Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 06:44

Bespreek de Nuvaring dan ook, die is ook laag gedoseerd, ik had namelijk ook teveel last bij andere anticonceptie.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:59

Nuvaring heb ik ook gehad. Super gewoon, heb nu na bevalling mirenaspiraal!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:04

heftig, maar moeder worden is het beste wat mij is overkomen, de maanden dat je zwanger bent moet je niet als een last zien, het is iets moois en bijzonders wat niemand zo intens kan ervaren dan jijzelf, een band met je kindje groeit ook metd e dag, en als je je kindje dan eindelijk vast kunt houden dan denk je alleen nog maar aan hem/haar.

Ik heb ook geen borstvoeding gegeven, dat gelebber aan mijn lijf is niks voor mij, maar mijn kids zijn met flesvoeding prima groot geworden.

ja alles kost geld, kindje ook zeker , maar dat heb je zelf erg goed in de hand, waar haal je de kleertjes, luiers etc.

de komst van een kind biedt geen garanties mbt je relatie, je bent en blijft moeder en ik vind zelf dat de moeders net iets meer verantwoording nemen dan mannen, zo is die rolverdeling vaak, maar hoor er niemand over klagen.

maar als je het eigenlijk allemaal niks vindt, dan zwangerschap stopzetten, niks is zo erg dan een ongewenst en verdrietig kind

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:37

Moest PB zijn

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:51

Wat een onwijs dapper besluit! Je hebt zo te horen gedaan wat het beste voor je voelde..

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:51

LindyH schreef:
TS, mag ik vragen hoe oud je vriend is?

Ik heb vannacht nog even over je 'case' na liggen denken, en ik vind eigenlijk dat je je vriend helemaal geen kindje ontneemt. Dat was wel zo geweest als jullie samen tot de beslissing waren gekomen om kinderen te nemen, en als jij dan alsnog abortus laat plegen op het moment dat je zwanger bent. Maar dat was hier niet het geval.

Waar ik al eerder aan moest denken (en ik durf het bijna niet te zeggen)... Er zijn mannen die zo graag hun zaad willen verspreiden dat ze hun vrouw/vriendin expres zwanger maken ook als zij dat niet wil. In hun slaap bijvoorbeeld. Jij slikte dan wel de pil maar die heeft om één of andere reden niet gewerkt...

Ik wil niks insinueren, maar je gaat wel zulke dingen denken als een jongen zo heftig reageert en per se wil dat zijn 20-jarige vriendin (zo oud was je toch?) een kind krijgt. Vind ik gewoon heel raar. Tenzij je vriend 60 is en het binnenkort niet meer kan. :)

Eh.... wat een onzinnig idee, alsof je dat niet zou merken....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:10

Het gaat geloof ik inderdaad meer om 't idee.......... :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:59

Hoe gaat het met je vriend?

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 12:05

Ja gelukkig wel erg goed! Hij is nog een beetje afstandig, maar we zijn alweer intiem geweest.
Hij zei wel gelijk, dit gebeurt maar 1x, als je nog eens zwanger bent en je pleegt abortus ben ik weg.
Maar hij wordt gelukkig al veel meer zichzelf. Ik geef hem ook zijn tijd en ruimte.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:09

Gelukkig maar. Goed dat je hem wat tijd geeft dit te verwerken. Zo'n beslissing is nooit makkelijk, voor beide niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:09

Ok duidelijke taal. Fijn om te lezen dat jullie weer een beetje de draai kunnen vinden. Ik hoop ook dat je niet nog een keer in zo een situatie terecht komt. Succes samen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:04

Dat is fijn...dus nu goed voorbereid te werk :P want jij zit er ook heus niet een 2e keer op te wachten, ongeplanned ;)
Veel geluk saampjes :)

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:24

Nee zit er inderdaad niet op te wachten haha, ik hoor veel dat ik de spiraal niet moet doen. Dit overleg ik even met de huisarts, denk dat ik maar even opzoek ga naar een andere oplossing. Ik slik nu weer tijdelijk de pil. Ik mag toch 2 weken geen seks, maar dan ben ik wel gelijk weer beschermd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:26

Wat een gedoe he..konden mannen die troep maar nemen :P

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:31

Waarom probeer je de implanon niet?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:06

Tja de man van een vriendin van mij heeft zich laten helpen. Nu zijn ze uit elkaar en heeft hij spijt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:16

Ik heb me ook laten helpen ben daarna ook uit-elkaar gegaan en heb GEEN spijt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:19

Hahaha ja dat lijkt me logisch. Gelukkig heeft ook niet iedereen spijt ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:43

Lottie84 schreef:
Tja de man van een vriendin van mij heeft zich laten helpen. Nu zijn ze uit elkaar en heeft hij spijt.

Nouja ik had het ook niet direct over laten helpen he :P had het over de troep die wij in ons lichaam krijgen om niet zwanger te raken en dat het wel fijn zou zijn als mannen dat ook even een aantal jaar voor ons over konden nemen :P

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:46

laat ze dan ook meteen de rest wat erbij hoort overnemen. Wil ik ze ook wel eens horen piepen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:50

Ja inderdaad, vind ik ook. Ik heb het ook niet zo op die 'troep' liever puur natuur. Maar om nu ieder jaar een kind erbij te krijgen, dat is ook weer zoiets :+ Dat is ook 1 van de redenen waarom ik de Nuvaring heb, die is lekker laag gedoseerd.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:14

wemkelover schreef:
laat ze dan ook meteen de rest wat erbij hoort overnemen. Wil ik ze ook wel eens horen piepen.

Pfffft.... Jullie zijn ook niet snel tevreden te krijgen hé !? :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:16

Implanon kan een heel goed alternatief zijn voor de pil. Heb jaren implanon gehad en was er erg tevreden over.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:17

HolyPope schreef:
wemkelover schreef:

Pfffft.... Jullie zijn ook niet snel tevreden te krijgen hé !? :D

Op dit moment even niet hahaha...
Op dit moment voel ik hoe het ook alweer was om vrouw te zijn *\o/*
Van mij mogen ze het overnemen

Situation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:23

Mag ik vragen hoe oud je bent HolyPope? Heb je altijd jong geschat nav je berichten, ik zit zo fout volgens mij :D
Mijn vriend zei wel, als ik een pil kon slikken om zwangerschap te voorkomen had ik het zo gedaan. Als ik zwanger kon worden, had ik 't zo gedaan.
Hmmmm.... Is het wel een echte vent...? Hahaha nee grapje, tis een echte vent :D