redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:53

En kauwgom nemen? Helpt dat?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:57

de cafeïne is voor mij meer een probleem, mijn hoofd zeurt ernaar en door die piek voel ik me veel beter. Suikers laten gaat prima, ik kan met mate een snoepje of koekje eten en kan het ook prima laten staan. Alleen die rottige rot blikjes. Kauwgum kauwen hielp voor mij helaas niet. Ik weet dat het er nu vooral aan ligt hoe rot ik me voel en hoe makkelijk het is om er gewoontes van te maken. Voor werk gauw een blikje, op weg naar stal, op stal eigenlijk...elk moment dat ik in de auto zit intussen. Stabiliseren is voor mij nu belangrijk dan weet ik dat ik het zo weer kan laten

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:57

Weet ik niet, ga ik uitproberen!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:54

Woogy schreef:
de cafeïne is voor mij meer een probleem, mijn hoofd zeurt ernaar en door die piek voel ik me veel beter. Suikers laten gaat prima, ik kan met mate een snoepje of koekje eten en kan het ook prima laten staan. Alleen die rottige rot blikjes. Kauwgum kauwen hielp voor mij helaas niet. Ik weet dat het er nu vooral aan ligt hoe rot ik me voel en hoe makkelijk het is om er gewoontes van te maken. Voor werk gauw een blikje, op weg naar stal, op stal eigenlijk...elk moment dat ik in de auto zit intussen. Stabiliseren is voor mij nu belangrijk dan weet ik dat ik het zo weer kan laten

Als het de cafeïne is, waarom drink je dan niet gewoon een paar koppen koffie? En volgens mij zit er in bepaalde soorten thee ook een soort van cafeïne, lijkt me gezonder dan redbill dan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:47

haha red bill ;) Ik krijg enorme darm klachten van koffie plus ik hou niet van warme dranken.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:40

Maar is er dan niks anders wat helpt. Dan desnoods eerst een tijdje cola bijvoorbeeld?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:02

Misschien zijn cafeïne preparaten een oplossing?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:16

Cola krijg ik een partij last van m'n lichaam van...ik ben een zeikerd I know ;)

Van de energy ondervind ik enkel het probleem dat ik eraan verslaafd ben en dat niet wil. Ik ben lichamelijk en geestelijk afhankelijk van een product wat op de langere termijn mijn lichaam kapot maakt. Geestelijk merk ik dat ik er vreselijk van baal maar op het moment gewoon niet sterk genoeg ben om erboven te kunnen staan

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:59

Cafeïne is hier het probleem niet, het is bij mij de taurine die het verslavend maakt. Ik beken dus schuld en zit weer aan 3 a 4 blikjes op een dag. Ook het stopen met roken heb ik opgegeven, ik heb gewoon geen karakter :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:12

Ik had ook de eerste weken best vaak hoofdpijn zonder mijn cafeïne rush... Maar daar moet je gewoon even doorheen. Het is klote, maar als je er vanaf wilt, dan zal dat toch wel moeten.. In het leven gaat het vaak genoeg minder en zijn er stressperioden etc. Ik zou het niet daarom uitstellen. Dat is imo gewoon een excuus om er niet aan te beginnen.

Niet dat het makkelijk is, absoluut niet. Maar het kan. Alles kan. Als je maar lang genoeg volhoud. En dan op een moment kom je op een punt dat je het niet meer mist en dat is toch echt prettig.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:56

Poetser lieverd! heeft niets met karakter te maken, je hebt zo'n rot tijd achter de rug en dan is het haast onmogelijk om ruggegraat te tonen in situaties. Niet zo hard tegenover jezelf!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:34

Dank je Woogy, helaas zit ik momenteel in een nog slechtere periode :( Het enige positieve aan de hele zaak nu is dat het niet/heel moeilijk slechter kan -O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:36

Heel veel sterkte poetser :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:38

Sterkte poetser!
Ik vroeg me trouwens af of jullie naast Red Bull ook koffie drinken?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:43

Bedankt dames.
Koffie drink ik niet zo veel, cola dan weer wel.

Woogy, hoe is het eigenlijk met die mooie paarden baby van je?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:43

Oh meid, vind het zo rot voor je, dacht dat het toen al niet slechter kon :( M'n pb-box staat altijd open voor je!

Alle paarden kindjes gaan goed :) Arie heeft een nieuw huisje gevonden in Juni is gecastreerd en zal in de toekomst endurance gaan lopen. Geen drachtige merries helaas :( Ons veulen van dit jaar is gewoon een droom, wat een heerlijke meid is dat. Het zwarte hengstje gaat ook geweldig de goede kant op, hoop downs gehad maar gaat nu in een stijgende lijn omhoog <3

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:15

Sterkte poetser!

Ik drink helemaal geen koffie, vind het lekker ruiken maar meer ook niet :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:33

Poetser eigenlijk vind ik jou stiekem één van de sterkste mensen die er bestaan. Met alles wat jij het afgelopen jaar hebt meegemaakt(wat ik weet dan, weet immers niet alles) en je staat er nog. Je bent er nog en je vecht nog steeds. Je bent echt een sterke vrouw en je mag jezelf niet neerhalen. :(:)

Ik heb besloten vanaf vandaag geen energy meer te drinken. Tot een uur of 6 vanavond ging het top, maar sindsdien heb ik constant soort stroom achtig gevoel door m'n hoofdhuidje. Drukkend kloppend gevoel van binnen uit. Maar heb wel bijna dag 1 doorstaan, zo richting bed en morgen dag 2.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:40

Sterkte Woogy, hopelijk lukt het je *\o/*
Bedankt voor je compliment, maar gezien de huidige omstandigheden kan ik mij momenteel niet eens recht aankijken in de spiegel. Momenteel geen geld, geen onderdak omdat het OCMW heeft nagelaten om mijn huishuur en waarborg te storten en ik er dus uit ben gezet(op een illigale manier). Aangezien ik geen slachtoffer ben van huiselijk geweld en een kleine van 3 ook niet belangrijk genoeg is in dit apenland kan er niet voor opvang gezorgd worden. Ik kan hem niet eens tijdelijk laten plaatsen omdat hij een vader heeft (die er niet naar omkijkt en hem al helemaal niet in huis wilt nemen om hem van de straat te houden) Vandaar ook mijn reactie vorige week dat het op dit moment niet slechter kan :( Gaan werken is nu geen optie, zoontje kan niet naar school toe omdat alle spullen nog in het appartement liggen waar ik dus niet aankan en een appartement vinden is niet simpel als je pas je inkomen kan garanderen als je een dak boven je hoofd heb.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:48

Jeetje Poetser, wat een verhaal! Waar verblijven jullie nu? En kun je niet met de politie je spulletjes gaan halen zodat je zoontje wat eigen speelgoed en kleertjes heeft?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:15

Voel tranen opwellen bij het lezen van je bericht. Das echt geen goede situatie. Kan je kleine smurfje niet bij je ouders eventueel verblijven zodat je kan werken? Je eventueel laten inschrijven bij je ouders terug? Dan heb je op papier weer een huis en kan je voorzichtig weer wat gaan opbouwen.

Voorlopig niet nadenken over je verslavingen meid. Je hebt veel belangrijker problemen die opgelost moeten worden.

Mijn dag gaat helemaal snot! Ben zo traag als dikke stront door een rietje en betrapte mezelf dat ik in slaap was gevallen op een bankje in het park. Gelukkig wel met de hondjes die me in de gaten hielden, maar dan nog...enigszins gênant

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:58

:(:) Woogy, kan geloven dat het genant is. Helaas is dit een fase waar je door moet om er vanaf te komen

Ik zit dit weekend in een jeugdherberg. Hiervoor hebben we 2 weken op straat gezeten, op vorig weekend na. Toen konden we van vrijdag tot maandag bij mijn moeder terecht omdat zij een weekend weg waren. Helaas moeten we alles achter de rug van haar vriend doen omdat zij anders ook op straat staat. Politie wilt niet helpen en de rest van de familie woont allemaal in de buurt van Rotterdam.
Gelukkig heeft mijn ex ons onderdak aangeboden vanaf morgen avond, zodat ik de kleine in elk geval een bed kan geven. Zo heeft hij wat aanspraak en wij zijn goed geholpen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:34

Weer je ex? Krijg de kriebels als ik lees dat je er iets mee te maken hebt. Hoop dat alles op de pootjes terecht komt meid. Mag nou ook echt wel een keer klaar zijn met dit gezeik!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:05

gisteren toch weer de verleiding in de winkel niet kunnen weerstaan en er 1 gekocht, vandaag dus weer opnieuw begonnen en dag 1 is haast succesvol afgesloten :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 05:22

Kom op Woogy, je kunt het *\o/*

Vanavond naar een appartementje kijken :D , duimen jullie mee?