Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:41

Mag ik me ook melden hier :D ,

Ik MOET stoppen maar vind het zo moeilijk :(

pipo

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:19

Tuurlijk mag je je hier melden. Mag ik vragen waarom je moet stoppen?
En ben je al begonnen om niet meer te roken?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:03

Ik stuur je een pb :o Ben wel drastisch geminderd.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:34

Ik ben mij duchtig aan het voorbereiden. Weet wat een voordelen het al na 1 week oplevert want drie weken gestopt zijn was heerlijk. Ik had meer conditie, mijn huid voelde niet zo droog, ik hoestte niet meer en rook veel meer (en lekkerder hihi).

Maar ik herken het, het is zoooo moeilijk om die stap te nemen weer. Want als ik nu stop is het voorgoed wat mij betreft en daar zit het hem....
Schrik weer te falen, angst om mezelf als loser te bestempelen als ik toch zou hervallen want dat heeft me een rotgevoel opgeleverd ect.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:34

Dat voorgoed vind ik ook (nog steeds) een hele lastige. Ik houd het nu nog steeds op "vandaag rook ik niet", "morgen rook ik niet". En dit zo elke dag doorschuiven. Voorlopig lukt het me nog steeds om alleen op feestjes te roken (daarvoor 4 maanden helemaal niet gerookt). Helaas ga ik de laatste tijd naar veel te veel feestjes. Half augustus weer een afspraak met de psych, hopelijk kan die me weer wat extra motivatie aanpraten.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:40

Citaat:
Schrik weer te falen, angst om mezelf als loser te bestempelen als ik toch zou hervallen want dat heeft me een rotgevoel opgeleverd ect.

Citaat:
Voorlopig lukt het me nog steeds om alleen op feestjes te roken

Zwak...........allemaal smoesjes.
Gewoon doorzetten en niet roken.
Citaat:
Ik heb nog steeds mn zwakke momentjes..

Pipo ,die heb ik ook nog steeds , daar zullen we wel nooit meer van af komen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:41

Dat weet ik Kaatje maar toch moet ik mij daar even overheen zetten. Ik weet dat ik kan stoppen want dat heb ik al bewezen, maar het volhouden dat is het probleem en daar ben ik bang voor. Om weer op dat punt te komen van zwakte. Deze keer wil ik het heel heel heel zeker weten dat ik het nooit meer ga doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:12

Denk dat je beter kan stoppen omdat je niet meer wil roken dan t uitstellen om iets wat je nooit met zekerheid kan beloven.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:42

Kaatje schreef:
Citaat:
Voorlopig lukt het me nog steeds om alleen op feestjes te roken

Zwak...........allemaal smoesjes.
Gewoon doorzetten en niet roken.

Volgens mij is mijn kijk op het hele gebeuren vrij reeël, ik gebruik het ook zeker niet als smoes. Ik kan alleen de motivatie bij mezelf even niet opwekken. Om me dan als zwak te betitelen vind ik een beetje jammer, daar help je me zeker niet mee :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:49

Citaat:
Ik kan alleen de motivatie bij mezelf even niet opwekken. Om me dan als zwak te betitelen vind ik een beetje jammer, daar help je me zeker niet mee :)

Ik sta voor dezelfde problemen, ik heb t ook moeilijk op feestjes , ik denk veel van de stoppers. :j
Maar ik rook nooit , ook niet op feestjes en dat is niet zo makkelijk ,maar ook niet zo moeilijk dat ik mezelf er niet overheen kan zetten.
Dus mag ik je zwak noemen .
Als je geen schop onder je kont wilt hebben moet je niet in het stoppen met roken forum posten. Dan rook je gewoon lekker verder .

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:23

Zwak is wel heel zwaar beladen.....nu weet ik dat ik zwak ben, daarom rook ik ook nog tot ik zeker weet dat ik niet meer zwak ben.

Maar zwak genoemd worden kan ook hard aankomen. Ik zou het dus persoonlijk niet zo hard gesteld hebben en het waarschijnlijk ook niet prettig gevonden hebben als ik mijzelf niet zwak zou voelen ;)
(snapjehemnog?)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:52

@Kaatje: Ik kom hier inderdaad niet voor een schop onder mijn kont, maar om mijn verhaal kwijt te kunnen aan mensen die 'weten hoe het voelt'. Een schop onder mijn kont heb ik ook niet nodig, want dat wekt alleen maar aversie bij me op. Begrip en verhalen van anderen kan ik wel wat mee.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 04:57

Oké ik meld me hier ook :P
Na 5 jaar roken ga ik voor het eerst proberen te stoppen :D
Vooral omdat ik het eigenlijk zonde vind van m'n geld. Hoop dat ik het een beetje vol ga houden

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 06:47

Hoi Floor, al een datum in je hoofd??
Kaatje zwak .. tja, kan zijn , maar niet iedereen heeft de skills om zomaar echt te stoppen. Als je wat zelfbeheersing heb en het echt enorm moeilijk vind, vind ik het ook een goed idee om bv te zeggen ik mag er 2 per dag. Als je dat kan, kan je daarna zeggen 1 per dag. Maar dan moet je niet valsspelen en er dus stiekum 4 nemen... Je kan dan zelf bepalen wanneer op welk punt je echt naar een sigaretje snakt en wanneer het nog niet zo dramatisch is. Zo kan je jezelf toch op de borst kloppen van weer een dag maar 2 gerookt en niet in zak en as zitten als je het niet zou redden. (om die 2 ook te laten staan)
Als je een dag positief kan afsluiten dan is dat fijner als jezelf voor de kop te slaan als het niet zou gaan. Iets positief afsluiten is voor iedereen fijner en werk stimulerend. Als je die 2 dan terug kan brengen tot 1 en dan niet eens elke dag.. ben je goed op weg. Maar valsspelen is tegen jezelf liegen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:31

Citaat:
Als je die 2 dan terug kan brengen tot 1 en dan niet eens elke dag.. ben je goed op weg. Maar valsspelen is tegen jezelf liegen.

Helemaal mee eens Piep. :j
Citaat:
Maar zwak genoemd worden kan ook hard aankomen. Ik zou het dus persoonlijk niet zo hard gesteld hebben en het waarschijnlijk ook niet prettig gevonden hebben als ik mijzelf niet zwak zou voelen ;)
(snapjehemnog?)

Eummm :=

Het is gewoon de waarheid Buenootje , ik ben ook lang zwak geweest en moest en zou mijn stinkstokjes hebben.
Nu 3 jaar later ben ik vreselijk blij dat ik volgehouden heb, ondanks dat ik rondom in de rokers zit
en ik dan best eens gezellig mee zou willen paffen, het heeft mij ook bloed zweet en tranen gekost om het vol te houden en om niet stiekem er ééntje mee te roken , dat zou zwak zijn :D

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:56

Juist snap de benaming zwak zoals jij hem stelt dus zeker....daarom dat ik ook zeg ik weet dat ik zwak ben :p

Maar kan me ook indenken dat er mensen zijn die zwak zwaar beladen vinden...het komt dan anders over dan jij het bedoeld ;)

Ben nu aan het minderen en hoop eind van de zomer gestopt te zijn. Nicotinepleisters liggen in huis (is een hulpmiddel en waarschijnlijk zo placebo als wat maar maakt niet uit). Ben er verstandelijk helemaal klaar mee, helaas wil mijn gevoel nog niet helemaal mee (zwaaakkk) maar daar wordt aan gewerkt.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:44

Citaat:
Nicotinepleisters liggen in huis (is een hulpmiddel en waarschijnlijk zo placebo als wat maar maakt niet uit).

Die gaven mij wat rust en duidelijk minder drang tot roken .
Citaat:
Ben er verstandelijk helemaal klaar mee, helaas wil mijn gevoel nog niet helemaal mee (zwaaakkk) maar daar wordt aan gewerkt.

Verstandelijk is het 1e belangrijke punt ,dat stuk gevoel blijft altijd moeilijk helaas.

Je bent een planning aan het afwerken ,en ik hoop dat het je lukt om eind van de zomer definitief
te stoppen.
In het begin zag ik overal rokers en was poepjaloers op iedereen die ik gezellig zag paffen,
snoof rook van anderen op als ik de kans kreeg :oo
Nu heb ik t best nog wel eens moeilijk maar ben zoooo blij dat ik volgehouden heb en niet meer rook.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:10

En daar Kaatje wil ik ook naartoe :) Super dat jij dit nog eens duidelijk maakt

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:09

Hallo ik meld me ook even hier! :j

Ik ben sinds gister gestopt met roken, ik heb der best moeite mee maar aan de andere kant red ik het wel degelijk! Ik heb +/- 8jr gerookt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 17:22

Na poging 200 ben ik nu 4 weken gestopt met roken en het bevalt me super, vorige week tijdens het uit gaan gelukkig niet de neiging gehad om er eentje op te steken!
Super fijn zo, en ik ga het hoe dan ook volhouden :D

Hoe gaat het met de rest ? nog steeds gestopt allemaal

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:32

-O- nee zei de gek! Ik baal zo en ga zekers weer stoppen.. Maar als de ellende eindelijk s achter de rug is , nu teveel kopzorgen.
Maar super hoor! Volhouden he

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:41

Ja ik ga het hoe dan ook volhouden, hoe lastig ik het soms ook vind met iemand in huis te wonen die rookt! maar dat word van zelf minder (hoop ik)

En veel sterkte pipo :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:49

Mijn man blijft ook roken, al roken wij al jaren buiten. Maar als hij binnenkomt ruik je het ook nog mega goed. dus sterkte en wilskracht toegewenst!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:10

Tegenwoordig ruik ik hoe een roker stinkt naar rook ,ik schrok ervan ,heb nooit geweten hoe erg het is.

Piep , hou je taai hè :(:)

Alle stoppende rokers ;) gezellige rookvrije kerstdagen toegewenst. {:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:37

Ik weet niet of ik mezelf een stopper mag noemen, maar zo voel ik me wel. Ik ben 3 januari, na meer dan 20 jaar stevig roken, overgestapt naar dampen. Dat betekent dat ik nu bijna een jaar niet meer heb gerookt!!! Ik damp nog wel, maar dat bevalt me ook prima zo. Ik heb astma, maar sinds vorig jaar nog nooit meer hoeven puffen (geen gepiep meer, geen gehoest meer ook) en mijn conditie en reuk zijn flink verbeterd. Het dampen verving in het begin het roken zeer zeker niet, maar nu moet ik niet meer aan roken denken (vind het zelfs stinken).