Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjonTampon schreef:Vetcellen maken geen hormonen. Dat doen hormoonklieren. En hormonen werken alleen bij die organen/weefsels/klieren die gevoelig zijn voor een bepaald hormoon. Hormonen kunnen dus wel 10x het lichaam rondgaan voordat ze bij de betreffende organen aankomen. Zoals jij zegt en het enige wat ik me kan bedenken is dat iemand die meer dan 70kg weegt heeft een groter lichaamsoppervlakte en meer "meters" aan bloedvaten. Dus misschien dat het langer duurt voordat een hormoon dan bij het betreffende orgaan aankomt. En dat dit verschil zo groot is dat het verkleint moet worden met een dubbele dosis aan dat hormoon? Snappen jullie me nog?
mamendt schreef:Hee marjon tampon je woont twee dorpen verder dan ikke ( broekhuizenvorst) haha helemaal offtopic...
Was er maar iets zonder hormonen wat wel veilig was en geen pijn deed..........
Ik zou wel een spiraaltje willen maar het idee dat er iets in je lijf zit en AUwie moet toch pijn doen..
MarjonTampon schreef:Yessy schreef:Vetcellen maken volgens mij hormonen aan en hoe zwaarder je bent, hoe groter het oppervlak/volume waarover de werkzame stoffen uit de pil verdund worden, dus ergens is het wel logisch. Maar aan de andere kant: er zijn zoveel andere factoren die de werkzaamheid van de pil beïnvloeden...
Vetcellen maken geen hormonen. Dat doen hormoonklieren. En hormonen werken alleen bij die organen/weefsels/klieren die gevoelig zijn voor een bepaald hormoon. Hormonen kunnen dus wel 10x het lichaam rondgaan voordat ze bij de betreffende organen aankomen. Zoals jij zegt en het enige wat ik me kan bedenken is dat iemand die meer dan 70kg weegt heeft een groter lichaamsoppervlakte en meer "meters" aan bloedvaten. Dus misschien dat het langer duurt voordat een hormoon dan bij het betreffende orgaan aankomt. En dat dit verschil zo groot is dat het verkleint moet worden met een dubbele dosis aan dat hormoon? Snappen jullie me nog?
Nagini schreef:MandyR schreef:
Nee hoor. er zijn ook internetsites waar je de pil kan bestellen. Vragenlijstje invullen (die gecontroleerd wordt door een HA), adres invullen, betalen en een paar dagen later het pakketje uit je brievenbus vissen. Ik doe het al jaren op die manier.
Dat vind ik ook gek. Alsof er dan gecontroleerd kan worden of dat naar waarheid is ingevuld.
Wordt het dan wel vergoed door de verzekering? Of moet je dat dan altijd zo betalen? Ben ik gewoon benieuwd naar. Niet dat ik 't nodig heb.
vuurneon schreef:Jeetje 3 week? Hoelang heb je de implanon al? (is die nu weer wat veiliger? had begrepen dat ie in het beginstadium van de ontwikkeling wel eens kon verdwijnen/verschuiven in het lichaam)
mamendt schreef:Nou, nee...bedankt......moet een keer in het jaar een uitstrijkje laten doen en dat vind ik nog net te hebben...maar moet niet gekker worden...ik kan veel pijn hebben maar op die plek net niet
IngridM schreef:mamendt schreef:Nou, nee...bedankt......moet een keer in het jaar een uitstrijkje laten doen en dat vind ik nog net te hebben...maar moet niet gekker worden...ik kan veel pijn hebben maar op die plek net niet
dit was dus mijn berichtje aan jou:
dat het maar even pijn doet en dat het dan wel 5 jaar kan blijven zitten .....