Mijn haar blijft stroef als het droog is als ik geen conditioner gebruik helaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Gisteren voor het eerst zonder shampoo gewassen en ik moet zeggen dat het er ècht niet vet uitziet!! het voelt wel wat vetter en het is ook wat vetter, maar mijn stalgenootjes zullen ècht niet hebben doorgehad dat mijn haar niet met shampoo of zeep, maar alleen met water is gewassen. Het enige nadeel dat ik nu heb ondervonden is dat het bijzonder statisch wordt.
Aria_zz schreef:mijn haar wassen met enkel water, nee, dan heb ik gewoon heel erg glimmend haar, gaat in slierten hangen, ruikt en voelt helemaal niet prettig.
Agossie schreef:Ioloanthe, bij mij ziet het er ècht niet vet uit. Ik heb het gisteren met alleen warm water gewassen en ik dacht dat het veel vetter eruit zou zien, maar echt, als je het niet weet, zie je het echt niet.
Wat ik deed was heel goed afdrogen naderhand. En niet te fanatiek met de borstel/kam over je hoofdhuid gaan. Normaal zou het nu aan mijn hoofd geplakt zijn... Hahaha!
milo schreef:Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar voor en na foto's
Hebben jullie foto's waarbij het verschil te zien is?
JoSav schreef:Tips tegen statisch haar: shampoo droogt juist uit. Niet gebruiken. Gebruik een conditioner speciaal voor de winter. Vochtinbrengende producten zijn nodig want statische lading komt voor een groot deel door droog haar in combinatie met droge lucht. Haar droogwrijven is sowieso niet aan te raden.
Droog haar niet kammen. Wil je per se kammen/borstelen, blijf dan af van plastic of metalen kam, maar gebruik een natuurhaar borstel of antistatische borstel.