Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:47

Kom even zo binnenvallen, maar ik weet het echt niet meer.. Wat ik met mijn haar moet doen; heb lang donkerblond haar met slag, heb al eens een schuine pony gehad, wel leuk, maar ik wordt snel weer zat van mijn kapsel. Heb na mijn pony alles eigenlijk laten groeien en zoals het nu is vind ik het wel leuk maar ik word er alweer zo zat van, haha :) Als ik bij de kapper ben is het meestal stukje eraf en dan voor weer wat laagjes of achter weer wat laagjes.. Ik wil weer even wat anders! Niet kort (past niet bij mijn gezicht) en het probleem is dat ik 35km per dag fiets.. Genoeg gezeurd! Hier even fotootjes..

Meest recente foto:
Afbeelding
Mijn pony: (was 12 jaar :))
Afbeelding
Hier zie je goed mijn blonde pluk terwijl ik mij nooit geverfd heb! Ik stoor me er nogal aan, haha :)
Afbeelding

En als ik het een keer wil verven met kleurspoeling, welke kleur raden jullie aan?

Sorry voor de overbewerkte foto's maar heb niks anders op mn nieuwe comp staan..

Melisjee

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:20

JamieShanin: Dankje!

Alleen die eerste twee, ik heb zegmaar.. écht krullen :+ en niet de nep eringezette, die perfect glad blijven :P .

Die andere linkjes bekijk ik vanmiddag even, dankje!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:34

Melisjee@ ik heb ook echt krullen en bij mij kon het ook gewoon ;) gewoon een beejte mouse extra extra stong en het blijft zitten XD

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:25

idinn schreef:
Als ik een hoop 'niet doen' te horen krijg uit mijn omgeving, doe ik het juist wel :) En vaak vinden mensen het dan gewoon heel erg leuk... als het echt afgrijselijk zou zijn, dan zou de kapper dat toch wel zeggen?

Precies, zo ben ik ook ;) Gisteren heb ik dan ook de knoop doorgehakt en heb ik er een donkerbruine spoeling doorheen laten doen. Het is heeel erg wennen, maar ik ben er heel blij mee!
Foto voor en na!

shasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:00

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:11

Mooi seraphim!!! Welke spoeling is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:46

Staat goed dat donkere bij beide! :j

Ik ben nog niet geweest, misschien morgen als het toevallig dan even niet druk is.

shasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:54

idinn schreef:
Staat goed dat donkere bij beide! :j

Ik ben nog niet geweest, misschien morgen als het toevallig dan even niet druk is.

bedankt :D het is wel iedere keer wennen als ik in de spiegel kijk haha

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:09

Ik moet er ook heeel erg aan wennen, maar krijg veel positieve reacties, ook van degenen die vonden dat ik het absoluut niet moest doen ;)
WillemYntJee: als ik me niet vergis is het is Joico B5 Hazelnut.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:35

Nog nooit van gehoord! Waar kan je dat krijgen?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:05

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:41

xShanty schreef:
Ik ben ook dringend opzoek naar tips;
Mijn haar is op het moment zo, gewoon lang, iets laagjes en iets rond, maar dat is meer omdat ik voorheen een schuine pony had.
Afbeelding

Donderdag ga ik naar de kapper en ik wil wel echt verandering, er moet een stukje af maar ik wil wel een staart kunnen maken, iemand tips?

Heb het uiteindelijk zo laten knippen, zonder gedachtes erheen.
Is van voren een heel stuk korter dan achter (beetje het idee dat hierboven staat, alleen ik heb krullen :) ) daarnaast laagjes :)

Afbeelding

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:12

Leuk xShanty, dit past veel beter bij je gezicht :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:35

Even een vraagje, ik heb mijn haar blond geverfd, kan ik nu een bruine kleurspoeling er overheen doen?
Gaat dat lukken? :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:15

_Daniella schreef:
Even een vraagje, ik heb mijn haar blond geverfd, kan ik nu een bruine kleurspoeling er overheen doen?
Gaat dat lukken? :)

ik weet neit ik zou dit met een kapper over leggen, mijn broer probeerde het dan van zwart-bond-groen XD (een plukje) maar dat werd orange maar ik hoor altijd dat het dan oranje word als je over geverft blond haar bruin wilt doen...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:58

Ik heb nu sinds een maand rood haar, maar het is al een flink stuk lichter en best dof. Moet sowieso ook m'n uitgroei bijwerken. Maar dit was de eerste keer verven voor mij, dus weet niet zo goed hoe ik het op moet lossen, iemand tips :D?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:14

Oke ik ben opzoek naar ervaringen, want ik heb nog nooit ontzag gehad voor haarverf maar deze keer heb ik dat wel. Ik ben van dit:
http://i250.photobucket.com/albums/gg24 ... JkGl_1.jpg

naar dit:
http://i250.photobucket.com/albums/gg24 ... om1329.jpg

gegaan. En nu wil ik weer terug na een jaar. Ondertussen heb ik al flinke uitgroei (ik denk tussen de 2 en 3 cm). Het risico van zelf verven ga ik niet nemen, dus dit wordt een kappers bezoekje. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook van licht naar donker naar licht zijn gegaan (en anders van donker naar licht). Ik ga er vanuit dat ik een paar weken als readhead door het leven ga.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:42

ik kom me ook even mengen hier..
wil heel graag mn haar weer eens verven (is alweer dik 7 jaar geleden voor het laatst :O )

Ik heb echt zwart zwart haar.. en wil heel graag een mooie, warme bruine kleur.

Hoe moet ik dit aanpakken (graag zelf verven) om het beste resultaat te krijgen? of valt dit gewoon niet te doen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:55

muiszje schreef:
ik kom me ook even mengen hier..
wil heel graag mn haar weer eens verven (is alweer dik 7 jaar geleden voor het laatst :O )

Ik heb echt zwart zwart haar.. en wil heel graag een mooie, warme bruine kleur.

Hoe moet ik dit aanpakken (graag zelf verven) om het beste resultaat te krijgen? of valt dit gewoon niet te doen?

Ik ben bang dat als je het zelf gaat doen dat je heel lastig wordt, wat je wel zelf zou kunnen doen is wat high-lights in je donkere haar maken (geen blonde high-lights maar donker bruine) en dat langzaam uitbreiden. Voor het mooiste effect kan je denk ik toch het beste naar de kapper gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:35

Ik ben ook bang dat je dat zelf niet echt voor elkaar gaat krijgen, een bezoek aan de kapper is denk verstandiger.

Hier mensen met ervaring met krultangen? Ik heb enthousiast een krultang gekocht (najah eigenlijk zijn het er 3 in 1 verpakking). Maar hoe krijg je het beste resultaat en is haarlak voldoende om het lang genoeg te laten zitten? Met de kerst ben ik er niet aan toegekomen, maar oud&nieuw wil ik ze toch wel eens gaan gebruiken...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:47

idinn schreef:
Ik ben ook bang dat je dat zelf niet echt voor elkaar gaat krijgen, een bezoek aan de kapper is denk verstandiger.

Hier mensen met ervaring met krultangen? Ik heb enthousiast een krultang gekocht (najah eigenlijk zijn het er 3 in 1 verpakking). Maar hoe krijg je het beste resultaat en is haarlak voldoende om het lang genoeg te laten zitten? Met de kerst ben ik er niet aan toegekomen, maar oud&nieuw wil ik ze toch wel eens gaan gebruiken...

Mijn haar blijft niet in de krul hangen wanneer ik een krultang maar ik heb wel een paar tips:
Begin met de onderlaag van je haar, dus deel je haar in tweeën. Dan zit je jezelf niet in de weg en is de kans dat je een stuk aan de achter kant vergeet kleiner. Wat ik meestal hierna doe (hier door houdt het niet wat langer in mijn haar): ik draai de krul in (met de krul mee zeg maar) dan krijg je een soort in elkaar gepropt bolletje en deze zet ik vast met een schuifspeltje, zorg er wel voor dat je het gelijk doet dan is je haar nog warm. Nog een voordeel hiervan: je haar hangt niet in de weg voor je nieuwe pluk. Kwa haarlak: ik doe heel weinig omdat het je haar ook verzwaard en het zakt al zo hard uit bij mij dus is dat niet fijn, ik doe een mist over elke krul heen. En vergeet niet van te voren een heatprotect (bij elke drogist te koop) in je haar te doen, wees lief voor je haar met al die warmte :)

Ik krul btw mijn haar het liefst met papillotten, hierbij heb je geen hitte en je kan gewoon met die dingen in slapen en dan met een beetje haarlak (en wat mousse van te voren) houdt het de hele dag :) Zelfs mijn haar.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:58

Ik kom me ook even melden hier :) Wil namelijk volgende week naar de kapper om een heel eind van mijn 60cm-haar af te laten knippen, maar ik heb nog GEEN idee wat ik er mee moet :P Zal straks ff mooie foto maken, maar ik zag onderstaand berichtje en wilde toch alvast reageren :P

Renee schreef:
Oke ik ben opzoek naar ervaringen, want ik heb nog nooit ontzag gehad voor haarverf maar deze keer heb ik dat wel. Ik ben van dit:
http://i250.photobucket.com/albums/gg24 ... JkGl_1.jpg

naar dit:
http://i250.photobucket.com/albums/gg24 ... om1329.jpg

gegaan. En nu wil ik weer terug na een jaar. Ondertussen heb ik al flinke uitgroei (ik denk tussen de 2 en 3 cm). Het risico van zelf verven ga ik niet nemen, dus dit wordt een kappers bezoekje. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook van licht naar donker naar licht zijn gegaan (en anders van donker naar licht). Ik ga er vanuit dat ik een paar weken als readhead door het leven ga.

Zie mijn profiel, dat is mijn natuurlijke haarkleur :) Tussen m'n 13e en 17e heeft dat haar alle kleuren van de regenboog gehad. Van roze, naar diepdonkerbruin, rood, echt ik ben alle kanten op gegaan. Maar gezien dat uberblonde spul wat er onder zat, werd de uitgroei altijd reuzelelijk, dus na 4 jaar had ik het wel gezien. Ik ben naar de kapper gegaan, die mij een ultra-coupe-soleil gegeven heeft. Ik kreeg zo'n plastic kap op m'n dak, heb anderhalf uur helse pijnen geleden (want kleine plukjes nat haar door zo'n kap heentrekken is gewoon geen pretje :P En vervolgens nog een flinke tijd onder de warmtekap :+ Ik moet zeggen, het kostte wat tijd en geld maar het resultaat was erg mooi, van de blondeer heb ik namelijk geen uitgroei gehad, ze heeft het echt heel erg eigen teruggeverfd :)

Dus het KAN goed gaan :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:10

Fijn fijn! Ik zal het resultaat laten zien morgen :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:13

Grappig trouwens, zie nu pas dat we naamsgenoten zijn :P