[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:53

Marrit89 schreef:
Tat_jana schreef:
Mag ik mij hier ook weer melden ? Weeg nu 84 kilo en zou graag weer naar de 70 willen.. ( 65 voor mij nog beter maar wil niet over drijven ).
Ik ben 24 jaar oud en 1.68 groot.

Ik ben dus erg opzoek naar tips en tricks...

Dat klinkt als mijn situatie. Begin gewicht 86 kilo, wil weer terug naar de 70 (mogelijk 67)kilo.
Ben 23 jaar oud en 1.68 groot. :D

Ik ben net begonnen met Weight Watchers, mijn probleem was dat ik te weinig at. Nu in 1,5 week van 5 kilo kwijt
geraakt. Daar zit ook 2/3 kilo vocht bij (ik houd extreem veel vocht vast).

Ik ben nu dus vooral bezig met meer eten, maar wel zo dat het verantwoord is. 's Ochtends rijstwafels met mager beleg, tussendoor veel fruit en water, brood met mager beleg voor lunch, weer veel fruit en water tussendoor, en 's avonds goed gezond eten.
Vind het dieet niet moeilijk, wel was ik bang dat ik de verkeerde dingen zou gaan eten omdat ik meer moest eten. Maar dit valt mee! :)

Hey Tat_jana en Marrit89 ik kan me ook aansluiten bij jullie!. Dit klinkt ook als mijn situatie haha!. Ik ben alleen wel redelijk afgevallen. Alleen heb 5 weken vakantie gehad en ben in 5 weken vakantie 6kg aangekomen. Het lijkt onmogelijk maar mijn weegschaal geeft nu ondertussen alweer een week lang 6kg teveel aan!. Dus het word weer tijd dat ik meer op bokt kom om elkaar te helpen in deze afvalrace!.... Het heeft mij namelijk eerder ook echt geholpen door hier over het afvallen te praten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:49

In negen dagen nu 1,5 kilo minder!!! *\o/*

Carlijn__

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:10

Netjes hoor!! :)

Ik kom ook even binnenvallen, merk dat ik een fijn ritme heb gevonden qua gezond eten en sporten.
Ben nu intotaal 10.4 kilo kwijt en wil nog 4 en dan ben ik blij!
Val nu nog wel af, maar gaat wel langzaam ongeveer 0.5 per week maar dat is toch wel normaal/goed?
Want door sporten zullen vast de spieren weer zwaarder worden, maar ik ben best tevreden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:17

Mag ik hier ook meekletsen?

Ik ben 38 jaar, weeg 76 kilo en ben 1.63 groot. Heb tot vorig jaar veel hardgelopen waardoor ik redelijk op gewicht bleef. Helaas door beginnende artrose in knie en onderrug is hardlopen erg pijnlijk geworden, evenals fietsen en andere intensieve sporten.

Door het weinige bewegen ben ik inmiddels 10 kilo aangekomen. Ik rij nog wel 4x in de week paard, voornamelijk recreatief.

De calorieën gaan hier vaak naar binnen door een wijntje bij het eten, of uit puur emo-eten/verveling een zak m&m's of iets dergelijk. Voornamelijk de dagen voordat ik ongesteld moet worden.

Zelf zat ik te denken om als "Starter" of "Duw in de goede richting" te beginnen met de 5 dagen kuur van Weight Care. Ik weet dat er veel verschillende ervaringen zijn van helemaal top tot helemaal niet doen.

Mij lijkt het een goede manier om uit die spiraal te komen: balen van het niet kunnen sporten, eten uit ontevredenheid, aankomen etc.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:19

Welkom hier!

Is het niet beter om jezelf gewoon een nieuw, gezond eetpatroon aan te wennen? Shakes is toch vaak snel afvallen en daarna weer snel aankomen, het beroemde jojo-effect :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:30

Ja, dat lees ik vrij veel als de negatieve berichten. Maar ken in mijn omgeving ook 2 positieve "gevallen"

Hebben zo'n dieet gebruikt om de eerste 10 kilo eraf te krijgen en daarna bv 1 of 2 dagen in de week een shake/reep dag te houden en verder ook het eetpatroon aan te passen.

Ben ook niet van plan om na de kuur weer in mijn oude patroon te vervallen. Wil dan direct doorpakken en mijn hele eetpatroon op de schop te gooien

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:31

Dan wens ik je heeeeel veel succes :) Ik zou niet zonder mijn boterhammen kunnen :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:34

Haha, die zou ik niet echt missen. Wel de borden macaroni met bolognese saus :9 Of nasi met saté etc.

Ik zal hier laten weten hoe het me vergaat :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:50

Nou ik heb het ontdekt hoor: kooolhydraatarm brood! Vandaag bij de Heyn gekocht en het is nog lekker ook!

Ja, een gezond eetpatroon ( alhoewel iemand mij maar 's moet vertellen wat dat is!!) en bewegen is altijd beter dan een crash dieet. Maar nu ik een shake per dag neem, krijg ik al meer binnen dan normaal - ontbijten deed ik niet en nu krijg ik tenminte als ontbijtvervanger wat binnen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:59

Pasta met bolognesesaus kan nog best gezond zijn, als je weet hoe je het zelf moet maken. Ik gebruik altijd gepelde tomaten, paprika en mager rundergehakt gebakken in eigen vet. Beetje kruiden, knoflook erbij en niet teveel pasta.

Maar dan is het idee musschien meer pasta met tomatensaus .;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:07

Precies, mijn pasta en rijstgerechten zijn geen dikmakers, eet namelijk maar 20 tot 30gram pp (waar 75-100gram meestal als standaard gehanteerd wordt). Maar mijn pasta is du,s heel on-italiaans, saus met hier en daar een pasta dingetje. Gebruik 100gram vlees pp en de rest is groenten op smaak gebracht met knoflook, oregano en een scheutje rode wijn.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:10

Zelfs gezonde gerechten kunnen slecht voor je worden als overal maar een klontje boter bij moet bijvoorbeeld. Grotendeels heb je het zelf in de hand door hoe je het gerecht klaar maakt natuurlijk. Maar als je echt wilt afvallen zou ik TE veel koolhydraten wel vermijden. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:08

woohoo!! De magische grens is bereikt! Vanmorgen stond er 69,8 op de teller! *\o/*

straks bij het wegen zit ik natuurlijk weer boven de grens, maar ik laat mijn jubelstemming mooi afhangen van mijn blote gewicht :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:30

Hartstikke goed Amaris!
Wat is je streefgewicht?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:32

Het liefst zou ik rond de 65 willen uitkomen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:47

Dan ben je al aardig in de buurt! Knap hoor!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:59

Knap hoor wat ik hier allemaal lees! Mensen die gewoon echt vele kilo s verliezen. Wauw! Echt respect.

Mag ik me hier ook melden/om hulp vragen?

Ik ben 25 en merk dat mijn stofwisseling niet meer zo snel gaat als vroeger. Ik kruip nu richting de 65 Ongeveer erop nu) en wil terug naar de 60 waar ik altijd geweest ben. Het meeste vet zit in mijn kont/bovenbenen en dat vind ik ook gewoon echt lelijk.

Eetpatroon:
O: yoghurt met fruit(meestal banaan)
T: Appel (of seizoensfruit) + 2 volkoren boterhammen met vlees.
M: Soep (boullion of cup a soep kip) +2 volkoren boterhammen met vlees.
T: wisselend. Soms niks, soms een koek, soms nog een stuk fruit.
A: Ik kook meestal zelf. Ben wel erg gek op pasta. Ook eet ik meestal vrij grote porties omdat ik anders s avonds weer aan het snaaien ga.

Ik heb vrijwel niks lekker meer in huis omdat ik anders als ik in de avond alleen op de bank zit, ga zitten snaaien. Ook als ik thuis ben in het weekend vind ik het heel lastig om het te laten. Als er niks in huis is, is de verleiding ook geen probleem.

Ik werk fulltime (40/45 uur pw) op kantoor. Loop er wel nog redelijk wat voor een kantoorbaan en ga ik in de pauze altijd 15 min wandelen.

Ik rijd 3 x per week met mijn paardje maximaal 20/30 minuten omdat hij nog zo jong is. De andere dagen wandel ik met hem 15 tot 30 minuten.

Verder hoepel ik 2 á 3 x per week een half uurtje per dag (op de dagen dat ik niet paardrijd).

Misschien zitten hier mensen die direct het probleem zien, of hele goede tips hebben voor mij. ik heb al wel veel gelezen, maar echte dieten of zo dat werkt bij mij niet omdat ik dan te veel ga denken van ik mag niet snoepen dat ik JUIST ga snoepen. Eigenlijk weet ik zelf niet helemaal waar het probleem ligt omdat mijn inziens mijn patroon vrij gezond is. Wie heeft de gouden tip(s)?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:14

Gouden tips bestaan niet.Maar wat wel belangrijk is denk ik, is de voedingswaarde van wat je eet onder de loupe nemen. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je je dag redelijk karig begint en juist s'-avonds veel eet. Er is een mooi gezegde: Ontbijt als een vorst en laat je avondeten zijn als dat van een bedelaar.
Overdag heb je als je werkt juist de energie nodig, en verbrand je die ook - als je in de avond veel eet gaat je lijf in de ruststand en wordt energie opgeslagen als vet.

Fruit ( banaan, appel) - daar zit veel suiker in en als je dan ook volle yoghurt neemt begin je eigenlijk niet goed. Beter is dan om 's morgens een of twee boterhammen te nemen, en als tussendoortje een klein bakje yoghurt. Groente mis ik in je verhaal: dat is vaak een goede bron van vezels ( en meer) en dat zorgt voor een 'vol' gevoel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:22

ow uhm ik heb magere Yoghurt (vergeten te vermelden) en in mijn pastas ovenschotel en al het andere zit altijd wel erg veel verse groente!

Het klopt misschien idd wel dat mijn balans niet helemaal goed en ik in de avond meer eet dan ik nodig heb. maar hoe kan je dit goed en verstandig minderen zonder honger te krijgen later op de avond?
Als tussendoortje yoghurt is al wat lastiger omdat ik dan op kantoor zit. kan slecht hier een bakje gaan zitten leeglepelen achter mijn bureau :D. Zou wel als lunch kunnen als ik het meeneem maar dat vind ik zo onhandig mee nemen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:33

leonie87 schreef:
ow uhm ik heb magere Yoghurt (vergeten te vermelden) en in mijn pastas ovenschotel en al het andere zit altijd wel erg veel verse groente!

Het klopt misschien idd wel dat mijn balans niet helemaal goed en ik in de avond meer eet dan ik nodig heb. maar hoe kan je dit goed en verstandig minderen zonder honger te krijgen later op de avond?
Als tussendoortje yoghurt is al wat lastiger omdat ik dan op kantoor zit. kan slecht hier een bakje gaan zitten leeglepelen achter mijn bureau :D. Zou wel als lunch kunnen als ik het meeneem maar dat vind ik zo onhandig mee nemen.

Nou... ik doe niet anders :o
Ik haal in de kantine yoghurt met fruit en eet dat gewoon achter mn pc op.

Ik eet tegenwoordig redelijk vaak de wereldgerechten van Knorr, die maak ik en dan verdeel ik die in 4 porties en eet er eentje en vries er 3 in.
En dan als ik geen vriesvoer eet, dan maak ik 1 stuk vlees (alle soorten van biefstuk tot hamburgers) met sla met komkommer, een gekookt ei, tomaat en wat dressing. Ik laat de aardappel-rijst toestand weg. En dan wel een megaberg sla.

Mijn ontbijt is 250 gram yoghurt stand met 6 eetlepels kellogs of drie mini crackertjes met kaas, jam en rookvlees oid. Na het crackerontbijt, dan is mijn middageten yoghurt met soep. Eet ik yoghurt als ontbijt dan eet ik iets met brood als lunch.

Door het puntensysteem waar ik me aan moet houden hou ik de hoeveelheden allemaal redelijk in bedwang.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:41

Amaris, gefeliciteerd! Lekker gevoel lijkt me dat :j Met welk gewicht ben je begonnen? En welke methode gebruik je, WeightWatchers? Excuses als het hier eerder vermeld staat, heb niet alles teruggelezen.

Leonie, dat heb ik ook, overdag niet veel eten en 's avonds wel. Wat bij mij altijd een goede "vuller" is, is zelf gebakken speltbrood. Daarvan heb ik maar 2 sneetjes nodig en zit al vol, terwijl van gewoon volkorenbrood ik door kan blijven eten. Heb een broodbakmachine, ik bak 1x in de week een speltbrood, laat het afkoelen, snij het en vries het in, zo blijft het lekker vers.

Vanochtend gewogen: 76,7 kilo.
En begonnen met de 5 dagen kuur. Eerste shake vanochtend viel me mee. Bosbessen smaak. Had viezer verwacht.
Nu wachten tot lunch. Heb geen trek, maar wel zin om wat te knabbelen te hebben. Misschien als 10-uurtje een beetje wortels of komkommer ertussendoor eten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:55

Ik doe weight watchers inderdaad.

Ben begonnen met 77,1 op de WW weegschaal. Dat is wel met kleren aan het einde van de dag (bugger) dus bloot gewicht was ergens rond de 76 denk ik (ik had toen geen goede weegschaal dus heb dat destijds niet gewogen).

Vorige week was mijn officiele WW afvalresultaat 5,6 kilo. Ik denk dat het deze week neer gaat komen op 6 kg. Ben deze week niet veel afgevallen, maar wel net over die grens dus :)

Ben 27 augustus begonnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:06

Te gek Amaris, wat een mooi resultaat al!
Afgelopen zaterdag hadden wij weer patatdag en dat is echt hét genietmomentje van de week :D Ik merk dat ik het de rest van de week beter vol hou in de wetenschap dat ik dan op zaterdag weer een patatje mag snacken :j Wegen doe ik overigens niet, omdat mijn weegschaal echt de vreemdste afwijkingen geeft, afhankelijk van waar in huis je hem neerzet. Ten tweede wil ik gewoon tevreden zijn in mijn lijf, zonder daar een hard getal aan te willen hangen. Ik heb ooit met Sonja Bakker 64kg gewogen bij mn lengte van rond 1,72 en ik was doodongelukkig... Alleen maar grieperig, wallen onder mijn ogen en ik zat écht niet fijn in mn vel.
Ik wil me dus gewoon goed voelen en (zover mogelijk als vrouw zijnde) tevreden zijn met mezelf. Of dat nu met 78, 62, 90 of 54 kg bereikt is vind ik minder interessant :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:09

Ik heb vrijdagmiddag friet met mayo en een frikandel gegeten: LEKKER! Heb er echt van genoten!

maar ik was na het leegeten van het bakje wel even misselijk. Merk echt dat ik veel minder kan eten, en dat ik ineens *baf* vol zit. Van de ene hap op de andere hap kan er dan ook echt niets meer bij. Al heb ik die laatste 3 cm frikandel echt naar binnen zitten proppen. No way dat ik dat weg ga gooien dacht ik! :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:12

Dat vol zitten herken ik ook ja, heb veel minder behoefte aan me vol te proppen en ben ook veel eerder gevuld :j En goed dat je er lekker van genoten hebt, op momenten dat het mag moet je dat ook zeker doen!