Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gekvanfleur schreef:Ik kan nu soms ook wel om mezelf lachen hoor.
Ik heb nu wat last van een brokgevoel in de keel..en dan vooral als ik eraan denk...en dat is in mijn geval altijd obsessief vaak.![]()
Heb ik keelpijn?? Nu dan?? en nu?? jaaa..nu heb ik het![]()
Echt, als ik dat kon afleren ben ik de helft verder..Ik krijg dat gevoel door er zoveel over na te denken heb ik het idee
u Delphi schreef:Maar hoe gaan de gesprekken bij die psychotherapeut dan waar je toen naar overgestapt bent? Heeft hij niets gezegd over eventueel medicijnen? Normaal zou ik niet zo van de medicijnen zijn, maar dit beïnvloed je leven wel enorm.
Eerst de heftige angst voor MS en nu beeld je je weer kanker in door wat keel- en oorpijn. Je topic loopt al sinds juli en ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het beter gaat.
Ik zou je toch aanraden om een te kijken of je intensievere therapie kan gaan volgen met eventueel medicatie.
Delphi schreef:Meid, je hoeft je niet te schamen!!! Maar ik schrik er gewoon van hoe erg je er mee bezig bent en hoe erg het jou in je dagelijkse leven beïnvloed. Op deze manier lijkt mij je leven gewoon niet leefbaar door die extreme angst. Ik ben er absoluut tegen om gelijk naar de medicijnen te grijpen, maar soms is dat juist gewoon hetgeen dat je nodig hebt om rustig te worden in je hoofd en de angsten te verminderen.
En daarbij hoeft het ook niet te betekenen dat je die medicijnen altijd nodig zult hebben.
Maar hoe gaat het bij die psychotherapeut? Want daar was je een tijdje geleden toch naar overgestapt?