Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:03

Brammetje16 schreef:
Dus met z'n allen ook maar geen eieren meer eten, want dan heb je immers ook moord van een embryo :)*
Ik vind dat het iedereen z'n eigen keuze is.
Leven en laten leven zullen we maar zeggen.

Nee, dat is niet waar. Ook zonder een haan kan een kip eieren leggen....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:04

Ragebol1977 schreef:
Kijk als Ts haar eigen vriend in stukjes had laten hakken en daar zo luchtig over had gedaan dan had ik me ook wel even achter mijn oren gekrabt.

Wel? Oh...

(Grapje :D )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:05

LHO schreef:
xDramaQueen schreef:
Ik ben absoluut niet tegen abortus, als het beter is dan moet het maar gedaan worden.
echter vind ik wel dat TS er veel te lacherig en te leuk over verteld, had je maar niet moeten krikken zonder condoom en je pil goed moeten nemen.

Ik had denk ik liever gehad dat je geschrokken was, want stel het gebeurd weer én weer en misschien zelfs nog een keer.. dan zou ik het best ziek vinden als je een 3 tot 4tal abortussen hebt gehad.

Je denkt er nu imo te luchtig over, ik had graag gezien dat je er daadwerkelijk wat van had geleerd..

Hoeveel spiraaltjes moet TS laten zetten, voordat ze volgens jou genoeg geleerd heeft van de situatie?

ook een spiraal is geen zekerheid, ik vind het alleen freaky, mocht ze weer zwanger raken toch denkt van "ach hoppa dat doen we nog een keer eerste keer was ook appeltje eitje"

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:05

Sees schreef:
LHO, why thank you :o.

Brainless, what's in a name? Voor de een is 'het' na één dag na de bevruchting al een kindje, voor de ander direct na de daad. Voor weer een ander is het met 26 weken nog steeds niks.

Een spiraaltje is geen anticonceptie, maar zorgt voor het afbreken van de ontstane (prille) zwangerschap, en strict genomen dus ook een abortus. Benieuwd hoe de abortustegenstanders hier daar dan tegenaan kijken.

Of is het onbewust 'vermoorden van een embrio' minder erg, dan wanneer het een keer mis gaat en je er bewust naar handelt?

Wat is, volgens de abortustegenstanders, het morele verschil tussen een spiraaltje en een overtijdsbehandeling / zuigcurretage?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:06

Heino schreef:
Sees schreef:
Heino, dat zou eventueel kunnen, misschien, wellicht. Maar waarom? Ze schrijft het op zoals ze zich voelt. Mag dat dan niet omdat een ANDER daar aanstoot aan kan geven?

Dus omdat het kan en mag, is het wenselijk? Hypothetisch: misschien was ik wel superblij toen Pim Fortuyn doodgeschoten werd, heb ik een feestje gevierd. Maar dat zou ik dan echt niet met iedereen gaan delen. Waarom zou ik?

Maatschappij verhardt al genoeg, door simpelweg je uitspraken (let op: niet je gevoelens/beleving) iets te nuanceren kan je toch je verhaal kwijt en doe je heel veel minder mensen pijn.

Wat is er mis met een beeeeeetje rekening met elkaar houden? (en ja dat gaat echt wel twee kanten op want in dit hele topic heb ik misschien twee mensen gezien die de keuze van TS niet gerespecteerd hebben)

Wenselijk is wéér iets heel anders ;). IK vind het wel fijn dat TS het zo eerlijk verteld. Wie heeft er dan meer recht? De mensen die de toon van de TS niet aanstaat of de mensen die die eerlijkheid enorm kunnen waarderen?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:07

Heino schreef:
Ragebol1977 schreef:
Ehm moord op een volwassen meneer of een abortus laten plegen? Dat is appels met peren vergelijken he.
Moord is nooit leuk of iets om blij over te zijn.
Kijk als Ts haar eigen vriend in stukjes had laten hakken en daar zo luchtig over had gedaan dan had ik me ook wel even achter mijn oren gekrabt.

Wie ben jij om te oordelen over hoe ik mijn emoties ventileer? (deze heb ik al heel vaak gehoord in dit topic maar gaat blijkbaar alleen op als je het eens bent met iemand)

Ik oordeel helemaal niet. Je ventileert er maar lekker op los hoor.
Ik wil je ook nog wel een tissue aangeven indien nodig.
Maar laten we het even bij de feiten houden. Moord is strafbaar, aborteren niet.
Dat staat zo in de wet en dat zal wel niet voor niets zijn, denk je ook niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:07

Sees schreef:
Wie heeft er dan meer recht? De mensen die de toon van de TS niet aanstaat of de mensen die die eerlijkheid enorm kunnen waarderen?

Je kan elkaar natuurlijk ook tegemoet treden...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:08

xDramaQueen schreef:
Citaat:
Hoeveel spiraaltjes moet TS laten zetten, voordat ze volgens jou genoeg geleerd heeft van de situatie?

ook een spiraal is geen zekerheid, ik vind het alleen freaky, mocht ze weer zwanger raken toch denkt van "ach hoppa dat doen we nog een keer eerste keer was ook appeltje eitje"

Dus als iemand voorzorgsmaatregelen neemt, en zwanger raakt, of misschien zelfs meerdere malen zwanger raakt, en dan voor abortus kiest, dan zou je die gene op een bepaald moment kinderen willen laten werpen omdat een bepaalde groep mensen het anders 'te makkelijk' gaat vinden?

Het opdringen van een kind is nogal iets zeg.

Iris82

Ik vind het jammer dat een discussie hierover altijd zo fel moet verlopen.
Niet alleen de tegenstanders, maar ook de voorstanders. Het hoeft niet allemaal zo plastisch mogelijk in het kader van het taboe dat doorbroken moet worden, ik speel graag voor shockdoc of 'boeien das nou eenmaal mijn mening'. Daarnaast hoeft natuurlijk niemand voor moordenaar uitgemaakt te worden.

Het wormpje wat jij laat ziet LHO, is ongeveer 4.5 weken oud (2.5 wkn na de bevruchting). Daarnaast is een Mirena spiraal (wat nu in 90% van de gevallen gebruikt wordt) wel degelijk ook anticonceptie. Het scheidt nl hormonen af.

Paardenmeis1

Heino schreef:
Sees schreef:
Wie heeft er dan meer recht? De mensen die de toon van de TS niet aanstaat of de mensen die die eerlijkheid enorm kunnen waarderen?

Je kan elkaar natuurlijk ook tegemoet treden...

En elkander in zijn/haar waarde laten. Elkaars meningen respecteren, zonder de mening van een ander af te doen als 'onwaar'.

RoodZonnetje

Ragebol1977 schreef:
Ik oordeel helemaal niet

Nee? "Moord is nooit leuk of iets om blij over te zijn", ik citeer
Dat vind ik nu net van abortus

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:09

Miseria schreef:
En elkander in zijn/haar waarde laten. Elkaars meningen respecteren, zonder de mening van een ander af te doen als 'onwaar'.

Waar gebeurt dat dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:11

Heino schreef:
Ragebol1977 schreef:
Ehm moord op een volwassen meneer of een abortus laten plegen? Dat is appels met peren vergelijken he.
Moord is nooit leuk of iets om blij over te zijn.

Wie ben jij om te oordelen over hoe ik mijn emoties ventileer? (deze heb ik al heel vaak gehoord in dit topic maar gaat blijkbaar alleen op als je het eens bent met iemand)

Volgens mij wordt er hier gewoon een mening geventileerd en mag dat best... Dat doet hier toch iedereen???
En ieder heeft zijn mening over hoe TS haar verhaal ventileert, dat mag ook...
Ik vind, persoonlijk, dat ze het zelf moet weten, blijkbaar heeft ze dit gevoel erbij gehad wat ze omschrijft...
Maar inderdaad als TS haar vriend in stukken hakt en dat zo op internet zet, dan ga ik er ook vraagtekens bij zetten....

Sees

Heino, dan krijgen beide partijen toch nét niks? De 'tegenstanders' zullen dan nog steeds een nare bijsmaak krijgen bij de gematigde toon en 3 smileys minder en de 'voorstanders' zullen het jammer vinden dat de echte mening van de TS en het 'ware' verhaal achterwege blijft.

xDramaQueen, wie zegt dat de TS de volgende keer weer denkt; Hoppa, weg ermee???

Paardenmeis1

Heino schreef:
Miseria schreef:

Waar gebeurt dat dan?

Nergens letterlijk, maar er worden vrij aanvallende dingen uitgesproken tegen mensen die ook maar hun mening geven.. op hun manier :) (wat een ieders goed recht is, in mijn ogen) . Dan worden er reacties gegeven, die als feit gepresenteerd worden.. maar eigenlijk gewoon meningen zijn.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:13

Moord is strafbaar, wettelijk gezien dus fout. Dat is een feit. Toch????
Aborteren echter, hoe fout jij dat ook vindt, is niet strafbaar. Ook al laat je het 20 keer doen.
Dat wil niet zeggen dat het dan maar goed is, dat ligt aan degene die zich laat aborteren. Het is nogmaals, iets heel persoonlijks en als degene die zich voor de 20 ste keer laat aborteren daar geen last van heeft is het goed. Tenminste voor die persoon en dat is alles wat telt, het gaat immers om het leven van degene die de vrucht laat weg halen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:13

Het spiraaltje (lees: Mirena) is zeker wel een anticonceptie middel!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:14

LHO schreef:
Dus als iemand voorzorgsmaatregelen neemt, en zwanger raakt, of misschien zelfs meerdere malen zwanger raakt, en dan voor abortus kiest, dan zou je die gene op een bepaald moment kinderen willen laten werpen omdat een bepaalde groep mensen het anders 'te makkelijk' gaat vinden?

Het opdringen van een kind is nogal iets zeg.

waar hoor jij mij zeggen dat ik haar een kind opdring? :+ je maakt wel heel erg snel je eigen verhaal... Ik zou dan zeggen dubbel zo safe.
En nu ga je vast weer vertellen dat na een aantal jaar een vaste relatie dat je het niet meer met condoom én anticonceptie wil doen, maar IMO als je écht geen kinderen wilt ga je géén risico nemen... én ja ik heb opgelet bij biologie, die kans is er ook met beide, maar wel minder..

@ sees; ik zeg niet dat ze het doet, ik zei dat ik er bang voor was :)* omdat ze er nu zo ontzettend blij over doet, ik zeg niet dat ze depri moet zijn en dat ze een week onder de deken moet gaan liggen maar dat ze best weleens na mag denken van goh, dat was wel close..
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 16-06-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:14

xDramaQueen schreef:
Citaat:

Volgens mij dacht TS helemaal niet ach, appeltje, eitje...
Ze heeft goed nagedacht over haar beslissing en is er toch genoeg van geschrokken om een spiraaltje te laten plaatsen.

Dat ze opgelucht en vrolijk verteld dat het haar zo mee gevallen is, wil in mijn ogen niet zeggen dat ze over de abortus zelf dacht "ach, jeetje, ik ben zwanger! Pitstopje met een afzuiger en voila! weg kindje! Op naar de volgende!"

Iedereen heeft een eigen mening over abortus en het wel of niet krijgen van kinderen.
Dat mag, maar waarom mag iedereen die tegen abortus is haar wel van alles om de oren gooien in dit topic, maar mag TS niet haar gevoelens vertellen?
Vind dat toch zeer oneerlijk ;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:15

Ragebol1977 schreef:
Tenminste voor die persoon en dat is alles wat telt, het gaat immers om het leven van degene die de vrucht laat weg halen.

:j

En in sommige gevallen, de zaaddonor in het verhaal :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:15

Iris82 schreef:
Ik vind het jammer dat een discussie hierover altijd zo fel moet verlopen.
Niet alleen de tegenstanders, maar ook de voorstanders. Het hoeft niet allemaal zo plastisch mogelijk in het kader van het taboe dat doorbroken moet worden, ik speel graag voor shockdoc of 'boeien das nou eenmaal mijn mening'. Daarnaast hoeft natuurlijk niemand voor moordenaar uitgemaakt te worden.

Het wormpje wat jij laat ziet LHO, is ongeveer 4.5 weken oud (2.5 wkn na de bevruchting). Daarnaast is een Mirena spiraal (wat nu in 90% van de gevallen gebruikt wordt) wel degelijk ook anticonceptie. Het scheidt nl hormonen af.

7e tot 8e week na bevruchting zag ik net. 10 weken is dus ietsjes verder ontwikkeld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:16

Sees schreef:
Heino, dan krijgen beide partijen toch nét niks? De 'tegenstanders' zullen dan nog steeds een nare bijsmaak krijgen bij de gematigde toon en 3 smileys minder en de 'voorstanders' zullen het jammer vinden dat de echte mening van de TS en het 'ware' verhaal achterwege blijft.

Nah, ik denk dat je al een heel ander topic had gekregen wanneer je niet spottend over een abortus doet. Tuurlijk, tegenstanders van abortus heb je altijd. Maar dit is geen discussietopic over abortus, dus die discussie moet hier ook niet gevoerd worden vind ik.
Waarom mis je een deel van het verhaal wanneer TS zegt dat ze opgelucht is, zonder te spotten? Wat mis je dan? Behalve een hoop reacties van bokkers die dat te ver gaat.

En over de moord: waarom is blij zijn met een moord niet vergelijkbaar met spotten over een abortus. Het is toch hoe ik het voel? Moet ik dan mijn verhaal ga matigen omdat ik mensen tegen de schenen trap? (even los gezien van het feit dat het een strafbaar is en het ander niet. Het gaat even om het ventileren van je mening, waar nu zo op gehamerd wordt, dat dat in elke vorm maar moet kunnen)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:16

Ragebol1977 schreef:
Aborteren echter, hoe fout jij dat ook vindt, is niet strafbaar. Ook al laat je het 20 keer doen.
Dat wil niet zeggen dat het dan maar goed is, dat ligt aan degene die zich laat aborteren. Het is nogmaals, iets heel persoonlijks en als degene die zich voor de 20 ste keer laat aborteren daar geen last van heeft is het goed. Tenminste voor die persoon en dat is alles wat telt, het gaat immers om het leven van degene die de vrucht laat weg halen.

Overigens kom je wel in een bepaald traject te zitten, met uitgebreide begeleiding, als het "regelmatig" voorkomt, dat iemand abortus pleegt, mede omdat het nog altijd niet gezond is voor je lichaam om het te laten doen.
Het is dus zeker niet zo, dat je zo maar regelmatig een abortus kunt laten doen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:17

xDramaQueen, misschien heeft ze dat ook wel gedaan alleen niet hier neergezet ;). TS geeft aan dat het zeer heeft gedaan, tenzij ze een sadomachochist is, lijkt me dat ze dat ze dat niet vrijwillig nog een keer ondergaat, hence het spiraaltje :)*.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:18

Tendance schreef:
Ragebol1977 schreef:

Overigens kom je wel in een bepaald traject te zitten, met uitgebreide begeleiding, als het "regelmatig" voorkomt, dat iemand abortus pleegt, mede omdat het nog altijd niet gezond is voor je lichaam om het te laten doen.
Het is dus zeker niet zo, dat je zo maar regelmatig een abortus kunt laten doen.

En denk tevens ook aan de maatschappelijke kosten. Dat iemand een keer een voorlichtingspraatje krijgt of het advies tot sterrilisatie over te gaan, lijkt mij ook niet meer dan redelijk.