Ik heb jarenlang de pil geslikt om migraine en hevige menstruatie tegen te gaan (waar hij overigens prima voor werkte). Nadat de pil veranderde (goedkopere versie) kreeg ik snel bijwerkingen als depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik besloot het een tijdje zonder te proberen in de hoop dat de migraine weg bleef en die bleef ook weg. Toch na een jaar weer op zoek gegaan naar iets anders want helemaal niks was ook niks

Deze heb ik nu 2.5 week. Het zetten was niet erg pijnlijk (dankzij de verdoving). Daarna helaas wel een paar dagen hevige krampen gehad die zelfs met pijnstillers moeilijk op te vangen waren. Gelukkig was ik een paar dagen vrij, dus deze heb ik vooral op de bank en in bed door gebracht

Nu twijfel ik heel erg hoe lang ik moet wachten voordat dit over gaat. Half september moet ik weer terug en ik zit er over na te denken om hem er dan gewoon weer uit te laten halen. Ik weet dat klachten soms een tijd aan kunnen houden, waarna ze verdwijnen, maar ik functioneer nu niet meer fatsoenlijk. Het is denk ik duidelijk dat ik niet goed tegen hormonen kan. Omdat er weinig mensen met (negatieve) ervaringen met het mirenaspiraaltje in mijn omgeving zijn, leg ik hier de vraag neer: Wat vinden jullie?
Ik heb overigens de meeste topics waar gesproken wordt over de Mirena al gelezen, maar ben er desondanks niet over uit wat ik nu het beste kan doen.