ik ben zo bang!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: ik ben zo bang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:51

ik vind ook niet dat we makaar aansteken aangezien ik hier dagelijks iedere minuut zit te wachten wat gekvanfleur nu eens zou voelen of hebben
ik kijk hier op het moment dat ik me echt slecht voel en laat dan weten wat ik voel en lees dan alle antwoorden aandachtig door hier probeer ik dan weer positieve kracht uit te halen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:38

vanmiddag naar de arts ik knijp hem best wel

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 08:36

onley schreef:
vanmiddag naar de arts ik knijp hem best wel

en, hoe was het?

Ik heb van de week een paar gede dagen gehad, maar nu weekend en dan heb ik het mestal zwaar. kan ook niet meer uitslapen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:51

ja het was erg goed en verhelderend
ik heb ook andere medicijnen gekregen die ik moet gaan nemen vanaf vandaag.
het is echt een duivelskring van denken waar ik uit wil.

Ik knijp hem behoorlijk voor die tabletten maar goed zo of zo heb ik toch paniek aanvallen dus wellicht gaat me dit nog het steuntje in me rug geven wat ik nodig heb want ik was wel al hard op de goeie weg zei de arts

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:07

nou of ik zo happy moet worden van die tabletten -O-
ik moet beginnen met een halve wat ik ook heb gedaan
nou ik ben super sloom dood moe en kotsmisselijk %)

hoezo handboeien voor je geest jezus zeg 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:09

Die medicatie werkt zo snel al? Meestal gaat er wel enige tijd overheen hoor..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:13

ik heb die vanmorgen genomen rond half 11
maar ik ben echt super sloom dood moe en kots misselijk beetje geiriteerd ook nog wel
ik moest met 5 mg beginnen wat ik dus ook heb gedaan ik moet na 1 week verhogen naar 10 mg dus rustig aan opbouwen omdat ik behoorlijk kan reageren op medicijnen of ik beeld het me gewoon in dat kan ook nog.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:19

het kan ook gewoon zijn dat dit ook van mijn nerven komt
omdat ik zo een angst heb voor bijwerkingen :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:54

Wat heb je gekregen?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:33

fluoxetin-neuraxpharm 10 mg

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:48

Hoi Onley,
fluoxetine (commerciële naam prozac) hoort tot de ssri groep.
Voor wie last heeft van bijwerkingen geldt, dat vitamine B complex kan helpen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:52

gelukkig geen nare bijwerkingen enkel wat "suf"ervan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:00

Fluoxetine heb ik ook gehad (tegen depressie) en ik kreeg al de bodemdosis van 20 mg. 10 mg is dan echt ontzettend weinig! Ik zou bijna denken dat het dan helemaal geen effect heeft. Ik had net voldoende om letterlijk de drempel over te durven (had oa straatvrees) en hoefde niet eens af te bouwen toen ik ermee mocht stoppen! Heb ook nooit een verschil gemerkt bij het afbouwen en direct mee gestopt, ideaal!
Het gaat wel pas na een week of 3 echt goed werken en kan in eerste instantie de symptomen verergeren (daar moet je even doorheen).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:34

ja ik heb nu een bodem dosis van 5 mg dus een halve tablet ik moet zaterdag verhogen naar 10 mg en dat zo laten, juist omdat ik zo een angst heb voor eventuele nare bijwerkingen..

ik krijg ook zo een lage dosis om me net dat kleine schopje te geven wat ik nog nodig heb om eruit te komen zeg maar.
ik was al erg goed op weg omdat ik me zelf er redelijk uit kan halen en houden..
maar het me soms te veel was heb ik deze gekregen op zich voel ik me prima..
niet mega blij of zo maar gewoon 'normaal' soms wel eens erg zweten of duizelig maja dat zal er wel bij horen denk ik zomaar.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:21

ik hoop dat het niet van de medicijnen is maar ik heb heb echt acuut diarree en misselijk %)
en wat ik nog steeds heb is die pijn in me borst misschien toch eens een bezoekje HA geven

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:46

Rot hoor Onley!

Sterkte!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 15:54

Ik kan nu soms ook wel om mezelf lachen hoor.
Ik heb nu wat last van een brokgevoel in de keel..en dan vooral als ik eraan denk...en dat is in mijn geval altijd obsessief vaak. :')
Heb ik keelpijn?? Nu dan?? en nu?? jaaa..nu heb ik het :')
Echt, als ik dat kon afleren ben ik de helft verder..Ik krijg dat gevoel door er zoveel over na te denken heb ik het idee

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:04

gekvanfleur schreef:
Ik kan nu soms ook wel om mezelf lachen hoor.
Ik heb nu wat last van een brokgevoel in de keel..en dan vooral als ik eraan denk...en dat is in mijn geval altijd obsessief vaak. :')
Heb ik keelpijn?? Nu dan?? en nu?? jaaa..nu heb ik het :')
Echt, als ik dat kon afleren ben ik de helft verder..Ik krijg dat gevoel door er zoveel over na te denken heb ik het idee

pfff..je moet alleen het niet opzoeken i.c.m oorpijn..dan heb je keelkanker..
Ik ga echt vragen om medicijnen denk? want denk me steeds meer soorten kanker e.a. erge ziekten in. -O- u

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:04

Maar hoe gaan de gesprekken bij die psychotherapeut dan waar je toen naar overgestapt bent? Heeft hij niets gezegd over eventueel medicijnen? Normaal zou ik niet zo van de medicijnen zijn, maar dit beïnvloed je leven wel enorm.

Eerst de heftige angst voor MS en nu beeld je je weer kanker in door wat keel- en oorpijn. Je topic loopt al sinds juli en ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het beter gaat.
Ik zou je toch aanraden om een te kijken of je intensievere therapie kan gaan volgen met eventueel medicatie.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 15:16

Delphi schreef:
Maar hoe gaan de gesprekken bij die psychotherapeut dan waar je toen naar overgestapt bent? Heeft hij niets gezegd over eventueel medicijnen? Normaal zou ik niet zo van de medicijnen zijn, maar dit beïnvloed je leven wel enorm.

Eerst de heftige angst voor MS en nu beeld je je weer kanker in door wat keel- en oorpijn. Je topic loopt al sinds juli en ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het beter gaat.
Ik zou je toch aanraden om een te kijken of je intensievere therapie kan gaan volgen met eventueel medicatie.

Iknwilde zelf absoluut geen medicijnen..maar realiseer me nu wel dat het misschien geen gek idee is.
Dit is niet normaal.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:44

en wil je het echt weten??
Ik heb weleens last van mijn darmen en ben bang voor darmkanker en ben ook erg bang voor botkanker en schildklierkanker omdat ik weleens een virus daar heb gehad. Ik doe alles om maar achter een oorzaak voor de klachten te komen terwijl ik weet dat het waarschijnlij stress is van een wat gecompliceerd verleden.
Maar ik weet ook dat iedereen kanker kan krijen en dat maakt me bang en obessief.
Dat wordt maandag bellen en vragen om medicijnen, want dit trek ik denk ook niet lang meer.
Helemaal niet omdat bijn niemand ervan weet. Ik schaam me zo!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:08

waarom ervoor schamen er zijn er genoeg die deze strijd hebben
dus dat is nergens voor nodig..

ik ben aan de 1ne kant blij met me medicijnen op dit moment omdat ik echt achteruit ging
op dit moment weet ik even niet meer wat, of hoe het is allemaal
mijn gedachten zijn een beetje op 'afstand' dus iets meer rust nu wat ik wel heb is dat ik nu erg moe ben
en wat down maar dat kan ook mischien ermee te maken hebben dat ik wat ziekjes ben.
zondag ga ik me dosis verhogen ik knijp hem wel een beetje ervoor

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:21

Meid, je hoeft je niet te schamen!!! Maar ik schrik er gewoon van hoe erg je er mee bezig bent en hoe erg het jou in je dagelijkse leven beïnvloed. Op deze manier lijkt mij je leven gewoon niet leefbaar door die extreme angst. Ik ben er absoluut tegen om gelijk naar de medicijnen te grijpen, maar soms is dat juist gewoon hetgeen dat je nodig hebt om rustig te worden in je hoofd en de angsten te verminderen.
En daarbij hoeft het ook niet te betekenen dat je die medicijnen altijd nodig zult hebben.

Maar hoe gaat het bij die psychotherapeut? Want daar was je een tijdje geleden toch naar overgestapt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:26

Ik lees hier een beetje mee zo nu en dan hoor. :)
Schamen is niet nodig hoor gekvanfleur.
Cayenne, wat jij zegt over doseringen dat het feitelijk haast niet kan werken vind ik echt onzin.
Niet over ts, maar algemeen.
Ik sta er om bekend heftig te reageren op allerlei medicijnen en zelfs supplementen.
Mij hebben ze eens laten starten met 3 mg van een of andere antipsychotica, twee capsules over twee dagen heb ik een week op mijn benen staan draaien.
Terwijl de normale startdosis 20 mg minimaal is. Was nog nooit gesignaleerd, na enkele maanden hoorden we van de psychiater dat ze een tweede persoon had. :Y)
Was ook redelijk nieuw nog dat middel.
Maar ik heb het met praktisch alles, ik reageer bijvoorbeeld net zo goed op L-theanine(zit o.a. in thee) als Ritalin!
Alleen ritalin geeft narigheid en dit veel minder tot niet. Maar van 200 mg ben ik stoned terwijl ik 600 mg zou moeten slikken in theorie.
50 tot 100 mg is voor mij zat, moet zelfs niet eens elke dag dezelfde dosis nemen want dan ben ik gewoon compleet gesedeert. :)
(Bij)werkingen die alleen bij muizen gesignaleerd zijn heb ik dus wel.
En ik heb op sint janskruid lastige overgevoeligheid voor licht wat alleen maar bij aidspatienten gesignaleerd is.
Nou dat heb ik echt niet kan ik je zeggen.

Moet niet kunnen maar ik heb het duidelijk wel.
En ik ben alles behalve bang om iets te proberen, mijn vriend noemt me wel eens labrat. :P
Nu gebruik ik geen drugs ofzo hoor, maar ik huiver niet om eens wat te proberen wat ze afraden en/of zeer bekritiseerd wordt.
Lees ook bewust nooit bijsluiters, pas als ik ergens last van heb doe ik dat om tot de conclusie te komen dat het weer onder het kopje ''zeer zelden'' staat.

Lastig verhaal voor beiden hoor. -O-
Ik heb trouwens ook ziek nu, ofja het begint. Typisch griepje, hopelijk blijft het zo dan heb ik er weinig last van behalve moe en lamlendig. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 08:48

Delphi schreef:
Meid, je hoeft je niet te schamen!!! Maar ik schrik er gewoon van hoe erg je er mee bezig bent en hoe erg het jou in je dagelijkse leven beïnvloed. Op deze manier lijkt mij je leven gewoon niet leefbaar door die extreme angst. Ik ben er absoluut tegen om gelijk naar de medicijnen te grijpen, maar soms is dat juist gewoon hetgeen dat je nodig hebt om rustig te worden in je hoofd en de angsten te verminderen.
En daarbij hoeft het ook niet te betekenen dat je die medicijnen altijd nodig zult hebben.

Maar hoe gaat het bij die psychotherapeut? Want daar was je een tijdje geleden toch naar overgestapt?

daar ga ik ongeveer eens per twee weken heen. Ik vind het lastig soms omdat hij zegt dit is een periode wwaar je doorheen moet en ik wil er niet doorheen. Ik wil alleen maardat het atopt. Maar als ik er eenmaal ben geweest ben ik er wel weer blij om en gaat het ook wel 2 of 3 dagen weer goed