Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:36

Doen jullie het trouw elke dag? Waar haal je die tijd vandaan?
Ik doe het nu (probeer ik om de dag). Ik zal danw el niet zo snel een strak buikkie krijgen maar ik voel me er fijn bij... Ik red dat ECHT niet elke dag (paard, hond, huis, werk, nog meer werk, school..)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:02

Ik werk van 9 tot 5 uur, dus ik doe het 's avonds. Maar soms lukt het ook niet elke dag hoor.

En hoe lekker het gister ging, zo beroerd ging het hier vandaag. ;( Nja, beter een slechte workout dan helemaal geen workout... Toch?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:22

Nou ik ben benieuwd hoe ik het morgen ochtend ga doen ik lijk op dit moment wel 80 en kan bijna niet lopen :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:01

Haha mijn complete rug is één bonk spierpijn :') Dus ik voel met jullie mee. Ik doe vandaag even niet omdat ik niet kan (s'ochtends wel wat oefeningen gedaan), dus morgen weer aan de slag!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:35

Hoe doen jullie dat bij zeer erge spierpijn? Kom momenteel bijna niet eens de trap op en de planning was morgen ochtend les/dag 3 te gaan doen maar als zo bekijk lukt me 1 min niet eens zo pijn doet alles.. Vriendlief zegt ook dat dan absoluut niet goed is om daar te gaan omdat je andere de gehele 60 dagen spierpijn hebt en geen kans van herstellen hebt..

Maar voelt als "opgeven" wil zo graag maar m'n lichaam zegt eh eh momenteel, weet niet hoe morgen is..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 01:59

Rust roest denk ik... beweging is goed maar bedenkt wel wat je grens is. Geen echte pijn lijden :P Ik merk in ieder geval na een dag zitten dat de spierpijn erger wordt, terwijl ik gisteren hele dag had bewogen en minder last had.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:34

Als je erge spierpijn heb zou ik dag rust nemen. Had Ik ook gedaan. Ook om blessure te voorkomen.
Train zowiezo maar 4/5x in de week.

Wel blijven lopen en beweging nemen. Anders is het morgen helemaal erg

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:01

Nicole schreef:
Hoe doen jullie dat bij zeer erge spierpijn? Kom momenteel bijna niet eens de trap op en de planning was morgen ochtend les/dag 3 te gaan doen maar als zo bekijk lukt me 1 min niet eens zo pijn doet alles.. Vriendlief zegt ook dat dan absoluut niet goed is om daar te gaan omdat je andere de gehele 60 dagen spierpijn hebt en geen kans van herstellen hebt..

Maar voelt als "opgeven" wil zo graag maar m'n lichaam zegt eh eh momenteel, weet niet hoe morgen is..

Dat heb je nu, maar daarna niet meer.
En dit betekend ook dat je dik over je grens bent gegaan..
Ik zou een dag rust nemen. Mede daarom doe ik het ook niet elke dag.
Je livhaam kan niet herstellen als je dit elke dag doet

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:36

Ik heb gelukkig alleen spierpijn in mijn kuiten dus mijn dag 3/60 gaat gewoon door. Ik loop het er aardig uit door de kinderen. (1 eigen en 1 oppas kindje) ik ben thuismoeder dus wanneer kindjes slapen in de middag en avond heb ik alle tijd of ze kijken toe, vinden ze ook niet erg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:46

Nou ik spring morgen hopelijk gewoon weer in dan maar dag 4 haha

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:44

Hebben jullie trouwens ook voor en na foto's gemaakt?
Wij hebben foto's van voor al wel gemaakt, zodat we kunnen zien wat de vorderingen zijn en onze maten hebben we gemeten.

Wat ik best grappig vind is nadat ik ben begonnen met trainen ook echt op mijn voeding let.
Ik heb trouwens ook weinig zin meer in snoep of lekkertjes. Hebben hier meer mensen last van?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:48

haha nee daar heb ik helaas geen last van :') snoep en chips gaan er hier PRRRIIMA in! haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:36

Ik ben zojuist met heel veel tegenzin toch insanity gaan doen (lees: Ik lag zo lekker op de bank, had mijzelf al overtuigd om vooral niet bezig te gaan.... En toen kwam er een sportreclame op en toen voelde ik mij zo zwak dat ik mij zo liet kennen :+ Dus: Omkleden maar en bezig :+ En ik ben blij dat ik het heb gedaan want hij ging goeeeeed *\o/* Heb 2x een extra pauze in moeten lassen en dat is toch wel even een PR-etje voor mijzelf. Dat was dag 7 *\o/* (heb van het weekend heel slecht 3x niet gedaan :o.. Nu denk ik toch om elke dag te doen zodat ik straks weer bij ben)

Nu welverdiend douchen *\o/*

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:38

Nou hoe m'n lichaam voeld lijkt dag 4 ook bijna niet te lukken.. Ene kant spierpijn alleen goed andere kant baal ik want ik kan nu niet verder... Arrghh frusterend :')

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:39

Nicole nu snap je ook waarom je geen twee trainingen op 1 dag moet doen ;)
Ik zou vandaag wel gaan trainen. Gewoon rustig aan en je pauzes nemen, de oefeningen misschien minder groot maken enz.. Als je nu niet traint, heb je spierpijn gekweekt voor niets. Ik had de eerste dag ook zoveel spierpijn dat ik amper kon staan (net of mijn kuitspieren te kort waren geworden) ik heb toen toch de training gedaan, maar heel rustig en daarna had ik minder spierpijn.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:41

Ik had ook heel erg spierpijn in het begin maar na de warmup en strech was het zo goed als weg :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:53

En als je nu weer een dag overslaat en je wilt tegelijk gaan moet je ineens naar dag 5 het programma bouwt het op als je er paar dagen tussen laat en perse dan tegelijk wilt blijven is ook niet goed.

Als ik dag oversloeg en ik was bij dag 8 ofzo ging ik de x erop dag 9 doen dat je alle dagen doet.

Ik heb gister geskipt moest extra werken dus me planning lag overhoop maar zo weer vol gas dag 24

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:12

MightyJoe schreef:
Ik had ook heel erg spierpijn in het begin maar na de warmup en strech was het zo goed als weg :)

Inderdaad :j En de oefeningen doen tot op de hoogte waarop het geen pijn doet. Ik zit even te puzzelen hoe ik die van vandaag in ga passen. En vooral hoe ik die van zaterdag in ga passen (Superbikes in Assen, ik sta als vrijwilliger op de baan kaarten te controleren :Y) )

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:35

Het voelt idd dat m'n kuiten 15 cm te kort zijn.. Voeten plat op de grond doen is helssssss!!
Ach gelukkig is het aan eind van de dag dus kan eerst ff opstarten..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:41

Nicole: Vooral geen hakken gaan dragen in de eerste week. En thuis schoenen uit en op sokken/blote voeten lopen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:42

Thanks.. Momenteel denk ik er niet aan om hakken uberhaupt aan te doen.. Kan niet eens normaal kracht op m'n tenen zetten (zoals op tenen gaan staan)

Maar dit overleef ik gelukkig ook vast wel

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:59

Mijn spierpijn is weer een tikje erger geworden. Ik ga zo naar koffie bezoek en hoop dat ik niet voor paal sta met hoe ik loop haha. Vandaag dag 4 en het zal mij benieuwen en ik laat het op mij afkomen. Gisteren heb ik alleen gesport maar nadat ik klaar was voelde dat wel als een prestatie :)

Hopelijk ga ik dat de volle 60 dagen zo volhouden door dit topic :) thnx all.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:50

Lkkr bezig allemaal... Ik ga zo weer! Het heeff even stil gestaan... Maar nu moet ik echt weer!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:10

Zo... net weer ween workout gedaan... Voelt toch wel lekker, helemaal om jezelf zo te pushen...

Hoeveel calorieen/vet zou je nou verbranden tijden zo een workout?

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:20

Wij gaan om 6 uur weer trainen. Ik ben zo dankbaar dat ik de cardio recovery moet doen. Ik loop nu soms net of ik een aardappel in mijn kont heb zitten. Dus vanavond zit mijn status op 4/60 :D
Ik ben toch best al trots op mijzelf haha. ik heb al 2,5 a 3 jaar niet gesport en nu opeens al iedere dag.

Ze geven aan dat je 1000 calorieen kunt verbranden tijdens een oefening, maar dat is volgens mij dan wanneer je plyomatric cardio circuit helemaal zonder te stoppen volhoud :P Wat ik nou precies verbrand bij iedere oefening zou ik niet weten.