HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:33

malih schreef:
Voor je spijsvertering is gemalen voedsel vele male gezonder.... ..... Onderzoek heeft uitgewezen dat je minder eet bij gemalen voedsel.

Is dat echt zo? Zo dan, dan ga ik vanaf nu mijn eten pureren! Dubbel goed: gezonder en ik eet niet meer zoveel!
Ik hoop niet dat TS het erg vind dat ik zo'n tip uit haar topic oppik...

En TS, geen excuses voor boos zijn en andere emoties hoor, lijkt me heel normaal en "gezond", niet opkroppen! Ik denk dat het heel goed kan helpen je emoties hier op te schrijven. Destijds had ik hier ook een huiskamer topic waar ik mijn emoties en frustraties aan een vast clubje lieve meiden kwijt kon, was toch een beetje een houvast, ik kon altijd terugvallen op het topic.

En een beetje veels te laat; nog van harte met je verjaardag, daar gaan er nog 60 achteraan komen!! Positief blijven, dat doen wij ook voor en met je!!!

Miracle_

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

Wat ben je een toppertje TS +:)+
En wat is het fijn he, als er zulke lieve artsen om je heen staan. :j

En geen excuses voor het boos worden hoor, schreeuw het maar lekker uit als je boos bent! :D

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:41

Lijkt na de narcose van gisteren wat van slag af :( . Flink wat buikpijn.. maar dat kan ook van mijn (ziekte van) crohn komen.
Heb net bij de slager (10 deuren verder.. supermarkt is gewoon te ver vaak) boerenkool gehaald.
Had al laatst een scharrel-rookworst gekocht en heb dat in mini stukjes gesneden en lekker.. jawel.. gepureerd.
Beetje van gegeten net en vanavond de rest.
Gisteren had ik dus bami en sate gepureerd (zo'n kant en klaar ding van de appie).
GETVER wat werd dat een vreemde substantie :') .
Vooral maar beetje stamppotten eten dan s avonds.

vuurneon schreef:
Hoe gaat het nu met het verwerken van je eten? Heb je al wat smakelijks op je menu staan? :)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:43

Hahahaha.. geen slecht plan.. enige nadeel is dat ik dus niets mag en kan eten.
En gepureerde pizza.. JAK!! :')
Ben & Jerry's ga ik binnenkort maar even halen :o
Maar geloof dat mn gewicht nu stabiel is en eeeh.. ben al te zwaar dus aankomen hoeft ook weer niet :+ .

Max_en_Max schreef:
goed om te horen dat je je al ietsje beter voelt! alle kleine beetjes helpen toch? misschien wat smakelijke suggesties in de ochtend:
- pepperoni pizza (spicey dus genoeg smaak)
- zoute popcorn, ook lekker zout!
- ben en jerry's (altijd wel lekker toch?)
- eten waar je direct zin in hebt!

dit is wat mijn dieet er vooral uitzag tijdens de nasty periodes, mijn hoofd zit nog bomvol met ideeen dus roep maar als je inspiratieloos bent :')

nu is het gewoon een kwestie van wachten op de (goede) uitslag van de uitzaaiingen, vrijdag de 13e brengt vast wel geluk (ongeluk+ongeluk = geluk!)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:46

Ze zeiden dus dat die spray naar overrijpe banaan smaakt.
Heb bij de 2e keer sprayen toen uit geflex wat eruit gegooid weer :') .
GETVER wat een ranzig spul was dat :P

Max_en_Max schreef:
bedoel je bananenspray trouwens? die reukt wel lekker maar werkt idd voor geen meter :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:46

pfffffffffffffffffft ik heb jouw posts gelezen. Heftig zeg, heel veel sterkte om dit allemaal te kunnen dragen.

Is het een idee om potjes babyvoeding te nemen?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:50

Ik wil je heel veel sterkte wensen ts, en een dikke pluim voor jouw positieve en humorvolle berichten in deze rottijd voor jou. Heel veel sterkte, en you can do it!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:54

Lieve Ts, mijn vader is vorig jaar op 24 februari gediagnosticeerd met slokdarmkanker, inmiddels is hij aan de betere hand met ups en downs.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en als je meer wil weten over mijn (mijn papa's eigenlijk) situatie kun je me een pb sturen. Ik wil het niet op bokt zetten aangezien dit jouw topic is.

Weet je al welke behandeling je krijgt?

Groetjes Li

edit: Een eettip: Nestlé heeft kleine flesjes met 300 kc. Die drinkt mijn vader ook in combinatie met sondevoeding.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:55

Heb gelukkig nog wel wat geslapen, maar ik hoopte dat ik zo knock-out was (was niet zo) en dat ik lang zou slapen (ook dat was weer eens niet zo).

Alleen zijn ken ik wel.. maar is sowieso nu veel heftiger.
Mag wel bij mn tante gaan logeren, maar is te veel om daar heen te rijden en als je ziek bent voel je je toch het fijnste in je eigen omgeving.

Mag alles pureren, maar eten is gewoon geen feest. Ik voel het wel allemaal :( .
Woensdag meer odnerzoeken EN als t goed is behandel-plan en weten hoe alles ervoor staat.
Reuze spannend dus. -O-

Mn vriendinnen en andere mensen uit mn omgeving zeggen allemaal dat ze langskomen, maar tot dusver komt alleen zondag een vriendin ff langs. Iedereen is gewoon erg druk met van alles en dat is ook wel te begrijpen. Ook niet iedereen woont in de buurt.
Mijn woonplaats moet ik trouwens gewoon maar prijs durven geven.. ik woon in Amsterdam en mijn paard woont :+ in Aalsmeer .
Zo.. dat is er uit _O- .

Eeh.. jeetje.. kaartjes zijn altijd leuk maar vind het eigenlijk al zooo lief dat mensen hier iets laten horen steeds :o .
Ik zal jou per pb mn adres wel sturen haha. Mocht iemand zich geroepen voelen dan weten ze dat jij dat hebt :P .
Als je overspoeld wordt haal ik deze zin van t net hoor _O- .
Maarre.. momenteel ben ik niet doodziek hoor?
Of eigenlijk wel >;) , maar je begrijpt wat ik bedoel.

laetitia schreef:
Hoi TS,

Heb je toch je verjaardag niet alleen hoeven te vieren ;-). Hoe heb je geslapen vanacht? Vond je het vervelend om alleen te zijn of viel het mee?

En heb je vandaag al iets kunnen eten? Wat voor suggesties gaven de artsen? En wanneer is je volgende onderzoek of behandeling?

Krijg je vandaag nog bezoek van iemand of anders dit weekend? Mocht je het leuk vinden om echte kaartjes te ontvangen dan sturen we die je graag :j.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:59

En soepjes, kan je die wel eten? Heel wat anders, maar ik heb eens een ontstoken verstandskies gehad waardoor ik ook alleen maar gepureerd kon eten. Ik at toen soep, breakers, vla, yoghurt, stamppot, appelmoes, aardappelpuree, fruithapjes voor baby's (best lekker! :P ) of milkshakes, die vullen goed. Doperwten kon ik ongepureerd eten :j Ik at zelfs de vulling van kroketten :') Maar das best te doen! :j

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:04

Inderdaad.. of pb's dat je er iets van moet leren en dat ik dit kennelijk nodig had om met 2 benen op de grond te komen weer? :(
Uit beleefdheid reageer ik dan nog even, maar eigenlijk word ik er super boos van.
Ik doe super veel vrijwilligerswerk.. help mee met dagjes weg, hele vakanties naar t buitenland en dat is fijn, maar ook onwijs zwaar. Daarna ben ik dan aan vakantie toe, maar die heb ik dan weer niet over door dit helpen. Ook jaren op een gehandicapten-manege geholpen.
Verder sta ik altijd voor alles en iedereen klaar, waarbij ik mijzelf nogal eens vergeet.
Ik rook niet, drink niet, ben niet onaardig tegen mensen..
Verder heb ik nogal wat voor mijn kiezen gehad in mijn hele leven en hele dierbare mensen ook nog eens verloren.
Dus wie zegt dat ik dit misschien even nodig had...
Nu dan maar even duidelijk.. daar krijg ik de volgende neigingen van:
{:)-:( -:(- #) _-:( :n 8)7 :x }:)

Zoooo... dat is er uit ~~}>
Tegen de rest: love you!! :*

Wendy schreef:
Als jij blij wordt van een kaartje, dan krijg je er een van me (of misschien over langere periode wel meerdere) maar ik kan me ook goed voorstellen dat het prettig is om min of meer anoniem je verhaal te blijven doen :j
De keuze is helemaal aan jou!

Wat een zegen kan een goede schoonmaakster zijn he? Ik heb er ook een, maar o wat een genot om dan weer thuis te komen in een schoon huis!

Dat mensen trouwens met de suggestie komen om met de therapie te stoppen (eigenlijk nog voordat ie echt begonnen is trouwens) en alleen met een dieet te gaan werken vind ik ronduit walgelijk! Volgens mij kunnen we ons allemaal Sylvia Millecam nog wel herinneren als voorbeeld waarbij iets dergelijks dezastreus heeft uitgewerkt!
En en kan prima, natuurlijk...
Maar op zich herken ik het trouwens wel, dat mensen daar mee komen. Helaas is mijn vader overleden aan een onbekende kankersoort destijds, en je schrikt je soms kapot van het feit dat mensen uberhaupt durven te suggereren dat het zijn eigen schuld was, op het moment dat hij terminaal lag. Want dan had hij maar... nou ja, vul het maar in. Je kon het zo gek haast niet bedenken. Helaas is er zoveel jaar later blijkbaar niets veranderd hierin.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:06

TS: Ik vind jou een topwijf!! +:)+ :*

Je humor en kracht spreken in jouw posts, veel bewondering daarvoor.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:08

Weet je wat ik niet helemaal snap? Dat je vriendinnen geen plaats kunnen maken in hun volle agenda's na dit soort nieuws. Ik zou alles aan de kant gooien als mijn vriendin dit soort nieuws zou hebben. Daar ben je toch vriendinnen voor?

Verder vind ik (nog steeds) dat je erg sterk bent en je red je wel, daar ben ik zeker van!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:09

Heb op zich een soort van pureer-ding, maar die valt soms uit elkaar omdat ie niet meer klikt bij in elkaar zetten. Laat ik snel ff iemand naar kijken, want hij is behoorlijk nieuw en degelijk merk.
Denk dat ik dus gewoon iets mis doe :') .
Pap kan ik wel proberen ja.. eet nu vaak in de ochtend danio kwark (lekker luxe hahaha).
Wat ik vooral mis is iets om in te bijten (zoals een wasa met kaas <3 ). Maar geduld is een schone zaak.

vuurneon schreef:
Levensgevaarlijk, gelukkig heeft de lieve ts vertrouwen in de helende handen der artsen! :j

Heb je thuis wel een blender om lekker te gaan pureren? Krijg je pap wel weg? Of is dat afgeraden omdat melkproducten kunnen zorgen voor meer slijm?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:09

Horse_lover9 schreef:
Inderdaad.. of pb's dat je er iets van moet leren en dat ik dit kennelijk nodig had om met 2 benen op de grond te komen weer? :(
Uit beleefdheid reageer ik dan nog even, maar eigenlijk word ik er super boos van.
Ik doe super veel vrijwilligerswerk.. help mee met dagjes weg, hele vakanties naar t buitenland en dat is fijn, maar ook onwijs zwaar. Daarna ben ik dan aan vakantie toe, maar die heb ik dan weer niet over door dit helpen. Ook jaren op een gehandicapten-manege geholpen.
Verder sta ik altijd voor alles en iedereen klaar, waarbij ik mijzelf nogal eens vergeet.
Ik rook niet, drink niet, ben niet onaardig tegen mensen..
Verder heb ik nogal wat voor mijn kiezen gehad in mijn hele leven en hele dierbare mensen ook nog eens verloren.
Dus wie zegt dat ik dit misschien even nodig had...
Nu dan maar even duidelijk.. daar krijg ik de volgende neigingen van:
{:)-:( -:(- #) _-:( :n 8)7 :x }:)

Zoooo... dat is er uit ~~}>
Tegen de rest: love you!! :*

:( wauw.....dat is lef hebben zeg!!!!
Ik bedoel....om zo en soort pb te sturen....bah
Ga me haast schamen bokker te zijn nu :(

Weet je TS???
Sommige mensen zijn gewoon niet wijzer moet je maar denken.
*vloekt nu even met je mee hoor*

edit....*wil deze personen graag haar schoonmoeder kado doen*
Laatst bijgewerkt door quartel op 13-01-12 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:16

TS als er mensen via pb lopen te zaniken en noem maar op met alle onzin naar jou toe moet je niet eens op reageren en denken van krijg allemaal het @#$%^RFYG$%&^%&Y% en ook de {}+_)*&^%$$# _-:( _-:(
Op dit moment moet je echt ff alleen aan jezelf denken verder de groeten voor iedereen.

Rustig aan en er denken er hier genoeg aan je. Y;(

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:17

Goede weetjes.. super handig.
Dank je!!! :j

malih schreef:
Geloven in vrijdag de 13e, nee. Anders was ik wel gezakt voor me rijbewijs :P

Wilde je eventjes 'waarschuwen' dat je het niet gek moet vinden dat je met gemalen maaltijden sneller en langer vol zit. Voor je spijsvertering is gemalen voedsel vele male gezonder.... Ga je dus geen extra zorgen maken als je je bedenkt dat je vol zit. Onderzoek heeft uitgewezen dat je minder eet bij gemalen voedsel.

Nog heel veel sterkte, succes en dat maar al t goeds je mag overkomen.

Dikke knuf.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:18

TS, heel veel sterkte, en ik snap dat je boos wordt van sommige reacties via de pb, te triest voor woorden :n

hopelijk bedenken je vriendinnen zich gauw hoe belangrijk het nu is om bij jou op bezoek te komen :(:) al was het wel top dat je beste vriendinnen met je mee gingen naar het ziekenhuis +:)+

ik blijf je strijd volgen en wellicht kan ik, net als vele bokkers, bijdragen met je zo nu en dan een hart onder de riem te steken.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:18

TS wat een verhaal weer!
Fijn dat je nu een schoonmaker hebt die vele zware zaken uit handen kan nemen, zo heb je ook wat meer tijd voor jezelf in je eigen vertrouwde omgeving.
Vind heth eerlijk om sommige reactie's van je te lezen. Zo lekker nuchter.
Hier maken we altijd zelf kaartjes. Dus ik zou je er graag een willen sturen (:

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:20

Oh meis toch.. volhouden hoor!!!
Jij bent ook nog zoooo jong!!!
Daardoor heb je dus ook veel betere kansen.
We moeten hier in geloven hoor. Together we can beat this!!!!!!! *\o/*
En inderdaad.. er is niet veel waar ik van onder de indruk ben (nooit al, maar nu al helemaal niet).
We kunnen dit!!!

__Marije__ schreef:
Wauw knap van je hoor hoe positief je er in staat! Je zult ongetwijfeld je moeilijke momenten hebben maar ik sta er op dit moment nog wel wat anders in denk ik! Ik ben op dit moment voor boos en verdrietig, niet zozeer waarom dit mij nou weer moet overkomen, maar wel de onwetendheid, de primaire tumor is weg, maar zit er nog meer? Onzekerheid.. En als je dan een chirurg zegt dat de kans dat het ergens anders zit zéér klein is en dat er dus geen onderzoeken nodig zijn tsja dan neem ik dat op dat moment voor lief aan maar thuis blijft het malen en malen en word ik, hoe zeer ik het tegenoverstelde probeer, toch wat negatief..

Overigens zeiden mijn vriend en ik ook al tegen elkaar; Kommaar op met vrijdag de 13e, grote jongen als hij ons nu er nog onder krijgt! Want met alle berichten de laatste tijd, en dat geldt voor jou natuurlijk net zo, denk ik niet dat je mij van de kaart brengt met een hondendrol onder mijn schoen.. (alhoewel, op het moment jank ik om alles, dus ik hou nog even een slag om de arm :+)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:22

Rare mensen die jou zulke pb's sturen zeg! Slaat echt nergens op.
Ben blij dat je beetje bijgekomen bent van de narcose. Er is volgens mij ook van die vla met hele kleine bolletjes erin, weet niet of je dat kan eten maar dan heb je in ieder geval een beetje textuur erin? Van friesche vlag volgens mij.

Ik woon nog maar 2 weken in Haarlem maar als ik iets voor je kan doen in die tijd stuur je maar een pbtje :) Amsterdam is hartstikke goed te doen vanaf hier.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:31

GamblersCup schreef:
malih schreef:
Voor je spijsvertering is gemalen voedsel vele male gezonder.... ..... Onderzoek heeft uitgewezen dat je minder eet bij gemalen voedsel.

Is dat echt zo? Zo dan, dan ga ik vanaf nu mijn eten pureren! Dubbel goed: gezonder en ik eet niet meer zoveel!
Ik hoop niet dat TS het erg vind dat ik zo'n tip uit haar topic oppik...

Ja zeker. Als je 2 borden met eten op schept. bijv n bord met stampot rauwe andijvie en hierbij drink je 1 glas water. Dan vult die maaltijd minder goed dan wanneer je de zelfde hoeveelheid stampot rauwe andijvie en 1 glas water maalt. Daarnaast neemt je lichaam meer voedings stoffen op. t is dus gezonder. En je zou er dus minder van gaan eten, en langer vol zitten. Ik geloof dat je n half uur tot n uur later pas weer honger krijgt ten opzichte van n normale maaltijd.

t ziet er alleen onwijs ranzig uit. (in sommigen gevallen ) zo als TS schreef over de bami. En elke hap smaakt t zelfde. Wat ook nog een bijkomend nadeel is. Maar ey. zolang TS fatsoenlijk kan eten is het goed toch :D ?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:32

Gelukkig kan slokdarm-kanker verholpen worden, Een familielid van mij heeft een kunst slokdarm en loopt daar al een hele lange tijd heel gezond mee rond :) Dus ik wens je heel veel sterkte in deze periode, en vooral de kop niet laten hangen en doorgaan met leven.. Dat is toch wel het belangrijkste gewoon lekker genieten..

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 15:33

Haha.. wederom erg moeten lachen om heel wat posts..
@quartel: daar zal de HA blij mee geweest zijn hahahaha. Getver!!
Vruchtencompote staat genoteerd.. moet dan alleen wel de stukjes eruit pureren. Nam al wel beetje appelmoes soms tussendoor.
Malen van al je eten? Ga dit maar eens doen en ik spreek je over week paar dagen. Hahaha. T oogt vies.. en de hele structuur van t eten is weg. Geen aanrader, maar 'pik' t gerust uit het topic :-p.

Heb mn adres naar laetitia gestuurd per pb, maar nogmaals: superrr lief, maar ik ben nu niet super ziek hoor! Dat moet allemaal nog komen...

*gaat dramatisch veel pb's nog lezen en beantwoorden.. sorry v de enorme achterstand!!!!!*
Laatst bijgewerkt door Horse_lover9 op 13-01-12 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:34

Zijn mensen nou helemaal besodemieterd om je zulke pb's te sturen.
Wat moet je hier in vredesnaam van leren? Ik vind het ongelofelijk schofterig om zoiets naar je te sturen.

Steek er lekker geen energie in, maar meteen weg met die handel.