Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:03

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:07

Haha dat klinkt leuk!

Nouja de tekst en muziek is wel anders hoor. Alleen t hardloopschema is t zelfde

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:09

Ik kreeg die van 2011 ook niet gedownload :n Dus loop ook met die van 2006, vind t wel prima eigenlijk :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:25

Ik meld me hier ook even :). Ik ben ingeschreven voor de 20km van Brussel, eind mei, dus ik heb een heel uitdagend doel voor ogen :+. Ik ben absoluut geen getraind loper, dus mijn doel is ook gewoon de 20km uitlopen. Het zal dus eerder in 3uur zijn, dan in 2uur..... Ben nu (adhv schema van Ascics) heel rustig aan het opbouwen, met nu de eerste paar weken vrij korte afstanden en heel traag tempo (kwestie van pezen/gewrichten/spieren eerst wat op te bouwen), om dan daarna in km's op te bouwen. Goed, ik ben ook geen absolute starter (loop zonder veel moeite 30/40min), dus ik heb een basisje om mee te starten!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:26

Klinkt leuk Florenc.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:31

Wauw Florenc, 20 km! Dat zie ik mezelf nog niet doen. :P

Succes! +:)+

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:34

Ik meld mij ook! Ik ben afgelopen zomer begonnen met Start2Run en het schema tot 5 km uitgelopen. Nu trainen mijn vriend en ik voor onszelf en zitten we ongeveer op de 10 km. Eind april gaan we de 10 miles van Antwerpen lopen, dus we moeten nog even doorzetten!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:37

Hoeveel km is 10 mijl ook alweer? Best wel wat hè?

Ik stik nog steeds van de spierpijn en we moeten vanavond alweer, dit wordt wat. :')

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:58

:wave: Ik kom ook even in jullie topic kijken.
Ik ben gister weer voor het eerst geweest. 3,3 km zonder te stoppen. Afgelopen zomer rende ik 5 km. Hopelijk krijg ik deze zomer 10 km voor elkaar :) Nu wel spierpijn, stond op de terug weg enorme wind. Vanavond salsa , kijken hoe dat gaat :+ en dan wil ik eigenlijk morgen ook weer hardlopen. Nu zo in de winter heb ik er wel moeite mee om me ertoe te zetten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:07

Met die wind heb ik ook aldoor geen zin :o Ga ik wel binnen wat op de stepper ofzo :))
Ik zie dat je in Den Helder woont, waar dans jij? :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:12

haha ja die zou ik ook wel willen thuis :P We dansen bij Corma :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:01

Zou vandaag les zes van evy doen maar halverwege gestopt, was al moe begonnen dus het ging voor geen meter :(

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:21

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer gelopen. Heb in juni laatste x 10 km gelopen, daarna door omstandigheden bijna niet meer. Oudjaarsdag nog een keertje 3,5 km wat best lekker ging. Was gisteren van plan een klein rondje te doen van 2,5 km maar het ging zo lekker dat ik maar een extra stukje heb gedaan. Spierpijn valt gelukkig mee, ga nu proberen om eind april een 10 km loop te kunnen doen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:22

10 miles is 16 km! Dus is idd wel wat. 2 jaar terug rookte ik nog en had ik nooit verwacht dat ik nooit zover zou raken!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:25

Nou, ik ga vanavond ook maar weer eens beginnen. Had mezelf vorig jaar tot de 5 kilometer getraint. Mijn motivatie was dat ik de Ladiesrun zou rennen met mijn tante. Mijn tante kon helaas op het laaste moment niet. Daarvan baalde ik zo erg dat ik gewoon ben gestopt met rennen.

Toch maar weer beginnen, word weer een beetje.. Tja hoe zegt je dat.... Vatsig :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:49

Pffff, 16 km... No way. :')
Het net volgens mijn app 7,73 km gelopen, maar volgens mij is mijn GPS nog steeds een beetje bezopen, het zal eerder 6,5 à 7 zijn geweest en dat vind ik al heel wat. Alles plakt nu, ik kijk niet bepaald uit naar de zomer. :+

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:17

JessicaChico: Wat leuk, wist niet dat die ook salsa les geven. Vroeger kwamen ze wel op Texel ook om streetdance en stijldanslessen te geven. Ik dans zelf bij Ambiente, ook in Den Helder :)

Konstantine: Poeh, 7km kan ik alleen nog maar van dromen hoor! :)) Goed bezig!
Wat voor app gebruik jij? Ik loop met Runkeeper en die gaat volgens mij wel goed, loop steeds hetzelfde rondje en hij geeft ook steeds dezelfde afstand aan.

Heb vandaag meteen na m'n werk les 4 van start to run gelopen, wat een wind, maar ging evengoed erg lekker :D Heb 3.61km in 28.15 gelopen volgens mij app

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:24

Oh, ik zie nu pas dat jij op Texel woont (ik bok heel veel mobiel), het lijkt me echt mooi om daar te kunnen hardlopen! :))

Ik heb Nike+ Running, omdat die volgens mij als enige helemaal gratis is, dus niet een gratis 'slechte' versie en een betaalde plusversie. En het combineert mooi met de Nike Training Club app. :j

Hij was goed gekalibreerd, maar mijn telefoon is een tijdje terug compleet geflipt en gereset en sindsdien doet 'ie een beetje raar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:36

Hihi nou ik loop nu nog in het donker na m'n werk dus zie helemaal niks :)) Maar heb wel heel veel zin in de zomer als ik wat meer conditie heb en langere stukken kan lopen bij daglicht

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:50

Tja, ik moet ook nog wel even trainen hoor, wil ik het halen. :) Maar ik heb gelukkig nog wat tijd, en het gaat mij er meer om om het uit te lopen dan op tijd o.i.d! Ik hoop dat ik het binnen 2 uur haal, maar zolang ik de finish haal is het voor mij goed!

Ik gebruik de "runtastic" app. In NL geen problemen mee alleen hier in België kan hij soms de satelliet niet vinden.

Wendy15: ik ben daar ook mee begonnen! En voor mij leken die minuten altijd heel lang maar voor ik het wist liep ik zo een half uur aan één stuk door. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:55

Bij mij gaat het er ook meer om dat ik in oktober die 10 uitloop. :))

Dat laatste wat je zegt is zeker waar, in het begin dacht ik ook dat ik 4 minuten niet zou overleven en een paar weken terug ging 10r - 2w - 1or - 2w - 12r zo lekker dat ik het laatste stuk naar huis vanaf waar we splitsten ook nog heb gerend. :P
Een half uur weet ik nog zo net niet, maar we gaan het zien over een paar weken. :))

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:15

Neem van mij aan, lukt wel! :D Mijn grootste probleem was ook echt dat ik die klok elke minuut in de gaten hield waardoor de tijd zo langzaam ging. Vanaf het moment dat ik een half uur aan een stuk ging lopen hoefde dat niet meer en was het zo voorbij!

Trainen jullie naast het lopen ook nog met andere sporten ofzo? Ik probeer 2x te hardlopen, 2x te fitnessen en dan af en toe Wii Sport. :) Alhoewel dat bijna geen sport is. :P

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:18

Samir schreef:
Neem van mij aan, lukt wel! :D Mijn grootste probleem was ook echt dat ik die klok elke minuut in de gaten hield waardoor de tijd zo langzaam ging. Vanaf het moment dat ik een half uur aan een stuk ging lopen hoefde dat niet meer en was het zo voorbij!

Trainen jullie naast het lopen ook nog met andere sporten ofzo? Ik probeer 2x te hardlopen, 2x te fitnessen en dan af en toe Wii Sport. :) Alhoewel dat bijna geen sport is. :P

Die start-to-run (de opbouw naar een 30min lopen zeg maar) was bij mij ook verschrikkelijk. Die minuten duurden zo ongelofelijk lang. Maar inderdaad, van zodra je geen moeite meer hebt met die 30min, begint het leuk te worden, en hou je die klok ook niet meer zo in de gaten. Ik raak dan vrij makkelijk in een soort van "trance", waarbij mijn verstand gewoon op 0 komt en ik aan niets meer denk, maar gewoon loop. Heerlijk.

Ik 'train' niet echt buiten het lopen, maar volg wel nog danslessen. Dus dat is 3x lopen/week, 1uur salsa/week en 1uur bachata/week :). Voelt niet echt aan als sporten, maar is gewoon héél erg leuk.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:28

Ik heb gisteren gewoon zelf gelopen met muziek, kwam er toen ik naar buiten stapte achter dat ik helemaal geen lesjes op mijn iPod had en als ik dan achter de laptop ga zitten om ze erop te zetten komt er weer niks van. :')
Wel tussendoor steeds even gewandeld, maar niet naar tijd en afstand gekeken tot ik besloot dat het genoeg was. En ik was verbaasd over die afstand, 4,65 km met Evy voelde van de week veeeel zwaarder!

Ik doe alleen aan hardlopen. Wilde wel die 30 day shred gaan doen of zo, maar mijn moeder doet me wat aan als ik binnenshuis ga touwtjespringen en dat soort dingen, denk ik zo.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:41

Florenc: Ik tel dat wel als sport hoor! Ik ga altijd naar een kroeg waar ze zulke avonden hebben en als ik die mensen zie dansen.... :\ Respect!

Konstantine: dat ken ik niet, wat houd dat precies in? (30 day shred?)

Ik train ook vooral om mijn lichaam soepel te houden. Als ik dat niet doe ben ik heel erg stijf en krijg ik overal pijntjes. Dus meestal doe ik maar 1 uurtje sportschool en dan half uurtje loopband (hardwandelen met helling) en half uurtje cross. :)