Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:11

Ohhh bij mij zijn een tijd geleden fotos gemaakt van mn kaak om te kijken naar te verstandskiezen. De tandarts zei toen, ja die moeten er alle 4 uit, liggen horizontaal in je kaak die kunnen nooit doorgroeien zo.

Daar schrok ik zo van dat ik eigenlijk sindsdien niet meer naar de tandarts ben geweest, uit angst dat die dinger er dus uit moeten.. ook omdat ik er eigenlijk verrekte weinig tijd voor heb gehad, verhuisd vanwege studie naar een stand aan de andere kant van het land, tijden in het buitenland gezeten ben ik nu eingenlijk al een jaar of 4 niet meer bij de tandarts geweest..

Ondertussen zijn al mn verstandskiezen doorgekomen, (nog niet het hele oppervlakte is erdoor, die dingen groeien echt heel langzaam) maar allemaal al wel meer dan de helftvan alle 4. alleen het doorkomen was even ongemakkelijk, maar dat is met al je kiezen zo geweest, verder eigenlijk weinig last van gehad. Ik moet toch maar weer eens moet gaan verzamelen een afspraak te maken, hopelijk mogen ze nu wel blijven zitten.

antoinetje

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:27

Hoe kan een kies die horizontaal ligt toch doorgroeien? Kunnen kiezen ook weer recht groeien?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:47

blijkbaar :')

die van mij zijn fotos van gemaakt toen er nog niks aan het doorkomen was, en de tandarts zei dat het onmogelijk was dat ze omhoog zouden gaan groeien, ze zouden alleen de rest gaan verdrukken. maar ze komen toch echt met de puntjes omhoog naar boven hier, gelukkig _/-\o_

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:53

Gelukkig maar voor je!

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:11

De reden om verstandskiezen toch preventief te trekken is door ruimte gebrek. Wanneer je er met je tandenborstel bijna niet bij kan dan is trekken noodzakelijk om het goed schoon te houden. Van een beetje vuil kan een kies al snel gaatjes krijgen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:15

Varekaj en Joolien hoe gaat het met jullie?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:12

Antoinetje, doen! Dan ben je ervan af.. Dan hoef je nooit meer.. Als je het gaat uitstellen dan duurt het maar voordat je het een x gaat doen. Vorige x heb je het ook gedurft.

En merel, succes. Komt vast goed!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:17

Fionaa, ja dat zeg ik ook tegen mezelf maar het is zo tegen gevallen omdat ze mijn kaak gekneusd hebben :-(. Er moet zowieso 6 weken tussen de behandelingen zitten dus ik heb nog even om erover na te denken!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:25

Heel veel sterkte!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:26

Sterkte Merel!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:09

Brr morgen om deze tijd ben ik hopelijk ook weer thuis, vind t doodeng...maar goed

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:04

Jij ook sterkte....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:27

Lees overal op internet dat links en rechtsonder niet tegelijk mogen..die moet ik dus dus uit..ik ging er vanuit dat dat in 1x kon...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:53

Nee doen ze vaak niet omdat je dan helemaal niet kan eten.

Dan vraag ik me eigenlijk wel af waarom ze soms wel 4 kiezen tegelijkertijd onder narcose verwijderen dat lijkt me echt een ramp al ben je er dan wel in 1 keer vanaf...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:00

Ja dan heb je dta toch ook. Vind het helemaal niks om 2x te moeten eigenlijk..

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:03

Ik moet ook nog een keer terug :n

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:05

Vind het ook irri dat ze niet precies vertellen hoe en wat, ik ben zo'n zenuwlijer die van tevoren wil weten hoe en wat.

Wat moet je er dan uit? Al een afspraak staan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:07

Hoi allemaal!

Ik had vrijdag een afspraak bij de tandarts vanwege een gapend gat aan de zijkant van mij verstandskies. Toen had ik er nog geen last van. Tandarts mij een verwijsbrief meegegeven voor de kaakchirurg, alle 4 moesten ze er uit.

Kreeg ik zaterdag toch pijn aan die tand, volgehouden tot gister. Afspraak gemaakt, kon pas 27 juli terecht! Met de pijn die ik gisteravond kreeg was het gewoon niet te harden. Ik vanmorgen de tandarts gebeld en ik kon om half tien terecht! Er was een afspraak weg gevallen. Halsoverkop naar ziekenhuis en nu hebben ze er twee getrokken.

Verdoving vond ik akelig, kreeg daarna zelfs een paniek aanval. Uit eindelijk stelde het hele trekken niks voor. Ik heb bijna geen pijn nu, hele lichte zwelling. Merk alleen wel dat er nog wat bot in het bovenste gat lijkt te zitten, wellicht kaakbot?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:47

Xx_Horsiex, mischien even aan je tandarts of kaakchirurg vragen? Fijn dat je zo weinig last hebt!

Pinacolada, gewoon opheldering vragen hoor het is jou mond en je hebt het recht om te weten wat er moet gebeuren. Ik moetrechtsonder er nog uit laten halen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:52

Ik geloof dat ze inderdaad niet allebei de kanten tegelijkertijd doen i.v.m kauwen ook.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Ik heb met 1 kant nog steeds moeite met kauwen.. -O-

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:41

Het komt niet heel vaak voor hadden ze tegen mij gezegd, dat je kaak kon kneuzen. Helaas is het bij jou nu het geval Antoinetje.
Maar maak aub een afspraak.. Dan ben je er daarna ook vanaf. Heb je ze daar ook alle 2 ? T hoeft niet zo erg te zijn als de vorige x.

@ xx_Horsiex , Dat is vervelend! Gelukkig kon je toch terecht en zijn ze eruit! Fijn dat je er niet heel veel last van hebt.
Wat betreft dat bot, daar heb ik geen verstand van, er is volgens mij wel een tandarts hier terecht gekomen in dit topic, ben even haar naam kwijt.. Moet je even paar pagina's terug kijken. :)

@ Merel, hoe is het gegaan..?

@ Pinacolada, probeer er heen te gaan met een gevoel dat je niks verwacht. Er wordt daar vertelt wat ze gaan doen. Ze houden wel rekening met je :) Komt wel goed! Probeer te ontspannen.. Dat zeggen ze daar ook :) Als het niet gaat, dan stoppen ze en dan gaan ze weer verder als het goed gaat (dat deden ze bij mij tenminste).
Succes!

Bij mij gaat het wel goed. Nog geen 'grote' stukken kunnen er naar binnen. Had bijv. laatst een koek dat ik dacht wel even af te bijten maar dat ging minder soepel dan ik dacht. Kauwen kan ik steeds wat meer. Gelukkig is mn wang niet meer gezwollen. Was niet meer symmetrisch haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:54

Heb erna 2 vrije dagen van de baas gekregen, heb nooit vrij dus kijk er al helemaal naar uit hahha

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 21:21

Haha, doe je goed! :)