Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:03

Magrathea schreef:
Ik vind het niet zo gek dat mensen aannemen dat mensen die ergens meer verstand van hebben dan zij het beter weten, nee.

Ik neem toch ook aan dat je niet het onderhoudsrapport van elk vliegtuig waar je instapt in wilt zien? Of dat je de berekeningen wil zien waarmee de brug waar je overheen rijdt geconstrueerd is?

Sommige doen dat dus wel. Net zoals dat sommige mensen dat met vaccinaties doen..
En dat daar dan uitkomt dat vaccinaties niet allemaal rozengeur en manenschijn dat kan dan ineens niet want ja sommige geleerde zeggen dat het allemaal goed is ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:04

Gianti schreef:
quera schreef:
Maar dat t grootste gedeelte van de mensen die niet vaccineert of gedeeltelijk vaccineert zich goed inleest en t gros gewoon vaccineerd omdat het zo hoort is niet vreemd?

Mijn vriend en ik zullen later ons kind laten inenten en studeren beide geneeskunde. Voor ons weegt de risico van vaccine niet op tegen risico van de ziekte.

Maar dat is toch ook prima, ik vaccineer zelf niet. En aan beide kanten zitten voor en nadelen.
Zolang je je maar goed inleest is elke keuze goed vind ik :j

Urbanus

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:05

Nee want jouw keuze is ronduit gevaarlijk en stom.

Als alleen jouw kind gevaar zou lopen, dikke prima. Maar zo werkt het niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:06

Sommigen, ja. Zoals de inspectiedienst bij KLM. Of het ministerie van I&W. En de wetenschap controleert zichzelf ook, gelukkig.
Ik blijf erbij dat het onzinnig en arrogant is om te beweren dat je het beter weet dan mensen die jarenlange studie achter de rug hebben, op basis van onderuitgehaalde claims zoals die van die man die uit zijn ambt is ontzegd. Iets met autisme. Kan er nog steeds niet over uit dat er nog steeds mensen zijn die dat geloven. :\

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:08

lieveli schreef:
Nee want jouw keuze is ronduit gevaarlijk en stom.

Als alleen jouw kind gevaar zou lopen, dikke prima. Maar zo werkt het niet.

Want mijn kind is een wandelende polio/ meningokokken bom ofzo???

En ik hoop dat jij ook netjes al je herhalingen haalt anders ben jij ook gevaarlijk voor je kind. En vergeet vooral de opa’s en oma’s niet die vrijwel ongevaccineerd zijn ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:09

Anoniem schreef:
Wat denk je wat de economie zou doen wanneer wereldwijd ineens niemand meer zou vaccineren.

Ik lees al een tijdje mee, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw antwoord op deze vraag.

Persoonlijk denk ik dat we vooral in de problemen komen omdat de zorgkosten en de kosten van de uitkeringen (flink) toenemen door de gevolgen van de ziektes die binnen een jaar of 10 weer helemaal terug van weggeweest zijn. Daarnaast zit je met een immer groter wordend tekort aan verpleegkundig personeel. Misschien gaat er een afdeling van een farmaceut dicht maar aan de andere kant kunnen diezelfde farmaceuten helemaal los op remmers voor dezelfde ziektes dus misschien doen die het juist wel beter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:10

Je hebt je blijkbaar niet ingelezen wbt de vaccinatiegraad icm ouders en grootouders. Hé.

Geen idee of jouw kind dat is. Maar houd m weg bij de mijne.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:14

lieveli schreef:
Je hebt je blijkbaar niet ingelezen wbt de vaccinatiegraad icm ouders en grootouders. Hé.

Geen idee of jouw kind dat is. Maar houd m weg bij de mijne.

Nou vertel het maar dan. ;)

Als jij denkt dat mijn kind dat standaard heeft omdat ze niet gevaccineerd is dan mag jij je wel eens gaan inlezen trouwens :+
Mijn kind is behalve waterpokken nog nooit ziek geweest.
Dat kan ik van het merendeel van de kinderen van haar leeftijd niet zeggen. Om de haverklap verkouden/Astma/exzeem. Of dat aan de vaccinaties ligt geen idee. Maar aangezien het gros gevaccineerd wordt is dat wel iets om uit te zoeken.
En niet elke astma of exzeem komt door vaccinaties voordat dat dadelijk geroepen wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:17

*eczeem

Lekker wetenschappelijk, 'de meeste kindjes van haar leeftijd die ik ken'. Nou ik ben om hoor, mij heb je overtuigd!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:19

Goeie, ik ben volledig gevaccineerd maar was ooit nooit ziek. Wel een lichte allergie ontwikkeld en uiteindelijk astma maar misschien hielp het daar niet bij dat ik op mijn 16e al heel stoer sigaretjes rookte op het schoolplein :o?

Ik hoor het vaker van die boosters. Goeie vraag, ik weet niet precies hoe dat werkt
Maar iets dat toch wel opvalt is dat mazelenuitbraken e.d. eigenlijk zonder uitzondering plaatsvinden in gebieden waar de vaccinatiegraad (onder kinderen) laag is. Dus hoe verklaar je dat dan? Blijkbaar valt het toch wel mee, hoe erg je die boosters nodig hebt. Of misschien slaat het onder kinderen wel veel sneller over. Wie weet.

Maar vast staat toch dat je maar naar een kaartje hoeft te kijken om te zien dat de regio's waar uitbraken zijn van bijv mazelen eigenlijk altijd 'bible belt' regio's waren. Ja, en tegenwoordig ook weer in steden waar veel "moderne kritische" ouders wonen. In de USA zie je dat vooral heel erg. Het is om te janken. :\

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:19

Ik heb nergens gezegd dat ik het nu over wetenschappelijke dingen heb. Maar wat ik momenteel zie in mijn omgeving :+
Maar voor het gemak sla je mijn vraag maar even over. Makkelijk.

En excuus voor mijn spelfout. Op een telefoon typen en op een baby en peuter letten werpt niet exact zijn vruchten af.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:20

Daarbij hoef ik niemand te overtuigen. Die keus maak je zelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:22

Yessy schreef:
[naam] schreef:
Wat denk je wat de economie zou doen wanneer wereldwijd ineens niemand meer zou vaccineren.

Ik lees al een tijdje mee, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw antwoord op deze vraag.

Persoonlijk denk ik dat we vooral in de problemen komen omdat de zorgkosten en de kosten van de uitkeringen (flink) toenemen door de gevolgen van de ziektes die binnen een jaar of 10 weer helemaal terug van weggeweest zijn. Daarnaast zit je met een immer groter wordend tekort aan verpleegkundig personeel. Misschien gaat er een afdeling van een farmaceut dicht maar aan de andere kant kunnen diezelfde farmaceuten helemaal los op remmers voor dezelfde ziektes dus misschien doen die het juist wel beter.

in eerste instantie zal het op de beurzen voor een enorme dip zorgen en dat wil je al niet.
Vandaar dat ik van mening ben dat iedereen gewoon over zichzelf moet kunnen blijven beslissen en ouders over hun kinderen.
Geen plicht wat betreft wel of niet vaccineren.
Daar hebben de anti-vaxxers over het algemeen geen moeite mee maar de pro's daarentegen.....
Die lijken hoofdzakelijk in doodsangst te leven wanneer het over dit onderwerp gaat.
Dat wordt dan geprojecteerd op de anti-vaxxers omdat deze in hun ogen in doodsangst leven wat de bijwerkingen betreft.

Maar als het aan mij ligt blijft het gewoon zoals het in Nl is, iedereen eigen keuze, het liefst wereldwijd. Ik zit niet te wachten op een forse dip in de beurs en ik heb er geen moeite mee dat het kind van bijvoorbeeld Lieveli na vaccinatie mei BMR mijn kind 3 weken lang kan besmetten. Dat kan mijn kind wel aan. Daar maak ik geen probleem van.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:26

En vergeet de k in dktp niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:30

Citaat:
Overdracht
Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een excretie
van kleine hoeveelheden van het levend, verzwakte rubellavirus via de neus of de keel. Er is geen
vaststaand bewijs van overdracht van dit virus op vatbare personen die met de gevaccineerde personen
in aanraking komen. Hoewel een overdracht door nauw persoonlijk contact theoretisch mogelijk is,
wordt deze dan ook niet als een groot risico gezien.

Even het bijsluitertje erbij gepakt. No span.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:35

Het zou natuurlijk ook een beetje gek zijn om een gevaccineerd kind 3 weken lang besmettelijk te laten zijn :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:37

lieveli schreef:
Het zou natuurlijk ook een beetje gek zijn om een gevaccineerd kind 3 weken lang besmettelijk te laten zijn :=

Het is ook wel een beetje gek dat de overheid miljoenen in gaat zetten voor de Mexicaanse griep vaccins :j

En het is dus wel degelijk mogelijk. In sommige landen mogen mensen die net gevaccineerd zijn ook niet op bepaalde afdelingen in ziekenhuizen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:41

lieveli schreef:
Citaat:
Overdracht
Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een excretie
van kleine hoeveelheden van het levend, verzwakte rubellavirus via de neus of de keel. Er is geen
vaststaand bewijs van overdracht van dit virus op vatbare personen die met de gevaccineerde personen
in aanraking komen. Hoewel een overdracht door nauw persoonlijk contact theoretisch mogelijk is,
wordt deze dan ook niet als een groot risico gezien.

Even het bijsluitertje erbij gepakt. No span.

waarom is er geen vaststaand bewijs? Er is wel vaststaand bewijs dat .... "Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een excretie
van kleine hoeveelheden van het levend, verzwakte rubellavirus via de neus of de keel."

Datzelfde viezigheid zou mijn niet gevaccineerde kind eens over jouw kind moeten kwijlen en niezen in het kdv, dan zijn de rapen gaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:45

quera schreef:
lieveli schreef:

Het is ook wel een beetje gek dat de overheid miljoenen in gaat zetten voor de Mexicaanse griep vaccins :j

En het is dus wel degelijk mogelijk. In sommige landen mogen mensen die net gevaccineerd zijn ook niet op bepaalde afdelingen in ziekenhuizen komen.

Dat vond ik dus ook zo raar. "Met de mexicaanse griep viel het ook mee"
Ja goh, misschien omdat mensen zich daar in groten getalen voor hebben laten vaccineren? Ik overigens ook :j
Was wel een pittige prik, mijn arm deed er een goeie dag zeer van :oo
Maar ziek ben ik niet geworden. Niemand in mijn omgeving trouwens.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:49

Dat bedoel ik niet.

Lieveli vind het gek dat kindjes 3 weken besmettelijk kunnen zijn. Het is gewoon zo.

Ik vind het niet gek dat de overheid miljoenen uitdeelt voor mensen die narcolepsie kregen. Zouden ze met meer vaccinatieschades moeten doen. Maar dat gebeurd niet want het excuus is altijd: ‘ we weten niet of dat door de vaccinatie komt of dat het sowieso zou gebeuren’. Ook zo’n lekkere dooddoener. Denk namelijk dat de overheid dan echt de portomonee kan trekken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:51

Het is níet zo. Educate yourself.

Doe je het expres? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:57

Ergens krijg ik ook de indruk van al die antivaccinatiegroepen dat het allemaal mensen van een leeftijd zijn die niet de ernstige invaliditeit en/of dood van naasten hebben meegemaakt door de ziektes waarvoor ze nu niet willen enten. Wanneer ik sommige van die woordvoerders hoor dat polio iets is waar de laatste 300 jaar toch niemand aan is overleden dan denk ik, mens doe je huiswerk en hoop ik dat haar kinderen gezond groot worden. Tja, en bvb de bof, krijg het maar eens als 15 jarige jongen. Waarschijnlijk krijg je dan nooit zelf kinderen. Want je kunt er onvruchtbaar van worden, voorbeelden genoeg in de generatie 60 plussers.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-10-18 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:57

lieveli schreef:

Voorlopig heb je nog geen antwoord op mijn vraag gegeven en ben je alleen maar bezig dit soort berichten.

Sorry jou kan ik niet eens serieus nemen. Denken daf mijn kind besmettelijk is omdat hij niet gevaccineerd is :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:58

Wat een verbale diarree komt hier weer voorbij.

Ik deel volledig de mening van margaretha dat hè tongelooflijk arrogant en dom is om het beter denken te weten dan mensen die er jaren en jaren voor hebben gestudeerd na zelf een paar uur te hebben gegoogled.
Ten eerst je kan als leek proberen wetenschappelijke studies te lezen en begrijpen: vaak geen succes...
Altijd mooi als anti vaxxers studies aanhalen die hun punt echt zouden ondersteunen... jammer joh het doet toch echt tegenover.

Ik las iets over boosters: een enkel vaccin heeft een booster nodig. Zoals tetanus. Mazelen bijv geeft in 98% van de gevallen levenslange bescherming.

Besmettelijkheid na mazelen vaccinatie: dat is een theoretische mogelijkheid die in praktijk nimmer is voorgekomen.

Waarom ik dit opschrijf geen idee. Heb dit al vaker genoemd naar een aantal van de mensen die dit continu blijven beweren en op mij nooit een tegenreactie geven of met een betrouwbaar wetenschappelijke studie komen die tegendeel bewijst.

En tot laatst: Zum Dummheit kan mann nicht Kämpfen
En
Jeder ist für seine dümmheit selbst verantwörtlich

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:59

quera schreef:
lieveli schreef:

Voorlopig heb je nog geen antwoord op mijn vraag gegeven en ben je alleen maar bezig dit soort berichten.

Sorry jou kan ik niet eens serieus nemen. Denken daf mijn kind besmettelijk is omdat hij niet gevaccineerd is :+

Nee, je kind zal niet besmettelijk zijn maar ik raad je aan om het kind niet in situaties te brengen waar hij wel besmet kan worden.