"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:17

haha goed zo koffiekan, alweer een stap vooruit.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:27

ik vind je ook echt dapper hoor....je bent stappen aan het nemen, die echt moeilijk zijn, maar die je wel vooruit helpen.....ga zo door, je komt hier zeker sterker uit..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:31

TS ten eerste wil ik kwijt dat ik je situatie vreselijk vind en ik wou dat ik iets voor je kon betekenenen. Meis hou je in je achterhoofd dat het niet alleen sexsueel misbruik is maar ook geestelijke mishandeling, door geen aangifte te doen geef je de misbruiker nou net datgene wat hij wil, geheimhouding! Meis gooi het gelijk naar buiten, niks maar dan ook niks is op dit punt jou schuld, er is maar één schuldige en dat is de misbruiker! Zijn leeftijd heeft hier niks mee van doen, ook oude mensen weten heel goed het verschil tussen goed en kwaad en hij blijft er mee doorgaan omdat hij er mee weg komt.

Je bent op de goede weg maar probeer nog een paar stapjes verder te gaan :(:)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 08:37

Bedankt.. :o

Het topic heb ik doorgekeken en pb's gestuurd, dus als je in het topic gereageert had, en je hebt geen pb, meld het even... Degene die via pb naar mijn paard gevraagd hebben krijgen waarschijnlijk vanavond een berichtje van me, ik vind het even genoeg na het lezen van het topic... Even adempauze, straks weer verder :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:26

Is er echt geen mogelijkheid (met hulp van Bokkers) om je paard te houden of wil je dat niet?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 15:41

Dan stuit ik op 2 problemen, een geldgebrek en de herinneringen die voor mij automatisch naar boven komen als ik met paardlief bezig ben.. Dus een liefdevol!! thuis is dan een harde, maar waarschijnlijk betere oplossing.. Ze gaat wel alleen weg naar iemand waar ik vertrouwen in heb, en die er echt gek mee is, anders help ik mezelf liever in de schulden..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:44

Je vindt vast wel iemand voor je paardje die er net zo gek mee is als jij! :j

Dan heb jij ook even rust (klinkt beetje bot, maar zo bedoel ik het niet) en kan je de tijd voor jezelf gebruiken.
Zet door, je kan het, je klinkt al zoveel beter! :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 16:29

Ik hoop het.. Dank je :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:02

Als het goed is heb ik nu ook alle mensen die via PB naar mijn paardje gevraagd hadden iets gestuurd.. Als ik iemand vergeten hoor ik het graag ;)

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:31

Koffiekan schreef:
Pauline schreef:
Ik hoop dat jij die dingen. Iet gaat regelen en er meer bent eigenlijk. :)

Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..

je moet echt wel volhouden hoor! zo'n man is al de moeite niet waard!
ik heb echt heel veel respect voor je! op de manier hoe je dingen schrijft en zo... je komt heel sterk over!
dus nog 1 voor je lijstje: je bent sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:44

@Koffiekan, zou je mij ook een PBtje kunnen sturen? :)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:46

@Nouks: Ja, komt eraan ;)

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:07

Meisje meisje meisje Toch,..

Je gaat vooooruitt.... SUPER gewoon..

Ik duim nog iedere dag voor jou!!!

Veel liefde en kracht toegewens..
dikke knuffel x

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:19

Even een knuf vanaf hier. Respect voor je meis

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:24

(niet alle posts gelezen, wel alles van TS)

Koffiekan, snapt die man eigenlijk wel dat het tegen je zin gebeurt?
zoals jij het beschrijft gaat bij jou het licht uit en laat je als een pop alles maar begaan.
heeft hij dan wel door dat je niet wil, of denkt hij "ze laat het toe, dus ze vindt het prima"?
natuurlijk zou hij wijs genoeg moeten zijn om te beseffen dat hij het niet zou mogen doen, maar je zou ervan versteld staan wat mensen zichzelf wijsmaken om hun gedrag goed te praten.
als je niet rechtstreeks 'nee' kan zeggen, kan je misschien een brief schrijven om uit te leggen dat je dat soort contact helemaal niet wil?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:59

@Fojoe: Ik denk inderdaad dat hij dat denkt/zichzelf wijsmaakt.. Hoewel ik ook al eens van hem weggedraait/gelopen ben.. Maar niks gezegt, dus hij kan nog steeds denken dat het mag wat hij doet..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:00

Goede tip van fojoe. :j Wat vind jij daarvan TS? :)

Want zoals je nu achter de PC zit kan je wel heel goed duidelijk maken dat je het niet wil, ik zou zeggen grijp je kans. ;)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:02

Best een goede tip :) Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.. (en of ik de brief wel durf te posten.. maar dat is dan de volgende stap :P ) Maar het liefst wil ik het kunnen zeggen, want stel dat ik nog eens in zo'n situatie kom wil ik het kunnen voorkomen i.p.v. stoppen, en met een brief ben je dan te laat...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:04

Had je mijn pb nog gelezen! In alle drukte?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:07

Pauline schreef:
Had je mijn pb nog gelezen! In alle drukte?

Die heb ik in alle drukte inderdaad over het hoofd gezien, sorry! Je krijgt zo PB ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:08

Is niet erg hoor, komt goed. :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:08

Wat betreft een brief: je zou kunnen schrijven dat je zijn seksuele toenaderingen nooit gewild hebt, maar bang was om te weigeren. Dat je geen seksuele omgang met hem meer wil, geen enkele vorm van aanraking meer.

Je hoeft geen lang verhaal te schrijven, je hoeft geen uitleg te geven. Zolang als uit de brief maar duidelijk wordt dat je wil dat hij voortaan zijn handen thuis houdt. En je kan dit in stapjes doen, verspreid over meerdere dagen. Bijv. dag 1: het adres op de envelop schrijven. Dag 2: de brief schrijven en in de envelop doen. Dag 4: de brief in je tas doen. Dag 5: de brief posten. Op die manier geef je jezelf tijd om moed te verzamelen. Je kan ook na het schrijven van de brief vragen of een goede vriend hem op de post wil doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:09

Ik hoop dat je iets met mijn pb kan! Ik ben btw van mening (en zie het van dichtbij) dat paarden via handelaren ook goed terecht komen. Mijn paarden staan zelfs nog bij hem op pension omdat hij er eentje aan een klant had verkocht op stal en eentje wilde hij zelf beleren.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:09

Koffiekan schreef:
Best een goede tip :) Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.. (en of ik de brief wel durf te posten.. maar dat is dan de volgende stap :P ) Maar het liefst wil ik het kunnen zeggen, want stel dat ik nog eens in zo'n situatie kom wil ik het kunnen voorkomen i.p.v. stoppen, en met een brief ben je dan te laat...

Ik denk dat het opschrijven (aan hem gericht) je misschien wel in de richting van "het zelf zeggen" zou kunnen helpen.

Het verwoorden kan een bokker je vast wel mee helpen, en anders is dit topic misschien wel een goede inspiratie? Staat al een hoop op papier. :j
Inderdaad in stapjes beginnen, je kunt het eventueel eerst in Word schrijven: is misschien wat laagdrempeliger.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:23

En maak dan ook een kopie van de brief als je hem verstuurt (dossieropbouw) :) Idd een goede tip, zelfs al verstuur je hem niet, dan heb je toch voor jezelf op papier gezet wat je niet wil. Weer een stap in de goede richting :)

Mocht je hulp willen met je brief, dan wil ik je graag helpen.