Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:39

Ik ben net weer thuis van het hardlopen... ja verklaar me maar voor gek :')
Toen ik thuis kwam was mijn hoofd net een tomaat (van de warmte), maar ik vind deze temperaturen heerlijk dus ik zit er niet mee.

Ging goed !!!

Warming up - 2 min hardlopen - 1 min wandelen - 10 min hardlopen - 2 min wandelen - 3 min hardlopen - cooling down *\o/*

Unoo

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:43

Ik heb dinsdag les 20 gerend van Start to run, en gisteren les 21 gedaan. Vandaag had ik de coopertest op school en ik heb een dikke vette 8 gehaald! *\o/*
En dat terwijl ik 2 maanden terug nog niet eens 20 seconden kon rennen, heb ik nu gewoon binnen 12 minuten in de bakkende zon zo'n 2700 meter gelopen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:06

Ik ben op de sportschool geweest maar ben na 10 minuten gestopt.
Volgens mij is het niet zo gezond met deze temperaturen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:07

Ik ga ook pas om een uur of half 9 hardlopen. Alleen vanmiddag met gym was het dus super heet rond een uur of 11/half 12. Ik verging echt..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:24

Goedzo Unoo!!!
Ga je dan vanavond weer, is dat niet teveel van het goede :P?

Ik had gister echt gek genoeg helemaal geen last van de warmte, snap het nog steeds niet :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:26

Goed bezig Unoo! Toch zou ik dan vandaag even je rust pakken en misschien morgen ook want dit is best wel een knal voor je spieren :) dan kunnen ze weer even herstellen en kan je weer lekker verder!

Ik hou altijd minimaal 1 dag rust tussen de hardloopdagen in :j

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:50

Ik ga vandaag niet hoor! Beetje verwarrend geschreven, nee ik vond die gymles al zat. Had gisteren ook eigenlijk niet moeten lopen want mijn kuiten staan best wel gespannen, ookal heb ik maar een klein rondje gedaan.
Morgen ga ik denk ik wel weer een rondje doen als het goed voelt, zaterdag paardrijden en zondag weer lopen of surfen denk ik.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:08

Ow whaha nu snap ik hoe je het bedoelde _O-

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:17

Vanmorgen les 1 van 5-10km gelopen,de les bestond uit 30 min. lopen, was al warm maar het ging vlotter dan verwacht. Eerste maal zoveel minuten achter mekaar, langste was 20 minuten.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:25

Vandaag op de fiets naar paardje geweest en met paardje gefietst. Al heel lang niet meer gefietst, is het dan wel goed voor mijn spieren om vanavond nog hard te lopen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:47

Als het vanavond goed afkoelt ga ik misschien nog wel even een rondje doen.
Niet te lang, ik ben net ziek geweest namelijk en daarvoor een midweek weg.
Dus een rondje van 5 km ofzo is wel voldoende.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:08

Wat goed Unoo!
Gisteren hier een enorme hagelbui geweest, nu is m'n auto total loss verklaard hoor ik net.. Zoveel deuken in de motorkap, dak en zijkant, reparatiekosten zijn ws hoger dan de dagwaarde. Balen!

Ga over een uurtje hardlopen, vandaag staat 6x 1km op het programma (6.45min per km, dat is mijn 10km tempo). Neem mijn paard lekker mee, gaan we door het bos, de bak staat toch nog blank van gisteren, doet hij toch nog wat vandaag :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:30

Zooo wat balen van je auto. Was hier ook extreem maar iig geen hagel...

Pittig loopje voor jou vanavond, knap hoor!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:41

Ik ben net terug. Heb les 2 van RunKeeper gelopen. Vond het nog best wel zwaar, maar ik heb echt o,o conditie. Vandaag ook veel gefietst zoals aangegeven in mijn eerdere post. Ben wel blij dat ik toch heb doorgezet en nog alleen heb gelopen ook. Ik ben met een lekker gevoel thuis gekomen en ga zo lekker douche

Samo, Knap hoor. Lijkt me wel leuk om het samen met je paard te doen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:47

Goede schoenen zijn echt heel belangrijk, die van mij waren ook 120,- van Saucony de triumph 8 maar ben er nog steeds erg blij mee.
Gewoon een keer naar een betere hardloopzaak gaan en daar op een baan met camera's gaan lopen zodat ze je goed kunnen adviseren.
Samo wat balen zeg van je auto, krijg je dat wel vergoed?

Verder iedereen die heeft gelopen: goed bezig!! *\o/* Ik ben wel een beetje jaloers op jullie :\ Heb vanavond wel weer een uurtje gezwommen om toch mijn beweging mee te pakken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:27

Ik ging lekkerrrr! :D Heerlijk om zoveel verbetering te zien vergeleken met mijn eerste keer na mijn winterstop vorige week! Ook mijn ademhaling ging dit keer een stuk beter dan dinsdag! Misschien toch een kwestie van conditie oid.. Vanaf zondag ga ik aan het rondje van 5km en dan wandelen en rennen afwisselen. :) heb morgen en zaterdag mijn 2 rustdagen (ren 3x pw). Denken jullie dat het slim is dan zondag nog een keer de 3km (non stop) te doen en dan dinsdag pas de 5km of kan ik zondag al meteen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:36

Ik zou zelf zondag nog even de 3km doen met dit warme weer kan wat rustiger aan doen geen kwaad als je de vorige keer last had met je ademhaling. Als het dan zondag weer zo lekker gaat, ook met ademen kun je tenminste lekker de 5km gaan lopen. Maar goed, ik heb door blessure lopen inmiddels wel geleerd rustig aan te doen :') het is ook maar net hoe blessure gevoelig je bent en hoe lekker het lopen gaat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:37

Dat is waar. Ik ga wel nog lekker een keer voor die 3km en dan pak ik dinsdag de 5km :)
Ik ben gelukkig tot nu toe niet zo blessure gevoelig, maar ik wil niets forceren inderdaad! Het is vooral zo rottig dat mijn niveau voor mijn winterstop zoveel beter was dan nu en dan wil ik nu te snel, haha.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:53

Haha ja rottig is dat altijd hè, ik zit nu dus met die shinsplints waardoor ik niet mag lopen maar het is zoo lastig rustig aan te doen als je iets conditioneel wel gewoon gemakkelijk trekt. Zelfs tijdens het lopen had ik in het begin niet zoveel last en tsja dan ga je wel door maar uiteindelijk zit ik nu dus met het vooruitzicht van een half jaar revalideren. Zwemmen is opzich ook wel lekker hoor, misschien krijg ik dan voor het eerst in mijn leven een beetje armspieren haha. Ga nu lekker douchen, nog even 20min koelen _-:( en dan naar bed. Welterusten! :evaw:

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:55

Gisteravond om half 11 toch nog even de schoenen aan getrokken en een rondje gedaan. 3 km in 20 min niet heel bijzonder dus maar wel even lekker. Wat was t nog warm zeg!

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:21

Gisteren heb ik ook maar weer m'n hardloopschoenen aangetrokken. Ik heb ongeveer in totaal 4 kilometer gelopen. Het ging ondanks de warmte best goed.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:12

Dat jullie nog kunnen slapen nadat je zo laat hebt hardgelopen, ik moet zeker een uur voor ik ga slapen op de bank ofzo relaxt kunnen zitten doen anders lig ik de hele nacht naar het plafond te staren :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:49

Bij mij verschilt het heel erg per keer! Soms lig ik stuiterend in mijn bed maar tot nu toe lig ik juist vrij relaxt en slaap ik super snel :) Als ik lag te stuiteren ging ik altijd in bed nog even een half uurtje tv kijken, dan werd ik al een beetje slaperig en dan sliep ik zo!

Ik vond het gisteren juist prima te doen met de warmte! Door de regen van eergisteren was het tenminste niet meer zo klam :) Het scheelt misschien ook dat ik zo'n vocht afdrijvend shirt heb..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:59

Vanavond les 18!!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:30

Hier geen regen gehad :D Vandaag ook weer mega warm, maar toch geen tijd om hard te lopen.
Morgenochtend weer clinic (de laatste keer) en dan waarschijnlijk weer 's avonds laat lopen.
Volgende week zondag is t al zo ver, onze 10 km wedstrijd!

Ik heb daar niet zo'n last van Kasmir, lekker ontspannend juist vooral als ik ver heb gelopen. Lekker douchen en hop mn bed in! Maar ik hou ook van slapen hihi