Het is zo moeilijk, ik weet dat ik het doe, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bromfiets schreef:Lady_m heel veel succes morgen! Sterkte
Ik krijg net een mailtje van het ggz of ik morgenmiddag al kan komen voor de creatieve therapie ipv volgende week maandag en anders kan het pas in oktober. Wel erg kort dag allemaal hoor, moet alles omgooien, maar oktober is wel érg ver wegAlleen heb ik nu niet echt tijd om me mentaal voor te bereiden.
bromfiets schreef:Wat ik dan meestal "doe" is weggaan in mijn hoofd, dus ik ga er een beetje op de automatische piloot naartoe. Ik hoop denk ik dat zij daar een beetje doorheen kan prikken, anders komen we wss nergens
Het is zo moeilijk, ik weet dat ik het doe, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen....
OsMo schreef:Jolien wat onzettend balen dat je er zo door heen zit.
Bromfiets oei dus je kan al eerder dan dat jezelf had verwacht, misschien is het idd goed dat je nu eerder kan.
Ik zou zeggen laat het gewoon op je af komen, al is dat makkelijker gezegt dan gedaan.
Rexxie fijn dat je nu duidelijkheid hebt maar niet echt fijn dat je zo misselijk bent van de medicijnen.
Hopenlijk kan de HA iets voor je betekenen.
MissBlimm dat toegeven aan die dipmomenten probeer ik vaak te ontvluchten. Ik wil me niet klote voelen of verdrietig.
Ben altijd een beetje bang dat ik er dan in door schiet en niet meer kan stoppen met huilen en dan in mijn bed blijf hangen van depresiviteit.
Maar......zo nu en dan probeer ik het nu toch een beetje op te zoeken want het gaat me alleen maar meer verstikken en dat geeft mij een zwaar gevoel als of mijn leven geen zin meer heeft.
Gedachtes als ik kan beter dood zijn etc. nemen dan teveel de overhand als ik mijn emotie maar weg stop en binnen mij houdt.
Dus op advies van een vrouw van nazorg binnen onze kerk ga ik nu soms even mij afzonderen en luisteren naar muziek die mij triggert tot uiten van emoties.
Ik begin mij trouwens te realiseren dat ik wel veel emoties heb en ik het ook wel voel maar ik deze niet durf te delen.
Dus ik voel het allemaal wel maar laat het niet zien.
Overigens gaat het momenteel met mij wel goed op een dipje van vorige week vrijdag na.
Ik was vergeten de de container bij de weg te zetten en mijn man sprak mij daarop aan...........
Nou reden bij mij om mij compleet klote te gaan voelen, als of de wereld verging en dan echt mij diep en diep ellendig te voelen.
Gelukkig is dat weer uitgepraat.
bromfiets schreef:Osmo: Dat vind ik knap, dat je jezelf gaat triggeren om toch te voelenAls je het op die momenten ook onder controle kan houden is dat denk ik wel een stap in de goede richting
Vandaag dus beeldend gehad, ik ging er toch wel open naartoe, ondanks dat het best wel onverwachts was. We hebben in het begin wat gepraat over mijn gemoedstoestand nu en wat we dan zouden gaan doen. Toen was het eigenlijk de bedoeling dat ik mijn gevoel uit zou gaan beelden maar dat was nog te hoog gegrepen. Ik zou op dit moment nog niet weten hoe ik dat uit moet beelden. Dus toen nog wat dieper gegaan en uiteindelijk akkoord gegaan met dat ik zou gaan uitbeelden wat ik in mijn hoofd zie, dus wat ik denk. Vooral ook omdat ik op dat moment buiten mezelf stond. Het was eigenlijk wel fijn om dat er eens uit te tekenen, dat heb ik nog nooit gedaan, maar daarna was ik ook wel helemaal leeg. Dus het bespreken was min of meer op de automatische piloot. Maar het kwam er op neer dat mijn gedachten minder de overhand moeten hebben en dat er meer plaats moet komen voor mij... Ze vroeg ook nog of ik zelf een verslag wil schrijven van deze sessie en die haar wil mailen. Ik moet het nog even laten bezinken, maar ik denk wel dat er "iets" is gebeurd vandaag. Ik weet alleen nog niet wat
monica08 schreef:Interessant dit topic![]()
Ik loop stage bij Zorgmaatwerk in Friesland en begeleid mensen thuis met psychiatrische stoornissen.
Het is voor mij erg boeiend om te lezen hoe ieder individueel een situatie beleefd en hier mee om gaat.
Indien er geen bezwaren zijn ga ik als meelezer functioneren
bromfiets schreef:Osmo: Dat vind ik knap, dat je jezelf gaat triggeren om toch te voelenAls je het op die momenten ook onder controle kan houden is dat denk ik wel een stap in de goede richting
Vandaag dus beeldend gehad, ik ging er toch wel open naartoe, ondanks dat het best wel onverwachts was. We hebben in het begin wat gepraat over mijn gemoedstoestand nu en wat we dan zouden gaan doen. Toen was het eigenlijk de bedoeling dat ik mijn gevoel uit zou gaan beelden maar dat was nog te hoog gegrepen. Ik zou op dit moment nog niet weten hoe ik dat uit moet beelden. Dus toen nog wat dieper gegaan en uiteindelijk akkoord gegaan met dat ik zou gaan uitbeelden wat ik in mijn hoofd zie, dus wat ik denk. Vooral ook omdat ik op dat moment buiten mezelf stond. Het was eigenlijk wel fijn om dat er eens uit te tekenen, dat heb ik nog nooit gedaan, maar daarna was ik ook wel helemaal leeg. Dus het bespreken was min of meer op de automatische piloot. Maar het kwam er op neer dat mijn gedachten minder de overhand moeten hebben en dat er meer plaats moet komen voor mij... Ze vroeg ook nog of ik zelf een verslag wil schrijven van deze sessie en die haar wil mailen. Ik moet het nog even laten bezinken, maar ik denk wel dat er "iets" is gebeurd vandaag. Ik weet alleen nog niet wat
Joolien schreef:bromfiets schreef:Osmo: Dat vind ik knap, dat je jezelf gaat triggeren om toch te voelenAls je het op die momenten ook onder controle kan houden is dat denk ik wel een stap in de goede richting
MMmm wat een rare sessie, zo ken ik beeldend niet. Wij moeten kleine opdrachten doen over iets wat speelt, niet zo iets groots. Maar dat zal per behandeling wellicht verschillen
Hier gaat het al een stuk beter
monica08 schreef:Interessant dit topic![]()
Ik loop stage bij Zorgmaatwerk in Friesland en begeleid mensen thuis met psychiatrische stoornissen.
Het is voor mij erg boeiend om te lezen hoe ieder individueel een situatie beleefd en hier mee om gaat.
Indien er geen bezwaren zijn ga ik als meelezer functioneren
bromfiets schreef:Hier ook geen probleem Monica08
Joolien: Voor de kleine, dagelijkse dingen heb ik in principe de begeleiding van de verpleegkundige. De bedoeling van beeldend is dat ik dichter bij mijn gevoel kan gaan komen, maar nu zitten mijn gedachten nog in de weg volgens haar
Miranda40 schreef:Meiden wat gaan jullie hardGa vanmiddag bijlezen; zit er momenteel een beetje doorheen. Nu eerst naar Mindfulness. Tot later
Miss_Blimm schreef:Miranda40 schreef:Meiden wat gaan jullie hardGa vanmiddag bijlezen; zit er momenteel een beetje doorheen. Nu eerst naar Mindfulness. Tot later
O, wil ik ook doen, op 'advies van de Arbo'. Had er ook goede verhalen over gehoord. Hoe was het gegaan?
Maritje1991 schreef:Wie heeft er wel eens een brief naar therapeut geschreven?