Net opgegeven voor 3D Harskamp 6 juli a.s. Gaan er nog meer van jullie hier heen?
Elanor
Geplaatst: 17-04-14 21:29
Jep, maar dan op 5 juli.
Gaaf, een longbow! Als ze niet zo kostbaar waren, zou ik er graag eentje 'voor erbij' willen. Wie weet, ooit.
Morgen weer lekker trainen!
Timbers
Geplaatst: 11-05-14 22:40
Leuk bos bij de Dutch Bowhunting Clan! Vandaag gezellig met de club daar geschoten en we gaan op zeker op herhaling
Elanor
Geplaatst: 13-05-14 18:14
Leuk dat het voor herhaling vatbaar was Timbers!
Ik ben naar de Double 50 Challenge geweest. Maar liefst 50 hunterdoelen op het terrein van het voormalige Land van Ooit. Machtig mooi uitgezet parcours en wat een gave locatie. Heel gevarieerd met bos, water, open veld en de prachtig begroeide ruïnes. En hele gezellige groep! Ook twee compoundschutters, dat had ik nog niet eerder gehad en het was leuk om te zien hoe anders dat gaat.
Volgende uitje wordt Schieten voor Duchenne. Heeft iemand uit dit topic zich nog ingeschreven? Anders gewoon komen kijken!!
En ik zit de laatste Algemene ledenvergadering nu ook in het bestuur van mijn vereniging. Superleuk en ik een hoop plannen!
Timbers
Geplaatst: 13-05-14 23:30
Leuk dat het leuk was
Wij hebben vandaag besloten zaterdag naar bowra te gaan in Duitsland....140 doelen uitgezet in een bos waarin je dus kunt oefenen ben benieuwd!
Het weekend van 1 juni hebben we Den Helder dus oefenen kan geen kwaad met onze schutters prestaties
Welke vereniging zit jij Elanor? Wij bij ABC Taxus in Arnhem, geen echte 3D club maar er is wel een club mensen binnen de vereniging die dit leuk vindt (gelukkig).
Oh ja en we hebben ons opgegeven voor Harskamperdennen en Unicorn in Gemert maar dat is pas in juli en augustus
Iemand al eens bij BOWRA in Edertal-Bergheim (Duitsland) geweest? Wij dit weekend en ik kan het aanrader
Jazzit
Geplaatst: 19-05-14 11:03
Terug van 'weggeweest'. Er is inmiddels wel het een en ander gebeurd Wat is handboogschieten ontzettend leuk!!!
Begin april ben ik begonnen met de beginnerscursus bij de Batavieren Treffers in Weert. De eerste 6 lessen moest ik schieten met materiaal van de vereniging, maar intussen had ik mid april wel al een eigen boogje gekocht. Naast de cursus (recurve met vizier) ben ik lekker in de tuin gaan schieten met mijn Ragim Taiga (25#) In eerste instantie vanaf 10 meter op een doos met oud papier (tuinhuisje als 'vangnet' voor missers, doos gewoon op de grond). Sinds 2 weken heb ik een foam doelpak. Bij regen schiet ik vanuit de huiskamer (deur open) op een doelpak in het tuinhuis... Luxe hoor, hihihi.
Sinds vorige week volg ik de training met mijn eigen boog, en mag ik ook buiten de trainingsuren schieten. Dat doe ik op dinsdag en donderdag. Ik ben tijdens de training de enige zonder vizier. Maar op de vereniging zit nog iemand die ook barebow schiet, hij komt alleen niet naar de training.
Ik ben superblij met mijn boogje (die gekscherend 'carnavalsboog' of 'tak' wordt genoemd). Ik heb vorige week voor de flauwekul een paar pijlen losgelaten op 70m. Natuurlijk vooral missers, maar 1 lucky shot bleef in de 7 steken. Hahaha, de 'tak' doet het leuk!
De afgelopen maand heb ik ~ 2500 pijlen afgeschoten, en mijn spierkracht / techniek zijn in zoverre verbeterd dat ik de 25# Taiga wel wat ontgroeid ben. Vanaf mid deze week ga ik aan de slag met een Samick Lion 35# (bij mijn treklengte 31#). Ben benieuwd!
Jazzit
Geplaatst: 20-05-14 12:19
Ik hoorde trouwens dat er in Waalre (bij Eindhoven) de mogelijkheid is om te paard te leren schieten. Beetje kort dag misschien, maar morgen (woensdag) is er een proefles. Wel van tevoren opgeven (Is voor mij nog iets te vroeg )
Heb je daar ook een link van Jazzit? Ik ga binnenkort die kant op verhuizen en ben wel geïnteresseerd om misschien daar te gaan lessen. Sowieso zoek ik een vereniging waar ik weer kan boogschieten, zowel moderne recurve als ruiterboog. Weet iemand een goede/leuke vereniging in de omgeving Den Bosch? Er waren ontzettend veel verenigingen in die buurt maar ik weet natuurlijk niet welke bij mij past... en om ze nu allemaal te gaan bezoeken...
Elanor
Geplaatst: 31-05-14 22:33
Topic even uit het oog verloren...
Ik schiet bij SC Marathon Timbers. Een relatief kleine, gemengde vereniging. Veelal recurveschutters, een paar compounders, jachtbogen, longbows, en ruiterbogen. Ik denk dat ongeveer 15 mensen actief 3D's schiet. Naar dat parcours in Duitsland ben ik zelf niet geweest, ik ken de naam wel. Wellicht iets voor de toekomst, aangezien het parcours van Tatinowe ons ook zo goed was bevallen!
Leuk dat je zo actief bezig bent Jazzit! Bij ons op de vereniging schiet ook iemand met een Samick Lion, prima boog.
Rond Eindhoven ben ik niet bekend met verenigingen Century. Misschien kun je eens even bellen en voorleggen wat je zoekt, dat kunnen ze je vast in de goede richting sturen.
Op Hemelvaartsdag 'Schieten voor Duchenne' gedaan in Ede. Mooie wedstrijd, maar 25 m 1 pijl is wel traag hoor. De dynamiek van 3D's ligt me dan toch een stuk meer.
Timbers
Geplaatst: 01-06-14 23:12
Ronde Fort Erfprins in Den Helder was TOP!!!
Elanor
Geplaatst: 07-07-14 21:31
En Timbers, hoe ging de Avalon 3D bij jou? Ik vond het een schitterend uitgezette ronde, wat een prachtig terrein! Alle doelen ook echt leuk neergezet met al die hoogteverschillen. Ik had ook nog echt een toffe groep, twee compoundschutters en nog twee dames met ruiterbogen. Allemaal gezellig maar ook serieus aan het schieten. Ik heb 337 punten (3 eerste kills) bij elkaar geschoten, was ik heel tevreden mee met m'n ruiterboog! En een waanzinnig mooie eerste kill op het langszoefende everzwijn in dat fun-parcours, daar was ik helemaal trots op!
Timbers
Geplaatst: 07-07-14 22:53
Wij vonden het ook top! Wij waren er alleen de zondag, leuke groep ook, 1 compound, wij (LB, FB, BHR), 1 ruiterboog en nog een barebow. Zondag was top weer alleen wel wat benauwd in het bos . Ik was trots op de beer in de heuvels die ik met 1 pijl raakte en het hertje (doel 14 ofzo) waarbij ik met mijn eerste pijl meteen een kill had Niet super best geschoten (214 en 3 1e kills) maar wel super best genoten . Voor het eerst een paar keer het gevoel, zo moet het
Manlief wil volgend jaar al een weekend en camperen ik zie dat nog niet zo zitten, maar soit vorig jaar dacht ik ook niet dat ik 3D zou gaan schieten.
Nu op naar Gemert en daarna Doorwerth
Maar eerst vakantie en dan in Zell am see een parcours lopen en naar de Ardennen bij l'eau rouge een weekje kijken of we daar kunnen schieten..
Ik heb al een tijdje niks meer laten horen, maar ben momenteel lekker verhuisd naar het oosten van het land! Hier heb ik nu de ruimte om voor mijzelf te schieten. Langzaamaan wil ik nu ook mijn paard een beetje aan de geluiden laten wennen van het schieten, want ik ben momenteel op zoek naar een ruiterboog om mee te beginnen. Maar het wennen gaat wel goed, want als ik met het weiland in de rug sta te schieten, staat hij iedere keer met zijn oortjes naar voren bij mij te kijken. Hebben jullie nog tips voor mij en mijn stoere knol? Verder ben ik mij nog aan het oriënteren voor een vereniging in mijn omgeving. Genoeg te doen nog in ieder geval!
Afgelopen zaterdag ben ik nog op het Ridderspektakel geweest en heb daar (onder andere) een demonstratie van de Dutch Warbow Society gezien. Wat een kracht zitten er achter die oorlogsbogen! De bogen die zij hadden, waren 70-120 lbs. Geweldig om te zien! Natuurlijk daar nog even een quiver gekocht!
Elanor
Geplaatst: 08-07-14 18:03
Ook een mooi resultaat Timbers! Mooie wedstrijden nog in het verschiet ook.
Foto van de quiver Ashley.
Leuk dat je wat meer ruimte hebt! Aanleren van schieten vooral stapje voor stapje. Het kan niet te langzaam, wel te snel. Alleen naar de volgende stap als de huidige stap goed is bevestigd. Eerst wennen aan overal langs het lijf met de boog wrijven. Als dat goed gaat, boog rustig over de hals en rug heen en weer zwaaien (je staat hierbij zelf op de grond). Volgende stap is wrijven en zwaaien met pijlen. Last er ook eens een paar op de grond vallen. Dan wennen aan het geluid van het nokken (met name de tik van pijl tegen de boog bij het terughalen). Eerst naar je paard, dan overal rond en boven je paard. Next is naast het paard een paar pijlen schieten. Vervolgens vanaf een verhoging over de rug. Gaat dat alles goed? Dan herhaal je al deze stappen terwijl je op je paard zit in stilstand. En dan in stap. En dan... Eenmaal oefenend op de track ook aandacht besteden aan stilstaan bij aanvang en finish. Het verbaasde mij echt dat ruiters bij de HoH niet allemaal konden stoppen. Paarden denderden soms gewoon maar vrolijk door. Ik werk overigens altijd met een bridge. Kalm blijven is bridge en belonen.
Ashley5
Geplaatst: 08-07-14 18:52
Dankje! Dit geeft mij even een goed begin!
Het is een simpele quiver, maar hier passen mijn pijlen veel beter in dan in mijn vorige. Ik had wel een hele erge mooie quiver gezien, maar dat wordt nog eventjes heel goed sparen!
Leuke quiver! Functioneel en met een historisch tintje, daar houd ik wel van.
Alle boogschutters in dit topic: zouden jullie het leuk vinden om een keertje te meeten? Ik zou kunnen regelen dat we een dag of halve dag kunnen schieten in de buurt van Arnhem (bij de Dutch Bowhuntingclan). We kunnen daar dan een 3D rondje doen (die overigens ook geschikt is voor minder ervaren schutters). En als iemand liever de boog thuislaat kan hij/zij gewoon meelopen natuurlijk. Is ook een aardige zitplek om halverwege bijvoorbeeld te picknicken.
Ik heb al een half jaar niet kunnen schieten vanwege nieuwe baan en verhuizen... begin eindelijk alles weer op een rij te krijgen. Ik vind het een heel tof idee, maar verwacht niet teveel van mijn skills wil dus wel mee!
Ik schiet ook pas een paar maanden en heb ook nog nooit 3D geschoten. Dus dan gaan we samen lekker op!
Century
Geplaatst: 09-07-14 17:15
Ik heb ook nog nooit 3D geschoten, en heb nu mijn ruiterboog een jaar; het half jaar daarvoor schoot ik met een recurve.. Ook nog weinig ervaring dus! Lijkt me wel heel tof en gezellig samen!
Timbers
Geplaatst: 09-07-14 17:45
Gezellig Als mijn agenda het toelaat wil ik ook wel mee...alleen zijn we wel heel druk hier dus een beetje afhankelijk van de datum
Ik wil wel als mijn werk, de datum (en financiële status ) het toelaten! Lijkt me erg leuk, heb behalve in mijn tuin nog nooit ergens anders geschoten dus t zal ook nog ns erg leerzaam zijn!