Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)

amenicora schreef:Hallo dames nu weer terug van de afspraak met de gyno, bedankt voor de succes wensen, ben nog niet helemaal bijgelezen maar heb begrepen dat de echo van D_Travis en Rinske goed ging, super hoor!
En fijn dat je jezelf weer wat beter voelt DQ![]()
Uhum over mijn afspraak van vanochtend:
Hij begon goed, heel uitgebreid vragen gekregen over familie ziektes en dergelijke. Ook ging ze nog een kweek afnemen voor SOA's om te kijken of ik sinds vorig jaar niks opgelopen heb (hierbij trok ik wel even mijn wenkbrauw op maargoed). Toen ik onderzoek en echo ging krijgen, vroeg Jordy aan mij of ik wou dat hij mee ging. Waarop de gyno botweg zei: Nee hoor blijf jij maar zitten en poef meteen de deur dicht.
Toen ze naar de eierstokken ging kijken zei ze dat er wat vocht zat en het wel leek alsof ik gisteren mijn eisprong gehad heb (mag het niet hopen want dat zou inhouden dat mijn cyclus deze keer maar liefst 54 dagen gaat duren) maar kreeg verder geen uitleg over de dingen die ze aanwees. Daarna nog even bespreken met de conclusie: tot zover denkt ze dat er een redelijke kans is dat ik PCOS heb.
Maar waarop ze dat baseerd qua beelmateriaal geen idee want de echofoto's hebben we niet gezien en uitleg bleef achterwege![]()
Dus kreeg meteen 4 bladen voor bloedprikken en dergelijke met het aantal dagen waarop ik moet bloedprikken. Verder kreeg ik een website waar ik zelf kon kijken wat PCOS precies inhoud.
Als laatste zei ze, ja en je hebt overgewicht zie ik (ben 1.70 en weeg op moment schommelend tussen 83 en 85) Kort gezegd was ze er van overtuigd dat als ik maar ging afvallen dmv dieet en sport mijn cyclus wel weer op gang komt als ze niet veel kunnen vinden in het bloed.
Toen ik antwoorde met ik rij gemiddeld 10 uur per week paard op de vraag wat voor sport ik deed kreeg ik nog net geen spotlachje met het antwoord: nou dat is niet zo calorierijke verbranding he dus ik zou er maar een sport bijzoeken![]()
Nou SORRY hoor maar mijn vorige gyno adviseerde het juist omdat je dan al je spieren traint.
Jeetje wat een verhaal sorry voor toon ervan maar ik voelde me totaal niet prettig bij haar, ze veranderde nogal van toon toen ze hoorde dat we pas een jaar bij elkaar zijn (officieel) .
Ondanks haar manier van doen en mijn lichtelijk chagi verhaal ben ik echt wel blij dat er onderzoek gedaan wordt! moet straks nog 2 keer bloedprikken en dan heb ik met een beetje geluk weer een afspraak in augustus. Als ik pech heb wordt het pas oktober.. Moet bloedprikken als ik ongesteld ben en ben de komende 2 weken op vakantie. Plus dat de wachttijd hier bij een maand 'kort' wordt genoemd.
Ben benieuwd wat de uitslag is over 2 weken en ben ondertussen wel alvast aan het speuren naar een dieet. iemand iedeen?
) met een minimens, in het ziekenhuis ben je gewoon een nummertje..
kan niet wachten tot 25 juni, mag ik ook weer