ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:20

Trennie schreef:
Het is wel waar: wanneer je wel een kindje verwacht, ook al wilde je dit eerst niet, dan veranderd er hormonaal zo veel dat je er ontzettend anders in komt te staan.
Voorop gesteld dat de vrouw in kwestie gezond in elkaar zit en er geen afwijkingen ontstaan zoals bijv postnatale depressie.
De natuur zit wat dat betreft geniaal in elkaar.
En of je nu wil of niet: de prioriteiten komen anders te liggen en je kind wordt de leukste en belangrijkste in je leven.

Niet voor niets noem ik kinderen krijgen een biologische fuik. :+

En dat is dus niet bij iedereen zo, zoals je hier in het topic al hebt kunnen lezen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:21

Whaha een biologische fuik, die had ik nog niet eerder gehoord :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:23

Trennie schreef:
Het is wel waar: wanneer je wel een kindje verwacht, ook al wilde je dit eerst niet, dan veranderd er hormonaal zo veel dat je er ontzettend anders in komt te staan.

Niet altijd. Ik ken iemand, die 2 kinderen heeft, en er heel erg spijt van heeft.
Houd natuurlijk wel van haar kinderen, maar ziet het alleen maar als een last. Zij zegt altijd: "Had ik het maar nooit gedaan".

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:45

Trennie schreef:
Voorop gesteld dat de vrouw in kwestie gezond in elkaar zit en er geen afwijkingen ontstaan zoals bijv postnatale depressie.
De natuur zit wat dat betreft geniaal in elkaar.
En of je nu wil of niet: de prioriteiten komen anders te liggen en je kind wordt de leukste en belangrijkste in je leven.

Niet voor niets noem ik kinderen krijgen een biologische fuik. :+

Ayasha schreef:
En dat is dus niet bij iedereen zo, zoals je hier in het topic al hebt kunnen lezen.

Ik heb nog niets gelezen over vrouwen in dit topic die hun kinderen niet leuk vinden. Of heb ik iets gemist.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:53

Trennie schreef:

Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Er zijn genoeg gevallen bekend (staan ook hier in het topic) waarbij dat niet zo was.
Lees de post boven je maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:03

Maartje1990 schreef:
College van m'n moeder is onbedoeld zwanger geraakt. Zij heeft een goede baan in 't onderwijs enzo en samenwonend dus opzich een prima gezinssituatie. Maar zij wilt dus ECHT GEEN kinderen. Jammer maar helaas, zij heeft nu een dochtertje en ze vind 't AFSCHUWELIJK.... totaal geen moedergevoelens ze heeft 't altijd maar over 'die bleerer/jankert'. Geen idee of ze nog moedergevoelens etc. gaat krijgen, maar op dit moment verafschuwt ze 't moeder zijn en 't kind helemaal.

Babootje schreef:
Ik heb nog niets gelezen over vrouwen in dit topic die hun kinderen niet leuk vinden. Of heb ik iets gemist.

Je hebt wat gemist. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:04

Dat is sneu voor het kindje. Had het dan laten aborteren/adoptie zeg.

Buffelo

Ik wil ook geen kinderen!

Buffelo

F_Orumster schreef:

Ja idd zijn zat vrouwen die er geen kunnen krijgen die het maar wat graag zouden willen hebben!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:05

Buffelo schreef:
F_Orumster schreef:

Ja idd zijn zat vrouwen die er geen kunnen krijgen die het maar wat graag zouden willen hebben!

Ja, dus?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:07

Babootje schreef:

Bokkers zelf zullen dat -hopelijk- ook niet toegeven. Of je nu een beetje spijt of zelfs een gruwelijke hekel aan je kinderen hebt, hopelijk ben je wel zo slim het niet ergens openbaar te zetten. Ze moesten het ooit maar eens lezen..
maar wel bokkers die iemand in hun omgeving kennen die het toegeeft. Je moet de kranten maar eens lezen trouwens, dan zie je hetzelf. Welke moeder die van haar kind houdt mishandelt/verwaarloosd/laat het voor geld misbruiken/vernedert...het? En toch gebeurt het met veel te veel kinderen. Dus maar aan kinderen beginnen omdat je er vanuit zou kunnen gaan dat jij net als die andere moeders plots moedergevoelens gaat krijgen en je het het mooiste en beste gaat vinden wat je in je leven is overkomen, zou ik zeker niet doen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:15

Ayasha schreef:
Buffelo schreef:

Ja, dus?

ik denk dat ze daarmee bedoelt dat als je een kindje krijgt terwijl je het helemaal niet wilt eigenlijk,
dat je het dan wellicht beter kunt laten adopteren door iemand die het wel graag wilt hebben maar waarbij het zelf niet lukt.

voordat er weer gedacht word dat ze het maar moeten houden, omdat er zoveel mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:32

Kwanyin schreef:
Babootje schreef:

Bokkers zelf zullen dat -hopelijk- ook niet toegeven. Of je nu een beetje spijt of zelfs een gruwelijke hekel aan je kinderen hebt, hopelijk ben je wel zo slim het niet ergens openbaar te zetten. Ze moesten het ooit maar eens lezen..
maar wel bokkers die iemand in hun omgeving kennen die het toegeeft. Je moet de kranten maar eens lezen trouwens, dan zie je hetzelf. Welke moeder die van haar kind houdt mishandelt/verwaarloosd/laat het voor geld misbruiken/vernedert...het.

Mishandeling etc heeft niets te maken met 'niet houden van je kinderen' dat is zo een ingewikkelde materie die niet op die manier te verklaren valt.

Kwanyin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:35

Natuurlijk is alles veel ingewikkelder dan ik het hier neerschrijf, maar je kan toch niet ontkennen dat er genoeg moeders zijn die niet van hun kind houden en er spijt van hebben?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:35

Daarom zei ik in mn eerdere post ook:
Als alles normaal in elkaar zit, dan veranderen die gevoelens omdat de natuur zo geniaal in elkaar zit.
Allemaal hormoonkwestie.
Dat er moeders zijn die spijt hebben van hun kinderen, kan vrijwel altijd worden terug gevoerd op zaken die niet goed in elkaar zitten en die niet zo zeer met het kind zelf te maken hebben, maar met de moeder.

In de dierenwereld zie je het ook soms:
moederdieren die hun jongen niet accepteren, er niet naar om kijken of het zelfs dood maken.
Dan is er iets niet in de haak bij de moeder.

Dat dit van nature niet goed zit is een heel ingewikkelde materie.
Dat kun je niet heel simpel wegschrijven onder het kopje geen kinderen willen.
Dat is een keuze die van te voren wordt gemaakt.
Is een vrouw echter onbedoeld zwanger, dan kan die zgn keuze wel eens heel anders uitpakken, of de moeder dit nu wil of niet.

Daarom doe ik er alles aan om never nooit niet zwanger te worden.
Want word ik dat wel, dan zal ik heel vlot moeten zijn met abortus, want als eenmaal die hormonen hun werk gaan doen, zal dat niet zo'n gemakkelijke keuze meer zijn.

Daarom dus zijn kinderen krijgen imo een biologische fuik.

Ik vind trouwens dat sommigen wel heel fel en verdedigend reageren.
Soms op het onbeschofte en respectloze af.
Mis behoorlijk de balans en nuance.
Geeft te denken eerlijk gezegd: krijg ik bijna het idee dat er meer achter zit dan alleen geen kinderwens hebben omdat je dat zo voelt.
Misschien een slechte jeugd gehad, bepaalde angsten oid...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:38

:= Een hoop psychologen hier op bokt. _O- Heerlijk, Mensen die aan alles wat zij niet begrijpen een etiketje willen hangen _O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:51

Ayasha schreef:
:= Een hoop psychologen hier op bokt. _O- Heerlijk, Mensen die aan alles wat zij niet begrijpen een etiketje willen hangen _O-

:D

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:53

Ik heb een heel fijne jeugd gehad, echt niks te klagen.... En nu heb ik een heel fijn leven en dat hou ik graag zo. Zonder kids.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:13

Ik geloof ook niet dat het niet wensen van kinderen heeft te maken met een slechte jeugd of angsten :n . Wel gewoon met de ervaringen die je met kinderen hebt, of eigenlijk gewoon de gevoelens die je ervaart. Als jij gewoon niet warm of koud wordt van een lachend kind, als jij het als vervelend ervaart als er eentje vragen ligt te stellen of luid aan het spelen is oid..dan zal je meestal niet de behoefte hebben om je voort te planten. Dat moet daarom niet zijn dat je trauma's hebt gehad met kinderen, ze liggen je gewoon niet en de nadelen wegen voor je veel harder door dan de voordelen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:16

ik heb ook helemaal niets met voetbal,iets waar half nederland ook gekte van krijgt zeker rond het wk.
en nee,ik heb geen bal trauma. :+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:54

Mijn moeder zei altijd als ik het over mocht doen dan nam ik nooit meer kinderen. Omdat wij zulke 'lieverdjes' waren denk ik....
Ik heb dat goed onthouden. :D

Leuke uitspraak van vriendin: "wij kunnen niet eens scheiden want we willen geen van beiden de kinderen hebben" :+

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:07

storrum schreef:
Mijn moeder zei altijd als ik het over mocht doen dan nam ik nooit meer kinderen. Omdat wij zulke 'lieverdjes' waren denk ik....
Ik heb dat goed onthouden. :D

Leuke uitspraak van vriendin: "wij kunnen niet eens scheiden want we willen geen van beiden de kinderen hebben" :+

_O- _O-

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:29

Trennie schreef:
Soms op het onbeschofte en respectloze af.
Mis behoorlijk de balans en nuance.
Geeft te denken eerlijk gezegd: krijg ik bijna het idee dat er meer achter zit dan alleen geen kinderwens hebben omdat je dat zo voelt.
Misschien een slechte jeugd gehad, bepaalde angsten oid...?

Met jou als grote aanvoerder. Wat ben jij een vreselijk onbeschoft, veroordelend, bord voor de kop hebbend persoon.

Respecteer nu eens een keer dat er gezonde gelukkige mensen zijn die geen kinderen willen en als je dat niet kan ga dan aub je evangelie elders predikken en kom geen mensen lastig vallen in een topic voor mensen zonder kinderwens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:32

_O_

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:35

Ik riep dat ook toen ik net zo oud was als jou! Nu ben ik 27 en wil ik echt heel graag kindjes! Soms krijg ik zo'n gevoel (kan het niet omschrijven) als ik een mooi kindje zie of hele mooie kleertjes. Dat had ik eerder niet en wilde ik geen kinderen.

Nu kijk ik er dus echt anders tegenaan en heb ik geleerd nooit te snel te roepen wat ik allemaal zeker wel of zeker niet wil.