ja, je mag de pil gewoon doorslikken, dat kan geen kwaad.
germie schreef:Inmiddels al 23 jaar aan de pil, non stop. Ja, 2 keer geprobeerd te stoppen, maar de ellende kwam terug. Dus weer slikken. Gewoon doorslikken, dan word ik niet ongesteld en heb ik geen last van de oliebol. Bovendien is de pil op jaarbasis goedkoper dan tampons e.d. Dus ik weet het wel. En ja, je mag de pil gewoon doorslikken, dat kan geen kwaad.
Zertab schreef:Ben ik de enige die me dan het liefst heel de week in bed verstop omdat ik mezelf dan afschuwelijk vies vind?
ikkebenhier schreef:hier hetzelfde verhaal... Hoewel ik weinig last heb van kwaaltjes en pijn (soms wat buikpijn, maar valt goed mee) en stemmingswisselingen, voel ik me altijd vies als ik ongesteld ben.
Ik zit nog steeds in de knoop met welke bescherming het beste is.
Ik ben gelijk begonnen met tampons omdat ik een heel actief en sportief leven heb.
Alleen lijken tampons soms niet genoeg. Vooral op de 3de dag lek ik nog wel eens door.
Ik durf ook niet paardrijden op dag 2 en 3 omdat ik altijd het idee heb dat ik ga doorlekken. Wie heeft dit ook?
Meestal draag ik tampon en maandverband, just in case.
Maar als ik weg ga zit ik altijd in mijn hoofd met wanneer ik naar de wc zal moeten gaan en of er wel een wc is enzo...
Omdat ik vind dat ik tampons te snel moet wisselen, heb ik een paar keer zo een menstruatiecup geprobeerd.
Inbrengen ging na enkele keren oefenen vrij vlot, maar dat ding er weer uithalen is echt een hel! zo pijnlijk, niet normaal. Ik weet niet waar het aan ligt, maar dat eruit halen was elke keer zo pijnlijk dat ik er maar ben mee gestopt.
Nu was ik aan het denken om eens softcups (wegwerpbare) te proberen. Maar ik ben bang dat het hetzelfde zal zijn als met die andere cup. Op internet vind ik er verschillende meningen over.
Overigens neem ik niet de pil of iets anders, dus ik zit helaas elke maand met deze ellende opgescheept...
miekel92 schreef:Pfoeh ik ben ook altijd zo gezellig als ik ongesteld ben *ahum*
Gelukkig houdt vriendlief het zelf bij, die zei gisteren al: 'Moet jij niet weer eens ongesteld worden?' O.o
Dus hij is er op voorbereid.
Moodswings, buikpijn, enorme zin in slecht eten.. oh en ik voel me opgeblazen&dik..
Zucht..
Zertab schreef:miekel92 schreef:Pfoeh ik ben ook altijd zo gezellig als ik ongesteld ben *ahum*
Gelukkig houdt vriendlief het zelf bij, die zei gisteren al: 'Moet jij niet weer eens ongesteld worden?' O.o
Dus hij is er op voorbereid.
Moodswings, buikpijn, enorme zin in slecht eten.. oh en ik voel me opgeblazen&dik..
Zucht..
Had ik maar zo'n vriend die het ook bij hield haha