cherell0 schreef:hier nog een werkeloze mede door de fybro .
ik ben 22 maar kom ook niet aan de bak ( en het autisme werkt ook niet mee natuurlijk , maar vind de fybro veel vervelender)
Hier ook. Ben je 22, zit je daar met je motivatie, goede bedoelingen en goede wil. Niemand die je hebben wil. Ik ben ook 22 en kan mijn plekje ook niet vinden en ik ben ervan overtuigd dat mijn ziekte daar een hele belangrijke rol in speelt. Ik ben erg bang voor de toekomst en heb daarom een brief geschreven aan de minister van Volksgezondheid. Een Wajong krijg ik niet, dus ik kan geen deeltijdopleiding betalen (die ik heel graag was gaan doen). Een voltijdstudie waarvoor je stufi krijgt, die houd ik niet vol en daarom ben ik ermee moeten stoppen... Wat nu? 0 inkomsten en wél je vaste lasten moeten betalen? Dat kán gewoonweg niet. Maar iedereen die kan helpen, zo ook de minister van Volksgezondheid, keert je de rug toe. Ik kreeg een k*tantwoord terug, waarin ze schrijft wat allemaal níét haar taak is. Gaf geen antwoord op mijn vraag om de ziekte te erkennen, maar vertelde alleen maar wat vooral taken van andere instanties zijn in Nederland, zoals zorgbemiddeling door de zorgverzekeraar...
Mijn god, ik kan soms zó schoppen tegen de hele prestatiemaatschappij die je dwingt om dingen te doen die je niet kúnt als je ziek bent... ik kan er zó hard om huilen!
Ik ben benieuwd of er onder ons meiden/jongens zijn die wel een Wajong hebben gekregen trouwens... of die hem ook niet hebben gekregen en dat op een andere manier hebben opgelost. Zouden jullie je verhaal hier willen delen?