Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:04

Pfoe.. zijn dit soort zaken makkelijk te winnen eigenlijk? Maak je een goede kans volgens de advocaat?

Aanvullende verzekering kan een hoop schelen in het aantal fysio behandelingen :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 00:09

Ja volgens de advocaat sta ik erg sterk. Alleen de verzekeraar van de eigenaar van het paard probeerd de schuld nu bij de stal neer te leggen waar het paard in training stond.

Ik zat bij Zekur van Univé maar ben overgestapt naar Menzis. Heb het meest uitgebreide pakket genomen. Ben er nu wel achter wat een goede verzekering waard is...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:37

Die zullen er alles aan doen om te voorkomen dat ze moeten betalen natuurlijk. Kan nog wel even duren voordat daar een beetje schot in de zaak zit denk ik. Wij hebben ook eens rechtsbijstand achter een verzekeringskwestie gezet. 1,5 jaar later werd er eindelijk in ons voordeel besloten :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 15:55

Ja klopt het kan inderdaad lang duren.. Maar goed ik houd vol!

Zo, ik heb vandaag voor het eerst een manueel therapeut bij m'n rug gehad. Was niet echt prettig. Eerst staand m'n rug bekeken en gevoeld en het kwam er op neer dat mijn rug van onder naar boven vlak-hol-bol-vlak is en dat klopt dus van geen kant. Mijn hele linkerkant is een stuk pijnlijker en stroever dan mijn rechterkant en vanmiddag kwam die therapeut er dus achter dat mijn linkerbekken als het ware tegen mijn linker ribben aan staan. Mooi poedersuiker dus. Ook mijn hele rug is nog heel strak en stroef en spant zich nog te veel aan dan hoe het nu had moeten zijn. Hij ging ook nog m'n wervelkolom bij lang en dat was zó pijnlijk, wat eigenlijk ook veel minder had moeten zijn. Ik ga morgen even het ziekenhuis bellen om te vragen of ik een scan kan laten maken.

Gelukkig had ik wel een 7 op mijn tentamen!

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:38

Netjes van de 7 Sundral!!
Maar wat balen van je 'uitslag' bij de manueel therapeut...minder nieuws dus! Ben benieuwd of ze iets op de scan kunnen vinden..

Ik ben deze week ook wat minder fit.. wil het allemaal toch te snel denk ik, als het dan even goed gaat, denk ik gelijk dat ik alles weer aan kan. Dus nu maar weer een stapje terug doen.. zucht

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 00:09

Jaaaa ben echt super blij met m'n 7. Ik vind het best knap van mezelf. Ik heb nu tentamen Spaans en Marktverkenning allebei ruim gehaald in 1 keer en mijn studiegenootjes hebben ze allemaal moeten herkansen ( en sommigen voor de 2e keer niet gehaald ). Terwijl ik toch niet tot weinig op school ben geweest.

Goed dat je een stapje terug doet Eva, dat is echt een signaal die je lichaam af geeft en daar moet je naar luisteren. Het kost je lijf gewoon veel energie om te herstellen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:06

Een 7 hartstikke goed! Fijn dat je manueel therapeut heeft gekeken naar je rug. Nu heb je een goed verhaal voor bij de dokter :) ben benieuwd hoe ze daar zullen reageren.

2 stappen vooruit en 3 terug Eva? Goed luisteren naar je lichaam maar goed als we het positief bekijken... hierdoor leer je wel wat je grenzen zijn en zo kun je ze wel verleggen :j

Ik ben mijn messen al weer aan het slijpen spreekwoordelijk gezegd. Maandag controlefoto en dan hopelijk het gips.(deels) eraf. Ik verwacht nog wel een discussie met de dokter. Ben het totaal niet eens met de gang van zaken haha. Op ik heb weer pittige pijntjes. Gisteren wat inkopen gedaan voor kerst ondanks dat een ik beetje ziek en nu *auw*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:42

Succes morgen Esther!! Laat je even weten hoe het ging? En gewoon zeggen hoe jij erover denkt hoor.. Dan maar een discussie, het is jouw lichaam.

Ik kan me daar best aan irriteren. Ik kreeg in het ziekenhuis heel erg het gevoel dat, zo lang je niet dood gaat of een mysterieuze ziekte hebt, je niet interessant genoeg bent.

Hoe vaak ik ook wel niet te horen heb gekregen van verpleegsters dat het niet zo veel voorstelde wat ik had.. Ja uh zal wel, ik vind het ernstig genoeg.

Ik slaap s'nachts weer heel slecht.. M'n wervelkolom doet nog steeds zeer van de manueel therapeut.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:03

Bedankt Nynke! Ik zit nu in de wachtkamer mezelf op te vreten van de zenuwen haha... super spannend. Ik laat het weten en zal ook nog even op de rest van je bericht reageren haha.

:))

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:00

Een ander kan nooit bepalen voor jou of het erg is of niet... en dat er mensen zijn die iets ergers hebben oid maakt het er voor jou niet makkelijker op. Voor jou /ons / mij is het wel erg. Een terecht irritatiepunt als je het mij vraagt en erg brutaal als de verlpleging dat zegt... wellicht bedoelde ze het opbeurend maarja.... :n

Vervelend dat je slecht slaapt! Ik ben benieuwd hoe ik de nacht door kom want..... *tromgeroffel* mijn gips is eraf :)) foto's waren goed gelukt en duidelijk te zien dat er nieuw stevig bot aangemaakt was. Verder niet meer ingezakt oid dus goed nieuws. Wel rustig aan doen maar dat deed ik al natuurlijk. Heb nog gezegd wat ik van de gang van zaken vond en er werd goed op gereageerd gelukkig.

Net heerlijk gedouched :+:

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:40

He wat goed Esther!! Gefeliciteerd! Zal wel even raar aanvoelen nu zeker?

Tja... Ik lag echt op een hele rare afdeling, de koffiejuf was het aardigst van iedereen daar.
Gaan jullie nog wat bijzonders doen deze dagen? Ik net even bij de overburen geweest maar zat echt op een vreselijk slechte stoel
dus lig nu met rugpijn op de bank... Met oud&nieuw wil ik heel graag op stap dus even kijken hoe ik dat het beste kan doen.

Fijne dagen allemaal {:) .

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:52

Heel raar ja... beetje wiebelig haha :P

Wij doen hier niets bijzonders eigenlijk. Vanavond op de koffie bij mijn oom. Dinsdag thuis met mijn ouders dan eten we penne al forno en komt mijn beste vriendin eten. Tweede kerstdag eten we iets uitgebreider maar dan komen mijn opa en oma en oom op bezoek. Dit jaar maar besloten om thuis te blijven ivm mijn rug. Thuis zit je toch iets makkelijker :)

Wil je gaan stappen of naar vrienden? Ik zou iig vervoer heen en terug regelen. Mocht het niet gaan dat je toch terug kan. Pijnstillers en het bij 1 a 2 drankjes houden dan... van te voren beetje rustiger aan doen.

Jij ook fijne dagen {:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 23:29

Hoe gaat het inmiddels zonder korset Esther? Lukt het een beetje?

Zijn jullie de dagen een beetje doorgekomen? Ik niet veel gedaan.. Gister en vandaag heerlijk een dik half uur gewandeld. Gelukkig is alles morgen weer normaal!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:08

En is het vandaag weer normaal haha?

De hond en ik moeten echt even bijkomen van alle drukte haha. Liggen saampjes lui te wezen op de bank _O-

Ik voel me gelukkig uitstekend!! Echt veel fijner zo zonder gips :) Gips belemmerde achteraf erger dan ik dacht... ik heb nu ook geen super pijnlijke rug meer 's ochtends, hooguit een beetje stijf maar dat trekt snel weg. Ik heb ondanks dat ik veel in de keuken bezig geweest ben niet veel last. Gisteren wel even een pijnstiller genomen omdat ik nog een paar uurtjes voor de boeg zou hebben maar heb mij vermaakt met feestdagen :+:

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 13:15

Wat fijn dat je je zo'n stuk beter voelt zonder gips! S'ochtends is bij mij ook een drama. Ben er vanochtend maar vroeg af gegaan en een half uur gaan lopen. Met lopen heb ik het minste last.

Lekker toch dat je nu met de hond lui op de bank ligt! Ik lig nu ook op de bank. Maar even kijken wat ik verder nog ga doen vandaag. Misschien even de stad in.

Heb net even weer rek oefeningen gedaan, heb 't gevoel alsof m'n hele bilspier uit elkaar knapt :'). Echt een rot gevoel is dat.

Wel fijn dat je geen last hebt ondanks al je drukke bezigheden!!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:37

Zeker fijn! Maar besef mij wel dat ik mazzel heb gehad... ik hoop dat jij ook snel weer stappen vooruit gaat maken en minder pijn hebt :o ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:57

Dat is ook goed om te beseffen. Ik vond laatst nog een foto op m'n telefoon hoe ik er bij lag, toen hoorde ik net dat ik 3 wervels had gebroken. We hebben echt een engeltje op onze schouders gehad!

Ging vandaag wel redelijk, maar nu echt weer veel pijn. Heb een paar uurtjes aan tafel achter de laptop gezeten. Maar weer even wat pijnstillers erin en verder maar niet zoveel doen vanavond.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:36

Ik heb niet alles kunnen lezen, inmiddels zal je al iets opgeknapt zijn denk ik. Maar ik wens je toch veel sterkte!!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 12:18

comeclose schreef:
Ik heb niet alles kunnen lezen, inmiddels zal je al iets opgeknapt zijn denk ik. Maar ik wens je toch veel sterkte!!

Thnx! Kreeg gister nog een beterschap kaartje... Toch fijn dat er ook mensen beseffen dat je er met 4 maand niet bovenop bent.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:23

Jaa dat is fijn ja. Kun je ondertussen al wat meer? Paardrijden, etc?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 13:28

Ik kan al zeker wat meer! Heb alleen nog 24/7 zeurende pijn en als ik echt wat gedaan heb zoals tillen of bukken dan heb ik echt 'rugpijn'. Paardrijden wil dus voorlopig nog niet.. Heb wel 1 keer er op gezeten maar dat was het ook, *te pijnlijk* en m'n paard is ook verkocht... Ik ga na de vakantie school weer 2 uurtjes uitbreiden dus zo kom ik langzaam aan weer een beetje in het 'normale' ritme terecht. Verder doe ik nog niet veel, vanwege de pijn die ik nog heb. Ik vond net nog een leuke hier op bokt:

Aan iedereen die mij voor 2012 de beste wensen heeft gestuurd; het heeft geen flikker geholpen, stuur mij voor 2013 maar geld, alcohol of tegoed bonnen. Bij voorbaat dank! :').

Geintje natuurlijk, iedereen hier alvast de beste wensen voor 2013 en dat we er met z'n allen maar veel sterker uit mogen komen. De 2e dag van het nieuwe jaar begint voor mij al weer in het revalidatiecentrum, bleh.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:41

Haha... dat tekstje inderdaad :')

In januari wordt het ook weer opbouwen voor mij :j Ik wil in februari weer lessen gaan volgen (heeft nu geen zin meer) dus ga wel alvast weer mijn uren op de zaak opbouwen.

Voorlopig vermaak ik me met allerlei kleine dingetjes naast de paar uurtjes werk... make up opdoen, spelen met de hond, series kijken etc. 2x p.w. naar de fysio en voor de rest om de dag alle oefeningen doen enzo.

Op naar een mooi 2013 voor ons allemaal *\o/*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 13:45

__Esther__ schreef:
Haha... dat tekstje inderdaad :')

In januari wordt het ook weer opbouwen voor mij :j Ik wil in februari weer lessen gaan volgen (heeft nu geen zin meer) dus ga wel alvast weer mijn uren op de zaak opbouwen.

Voorlopig vermaak ik me met allerlei kleine dingetjes naast de paar uurtjes werk... make up opdoen, spelen met de hond, series kijken etc. 2x p.w. naar de fysio en voor de rest om de dag alle oefeningen doen enzo.

Op naar een mooi 2013 voor ons allemaal *\o/*

Wij leven hetzelfde leven :')

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:48

en ik zie zojuist dat wij ook hetzelfde voornemen hebben in 2013 :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 14:27

:'). Toch heb ik net nog even wat tranen moeten laten, terugkijkend op dit jaar. Gelukkig ook wat mooie dingen mee mogen maken, maar vooral veel verdriet en verlies dit jaar. Hopelijk wordt 2013 een stuk positiever.