[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:33

Gister een beetje gesmokkeld... begon met een BMT broodje van de Subway met Cappucino van Starbucks, 's middags in de studio een koffie en jus d'orange en een mergpijpje en 's avonds gegrilde zalm met groenten en patat(zonder mayo) toen een thee en tenslotte een swirl...

Ik vind het nog steeds moeilijk om heel veel dingen te laten...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:00

LynnDenise schreef:
:') Chipieke, jouw man krijgt van jou ook alleen dingen die hij wel lekker vind maar jij niet? :')

Inderdaad :D Dat is voor mij het gemakkelijkst :') Mijn man lust ALLES en ik lust heel weinig, dus hij moet niet te hard ingeven :D

Meestal breng ik voor hem snoep en koeken mee en die moet hij dan maar op zijn werk opeten ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:35

Zooo, ik ben ook weer goed bezig vandaag :) Lekker op de fiets naar de paardjes geweest. Bij elkaar toch weer 20 km gefietst in totaal één uur. (2x 30 min) Dus ik ben weer lekker actief bezig geweest! Vanavond gaan we met de familie naar de bios en ik begreep dat we een patatje gaan halen. Ik zorg dat ik thuis voordat we weggaan al iets van een broodje heb gegeten, dan hoef ik niet zoveel frituur te eten.. Mochten we na de bios op tijd terug zijn ga ik nog even een rondje hardlopen, maar ik moet even kijken of ik dan nog energie heb :p

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:25

@Negerzoen: wat bij mij helpt in zo'n situaties is gewoon iets kleins meebestellen en terwijl we wachten al een flinke hoeveelheid water drinken, zo verdwijnt bij mij de 'zin' om te eten :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:35

Bijvoorbeeld een kroket/frikandel en verder niks bedoel je Chipieke? :)
We vertrekken om kwart voor 5 van huis, eten wat in Zaandam en dan begint de film om 18.40. Ik heb denk ik wel wat meer eten nodig om mijn avond door te komen := Ik heb nu ook echt totaaaaal nog geen honger dus ik weet nog niet of ik dat broodje ga eten van te voren, maar dan zou ik aan een patatje genoeg hebben. Eventueel met alleen ketchup ipv mayonaise. Dan eet ik er verder niks bij. Ik heb vandaag vrij mager gegeten en mijn tussendoortjes waren 90 & 60 kcal. Ga normaal uit van 120. Dan moet het voor een keertje geen kwaad kunnen toch? Of praat ik mezelf nu maar iets aan? :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:53

Nee hoor af en toe moet best kunnen :) rode sauzen zijn in kcal beter dan de witte, maar er zit wel weer suiker in :))

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:07

Mayonaise heeft dan weer weinig koolhydraten, maar wel veel vet := wel in verhouding weinig verzadigd vet trouwens. Ik denk dat ik mezelf dan maar een patatje met gun. Alleen ketchup, zonder mayo vind ik minder lekker. Als ik het dan toch doe vind ik dat ik wel moet zorgen dat ik er echt van geniet! :j

edit: Wat is trouwens beter? Mayonaise heeft weinig koolhydraten en veel vet, Fritessaus (wisten jullie dat mijn naam daar in staat? Tessa. Leuk he, moet ik altijd aan iedereen vertellen :') ) heeft minder vet maar weer veel meer koolhydraten. Welke keuze is dan bewuster als je niet naar calorieën zou kijken?
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 19-06-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:07

Dat is waar, maar het blijft goed dat je niet doorslaat. Knap dat je het bij 1 patatje gaat houden :j

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:11

zo hier weer terug van 45 kilometer fietsen was nog best lekker weer
had de sleutel bij de buurvrouw kunnen lenen even ;)

na vanavond nog 5 kilometer wandelen

is magere yoghurt met aardbei framboos beter dan gewone yoghurt eigelijk
heb die van friesenvlag gekocht voor tussen doortje

deze week faal ik echt in me eten veel te weinig en weinig echt warm eten helaas
maar om 4 uur al warm eten vind ik echt niks

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:26

ik denk dat gewone yogurt beter is (in mijn ogen) dit is een puur product als jij met smaakje hebt heb je meer kans op toevoeging...dit is hoe ik het zie

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:21

Negerzoen, super hoor dat je het bij alleen een patatje houdt inderdaad!
ik had besloten dat ketchup beter is, maar als je het zo zegt weet ik het ook niet meer :=
Veel plezier bij de film!

Ik heb me echt bijna 2 weken niet aan mn dieet gehouden, vanavond wegen dus beetje bang voor (en ook nog ongesteld) nouja misschien morgen dan weer meer motivatie.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:22

oh en ik zou ook zeggen yoghurt zonder smaakje inderdaad

maar als er aan allebei geen smaakje zit, is magere yoghurt wel beter toch?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:57

Ik ben altijd lichter als ik ongesteld ben := als ik het dan niet meer ben zit er altijd weer iets aan :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:41

Ik hou altijd vocht vast in de week voor ik ongesteld word, en dan loop ik in mijn feestweek weer helemaal leeg :=
Mijn patatje met was lekker, maar minder lekker dan ik gehoopt had! Heb wel eens lekkerdere patat gegeten :j Mijn vader had sultana's gekocht en meegenomen dus tijdens de film heb ik nog een pakje sultana's gegeten (zo eentje met 2 stuks) omdat dat patatje niet helemáál genoeg was :=

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:50

zo zal ff mijn lijstje van vandaag plaatsen...

O: brinta met 'n beetje honing.
T: 'n kersenflapje
L: 6 cracottes, 4 met kruidenkaas, 2 met kaas en komkommer.
T: ;n worteltje van m'n knol gebietst
A: aardappels met sperzieboontjes.

ik heb nog 'n appel en 'n tomaat klaar liggen maar denk dat ik die niet meer ga opeten, mijn keel zit helemaal dicht... ;(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:53

@Negerzoen: nee ik neem altijd het kleinste pakje friet dat er is en dan nog iets kleins, als je dat combineert met veel water heb je wel gegeten en niet te veel ongezond gegeten :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:00

Ja dat is zo :j ik had nu een medium friet. Was gelukkig geen patat die van het vet droop o.i.d. :) Ik wilde toen ik thuis kwam nog hardlopen. Maar het was al half 10 en ik was zo moe, dat ik dacht nouuuuu dat komt wel weer :p morgenochtend maar even actief doen met iets :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:07

Ik ben net een dik uur gaan snelwandelen, ik voel mijn billen weer tintelen, ik hou van dat gevoel, het geeft me het gevoel of ik bergen heb verzet!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:09

Wat een patat verhalen. Voor mij nog even geen patat ik ben in een week 0,4 kilo afgevallen.
Ik ben niet zo blij met het resutaat had wat meer gehoopt.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: kwart eiwitshake
T: niks
M: salade met 3 plakken iberico ham, klein beetje fetta, stukjes mandarijn, 3x olijf en 1x zongedroogde tomaat.

Op het werk:

P1: halve shake.
P2: yoghurt met zoetstof en tarwe zemelen.
P3 halve shake

Thuis om 21:20

1 tartaar met sperzie boontjes en champions

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:15

Wat knap hoeveel jullie allemaal afgevallen zijn trouwens, echt bewonderenswaardig.
Hoop dat ik het zelf ook kan zeggen over een tijdje :))

Hebben jullie trouwens tips voor mijn eetgedrag 's avonds? Overdag eet ik (zoals vandaag) bijvoorbeeld 4 boterhammen, een fruityoghurtje en drink 1 glas fruitontbijt. Maar 's avonds blijf ik maar aan het eten, heb onwijze honger dan namelijk en totaal geen gevuld gevoel als ik een kleinere portie opschep.

Overigens drink ik ook echt wel 1,5 tot 2 liter water, dus ook dat zorgt wel voor vulling.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:18

Hmmm, ik heb zelf niet zo'n last van honger 's avonds (gelukkig..) misschien een idee om 's avonds te gaan sporten? Dan kan je eventueel een iets grotere portie opscheppen en ben je afgeleid. :j ik eet altijd na het hardlopen nog een beetje magere kwark voor de eiwitten. Niets lekkerders dan eten dat je verdiend hebt :D

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:20

Dunksheep eet je ook nog een toetje? Zo ja dan kan je die beter bewaren voor later.
Ik neem als ik niet moet werken mijn toetje rond 20:00 zo verdeel ik de porties en heb ik minder snel weer trek.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:21

Ik heb totaal geen tijd om te sporten naast mijn 2 paarden rijden helaas... maar die rijd ik wel 's avonds :)

Helaas lig ik vaak 's nachts gewoon met honger in bed. Echt frustrerend, want ik eet superveel en dat is al niet goed. Maar als ik dan ook nog eens honger heb daarna :\

Ik eet geen toetjes verder.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:23

Dan kan je beter wel een toetje nemen van yoghurt met zoetstof en wat vers fruit ofzo.
Er is niks minder als met honger op bed.

Wil je nog wat hartigs voor je gaat slapen neem dan een gekookt eitje met zout.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:25

Dankjewel voor de tips trouwens beide :)

En dat is ook een erg goed idee Caj, alleen is het wel goed om 's avonds laat nog te eten? Ik hoor heel vaak dat je lichaam dat dan niet meer goed verwerkt of zoiets dergelijks. Gewoon nieuwschierig hoor haha, ik heb totaal geen verstand van voeding verder...