Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:56

Ukje dan zou je ook niet door de selectie heen komen. Je moet eigenlijk zelf geen grote kinderwens meer hebben. Ik kan me voorstellen als je zelf zo graag mama wilt zijn dat het bijna ondoenlijk is om het kindje af te staan..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:59

LCharlotte schreef:
Ukje dan zou je ook niet door de selectie heen komen. Je moet eigenlijk zelf geen grote kinderwens meer hebben. Ik kan me voorstellen als je zelf zo graag mama wilt zijn dat het bijna ondoenlijk is om het kindje af te staan..

Yup, en zelfs al zou ik al kinderen hebben, dan zou ik het nog niet kunnen. Daar was mijn verdere uitleg ook meer op bedoeld.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 15:00

Dat is dan een duidelijke zaak :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:46

Ik mag geen draagmoeder of (eicel)donor zijn ivm m'n gezondheid.
Maar had ik het wel gemogen en was mijn eigen gezinnetje compleet geweest, dan had ik het graag gedaan voor een vriend(in) of familielid. :j
Maar ivm m'n eigen gezondheid heb ik bewust besloten dat er geen kinderen komen hier, ondanks m'n kinderwens.
Adoptie gaat hem wsl ook niet worden: kost veel en er worden behoorlijk hoge eisen gesteld voor je in aanmerking komt voor adoptie.
Pleeggezin gaat hem denk ik ook niet worden, omdat ik niet stabiel genoeg ben om een kind dat uit een moeilijke situatie komt een stabiele basis te bieden.
Voor mij zou het dus zo zijn dat als(!) er ooit een kind zou komen, dat dat het verstandigst is met eiceldonatie en draagmoeder.
Maar ik wil dan het liefst een kind dat biologisch gezien van mij is. :o
Dan kom je uit op de volgende optie:
Eicel af laten nemen, daar het foute gen uitknippen, eicel bevruchten en dan terugplaatsen in de baarmoeder.
Daar kom ik de komende 6 jaar ofzo ook niet voor in aanmerking ivm behandeling van ziekte, plus dat ik momenteel geen partner heb.

Ik heb dus besloten dat er geen kindjes komen van mijzelf, tenzij ik dwars door de anticonceptie heen zwanger raak (wat ik dus probeer te voorkomen).
Of mss als ik ooit een vrouwelijke partner tref met (ook) een kinderwens, dat m'n partner dat kind dan draagt enzo.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:16

Ik zou zo mijn baarmoeder als donor-ding aanbieden, maar 9 maanden zwanger zijn van een kindje, dat 'niet van jou' is.. (groeit in je alles.. maar oke.. je legt de basis voor het hele leventje van zo'n babytje.. het hecht zich aan je, hoort je, ruikt je) dat dan ineens weg moeten geven? Nee.. ik zou het erg raar vinden.

Maar ik heb bijv. nergens iets kunnen vinden over baarmoeder donor? als in, ik heb een goed werkende baarmoeder, maar niet meer nodig :P En ik weet dat er mensen zijn met helaas geen baarmoeder meer, of maar deels of niet werkend enzo...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 08:25

Volgend jaar vind de eerste baarmoeder transplantatie plaats :j

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:42

Hier gaat alles zijn gangetje .... al moet ik dan mijn post met alweer een nieuwe blunder beginnen ... de afspraak op MCK (= Medisch Centrum Kinderwens) is niet vandaag, maar volgende week. :o?
Wel vandaag is de eerste keer cursus Menbewijs (heb ik ontzettend veel zin in)

De eerste afspraak op het MCK moet nog komen en toch heb ik mezelf alweer betrapt op te ver op de zaken vooruit te lopen. Onder het motto "grote schoonmaak" was ik enthousiast begonnen met het opruimen van de bekende rommelhoekjes (schuur, bergkast, zolder) maar kwam al snel terecht in de hobbykamer. Die kast moet naar die kamer die berg boeken moet naar zus die stapel moet naar zo ... halverwege de klus stond ik met een kopje koffie in de hand te genieten van het goed opschietende project toen opeens het kwartje viel ... boem ...
Ik was de kamer niet aan het opruimen, ik was um aan het leeghalen. De kast enzo staat weer teug in het kamertje. Voorlopig blijft dit kamertje de hobbykamer. Confronterend kamertje is het steeds maar weer. Toen wij dit huis betrokken was dat kamertje vanaf het begin al als kinderkamer bestempeld. Jaren heeft het kamertje leeg gestaan, een doorn in het oog elke keer als ik er voorbij liep. Uiteindelijk heb ik 2 jaar geleden de kamer omgedoopt naar hobbykamer. Nu staat het lekker vol met van alles ... maar toch ... het blijft steken. De deur maar weer dichtgetrokken en besloten dat ik me niet meer aan dit kamertje mag storen en dat ik er maar in moet gaan werken. Ik hobby nog steeds beneden aan de eethoek terwijl ik boven een juweel van een kamertje heb dat helemaal is ingericht om in te hobbyen. Moest ik dan maar eens gaan doen dan.

Charlotte En?? Al met je partner gesproken ? Ik ben heel erg benieuwd hoe hij tegen deze onderneming kijkt.

NoGo Zal voor jou idd een vreemde waarneming zijn ... al die ongestelde hormonen in je lijf! Is niet zomaar iets he. Voor een vrouw die al jaren weet hoe het is om ongesteld te zijn is een hormoonbehandeling al een behoorlijke stemmingswisselende ervaring. Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe jij je nu voelt. Misschien dat ik je kan helpen met een paar tips? Je dagen goed indelen (zorgen voor routine) en voor elke dag minimaal een uurtje sport inplannen. Goed voor je lijf, goed voor het uitstoten van wat van die tijger-emoties. Goed en verstandig eten. Voor de stille uurtjes thuis een plan bedenken om jezelf bezig te houden. Doe een cursus naailes of iets ... houd je handen bezig en houd je hoofd van het malen af. Ook belangrijk ... zie je lijf niet als je vijand. Je lijf helpt je overal doorheen, zonder je lijf zou je nergens zijn. Alleen bij dit beetje heeft je lijf hulp van jou nodig. Klinkt misschien gek maar wees aardig voor je buik. Streel het af en toe en zeg dan iets als guttegut je hebt het zwaar he. Klinkt heel stom maar door te accepteren dat dit nou eenmaal jouw/jullie probleem is word het dagen van de last makkelijker. Het is zeker niet de bedoeling dat jij je lijf gaat haten omdat je een pilletje moet slikken. Ja, ik zet het heel banaal neer, omdat het ook gewoon zo is. Weet je nog? Stapje voor stapje. Je lijf is er niets minder om .... jij trouwens ook niet !!!!!
Snap dat je bang bent dat het misschien nooit gaat lukken om zwanger te worden, maar dat idee moet je echt uit je hoofd bannen. Je bent 23, je bent aan de weg aan het timmeren, houd moed. Kop op, schouders eronder en gaan met die banaan !!

Boras Hoeft niet hoor, maar mag wel. Voel je niet gedwongen tot het geven van tekst en uitleg. Schrijf alleen iets als je erbij goed voelt als je het van je af wilt schrijven en denkt dat je tekst veilig is bij mij.

Lor Jeetje, heftig. Misschien kort door de bocht maar om welke ziekte gaat het? Zou alleen een eicel niet genoeg zijn voor jouw situatie ?

Klijntjuh Een baarmoeder doneren dus echt transporteren in het lijf van iemand anders ... nee dat gaat mij een paar stappen te ver. De ingreep op zich is al behoorlijk ingrijpend en de veranderingen in je lijf zijn ook geen kattepis. Meteen in de overgang enz, pillen slikken om de hormoonverandering op te vangen, de sex is nooit meer hetzelfde ... nee ... zou ik niet doen. Als ik zou moeten kiezen (gedwongen dus) tussen een baarmoeder afstaan of zelf draagmoeder te moeten zijn dan zou de keus voor draagmoederschap opeens een heel stuk makkelijker zijn voor mij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:12

Het gaat om Li-Fraumeni.
Kort uitgelegd is het een autosomaal erfelijke afwijking op het p53gen, waardoor je als lijder (dragers zijn lijders) extreem gevoelig bent voor bepaalde vormen van kanker.
Ook 'werkt' het samen met het BRCAgen en mss nog wel met meer erfelijke vormen van kanker.

Mss is alleen een eicel wel genoeg, maar ik ben bang dat als er tijdens de zwangerschap kanker wordt ontdekt en het is uitgezaaid, dat de uitgezaaide cellen via de bloedbaan het kind 'besmetten'.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:25

Oei dat lijkt me inderdaad ook een eng idee...

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:29

Zo hey ... wat heftig !! Extreem gevoelig voor ... wat houdt dat in?? Betekend dat dat jij altijd wel ergens iets hebt ?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:38

Oef wat een heftige situatie Lori Maar is voor jou een draagmoeder wel een optie? Om op die manier toch te komen tot een gezond voldragen kindje? Of stel ik nu een hele inpertinente vraag? :o Dat zou ik absoluut niet willen namelijk.
Lekker gemend Asjemenouw?
NoGo idd, leven bij de dag. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:23

Asjemenauw:
Het betekend dat het risico op (kwaadaardige) kanker bij mij erg verhoogd is.
Zo ben ik nu voor de 2e keer in behandeling voor kanker, eerste keer bijnierschorscarcinoom en nu mammacarcinoom links en DCIS/voorstadium van mammacarcinoom rechts.

Pauline:
draagmoeder icm met een eiceldonor zou idd een optie kunnen zijn, maar ik durf het risico niet te nemen.
het risico dat ik weer ziek word en evt kom te overlijden is erg groot en ik wil dit een kind niet aandoen. :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:34

Snap ik. :) wat heftig voor je zeg.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:49

Soms vind ik het wel heftig ja, maar ik heb er mee leren leven en weet niet beter dan dat ik meerdere keren per jaar naar het ziekenhuis moet voor controles etc.
Ik weet ook al 9 jaar dat het erfelijk is en dat het niet aangeraden wordt om via de natuurlijke weg kinderen te maken en krijgen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:51

Vervelend in dit geval dat je voor het oogsten van eieren ook hormonen moet. :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:58

jep, want ik mag (voorlopig?) helemaal geen hormonen (iig geen oestrogenen) meer. :n
Plus dat ik zowiezo al slecht reageer op hormonen.
Maar daarom zou ik zelf ook voor een eiceldonor kiezen of anders m'n (fictieve) vrouwelijke partner laten bevruchten.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:47

:(:) Lor :(:)
Nog nooit van de ziekte gehoord, maar wat een ellende zeg.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:09

Ik ben inmiddels gevraagd om draagmoeder te zijn voor onze vrienden!!
Ik ben heel trots en voel me vereerd dat ze deze grootse taak aan mij willen toevertrouwen.
We hebben het inmiddels aan onze ouders verteld, die staan er neutraal in. Er is nog geen besluit genomen, ik ben er voor mijzelf uit, zoals eerder vermeld. Maar mijn vriend verdient even veel tijd om alles op een rijtje te zetten dus we wachten rustig af. Dinsdag hebben we een gesprek met z'n viertjes. Hopelijk word het dan voor iedereen duidelijk hoe we het voor ogen hebben en zal het voor mijn vriend makkelijker zijn om tot een conclusie te komen. Spannende tijden dus!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:23

Jeetje Charlotte, wat spannend!
Ik hoop dat je partner er ook positief instaat :j
Heel veel succes de komende tijd!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:03

Wat goed!
Heb je enig idee hoe je vriend hier nu instaat?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:20

Zijn eerste reactie was goed!!! Toen hij hoorde dat ze mij wilde vragen toen riep mijn vriend "Dat doet ze meteen!!!" "En mij maakt het niet uit" Toen de wenspapa mijn vriend erop wees dat hij ook erg belangrijk was binnen het hele proces was hij even stil en toen zei hij "Maar ik gun het jullie"
Nu doorgaat hij hetzelfde als ik in eerste instantie. Twijfels en angsten, van alles schiet door je hoofd. Er komt nogal wat bij kijken!! Hoe doe je dat met de zorg voor de eigen kinderen? Wat zullen de mensen uit het dorp denken? Etc etc etc... Hij krijgt alle tijd om zich te verdiepen en zijn eigen oordeel te kunnen vellen. Die tijd heb ik ook gehad. Mede dankzij jullie allemaal (en alle artikelen, alle documentaires en alles op inet) weet ik nu heel goed waar ik sta en waar ik toe in staat ben.

Het is super goed om alles wat je te binnen schiet te bespreken, op die manier kom je verder in het proces waardoor je uiteindelijk tot een evenwichtig besluit kan komen. Dus ik hoop dat hij blijft praten, dan gaan we zien waar het ons gaat brengen!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:25

Misschien kan hij een account maken en meepraten?
Maar wat spannend! En dan met jouw ei?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:40

Wat veelbelovend!

Nu goed over nadenken(door hem) en veel over praten idd.
Ik vind het zo'n mooie keuze van je!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:52

Nee niet mijn eicel in mijn ogen is een kindje uit mijn eicel mijn kindje. De zus van de ene wenspapa staat eicellen af, de andere wenspapa doet zijn aandeel :) mijn vriend is niet echt een prater op internet, een forum zou niks voor hem zijn, maar ik hou jullie wel op de hoogte!!

Heb het vandaag aan mijn ouders en broer verteld, mijn vriend heeft het gisteren aan zijn ouders verteld. De reacties zijn vrij neutraal, tot positief. Iedereen beseft dat het een bijzonder groot iets is en uiteraard is iedereen ook een beetje bang maar ze geven allemaal aan dat ze ons zullen steunen en onze keuze zullen respecteren. Het is zalig om er openlijk over te kunnen praten nu.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:57

Wat dapper van je en wat een mooi gebaar, ik ga duimen voor jullie dat alles goed verloopt en heel veel succes.