Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:31

Ik inmiddels 5 maanden en 3 dagen en nog steeds dagelijks zin om te roken! Vraag me af of dat ooit over gaat :o

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:46

* negeert Quellian :+ *

Heb jij wel het idee dat het minder wordt? Ik denk er ook wel dagelijks aan, maar dat ervaar ik niet altijd als vervelend en het is zeker niet vergelijkbaar met de eerste weken :n Gelukkig maar, anders had ik inmiddels wel wat doden en gewonden veroorzaakt :oo

Ik denk er net zo over als XoNo, ik veroordeel echt niemand, maar er zullen altijd momenten in je leven zijn waarbij je het idee hebt te moeten roken....en daar kun je aan toe blijven geven, dat is niet zo moeilijk. Er vanaf blijven wel, dat weet ik als geen ander, maar het geeft uiteindelijk wel een beter gevoel (dat houd ik mezelf in ieder geval maar voor :)) ).

Ik mis het gruwelijk, echt waar. En ik kan niet verklaren waarom en dat frustreert af en toe. Maar ik rook niet meer. Nooit meer. *\o/*

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:48

nooit meer ga ik niet zeggen. Ik wil met gelegenheid nog wel eens een sigaret kunnen opsteken, maar ik wil geen dagelijkse roker meer zijn. Heb dat vroeger ook gekund :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:54

Ik ben er nu een half jaar vanaf maar ik vind het nog steeds niet vies ruiken hoor!
Mijn moeder rookt nog gewoon en ik loop er niet voor weg :~ en heb nog best momenten dat ik denk van nou, als er nu een pakje shag zou liggen dan zou ik er eentje opsteken :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:56

Het scheelt dat mijn vriend Marlboro rookt en dat vind ik niet zo lekker, dus zal er ook niet naar grijpen.
Neem wel af en toe een trekje, vind ik heerlijk en is ook wel genoeg :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:06

Oh, ik ben er 3 maanden vanaf nu :D (ff opgezocht!)
Af en toe rook ik dus een peuk, heeeerlijk! Ik geniet er nog meer van nu ik niet meer dagelijks rook. De verslaving wil ik nooit meer, ik vind het heerlijk om niet afhankelijk te zijn.

Waarom is roken verslavend, waarom kun je niet gewoon lekker blijven paffen zonder dat je leven er meteen vanaf hangt? :\ :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:11

XoNo schreef:
Waarom is roken verslavend, waarom kun je niet gewoon lekker blijven paffen zonder dat je leven er meteen vanaf hangt? :\ :D

En waarom kun je niet gewoon met een zak chips en fles cola elke avond op de bank hangen en gewoon in maat 34 blijven passen?
Zó flauw hè :D

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:36

Quellian schreef:
XoNo schreef:

En waarom kun je niet gewoon met een zak chips en fles cola elke avond op de bank hangen en gewoon in maat 34 blijven passen?
Zó flauw hè :D

heb ik toch geen probleem mee :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:39

Mannen hebben gewoon meer mazzel dan vrouwen qua dat :P :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:43

Het leven is oneerlijk Quellian :P Gelukkig eet ik liever geen chips, want ik begin wel te merken dat ik er een beeeetje om moet gaan denken :D Ik moet verdorie allemaal nieuwe spijkerbroeken om mee te rijden, want ik pas er niet meer in :\

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:47

XoNo schreef:
ik begin wel te merken dat ik er een beeeetje om moet gaan denken :D

Há! *steekt tong uit*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:49

Ik vind het toch een beeetje jammer :') Ik begin een beetje een soort van buikje te ontwikkelen en dat gaat me te ver. :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:18

Juist degene die zeurde dat er wel wat bij mocht :')

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:37

Ja, ik weet het :D Maar ik heb nu genoeg :')

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:03

Quellian schreef:
Ik inmiddels 5 maanden en 3 dagen en nog steeds dagelijks zin om te roken! Vraag me af of dat ooit over gaat :o

Lees hieronder, in je verdere berichten, dat je zo af en toe een trekje neemt.
Dan moet je accepteren dat de zin in roken niet over zal gaan.
En dat komt omdat het nu eenmaal een verslaving is. Ingebakken in je systeem.
Zolang jij daaraan blijft voldoen, ook al is het maar 'n trekje... blijft dat systeem vragen om nicotine.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:44

XoNo schreef:
Als je twijfelt of het gaat lukken, dan sta je er niet 100% achter en ben je eigenlijk stiekem, misschien onbewust, excuses aan het verzinnen om weer te roken.

Dat is hetzelfde met gebeurtenissen aangrijpen om weer een peuk op te steken. Ik oordeel niet hoor en als iemand een overlijden in je nabije kring hebt, dan moet je lekker voor jezelf weten of je weer een peuk opsteekt, maar ik zie het meer als een excuus dan een reden.

Ik moet even in mijn berichtenhistorie gaan zoeken, want ik ben allang kwijt hoelang ik nu zonder sigaretten ga :P

Nee je heb helemaal gelijk, ik word ook helemaal gek van mezelf :j Alles is een smoesje, en zo houdt het nooit een x op. Ik dacht dat het makkelijker zou zijn eerst te minderen maar dan krijg je dus dit soort verslaafde taferelen :')
Ik heb niks meer in huis, en haal ik niks meer morgen. Dan maar even door de zure appel heen want ik wil het echt. Niet voor een ander ofzo maar voor mezelf :) Maar het valt me zwaarder dan ik dacht!

IngridB ik ga dat boek eens bekijken ja! Heb er veel over gehoord.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:57

Probeer anders een kauwgom te nemen, misschien gewone of de nicotine kauwgom. Misschien helpt het je de eerste dagen door :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:12

Zijn die nicotine kauwgoms niet heel vies? :=
Is wel een idee misschien, beter dan de hele dag lollys en snoepjes want ik heb nogal aanleg om snel aan te komen en zit nu net op een mooi gewicht :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:06

countrygirl schreef:
Quellian schreef:

Lees hieronder, in je verdere berichten, dat je zo af en toe een trekje neemt.
Dan moet je accepteren dat de zin in roken niet over zal gaan.
En dat komt omdat het nu eenmaal een verslaving is. Ingebakken in je systeem.
Zolang jij daaraan blijft voldoen, ook al is het maar 'n trekje... blijft dat systeem vragen om nicotine.

Om precies te zijn was mijn eerste trekje ruim 4 maanden na het stoppen en ook tot die tijd dacht ik élke dag aan roken :D
Ik heb in een maand tijd 4 trekjes genomen, daardoor vraagt mijn systeem niet om 'meer'.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:36

Elma: heel goed! Gewoon kappen ermee! :) Hoelanger je eraf blijft, hoe makkelijker het wordt. Het zal altijd ergens in je systeem blijven. Zeker op stressmomenten moet je jezelf afvragen wat je ermee opschiet als je een peuk opsteekt (ja, het is lekker en je ontspant meer :D), maar de situatie wordt er niet minder erg of stressig van.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:13

Hoe gaat het met de stoppers? Hier nog steeds prima *\o/* totaal GEEN moeite en GEEN zin in een peuk.
Alleen ik merk het wel aan m'n kleren nu, maar ja, dat fietsen/lopen/rennen we er wel vanaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:53

Daar ben ik weer :D
Ik kom hier expres niet meer zoveel want ik hou me er niet meer zoveel mee bezig met dat stoppen met roken, het gaat nu gewoon vanzelf. Als ik iedere keer hier zou komen dan zou ik er steeds aan herinnerd worden.
Het gaat dus super *\o/* ruim 5 maanden gestopt alweer!
Totaal geen moeite meer mee, denk er niet meer aan, ook op verjaardagen enzo niet (krijg het benauwd van in een rookhol zitten %) , ben blij als ik dan naar buiten of weg kan gaan). Donderdag over 2 weken ga ik trouwen, zit dus best in de stress want we hebben dat 2 maanden geleden pas besloten dus moest ik een hele bruiloft in 2 maanden regelen... maar geen behoefte aan roken.
Met mijn gewicht gaat het ook super, ik woog 64,5 toen ik stopte met roken. Nu weeg ik 62,5 zonder dieet... ik eet nog steeds Ben en Jerry's e.d. Ik bok wat minder en beweeg wat meer, heb nu 4 paarden (3 rijpaarden) dus ik rij ook iedere dag als er niks tussen komt, soms 2 paarden per dag. Dat scheelt echt, kost veel energie.

Ik ben zo blij dat ik het boek van Allen Carr heb gelezen, dat heeft in mijn hoofd iets veranderd waar ik heel veel aan heb gehad. Ik heb het boek "eindelijk je streefgwicht" dat ook van Allen Carr is ook gekocht omdat ik graag weer 59 kilo wil wegen maar ben nog niet verder gekomen dan pagina 20 want ik mag even niet meer afvallen omdat mijn trouwjurk anders te groot is straks.... en ik heb nog niet eens wat geleerd uit dat boek :=

Ik hoop dat jullie het allemaal net zo makkelijk krijgen als ik het heb, of misschien al hebben! Supergoed dat jullie allemaal zo goed je best blijven doen ondanks dat sommigen hier het toch wel heel moeilijk hebben.
:(:)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:49

Wat goed Repelsteel!! en ik begrijp je wel hoor, ik kom ook minder in het topic, omdat het voor mij niet zo'n issue meer is. Het begint nu meer een deel van je leven te worden op deze manier in plaats van iets wat in het begin heel raar en onnatuurlijk voelt. Ik wíl er ook niet meer zo mee bezig zijn. :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:29

Ik kom even binnen vallen, hoop dat ik jullie mij begrijpen.
Ik zelf rook niet. Zodra ik echt inhaleer ga ik hoesten. Daarbij raken mijn luchtwegen echt flink geïrriteerd van rook. Stel ik me aan? Soms. Maar ik heb wel degelijk paar dagen last van m'n keel na een avond stappen en krijg t toch ook wel benauwd als ik rook inadem of in een ruimte ben waar het is ingetrokken.

Nu kom ik er achter dat mijn vriend rookt. We hebben pas 2 maanden echt een relatie, maar wonen op zo'n afstand dat we redelijk serieus zijn bij elkaar en dan ook al echt over de toekomst praten.
Ik wist dat hij soms een sigaretje op stak als hij met vrienden was, voor de gezelligheid. Maar dit blijkt niet zo te zijn. Meneer was zaterdag lichtelijk dronken en vertelde zo heel wat meer omdat ie te beroerd was die sigaret uit te doen toen ik aankwam.
Nu net te horen gekregen dat hij ook op zijn werk rookt en als hij alleen is. Als ik dat van te voren had geweten...

Het kromme is, ook als hij 3 dagen bij mij is rookt hij niet. Hij wilde eerst echt niet roken als ik bij hem was, maar zijn vrienden lachtten hem uit omdat hij ineens niet meer rookte. Hij voelde zich gekleineerd.

Nu gaan we binnenkort toch eens goed praten.
Want ik wil dus liever ècht geen vriend die rookt. Maar ben wel van hem gaan houden.
Ik krijg er bij hem alleen nog niet in dat ik er daadwerkelijk meer last van heb, dan dat het stinkt.

Mijn vraag aan jullie is wat voor voordelen het hem zou opleveren om volledig te stoppen?
En hoe kan ik hem leren begrijpen? Als hij een paar dagen zonder sigaretten kan, waarom dan niet altijd? Waarom is die sociale druk zo groot?
Mag ik hem zwak vinden dat hij zich daar iets van aantrekt?
Kan ik überhaupt dit van hem verlangen?
En waarom heeft hij dit in het begin niet verteld, ondanks dat ik hem daarnaar gevraagd heb en ik heb aangegeven niet tegen rook te kunnen?

Sorry het zit me nogal hoog..

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:49

Ik zou zeggen....succes :D Beetje flauw missc
hien, maar als dit reden is voor twijfel dan zou ik er gewoon maar mee stoppen, dat bespaart je veel ellende in de toekomst :j

Hier nog steeds gestopt, af en toe vind ik het zwaar, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt weer te beginnen. Op naar de drie maanden :j