Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendyenbram schreef:ehhhh Gulpje IK heb nergens TS aangevallen. IK heb oprecht gemeld dat ze vooral bij haar zelf moest blijven en gezegd dat de keuze voor flesvoeding bij haar ligt en dat ze daar dan ook gewoon bij moet blijven bij die keus.
Ook heb ik hier en daar wat "fabels" proberen rechtte breien en gelijk al gemeld dat dat dus ECHT niet voor iedereen geld. (diegene die zich aangesproken voelt, voelt zich aangesproken) Vervolgens begint TS tegen mij van leer te trekken, waarna ik op haar reageer. lees dan wel effe alle tekst en niet allen de stukjes tekst de gequote worden.
Vjestagirl schreef:Omdat je niet zeker weet hoeveel melk iemand produceert, omdat het heel veel pijn kan doen, omdat het lastig kan zijn, omdat je van FV precies weet wat erin zit en van BV niet... Zo maar wat argumenten hier uit het topic.
En nee, ik ben geen FV fan. Of BV fan. Sterker nog, ik ben niet echt een kleine-kinderen-fan. Maar ik ben wel een fan van mensen hun eigen keuzes laten maken en daar niet aan peuteren op het moment dat ze door hormonen, pijn en vermoeidheid minder sterk in hun schoenen staan.
wendyenbram schreef:ehhhh Gulpje IK heb nergens TS aangevallen. IK heb oprecht gemeld dat ze vooral bij haar zelf moest blijven en gezegd dat de keuze voor flesvoeding bij haar ligt en dat ze daar dan ook gewoon bij moet blijven bij die keus.
Ook heb ik hier en daar wat "fabels" proberen rechtte breien en gelijk al gemeld dat dat dus ECHT niet voor iedereen geld. (diegene die zich aangesproken voelt, voelt zich aangesproken) Vervolgens begint TS tegen mij van leer te trekken, waarna ik op haar reageer. lees dan wel effe alle tekst en niet allen de stukjes tekst de gequote worden.
horseyfries schreef:wendyenbram schreef:ehhhh Gulpje IK heb nergens TS aangevallen. IK heb oprecht gemeld dat ze vooral bij haar zelf moest blijven en gezegd dat de keuze voor flesvoeding bij haar ligt en dat ze daar dan ook gewoon bij moet blijven bij die keus.
"Zeuren", "op elke slak zout leggen" en "katten", dat vind jij echt totaal geen aanval op de TS?
Misschien heb je het niet zo bedoeld, dat kan best, maar dit soort woorden gebruik je niet als je vriendelijk iets uitlegt volgens mij.
Gulpje schreef:horseyfries schreef:
"Zeuren", "op elke slak zout leggen" en "katten", dat vind jij echt totaal geen aanval op de TS?
Misschien heb je het niet zo bedoeld, dat kan best, maar dit soort woorden gebruik je niet als je vriendelijk iets uitlegt volgens mij.
Precies. Plus je beticht TS van rellen in haar eigen topic wendyenbram, en je maakt vergelijkingen (moederloos veulen) die nergens op slaan, en zeker niet op TS. Maar ondertussen proberen de schijn op te houden dat je alleen maar wilt helpen? Rare manier van helpen.
ps: welke fabels?
Rapperijder schreef:AMEN Vjestagirl! Dat is wat ik bedoel.
De keuze voor FV of BV wordt volgens mij het beste voor de bevalling gemaakt. De meeste moeders denken daar tijdens de zwangerschap goed over na. Ik heb dat de eerste keer gedaan, en toen voor BV gekozen, met het bekende resultaat. Nu denk ik opnieuw goed na terwijl ik nog een helder hoofd heb (!), zet alle voors en tegens op een rijtje en kom tot de conclusie dat voor mijn gezin FV echt het beste is.
In de kraamtijd ben je als vrouw enorm kwetsbaar en irrationeel door de hormonen. Je bent gewoon jezelf niet. Assertief zijn en je eigen grenzen bewaken kun je dan helemaal niet. Je bent dan zo beinvloedbaar... Van dat moment profiteren om nog snel te proberen iemands weldoordachte beslissing onderuit te halen is niet respectvol en ook niet in het belang van moeder of kind. En dat is dus wat ik wil vermijden.

Gulpje schreef:Precies. Plus je beticht TS van rellen in haar eigen topic wendyenbram, en je maakt vergelijkingen (moederloos veulen) die nergens op slaan, en zeker niet op TS. Maar ondertussen proberen de schijn op te houden dat je alleen maar wilt helpen? Rare manier van helpen.
ps: welke fabels?
Rumina schreef:Rapperijder schreef:AMEN Vjestagirl! Dat is wat ik bedoel.
De keuze voor FV of BV wordt volgens mij het beste voor de bevalling gemaakt. De meeste moeders denken daar tijdens de zwangerschap goed over na. Ik heb dat de eerste keer gedaan, en toen voor BV gekozen, met het bekende resultaat. Nu denk ik opnieuw goed na terwijl ik nog een helder hoofd heb (!), zet alle voors en tegens op een rijtje en kom tot de conclusie dat voor mijn gezin FV echt het beste is.
In de kraamtijd ben je als vrouw enorm kwetsbaar en irrationeel door de hormonen. Je bent gewoon jezelf niet. Assertief zijn en je eigen grenzen bewaken kun je dan helemaal niet. Je bent dan zo beinvloedbaar... Van dat moment profiteren om nog snel te proberen iemands weldoordachte beslissing onderuit te halen is niet respectvol en ook niet in het belang van moeder of kind. En dat is dus wat ik wil vermijden.
Nou, helder.... de hormonen gieren nu ook al door je lijf toch
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Kraamhulp en verloskundige zijn er absoluut niet om van het moment te profiteren. Ze willen alleen dat jij en vooral je kind profiteren, het is allemaal goed bedoeld met jullie gezondheid als uitgangspunt.
Spijt dat je niet begint of stopt met borstvoeding kan je absoluut krijgen, hoeft niet, maar kan wel. Daarom moet je op het moment dat je de beslissing neemt en de eerste fles geeft er wel 100% zeker van zijn. Niets mis mee om dat nog even te peilen toch? Als jij dan zelfverzekerd zegt dat je het echt niet wil, dan hoort het klaar te zijn en horen ze er de rest van de kraamweek niet meer op terug te komen. Doen ze dat toch, dan moet je man ze gewoon de deur uit bonjouren
Vjestagirl schreef:En het 'zelfverzekerd zeggen' was volgens mij nou net het punt met net bevallen vrouwen. Moe, veel pijn gehad, hormonen, emoties etc. maken dat mensen toch een stuk minder zelfverzekerd zijn. En als er dan een 'expert' komt die al wéét wat iemands keuze is en die tóch nog weer even komt vragen of je het wel echt zeker weet, dan snap ik best dat je daar niet gelukkig van wordt.
Rumina schreef:Nou, helder.... de hormonen gieren nu ook al door je lijf toch
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Kraamhulp en verloskundige zijn er absoluut niet om van het moment te profiteren. Ze willen alleen dat jij en vooral je kind profiteren, het is allemaal goed bedoeld met jullie gezondheid als uitgangspunt.
Spijt dat je niet begint of stopt met borstvoeding kan je absoluut krijgen, hoeft niet, maar kan wel. Daarom moet je op het moment dat je de beslissing neemt en de eerste fles geeft er wel 100% zeker van zijn. Niets mis mee om dat nog even te peilen toch? Als jij dan zelfverzekerd zegt dat je het echt niet wil, dan hoort het klaar te zijn en horen ze er de rest van de kraamweek niet meer op terug te komen. Doen ze dat toch, dan moet je man ze gewoon de deur uit bonjouren
Rinske schreef:Sonja schreef:O maar vergis je niet, ook bv-moeders worden regelmatig totáál niet gerespecteerd hoor! Hoe vaak het niet voorkomt dat werkgevers willen weten of ze niet onder bv-/kolftijd uit kunnen komen, of dat ik klachten krijg van moeders die dan maar op het toilet moeten kolven als ze dan zo nodig moeten 'melken'...Of moeders die door collega's getreiterd worden in allerlei vormen omdat ze het gevol hebben ( en misschien IS het ook daadwerkelijk wel zo) dat ZIJ harder moeten werken, omdat een ander 'zo nodig' moet kolven...
Jep, mijn teamleidster wilde dat ik ging kolven in de pauzes, en dan tijdens het kolven mappen ging vullen voor haar. Want dat was nuttiger dan me bezig houden met melk voor mijn baby.........
Rinske schreef:Zoolganster: in de derde wereldlanden werd gratis kv aan moeders gegeven. Wat fijn zul je denken. Niet dus, want na een half jaar moesten ze er wel voor betalen en was er geen geld voor. En dan heb je dus geen voeding voor je baby.
Rinske schreef:Uh petraaken, het staat in Nederland gewoon in de wet dat je 1/4 werktijd in de baas zijn tijd mag kolven hoor. Bovendien heb je nog een tijd na je zwangerschapsverlof recht op 1/8 van je werktijd op extra pauze.
Die dames moeten ze dan maar een andere fatsoenlijke ruimte aanbieden om te kolven.
Rinske schreef:Zoolganster: in de derde wereldlanden werd gratis kv aan moeders gegeven. Wat fijn zul je denken. Niet dus, want na een half jaar moesten ze er wel voor betalen en was er geen geld voor. En dan heb je dus geen voeding voor je baby.
wendyenbram schreef:Ik bedoel er alleen maar te zeggen dat wanneer de kraamhulp 1 keer per ongeluk vraagt of er bv gegeven gaat worden, dat TS dan misschien volledig uit haar slof schiet. de toon is dan gezet. en hoe proffesioneel de kraamhulp dan ook is. ze heeft wel per ongeluk het woord BV laten vallen en dus in de ogen van TS al niet meer goed. (ik bedoel niet dat de kraamhulp door zou blijven zagen, want dan is het een verkeerde hulp, en zou ze op de evaluatie dag (dag 3?) gewoon weg moeten.)
Zo bedoel ik dan kun je je kraamweek laten verpesten...
Wanneer TS gewoon aanvaard dat de kraamhulp per ongeluk het woord BV heeft laten vallen. en dan gewoon meld dat ze fv wil geven. En het dan verder laat rusten is er niks aan de hand.
zo kun je je kraamweek breken of maken.