Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:XoNo schreef:Waarom is roken verslavend, waarom kun je niet gewoon lekker blijven paffen zonder dat je leven er meteen vanaf hangt?![]()
En waarom kun je niet gewoon met een zak chips en fles cola elke avond op de bank hangen en gewoon in maat 34 blijven passen?
Zó flauw hè
Quellian schreef:Ik inmiddels 5 maanden en 3 dagen en nog steeds dagelijks zin om te roken! Vraag me af of dat ooit over gaat
XoNo schreef:Als je twijfelt of het gaat lukken, dan sta je er niet 100% achter en ben je eigenlijk stiekem, misschien onbewust, excuses aan het verzinnen om weer te roken.
Dat is hetzelfde met gebeurtenissen aangrijpen om weer een peuk op te steken. Ik oordeel niet hoor en als iemand een overlijden in je nabije kring hebt, dan moet je lekker voor jezelf weten of je weer een peuk opsteekt, maar ik zie het meer als een excuus dan een reden.
Ik moet even in mijn berichtenhistorie gaan zoeken, want ik ben allang kwijt hoelang ik nu zonder sigaretten ga
countrygirl schreef:Quellian schreef:Ik inmiddels 5 maanden en 3 dagen en nog steeds dagelijks zin om te roken! Vraag me af of dat ooit over gaat
Lees hieronder, in je verdere berichten, dat je zo af en toe een trekje neemt.
Dan moet je accepteren dat de zin in roken niet over zal gaan.
En dat komt omdat het nu eenmaal een verslaving is. Ingebakken in je systeem.
Zolang jij daaraan blijft voldoen, ook al is het maar 'n trekje... blijft dat systeem vragen om nicotine.